Gå til innhold
Hundesonen.no

Svelget frenmedlegeme


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Har hunden din svelget noe form for fremmedlegeme og hva skjedde så? 

Ønsker å høre erfaringer.

Vår malamute svelget denne lille bamsen på 7 cm hel i forsøk på å hindre meg i å ta den i fra han.

s-l225.jpg

Ringte vet.vakt som sa vi bare skulle avvente å se an formen og ringe dersom vi merka noe.

Dette var på mandag ca kl 12 på dagen. Nå er det gått 5 dager og vi merker ikke noe som helst. Har kontroll på at den ikke har kommet ut og formen er helt fin. Spiser og drikker som normalt og går på do som normalt. Formen er elt normal. Fikk beskjed om at vi burde komme inn for en sjekk om vi ikke merka noe etter en uke og den ikke har kommet ut eller han blir dårlig. Så her venter vi på om den kommer ut eller ikke. Meget rare greier?

Så vil gjerne høre deres opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rareste opplevelsen jeg hadde var ene hunden for noen år siden svelget en knute til et dratau. tauget var stort og tykt. Jeg trodde taugknuten hadde blitt igjen ute. Men etter fjorten dager kom taugknuten ut igjen den vegen det kom inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Spiste en ca 3 cm og 40 g metallfigur. Merka ingen ting, og han ble ikke dårlig før etter to uker. Da begynte han å brekke seg og prøvde å få opp noe, men den var nok for tung ifht volumet til at han klarte å kaste den opp. Røntga og gav parafin (+ kvalmestillende fordi han fikk mye gass i systemet av å gå og brekke seg hele tida, så det ble en dårlig sirkel). Gav også asparges uten hell.  En uke senere spiste han masse gress og kasta opp en gressball med metallfiguren i midten. Så det gikk helt bra, men det tok tre uker før den kom opp igjen (jeg visste ikke hva det var før den kom opp - av en eller annen absurd grunn syntes den ikke på røntgen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min golden slukte en stein. Det gikk infeksjon i kroppen og etter 2 dager døde hun etter en operasjon :no:
Det er jo et skrekktilfelle. Det går jo stort sett ut av seg selv, men jeg er nok litt forsiktig etter jeg mistet en hund pga fremmedlegeme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heidihj skrev:

Min golden slukte en stein. Det gikk infeksjon i kroppen og etter 2 dager døde hun etter en operasjon :no:
Det er jo et skrekktilfelle. Det går jo stort sett ut av seg selv, men jeg er nok litt forsiktig etter jeg mistet en hund pga fremmedlegeme. 

Vi er også veldig forsiktige og etter skrekkhistorier om malamuter og valper som har dødd etter å ha spist diverse ting så ble jeg lettere hysterisk når han fikk fatt på bamsen og svelga den... vi har ikke slike ting liggende hvor hunden er men shit happens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...