Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikringer uten bevegelig egenandel?


Poter
 Share

Recommended Posts

Potermannen her, fruen har gitt meg tillatelse til å poste et spørsmål i hennes brukernavn.

Etter noen år med Agria som forsikringsselskap ønsker vi å søke etter nytt forsikringsselskap når vi nå anskaffer oss et nytt firbeint familiemedlem. Grunnen til vi søker et alternativ til Agria er at det er dårlig økonomi i en forsikring som i tillegg til en fast egenandel på eksempelvis 1000,- også skal ha en bevegelig egenandel på eksempelvis 15 %. Noe som i praksis betyr at en skade på kr 11 000 fører til en egenandel på 1 000,- + ((11 000 - 10 000)*0,15) = 2 500,-.  Agria er god på andre områder, som eksempelvis dekning av medisinutgifter.

Mitt spørsmål er om hvilke forsikringsselskap som er bra på områder som beviselig gir en lav egenandel på skade, og som samtidig dekker utgifter til medisiner ved skader. Kom gjerne med eksempler med din egen dyreforsikring som viser pris på forsikringen, hva den innebærer i grove trekk, samtidig som det fremkommer hva slags egenandelstype forsikringen har. 

Potermannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaling fra meg:

Samle inn navn på alle tilgjengelige forsikringsselskaper, lag dere en oversikt over hva de tilbyr. Forsikringsselskapene har alle forsikringsvilkår tilgjengelige på nettsidene sine. Tar litt tid å lese pdf'er med 20-30 sider, men er verdt det om man virkelig vil analysere hva som gir best økonomi.

DnB har f.eks lav egenandel (fast egenandel, ingen bevegelighet) men har til gjengjeld mye mindre dekning på forsikringen både i bredde av sykdom, maxgrense per år - og drar av på forsikringa helt til de ikke forsikrer eldre hunder overhodet.

Deretter ville jeg ringt til de aktuelle forsikringsselskapene og hørt hva de kan tilby dere i pris for den hunden det er snakk om - siden de har enorme forskjeller i pris fra rase til rase (tenk norsk elghund vs engelsk bulldog. Phew... tusener per år).

Deretter ville jeg satt opp "egenandel vs dekning vs pris" og vurdert opp og ned hva som veier mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potermannen her.

 

Takk for innspill. Det var en fryktet jobb som må gjøres - nemlig oppsøke de som har dyreforsikring og sette opp en liste over de aktuelle og se hva de tilbyr.

Winterbergh har jeg ikke hørt om, så her må det tydeligvis sjekkes litt rundt :)

 

Potermannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...