Gå til innhold
Hundesonen.no

Hypotese ang hunder i huset


Margrete
 Share

Recommended Posts

På 31. desember 2016 at 9:07 PM, 2ne skrev:

Ah.. Så om man ikke spesifiserer sine antipatier mot den slags hundehold, så er man for det? Okay, det høres jo logisk ut det at jeg skal synes at 300 hunder er greit, når jeg "spekulerer ondsinnet" av å stille spørsmål ved å ha 20-30 hunder.. :thumbs:

@2_ne; Nå var ikke den uttalelsen direkte rettet mot deg men mer generellt. :) Men du har forsåvidt rett, det var litt klønete formulert av meg, jeg har nemlig gjort det samme selv mange ganger, sett ting jeg har reagert på men ikke skrevet noe om det. 

Når det er sagt, så har jeg fått litt inntrykk av, både i denne tråden og i andre, at trekkhunder er litt unntatt 'kravene' for det man anser som god hundevelferd, sammenlignet med andre raser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvorfor skal alle hunder på død og liv ha alenetid med eier? Sjeldent jeg gjør noe med en og en hund, men jeg vil da påstå at de er lykkelige og har et ganske fint hundeliv.

Jeg trur ikke jeg helt skjønner denne tråden, jeg. En hypotese er en påstand eller et spørsmål som framlegges og som deretter falsifiseres eller bekreftes. Det skjer ikke i startinnlegget, der ettersp

Det må du jo få lov til å synes. For min del er det viktigste at hundeholdet fungerer i hverdagen. På alle måter. Antallet er ikke avgjørende for akkurat det...    

Posted Images

3 timer siden, QUEST skrev:

@2_ne; Nå var ikke den uttalelsen direkte rettet mot deg men mer generellt. :) Men du har forsåvidt rett, det var litt klønete formulert av meg, jeg har nemlig gjort det samme selv mange ganger, sett ting jeg har reagert på men ikke skrevet noe om det. 

Når det er sagt, så har jeg fått litt inntrykk av, både i denne tråden og i andre, at trekkhunder er litt unntatt 'kravene' for det man anser som god hundevelferd, sammenlignet med andre raser. 

Ikke av meg. Dette skreiv jeg på side 2 i denne diskusjonen: 

På 12/28/2016 at 3:48 PM, 2ne skrev:

Nei, jeg veit ikke hvor grensa går hen. Eller, jeg veit hvor grensa mi går hen, hva andre orker og ikke er opp til dem - men jeg lurer allikevel på motivasjonen bak å ha 20-30 hunder. 10 og, forsåvidt. At det er unntak, som hundekjørere, er greit nok, men hvor aktiv hundekjører må man være for å trenge å ha 50 bikkjer, når man får kjørt med 12 av gangen? 

Jeg lurer fortsatt på hvorfor hobby-kjørere skal ha 50 bikkjer stående i kjetting/løpegårder når de bare får kjørt med 12 av de om gangen, og hvor aktiv hundekjører du bør være for å egentlig trenge 50 bikkjer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
3 timer siden, 2ne skrev:

Ikke av meg. Dette skreiv jeg på side 2 i denne diskusjonen: 

Jeg lurer fortsatt på hvorfor hobby-kjørere skal ha 50 bikkjer stående i kjetting/løpegårder når de bare får kjørt med 12 av de om gangen, og hvor aktiv hundekjører du bør være for å egentlig trenge 50 bikkjer.. 

Du får kjørt mer enn 12 av gangen, men ja, det er helt klart et poeng. Skal du satse mot langdistansekonkurranser må du nesten ha litt fler enn de 14 du får stille til start med. Hunder kan bli skada eller kanskje ikke har fysikk eller hode til å gjennomføre de løpene du planlegger eller du sitter kanskje med gamle hunder eller valper/unghunder i tillegg. Men 50 trenger du neppe. Selv ikke de fleste av de beste i Norge har så mange hunder om de ikke driver med turisme... Gå gjennom lista på finnmarksløpet sine nettsider og se på hvor mange hunder de forskjellige kjørerene har. Om du ikke kjører løp og satser på å bli god, så er det ihvertfall ingen grunn til å ha så mange hunder. De som har flest hunder er gjerne de som driver med turisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hundekjørere flest har dem vel heller ikke i huset men har ordna forhold med kennel og noen har de stående på kjetting som det tydeligvis var viktig å få frem her.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...