Gå til innhold
Hundesonen.no

Secret santa: gjettetråd


Snoffe
 Share

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk masse fint! Godis til Damir, godis til meg, sokker og neglakker   Hintet var blant annet at vedkommende bor i en by det regner i, har to hunder etter tv-serier og den ene var oppk

Jeg har også åpnet min pakke, og den var kjempe fin akkurat det jeg ønsket meg! Tusen takk Så kommer hintet, jeg er veldig usikker på hvem det kan være *klø seg i hodet* Kan det være @Artemis

Åpnet pakke. Her var det masse godt!  Til både to og firbeinte. Tusen takk!! Hintet var masse forskjellige dyr. Siden det er med marsvin, tipper jeg Paranomia?

Posted Images

 

2 timer siden, SFX skrev:

Så er det gave 2, hvor jeg fikk en liten termos dumle sjokolade-rett-i-koppen, hundesnop, raggsokker og en krukke med nellikspiker (noen vet at jeg alltid lager meg Skomakergata-kalender?). Ser ut som om det er lagt et godt grunnlag for turkos framover med den kombinasjonen, i hvert fall!
Hintet er en printet tegning av en bie og diverse fargerike blomster. Jeg skyter litt fra hofta nå, men siden vi har kalt Yasmine for blomsten opp gjennom, kan det være at min andre nisse er @Siri ?

Skitt - var jeg så gjennomskuelig? :lol: Egentlig var hintet litt til hva jeg jobber med, men det var jo mer genialt med referanse til Yasmine :lol: Når mottakeren er smartere enn giveren liksom :lol: Men jeg må si som til WelshenNemi at de sokkene antakelig er for små... :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonenpakke1.jpg

Pakken fra min Secret Santa ble med til foreldra og koste seg under treet noen timer.

sonenpakke2.jpg

Kjempeflott innhold!
2 magiske kluter, noen varme sokker, pukka te som dessverre hadde fått litt hard medfart i posten, men ser frem til å prøve den :)
En krimbok som jeg satser på er brukt pga pristaket, ser frem til å lese den! 
og noen dentastix til hundene. Fikk også av flere så det er nok til alle her totalt sett :)
Samt et fint kort med hint i

sonenpakke3.jpgDette var da mitt hint, løs kryssordet og finn nissen regnet jeg med :)
Kom frem til:
Pakke
Lute(fisk)
Ur
???? grublet lenge på denne, men måtte til slutt kaste inn håndkledet og innrømme at den tok jeg ikke :P 
Tårn (i sjakk)
Eple

PLU?TE, @plutte ?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pappeske med noe helsegreier på teipen. Hah! tenkte jeg, det er selvsagt Krutsi eller Enna! Bare dumt de ikke er med på Secret Santa. :D 

I pakka var det lakris i mange varianter, hurra!! (Har nesten spist opp alt...). I tillegg fikk jeg en skjønn nissekopp fylt med teposer. Ingen hint bortsett fra diverse innpakning og tetypen, alt fra Forever Living. Så da tipper jeg på @Enits! :) Det er i så fall veldig morsomt siden jeg var din hemmelige nisse i fjor. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2016 at 0:55 PM, Bananen skrev:

Yey!! Vi har fått fin(e) pakker! Pøbel fikk en bamse fra Kong med to piper i seg som han elsker - han viser den til alle på sin vei. :lol: Den var en slager, altså. Så fikk han masse godbiter som var slagere og og og!

Det var også et kubbelys, tannpirkere, 5 håndlagde nisser (som det er hull i hver av nissene, som jeg tolker at nissene skal være tannpirkeholdere?) og godis til Bananen! :D Vi er kjempefornøyd med alle pakkene!!

31724149321_cb2e95890c_c.jpg

31000067214_5ff99682b6_c.jpg

31724150371_d29ed7710e_c.jpg

Hintet. Om jeg skal tolke bilde rett, har personen mynder. Jeg tolker det som om myndene til damen er jakthunder? Hmh! Jeg har veldig lyst til å gjette på @tutle?

Ikke meg :) 

På 24.12.2016 at 1:44 PM, Malinka skrev:

IMG_0338.JPGIMG_0337.JPGIMG_0336.JPG

Jeg fikk julete, en flott telysestake og lady fikk lys (som jeg faktisk har tenkt å kjøpe men glemt gang på gang) og et øre som hun allerede nå ligger og spiser på. Jeg må innrømme at jeg så hintet mitt for en stund siden og etter litt forvirring over colakorken som var klistret på så så jeg plutselig et innlegg til@tutle og bildet av hunden med rød frisbee :lol: så tipper det er hun jeg. Og så var det en lapp i lady sin pakke med løfte om enda mer som følge av "stalking" men som ikke rakk frem i tide. Hmmm...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt riktig :D Den lille dingsen er snart på vei :innocent: 

---

Er bare innom en liten tur (mye som skjer), men jeg må takke for min gave - den traff midt i blinken! Gjetting kommer imorgen en gang når jeg har tid :flowers: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, tutle skrev:

Ikke meg :)

Ok!

Ah!! Det er @Artemis! *facepalm* Jeg fokuserte så mye på myndene i bildet (er man hundemenneske, så er man hundemenneske! :lol:), men jeg tenkte ikke på damen så mye i det hele tatt, hehe. Jeg måtte google nicket ditt og fikk opp bildet i brevet fra det du sendte. Og tannpirkerene ... sprøyter som gikk inn i magen på nissene. Genialt. Tusen takk for en finfin gave, altså! Og Pøbel, ja, han går rundt med dinosauren sin og viser den stolt frem til alle han møter. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pappeske med noe helsegreier på teipen. Hah! tenkte jeg, det er selvsagt Krutsi eller Enna! Bare dumt de ikke er med på Secret Santa. [emoji3] 
I pakka var det lakris i mange varianter, hurra!! (Har nesten spist opp alt...). I tillegg fikk jeg en skjønn nissekopp fylt med teposer. Ingen hint bortsett fra diverse innpakning og tetypen, alt fra Forever Living. Så da tipper jeg på @Enits! [emoji4] Det er i så fall veldig morsomt siden jeg var din hemmelige nisse i fjor. [emoji4] 


Ja jeg lo litt når jeg fikk deg :) godt gaven falt i smak. Teen er ikke å få tak i i Skandinavia, så litt eksklusiv. For meg smaker den litt av jul :D godt du ble fornøyd!


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk to pakker med te jeg gleder meg masse til å prøve og to par med ullsokker som er så gode på! Tusen takk!! 

DSC01471_zpserzlk3bo.jpg

DSC01473_zpspq9eabkx.jpg

På hintet står det:

"Før hadde jeg en liten, nå har jeg en stor.
Det er kuer og hester her hvor jeg bor.
Har bare en, men snart er det to.
Med to store blir det trangere å bo.
Vasker sikkel av bord og vegger.
Og er samboer med en rørlegger".

Jeg tipper min hemmelige venn er den jeg hadde som hemmelig venn første gang vi arrangerte det her på Sonen, nemlig @Ozzy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpnet og gjetter i vildensky. Men magefølelsen sier @Yellow ? Kjempefin pakke med såpe fra bodyshop, som lukta knallgodt, kaninøredobber og buttons mot pels. Hintene er selve pakken, derfor magefølelsen sier Yellow, men jeg er ikke sikker :lol: 

31752334211_2ff2769f1f_k.jpg

 

Jeg laget som vanlig aaalt for enkle hint *sukk* Må begynne å pønske på nesteårs hint allerede. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bananen skrev:

Ok!

Ah!! Det er @Artemis! *facepalm* Jeg fokuserte så mye på myndene i bildet (er man hundemenneske, så er man hundemenneske! :lol:), men jeg tenkte ikke på damen så mye i det hele tatt, hehe. Jeg måtte google nicket ditt og fikk opp bildet i brevet fra det du sendte. Tusen takk for en finfin gave, altså! Og Pøbel, ja, han går rundt med dinosauren sin og viser den stolt frem til alle han møter. :)

Jepp, det var meg. :ahappy: Glad gaven falt i smak! Reinhjerte er forresten menneskemat, ikke hundemat hvis du ikke fikk med deg det, men det er klart det faller i smak hos hunden også. :P

Og ja, nissene er tannpirkerholdere, evt. for navneskilt limt på tannpirkere. Vi har alltid slike på bordet hjemme i julen, og jeg synes at de er så søte at jeg laget dem selv i år for å gi i gave. :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Artemis skrev:

Jepp, det var meg. :ahappy: Glad gaven falt i smak! Reinhjerte er forresten menneskemat, ikke hundemat hvis du ikke fikk med deg det, men det er klart det faller i smak hos hunden også. :P

Og ja, nissene er tannpirkerholdere, evt. for navneskilt limt på tannpirkere. Vi har alltid slike på bordet hjemme i julen, og jeg synes at de er så søte at jeg laget dem selv i år for å gi i gave. :)

Oh! Haha, men da skal jeg legge de vekk og spise de selv! Har ikke åpnet de enda. :) Og nissene var kjempefine og nyttige! De har blitt brukt og kommer til å bli brukt i jula, for de var ganske nifty. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg fikk kule sokker med skaller og skjelett på, helt perfekt! De har jeg tenkt mange ganger å kjøpe selv men glemt av :ahappy: Ellers fikk jeg kakao og julepynt og Uno fikk snop, fint brev og kjempefine tegninger. Basert på tegningene lurer jeg på om min secret santa er @SandyEyeCandy?

Niks, ikke meg, så nå er jeg spent på de tegningene! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg får vel forklare hele hintet da.

"En venn av en venn" var bare for at det ble lett å tippe hvem som var innen for kjøreavstand, så det var bare for å forvirre deg siden jeg ikke sendte. :lol: 

Det første sitatet refererer til "sin - Sinner" og "innkrever" :P  Og nr.2 er da hva Talia al Ghul sier til Bruce/Batman. Talli heter jo Talia al Ghul på stamtavlen sin. Også var da batman refleksen også en referanse til Talli og meg, og øre var da til Sinner med sine store ører :P 

Leste kortet til @turb og tenkte bare DET er Jeanette,det var vel det kortet jeg tok fortest her :lol: 

5 minutter siden, tutle skrev:

Fint å se på klokka at man plutselig hadde en time til overs, så da legger jeg det ut i en fei:

?
 

Nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjempeglad ofr gaven min, den var helt perfekt! :D

15731310_10154706500396427_697150998_n.jpg

Masse kule klistremerker, tusjer ( :heart: ) og noe snadder til Goliat! :D 

Hintet er som føler 

"Hint til hvem jeg er! 
-Jeg er en jente, men er ikke en veldig pyntejente.
-Hunden er sort, lykkelig og elsker å hente ting.

Hvem kan jeg være? (tegnet banan på slutten)"

Så da gjetter jeg på @Bananen? :D (Så later vi som at jeg ikke så banan-tegningen før jeg skulle legge inn bilde nå... :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...