Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK øker prisene og innfører nye


mowgli
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, Belgerpia skrev:

NKK kan ikke lastes for resultater lagt inn av arrangører. Ei heller at folk som ikke skal ha cert allikevel tar imot. Det blir liksom litt drøyt å laste NKK for sånne ting. Blir det sendt beskjed til arrangør eller NKK så blir slike ting rettet rimelig kjapt. Får vi ikke beskjed kan vi vanskelig gjøre noe med det. At utstillere velger å ta imot cert de ikke skal ha må stå for utstillers regning. De fleste ringsekretærer er flinke til å spørre.

Vel, både jeg og flere har varslet ifra flere ganger til nkk uten at noe skjer.. så jo, jeg laster faktisk nkk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Én ting er å ta betalt for at folk stiller hundene sine, parkering og inngang, men nå innføre en avgift også for "belønningen" (dvs titlene) man får ved å å ha gode hunder og konkurrere aktivt dem? Me

Ut i fra det som skrives på FB så er det i hovedsak prisen på tittelregistrering det reageres på, i mindre grad økning av påmeldingsavgift. Det er jo også langt enklere å rettferdiggjøre økning av påm

En veldig stor bakdel ved dette om det blir til at mange velger å ikke registrere sine titler blir at det blir vanskeligere å få oversikt over  hunder og deres resultater/titler via DogWeb. Spesielt p

19 minutter siden, Teserere skrev:

My point exactly - de som først jakter 3 x 1.premie vil nok registrere titlene.

Agility har jo titlene bare blitt sett på som et pluss, ettersom at man må ha tre 1.premier. For mange også i rally, der man må ha tre 1.premier om man ikke når tak i et direkteopprykk. Det er ikke slik at alle som har titler har jaktet dem bare for titlene, men heller sett på det som en fin belønning for arbeidet som er lagt ned i prøvene de har gått og resultatene de trenger for å komme seg vidre.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
18 minutter siden, Krutsi skrev:

Vel, både jeg og flere har varslet ifra flere ganger til nkk uten at noe skjer.. så jo, jeg laster faktisk nkk.. 

Javel? Kan det da være at certet er delt ut korrekt? Det hender det kommer melding om feil utdeling av cert som viser seg å være korrekt utdelt. Hvor har du sendt henvendelsen?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Belgerpia skrev:

Javel? Kan det da være at certet er delt ut korrekt? Det hender det kommer melding om feil utdeling av cert som viser seg å være korrekt utdelt. Hvor har du sendt henvendelsen?  

Nei, det var ikke korrekt fordi jeg kjente personlig til både hundene og eierne og viste hva slags prøver de hadde tatt.. den ble sendt til både fellesmailen deres og utstillingsmailen, og jeg fikk også svar flere ganger at dette skulle dere se på , uten at noe skjedde.. 

min erfaring med nkk, både privat og klubbmessig, er at det er virkelig kun en organisasjon med et slikt monopol som faktisk kan holde på slikt nkk gjør. Innimellom blir man faktisk helt satt ut over uprofesjonell saksbehandling eller at det er snakk om detaljer som gjør at ting må gjøres om igjen. Jeg har feks fått papirer tilbakesendt til meg fordi de måtte sorteres før nkk behandlet de, og da var det 2 ark som lå i feil, for de hadde jeg byttet om ved en feiltagelse. de resterende 7 var korrekte.. Men da nkk overførte en veldig stor sum penger inn på feil konto (vi snakker 6-sifret tall), så var det egentlig bare en "bagatell" For det var slikt som skjedde innimellom med datasystemet. til tross for korrekt kontonr var oppgitt..

så beklager, jeg har ikke noe tro på at det er flere inntekter som må til for å redde nkk.. det er en enorm oppvask innenfra og litt holdningsskifte.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Belgerpia skrev:

Javel? Kan det da være at certet er delt ut korrekt? Det hender det kommer melding om feil utdeling av cert som viser seg å være korrekt utdelt. Hvor har du sendt henvendelsen?  

Litt OT ? men nbf resultater. skal det inn i dogweb eller er det normalt at det ikke er inne på dogweb? skal jeg i såfall klage til klubben som holdt prøvene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Krutsi skrev:

så beklager, jeg har ikke noe tro på at det er flere inntekter som må til for å redde nkk.. det er en enorm oppvask innenfra og litt holdningsskifte.. 

Jeg sitter her og lurer på hvordan jeg på en hyggelig måte kan spørre om hvorfor tittelen til Willy, som ble bekreftet i oktober fra FCI, ennå ikke er inne i DogWeb. Jeg "søkte" om å registrere tittelen da jeg fikk bekreftelsen i posten fra FCI, men fikk da beskjed om at dette gikk automatisk når de fikk brevet fra FCI. Vel - det har det jo ikke gjort, men jeg tenkte jeg skulle vente litt med å etterlyse det sånn at alt ifm Dogs4All og sånt var ute av verden... så da jeg igjen sendte inn kopi av brevet fra FCI og spurte om tittelen kunne bli registrert, så ender kommunikasjonen med et spørsmål fra saksbehandler - som jeg svarer på... også skjer det ikke mer... 

1 minutt siden, Shlush skrev:

Litt OT ? men nbf resultater. skal det inn i dogweb eller er det normalt at det ikke er inne på dogweb? skal jeg i såfall klage til klubben som holdt prøvene?

Jeg tror aldri jeg har sett resultater fra NBF registrert i DogWeb... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Jeg sitter her og lurer på hvordan jeg på en hyggelig måte kan spørre om hvorfor tittelen til Willy, som ble bekreftet i oktober fra FCI, ennå ikke er inne i DogWeb. Jeg "søkte" om å registrere tittelen da jeg fikk bekreftelsen i posten fra FCI, men fikk da beskjed om at dette gikk automatisk når de fikk brevet fra FCI. Vel - det har det jo ikke gjort, men jeg tenkte jeg skulle vente litt med å etterlyse det sånn at alt ifm Dogs4All og sånt var ute av verden... så da jeg igjen sendte inn kopi av brevet fra FCI og spurte om tittelen kunne bli registrert, så ender kommunikasjonen med et spørsmål fra saksbehandler - som jeg svarer på... også skjer det ikke mer... 

Jeg tror aldri jeg har sett resultater fra NBF registrert i DogWeb... 

Hehehe men alt blir bedre hvis nkk får inn flere inntekter, skjønner du jo :aww: 

Det enkleste hadde jo selvfølgleig vært hvis vi betalte og så fikk vi legge inn titlene selv :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, maysofie skrev:

Agility har jo titlene bare blitt sett på som et pluss, ettersom at man må ha tre 1.premier. For mange også i rally, der man må ha tre 1.premier om man ikke når tak i et direkteopprykk. Det er ikke slik at alle som har titler har jaktet dem bare for titlene, men heller sett på det som en fin belønning for arbeidet som er lagt ned i prøvene de har gått og resultatene de trenger for å komme seg vidre

I agility (iværtfall kl 1) trenger du 3 x napp (feilfri/0 feilpoeng) for opprykk. For tittelen må du ha 3 x 1.premie ( 0-5,99 feilpoeng). 

Fint delmål/bonus før opprykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Shlush skrev:

Litt OT ? men nbf resultater. skal det inn i dogweb eller er det normalt at det ikke er inne på dogweb? skal jeg i såfall klage til klubben som holdt prøvene?

Jeg har startet i nbf og resultatet ligger ute på dogweb, så jeg vil tro du skal purre på arrangøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Belgerpia skrev:

NKK kan ikke lastes for resultater lagt inn av arrangører. Ei heller at folk som ikke skal ha cert allikevel tar imot. Det blir liksom litt drøyt å laste NKK for sånne ting. Blir det sendt beskjed til arrangør eller NKK så blir slike ting rettet rimelig kjapt. Får vi ikke beskjed kan vi vanskelig gjøre noe med det. At utstillere velger å ta imot cert de ikke skal ha må stå for utstillers regning. De fleste ringsekretærer er flinke til å spørre.

Hører du sier det, jeg har nå purret for 4 gang i år på en hund som har 4 små cert. En hund som ikke innehar brukskrav (bekreftet fra eier og oppdretter). Men det står der fortsatt..  Den har også startet uberettiget i bruksklasse for eieren mente det var en brukshundrase og brukshundrase kunne starte i bruksklasse.

Måtte purre 3 ganger på en annen som tok i mot NKK cert og ble registrert championat (etter de to første mailene) for å få det rettet.

Så jeg hører du sier det, og det er sikkert slik det skal være. Men det oppleves OVERHODE ikke på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hører kanskje ikke med her, men jeg spør likevel. Når man søker om eks NUCH tittel sjekker NKK da når hundene har fått certene og om evt brukskrav er oppnådd før cert mottatt?

Jeg vet nemlig om en jakthund som fikk cert feil (skulle ikke ha cert da brukskrav ikke oppnådd). Jeg har dog ikke rapportert det inn, da jeg ikke føler at det er mitt ansvar. Ikke tror jeg hunden vil oppnå kravene i etterkant heller. Det har den heller kke gjort, men om hunden skulle ha klart kravene nå og får 2 cert til, ville det da blitt oppdaget at cert 1 er før hunden ble jaktpremiert (og dermed feil) eller ville det bare sklidd igjennom?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MonicaT skrev:

Dette hører kanskje ikke med her, men jeg spør likevel. Når man søker om eks NUCH tittel sjekker NKK da når hundene har fått certene og om evt brukskrav er oppnådd før cert mottatt?

Jeg vet nemlig om en jakthund som fikk cert feil (skulle ikke ha cert da brukskrav ikke oppnådd). Jeg har dog ikke rapportert det inn, da jeg ikke føler at det er mitt ansvar. Ikke tror jeg hunden vil oppnå kravene i etterkant heller. Det har den heller kke gjort, men om hunden skulle ha klart kravene nå og får 2 cert til, ville det da blitt oppdaget at cert 1 er før hunden ble jaktpremiert (og dermed feil) eller ville det bare sklidd igjennom?

 

 

 

Jeg har rapportert inn flere slike, og ikke alltid det funker. En fikk utdelt championat bla. Men ja, jeg sender en mail til utstillingavd. (og du må gjerne gjøre det 1-4 ganger før det blir gjor noe med over en periode på 2-6 mnd).

Etter hva jeg ser: de sklir igjennom systemet om ingen varsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Jeg har rapportert inn flere slike, og ikke alltid det funker. En fikk utdelt championat bla. Men ja, jeg sender en mail til utstillingavd. (og du må gjerne gjøre det 1-4 ganger før det blir gjor noe mer over en periode på 2-6 mnd).

Etter hva jeg ser: de sklir igjennom systemet om ingen varsler.

Takk. Var det jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga opp med mailskriving til NKK for å korrigere manglende cert på min ene etter et par/tre ganger - enda det var fra juniorklasse, før det var snakk om fullcerting og hun ble BIM på Norsk Vinner... Men hadde det vært avgjørende for tittelen hennes hadde jeg nok jobbet litt hardere for det - men man skulle jo tro at enten datasystemet hadde en viss logikk innebygget at når det reg. et reservecert på rasen så skulle det si ifra at cert-vinneren mangler. Eller at saksbehandleren har såpass utstillingserfaring at det skulle nærmest "verke" å legge inn beste tispe på en junior uten å ofre det en tanke at den kaskje også skulle hatt cert'et.. (Og igjen - før fullcerting var et tema)

Men jeg kom plutselig på en feil i det jeg selv skrev i går en gang - dette med nordisk champion, pris for å få registrert hundens titler, "samlerabatt" og alt det der. Det er vel ikke slik lenger at man blir Nord Uch ved å få norsk, svensk og dansk champion med vanlige cert? Ergo blir regnestykket riktig med 900,- for å reg. dette. De tre nasjonale PLUSS det nordiske (egne cert på spesielle utstillinger) - uten at man kan oppnå noen "samlerabatt" ved å vente med å sende inn bekreftelser.. Så NKK vet da hva de gjør når de setter avgifter.

Likevel så tenker jeg at det er fremdeles bare minimalt av en avgift i forhold til alt annet man betaler for hundene sine. Man kan enkelt spare inn ved å la være å stille ut/starte. Men det er så merkelig å tenke på at NKK lokker med titler (tenker da spesielt på disse mellomtitlene, LP1,2 osv) for å antakelig spore folk til å starte mer/oftere? Men så straffe dem med avgift for å faktisk ville se dem registrert offisielt?! Meget merkelig tankerekke...

Susanne

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort en kjapp regning på dette, så rett meg gjerne hvis jeg har regnet feil. Det en tittel i hver gren i agility, (Agility og Hopp) så det er da 2 titler i hver klasse.

Kjapp regning.
2 titler i hver klasse x 3 klasser = 6 x 200 = 1200
2 championat = 2 x 250 = 500,-

Totalsum for å registrere alle mellomtitler og championat på en agilityhund øker dermed fra 0,- til 1700,-

Siden man alikevel må klare mer enn mellomtitlekravet for både for å få opprykk (0 feilpoeng [og pallplass i kl.2] x 3) og championat ( 0 feilpoeng og beste som ikke allerede er full-certet x 3) så har det jo til nå vært like greit å søke om mellomtitler, antar de fleste registrerte championatet før uansett.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Line skrev:

Det ser ikke ut som at NKK har tenkt å svare på misforholdet mellom det som ble vedtatt på RS og det de nå har innført. Litt sånn stikke hodet i sandet og vente på at det går over? 

Bra strategi det - det går jo alltid over vøtt.... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Akkurat nå, Ingidano skrev:

Vet ikke helt om det er noe bedre å øke grunnkontigent/påmeldingsavgifter heller. Synes det er dyrt nok som det er. 

Grunnkontingenten er jo en årlig engangssum, og bør derfor være enklere å svelge for de som mente at det ville bli så dyrt med tittelavgift fordi deres hunder vant så mange titler i løpet av et år (freakin' luksusproblem, spør du meg). Det er jo ikke sikkert at alternativet blir økt påmeldingsavgift - forut for tittelavgiften ble prosentsatsen som arrangører betaler til NKK redusert betydelig. Jeg vil tro den prosentsatsen blir ny forhandlingstematikk. Altså ender klubbene i samme økonomiske situasjon som før ny avtale ble inngått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Grunnkontingenten er jo en årlig engangssum, og bør derfor være enklere å svelge for de som mente at det ville bli så dyrt med tittelavgift fordi deres hunder vant så mange titler i løpet av et år (freakin' luksusproblem, spør du meg). Det er jo ikke sikkert at alternativet blir økt påmeldingsavgift - forut for tittelavgiften ble prosentsatsen som arrangører betaler til NKK redusert betydelig. Jeg vil tro den prosentsatsen blir ny forhandlingstematikk. Altså ender klubbene i samme økonomiske situasjon som før ny avtale ble inngått. 

Spørs vel helt hvor mye grunnkontigenten øker, er sikkert noen som klarer å hisse seg over det også. Og må klubbene betale mer i aktivitetsavgift, øker sikkert påmeldingsavgiftene der også. 

Er ikke annet å vente å se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...