Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK øker prisene og innfører nye


mowgli
 Share

Recommended Posts

Vet liksom ikke helt hvilken kategori dette går under, men regner med at denne blir flyttet dit den skal om det blir feil her. 

Satte nesten formiddagskaffen i halsen i dag og må sterkt revurdere planene for 2017 etter å ha sett publiseringen til NKK i dag om økning av priser og innføring av nye. 

Påmeldingsavgiften til utstilling og lydighet øker til kr. 405,- pr. hund og jeg håper for Guds skyld at ikke klubbene henger seg på denne prisen! Prisen for bruks (NBF) øker til kr. 400,-. http://web2.nkk.no/no/nyheter/Prisendringer+2017.b7C_wlLS4N.ips

Fra og med 1. juli innføres det også avgift for registrering av både championater, mellomtitler og andre titler. http://web2.nkk.no/no/nyheter/Prisendringer+fra+1.7.2017.b7C_wlLS5O.ips

Med tre hunder i fire konkurransegrener + utstilling så sier det seg selv at her må det strammes inn på antall stevner og hundene prioriteres etter lommeboka gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Én ting er å ta betalt for at folk stiller hundene sine, parkering og inngang, men nå innføre en avgift også for "belønningen" (dvs titlene) man får ved å å ha gode hunder og konkurrere aktivt dem? Me

Ut i fra det som skrives på FB så er det i hovedsak prisen på tittelregistrering det reageres på, i mindre grad økning av påmeldingsavgift. Det er jo også langt enklere å rettferdiggjøre økning av påm

En veldig stor bakdel ved dette om det blir til at mange velger å ikke registrere sine titler blir at det blir vanskeligere å få oversikt over  hunder og deres resultater/titler via DogWeb. Spesielt p

Punkt 1 - hvorfor er det DYRERE å registrere norsk og nordisk championat enn andre championat? Det burde vel strengt tatt ha vært motsatt? 

Punkt 2 - en økning fra 0 til 200/250 kr er i mitt hode temmelig hårreisende. Jeg hadde nok ikke reagert om det bare var en økning til 50 kr f eks. 

Punkt 3 - hva med alle andre titler? Brukschampionat, lp-championat, IPO-titler etc? Er de gratis? Det er vel like mye jobb med dem som med de andre titlene? 

Punkt 4 - og er det gratis å få registrert norske vinnertitler, EDS- og WDS-titler? Og hva med internasjonale championater? 

Sånn kjapt tenkt..... 
Diverse kommentarer på FB går på at folk ikke vil bry seg om å registrere titlene i DogWeb... 

EDIT: Hvor finner du at prisen for NBF-konkurranser øker? Har NBF meldt det? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

EDIT: Hvor finner du at prisen for NBF-konkurranser øker? Har NBF meldt det? 

Har ikke funnet akkurat den selv men det ble nevnt i en tråd på Facebook av ei som selv starter aktivt i NBF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, mowgli skrev:

Har ikke funnet akkurat den selv men det ble nevnt i en tråd på Facebook av ei som selv starter aktivt i NBF.

NKK har vel ikke noen styringsmyndighet over NBF, men det kan jo hende NBF selv har økt prisene? Men ikke for det, det er jo arrangørklubbene som bestemmer prisene på sine stevner og det har vel også variert litt fra klubb til klubb? 

Akkurat nå, Stine skrev:

Hmmm, jah.... Dere får melde på alle NKK utstillingene nå, da kommer dere unna med "bare" 375 kr :lol: Betalte ihvertfall det når jeg meldte på til Bø for noen dager siden.

Hahhhaa, lurt :) Nå går det neppe særlig ut over meg - jeg skal ikke stille noe spesielt neste år, så... men jeg er jo litt der at "man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke  rammer deg selv"... :aww:        *host* 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Siri skrev:

NKK har vel ikke noen styringsmyndighet over NBF, men det kan jo hende NBF selv har økt prisene? Men ikke for det, det er jo arrangørklubbene som bestemmer prisene på sine stevner og det har vel også variert litt fra klubb til klubb? 

Hahhhaa, lurt :) Nå går det neppe særlig ut over meg - jeg skal ikke stille noe spesielt neste år, så... men jeg er jo litt der at "man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke  rammer deg selv"... :aww:        *host* 

Jeg tror ikke på deg før jeg får se det :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

Bare av nysgjerrighet, hvor mye ekstrautgifter får egentlig folket av prisøkningene? Eller er det helt irrelevant? :P 

Om jeg skulle betalt for registrering av Talli og Blaze sine titler så rundt 3-4000 kr totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Jeg tror ikke på deg før jeg får se det :sleep:

Pfffffft.... :aww: 

40 minutter siden, 2ne skrev:

Bare av nysgjerrighet, hvor mye ekstrautgifter får egentlig folket av prisøkningene? Eller er det helt irrelevant? :P 

For min del er det prinsippet... jeg takler greit en prisøkning både her og der, men når hoppet går fra gratis til 250 kr, så blir det drøyt faktisk. 

17 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Sliter NKK med inntekter? Hva var driftsresultatet i fjor?

Jepp - det gjør de. De har vel hatt en ganske heftig snuoperasjon de siste årene, og jeg ser ikke noe galt i at de forsøker å komme på rett kjøl. Men det er noe med måten det gjøres på her og der... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, JeanetteH skrev:

Om jeg skulle betalt for registrering av Talli og Blaze sine titler så rundt 3-4000 kr totalt. 

Men det slapp du, og det ville ikke vært en sum du måtte ut med på en gang. Det jeg lurte på er hvor mye mer må du betale i året fra nå av om du melder på like mye som du har gjort til nå. 

Akkurat nå, Siri skrev:

For min del er det prinsippet... jeg takler greit en prisøkning både her og der, men når hoppet går fra gratis til 250 kr, så blir det drøyt faktisk. 

Ah, prinsippsaker og økonomi hører vel sjeldent sammen, men for all del, stå på ditt :) 

Akkurat nå, Siri skrev:

Jepp - det gjør de. De har vel hatt en ganske heftig snuoperasjon de siste årene, og jeg ser ikke noe galt i at de forsøker å komme på rett kjøl. Men det er noe med måten det gjøres på her og der... 

Hvordan burde de gjort det da? For uansett hva de hadde satt opp prisene på, uansett hvordan de hadde prøvd å tjene inn penger, så ville det vært gal måte å gjøre det på. 

Jeg har forøvrig hatt gleden av å sitte med tittelregistreringer, og det er bittelitt mer jobb enn en skulle tro. Men det burde selvsagt vært gratis. Eller av prinsipp ikke kostet mer enn en 50-lapp :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har forøvrig hatt gleden av å sitte med tittelregistreringer, og det er bittelitt mer jobb enn en skulle tro. Men det burde selvsagt vært gratis. Eller av prinsipp ikke kostet mer enn en 50-lapp :)  

Hvor mye jobb er det da, når eier legger inn utstillinger, dommer og premiering? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig altså, ikke for å kritisere.

At påmeldingsavgiften øker har jeg ikke så stort problem med. Det er en naturlig del av generell kostnadsøkning, tenker jeg. Men jeg også reagerer på økningen fra 0 til 250,- for registrering av titler, og synes det var mye. Man har jo betalt mye for det allerede, i form av påmeldingsavgifter. Får man forresten da diplomet inkludert i de 250?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Hvor mye jobb er det da, når eier legger inn utstillinger, dommer og premiering? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig altså, ikke for å kritisere.

:lol: Det er nesten så jeg tror du tuller nå. Det må jo dobbeltsjekkes, og resultatene må være offisielle, og de må være riktige (det siste er ikke så selvsagt som en skulle tro). Hvis man bare tok eiers ord for det, ville det jo ikke vært noe stress, da er det bare å trykke på "godkjenn" da. Men da ville det nok også vært veldig mye feilregistreringer av titler, tror du ikke? 

Akkurat nå, Line skrev:

At påmeldingsavgiften øker har jeg ikke så stort problem med. Det er en naturlig del av generell kostnadsøkning, tenker jeg. Men jeg også reagerer på økningen fra 0 til 250,- for registrering av titler, og synes det var mye. Man har jo betalt mye for det allerede, i form av påmeldingsavgifter. Får man forresten da diplomet inkludert i de 250?

Syns du 400 kr er mye for påmelding? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det skal liksom dekke leie av hall, lønn og ofte opphold for ringpersonell, premier og generell administrering. Jeg føler kanskje at vi har et litt lite realistisk syn på hva ting faktisk koster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

:lol: Det er nesten så jeg tror du tuller nå. Det må jo dobbeltsjekkes, og resultatene må være offisielle, og de må være riktige (det siste er ikke så selvsagt som en skulle tro). Hvis man bare tok eiers ord for det, ville det jo ikke vært noe stress, da er det bare å trykke på "godkjenn" da. Men da ville det nok også vært veldig mye feilregistreringer av titler, tror du ikke? 

Syns det er mye alt når jeg har har måtte sende mail på flere som ikke har kravene jeg og fått titlene. :P

Sitat

 Men det slapp du, og det ville ikke vært en sum du måtte ut med på en gang. Det jeg lurte på er hvor mye mer må du betale i året fra nå av om du melder på like mye som du har gjort til nå. 

Det er vel ikke usannsyndelig at jeg må bruke det på neste liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
3 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg føler kanskje at vi har et litt lite realistisk syn på hva ting faktisk koster. 

Litt.

3 timer siden, mowgli skrev:

Med tre hunder i fire konkurransegrener + utstilling så sier det seg selv at her må det strammes inn på antall stevner og hundene prioriteres etter lommeboka gitt!

Det der høres dyrt ut uavhengig av noen skarve prisjusteringer fra NKK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

Syns det er mye alt når jeg har har måtte sende mail på flere som ikke har kravene jeg og fått titlene. :P

Kanskje det er en av titlene jeg godkjente? For det er mer å sette seg inn i og sjekke opp enn en skulle tro, så for alt jeg veit så kan en eller tre ha glidd gjennom uten at det var meningen. Det var heldigvis ikke noe jeg trengte å gjøre mye av :P 

Sitat

Det er vel ikke usannsyndelig at jeg må bruke det på neste liksom :P 

Nei, men det er fortsatt ikke noe du må ut med alt på en gang, og spørsmålet er fortsatt hvor mye mer vil det koste deg i året om du melder på sånn som du har gjort til nå. Er prisøkningen mye høyere enn ellers på varer og tjenester? For da skjønner jeg all dette opprøret, men om det er en generell prisøkning - evt det at de faktisk tar seg betalt for en tjeneste som burde ha kosta noe fra starten av - så syns jeg at folk kan ta seg en bolle og slappe av litt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Det er nesten så jeg tror du tuller nå. Det må jo dobbeltsjekkes, og resultatene må være offisielle, og de må være riktige (det siste er ikke så selvsagt som en skulle tro). Hvis man bare tok eiers ord for det, ville det jo ikke vært noe stress, da er det bare å trykke på "godkjenn" da. Men da ville det nok også vært veldig mye feilregistreringer av titler, tror du ikke? 

Tja, jeg ser ikke for meg at det er noe mer hokus pokus enn å gå inn på den enkelte hund på dogweb for å sjekke jeg. Resultatene som ligger der er det jo ikke eier som har lagt inn. Men hva er det som sjekkes ut over det da?

5 minutter siden, 2ne skrev:

Syns du 400 kr er mye for påmelding? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det skal liksom dekke leie av hall, lønn og ofte opphold for ringpersonell, premier og generell administrering. Jeg føler kanskje at vi har et litt lite realistisk syn på hva ting faktisk koster. 

Nei, jeg skrev vel nettopp at jeg ikke hadde noe problem med påmeldingsavgiften, tror jeg. Det jeg synes var drøyt var økningen fra 0 til 250 for å registrere en tittel, og NKK får jo en andel av alle påmeldingsavgiftene, uavhengig av arrangørens andre utgifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Det er nesten så jeg tror du tuller nå. Det må jo dobbeltsjekkes, og resultatene må være offisielle, og de må være riktige (det siste er ikke så selvsagt som en skulle tro). Hvis man bare tok eiers ord for det, ville det jo ikke vært noe stress, da er det bare å trykke på "godkjenn" da. Men da ville det nok også vært veldig mye feilregistreringer av titler, tror du ikke? 

Syns du 400 kr er mye for påmelding? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det skal liksom dekke leie av hall, lønn og ofte opphold for ringpersonell, premier og generell administrering. Jeg føler kanskje at vi har et litt lite realistisk syn på hva ting faktisk koster. 

Men NKK får vel ikke mer enn aktivitetsavgiften av påmeldingen uansett? Såklart, det blir mer til klubbene og kanskje de da trenger mindre fra NKK. Jeg har arrangert en liten håndfull stevner, og var overrasket over hvor mye overskudd vi satt igjen med. Det er klart at leie av lokaler koster litt, og det er av hengig av antall deltakere, men likevel trenger man ikke veldig mange for å dekke inn kostnadene til arrangementet. Mulig det er utgifter med utstilling som man ikke har i andre konkurranser?

Jeg synes 400 kroner er for mye, jeg ville ikke betalt det hverken for rally eller lp (eller utstilling, men det er for min del ikke et alternativ. Starter man 2-3 klasser med et par hunder så blir det fort dyrt. Da bruker jeg heller de pengene på kurs og starter uoffisielle, gratis/billige klubbstevner...

Men det er vel uansett klubbene som setter påmeldingsavgiften, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

Kanskje det er en av titlene jeg godkjente? For det er mer å sette seg inn i og sjekke opp enn en skulle tro, så for alt jeg veit så kan en eller tre ha glidd gjennom uten at det var meningen. Det var heldigvis ikke noe jeg trengte å gjøre mye av :P 

Nei, men det er fortsatt ikke noe du må ut med alt på en gang, og spørsmålet er fortsatt hvor mye mer vil det koste deg i året om du melder på sånn som du har gjort til nå. Er prisøkningen mye høyere enn ellers på varer og tjenester? For da skjønner jeg all dette opprøret, men om det er en generell prisøkning - evt det at de faktisk tar seg betalt for en tjeneste som burde ha kosta noe fra starten av - så syns jeg at folk kan ta seg en bolle og slappe av litt :P 

Med tanke på at det er 3 bare i år så tror jeg ikke det. 

Men jeg har ikke reagert på det andre. Jeg reagerer på at jeg må betale for tittel registrering jeg alt føler jeg har betalt for igjennom PM prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Tja, jeg ser ikke for meg at det er noe mer hokus pokus enn å gå inn på den enkelte hund på dogweb for å sjekke jeg. Resultatene som ligger der er det jo ikke eier som har lagt inn. Men hva er det som sjekkes ut over det da?

Det kommer jo an på hva slags titler det søkes om, selvsagt. Men ja, i utgangspunktet ligger alle norske resultater på dogweb, så sant arrangøren har lagt de inn. Noen ganger har også en og samme hund flere resultater, en lang liste av de (særlig AG-hunder), så der må man sjekke ut at resultatet faktisk er riktig. 

Sitat

Nei, jeg skrev vel nettopp at jeg ikke hadde noe problem med påmeldingsavgiften, tror jeg. Det jeg synes var drøyt var økningen fra 0 til 250 for å registrere en tittel, og NKK får jo en andel av alle påmeldingsavgiftene, uavhengig av arrangørens andre utgifter. 

Du syns det er drøyt å måtte betale for en tjeneste som har vært gratis? Fordi det er en uting å betale for å få en jobb gjort? 

Hva er det aktivitetsagiften ligger på igjen? 15 %? Det er kanskje ikke NKK som tar den største delen av kaka, liksom.. Men de utgiftene jeg nevnte i innlegget du siterte gjaldt jo NKKs stevner, det er jo NKK som har satt opp prisen, derav navnet på tråden, trodde jeg? Og NKK må betale for stevneplass, dommere, ringsekretærer, skrivere, overnatting og/eller frakt til stedet, NKK-ansatte som jobber på stevnet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

42 minutter siden, 2ne skrev:

Ah, prinsippsaker og økonomi hører vel sjeldent sammen, men for all del, stå på ditt :) 

Ikke? Jeg synes det ofte hører godt sammen, jeg. 

42 minutter siden, 2ne skrev:

Hvordan burde de gjort det da? For uansett hva de hadde satt opp prisene på, uansett hvordan de hadde prøvd å tjene inn penger, så ville det vært gal måte å gjøre det på. 

Nei? De har da gjort mange grep for å redusere underskuddet sitt uten at noen har protester på det? 

11 minutter siden, 2ne skrev:

Kanskje det er en av titlene jeg godkjente? For det er mer å sette seg inn i og sjekke opp enn en skulle tro, så for alt jeg veit så kan en eller tre ha glidd gjennom uten at det var meningen. Det var heldigvis ikke noe jeg trengte å gjøre mye av :P 

Det er mange feil som skjer ved registreringer - og sånn har det vært i mange år... Det hadde selvsagt hjulpet at de som sitter med registreringen kan regelverket slik at vi som søker slipper å forklare det for dem. 

6 minutter siden, 2ne skrev:

Er prisøkningen mye høyere enn ellers på varer og tjenester? 

Jeg vet ikke hvordan dine matematiske kunnskaper er, men en prisøkning fra 0 til 250 kr er LITT over normal prisøkning liksom. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2ne skrev:

Du syns det er drøyt å måtte betale for en tjeneste som har vært gratis? Fordi det er en uting å betale for å få en jobb gjort? 

Du er litt søt når du gjør deg mer kørka enn du egentlig er 2ne... Vi reagerer på at vi må betale nesten like mye som påmeldingsavgiften til en utstilling koster, bare for å få registrert en offisiell tittel som følge av at man nettopp har deltatt på noen av disse utstillingene som bidrar til inntektene til NKK og de andre arrangørklubbene. 

Ellers er det jo alltid litt morsomt når du og Belgerpia alltid forsvarer NKK uansett. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ting er å ta betalt for at folk stiller hundene sine, parkering og inngang, men nå innføre en avgift også for "belønningen" (dvs titlene) man får ved å å ha gode hunder og konkurrere aktivt dem? Merkelig logikk.
Det spiller såklart ingen som helst rolle for alle de som bare stiller ut en gang eller to for å bare "få en premiering" eller de med ordinære hunder som ikke vinner uansett og det er sikkert hovedvekten av utstillerne på en utstilling. Men å innføre en avgift som kun straffer de som er mest aktive høres uansett merkelig ut i mine ører. Lurer på om det gjøres av noen annen kennelklubb. Hva blir det neste, liksom - bompenger for å gå ut og inn av hallen eller på do? En hundrings ekstra for kritikken, betale for premien (folk betaler jo allerede for rosetten de har "vunnet"), eller gebyr for å snakke med noen i sekretariatet? LOL

Jeg synes ikke det er det minste merkelig at folk reagerer på det, jeg. Og neida, man går ikke "konk" av det - bare å droppe en eneste utstilling det året så har man spart inn dette ekstra gebyret.. Men jeg håper jo at ikke dét er målet til NKK, da.

Susanne

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...