Gå til innhold
Hundesonen.no

Orbiloc


mokken
 Share

Recommended Posts

Dere som har orbiloc, hvilke farge har dere og er dere fornøyd/misfornøyd med den? 

Har fått låne en orange nå men synes ikke den lyser kjempegodt på hunden med størst radius. Mener å ha lest et sted at den grønne skal være veldig synlig? Vil gjerne ha forskjellig farge på lysene til hundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en grønn og en orange. Synes begge lyser godt på lang avstand, men den grønne vises kanskje hakket bedre. Eneste jeg synes er teit er jo at de kun vises om bikkja er vendt mot meg i mørket, så vurderer å kjøpe et halsbånd som lyser så jeg ser han uansett hvordan han står. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MaritaS skrev:

Har en grønn og en orange. Synes begge lyser godt på lang avstand, men den grønne vises kanskje hakket bedre. Eneste jeg synes er teit er jo at de kun vises om bikkja er vendt mot meg i mørket, så vurderer å kjøpe et halsbånd som lyser så jeg ser han uansett hvordan han står. 

Har du den festet på halsbånd eller sele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt orange og grønn og synes den grønne lyser bedre enn den oransje. Men er ikke fornøyd med orbilocen i forhold til prisen. Synes både blinkehalsbåndet fra hööks og sånne små sykkellys lyser bedre enn orbiloc gjør. 

Orbiloc lyser kjempebra rett etter at man har byttet batteri, men kort tid etter batteribytte er lyset betraktelig svekket igjen... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå og hvit lyser sterkest. Kan være blendende på nært hold. Grønn er neste på listen, etterfulgt av rød og rosa. Deretter kommer gul/oransje som er ganske mild i fargen, og lilla er den med det svakeste lyset. Det er en enorm forskjell fra blå til lilla, og grunnen til det er for å møte ulike behov hos kjøperne.



Selv har jeg oransje og blå. Fint til hvert sitt bruk. Blå når hunden er løs, oransje når han går i bånd ved siden av meg og har lyset på ryggen / på kobbelet. Da orker jeg ikke det blå lyset, det blir for blendende.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bananen skrev:

Istemmes! Til bare tredve kroner. Den lyser godt opp, synes jeg. Her har jeg filmet i mørket, og han er sånn ca. 20-30 meter unna.

 

Er det mulig å feste den på sele uten at den dingler?  

Er den grei på 50-100 m også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bananen skrev:

Jeg tror at alt er mulig om man er oppfinnsom nok. :) Jeg synes den lyser sterkt uansett, jeg. Og til tredve kroner så har det ikke så mye å si, tenker jeg.

Takk for svar , men det høres nok ut som jeg skal se etter noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse i ymse farger, og er kjempefornøyd! Fester på sele eller i halsbånd. De er solide og tåler en støyt, vi har ikke hverken slått av/på ved uhell eller ødelagt noen det siste året. Og billige.

http://www.dx.com/p/safety-3-mode-blue-flashing-led-clip-on-pet-collar-pendant-light-blue-2-x-cr2016-165253#.WFg8_Vz09XY

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vilje skrev:

Jeg er fornøyd med mine (i rosa og hvitt). De fleste jeg trener med som trener redningshund bruker også orbiloc. Det er viktig å feste lyset litt strategisk. Jeg fester de oppe på ryggen på en non-stop sele og synes det fungerer veldig bra. :)

Ja Den jeg har prøvd på nå sitter kjempefint på selen til Lykke. Halsbånd bruker vi nesten aldri så det er viktig med et alternativ som sitter bra på sele :)

9 minutter siden, simira skrev:

Jeg har disse i ymse farger, og er kjempefornøyd! Fester på sele eller i halsbånd. De er solide og tåler en støyt, vi har ikke hverken slått av/på ved uhell eller ødelagt noen det siste året. Og billige.

http://www.dx.com/p/safety-3-mode-blue-flashing-led-clip-on-pet-collar-pendant-light-blue-2-x-cr2016-165253#.WFg8_Vz09XY

Jeg kjøpte noen på Hööks i fjor eller forfjor som ligner veldig. Ble brukt på jakker og skolesekk, og fungerte veldig bra til det. Men ser for meg at de dingler veldig på en sele når man har aktive hunder? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mokken skrev:

Ja Den jeg har prøvd på nå sitter kjempefint på selen til Lykke. Halsbånd bruker vi nesten aldri så det er viktig med et alternativ som sitter bra på sele :)

Jeg kjøpte noen på Hööks i fjor eller forfjor som ligner veldig. Ble brukt på jakker og skolesekk, og fungerte veldig bra til det. Men ser for meg at de dingler veldig på en sele når man har aktive hunder? 

 

Jeg har ikke prøvd de fra Høøks, men ser for meg at disse faktisk er mer solide. Men ja, de dingler nok litt. Men festet på dem er ikke så veldig stort, så jeg synes ikke det er for ille. Synd du er så langt unna, du kunne fått en av mine for testing...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Jeg har disse i ymse farger, og er kjempefornøyd! Fester på sele eller i halsbånd. De er solide og tåler en støyt, vi har ikke hverken slått av/på ved uhell eller ødelagt noen det siste året. Og billige.

http://www.dx.com/p/safety-3-mode-blue-flashing-led-clip-on-pet-collar-pendant-light-blue-2-x-cr2016-165253#.WFg8_Vz09XY

Sånne der har jeg bestilt fra ebay flere ganger. De slutter fort å lyse (etter bare noen få turer), de slår seg av, og de blir steinharde etter å ha vært ute i kulda, så de er vanskelige å slå av (om de ikke har slått seg av selv). Er det herfra du har kjøpt dine? Skulle gjerne hatt noen som faktisk funka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2016 at 7:23 PM, mokken skrev:

Har du den festet på halsbånd eller sele? 

Har festa på halsbånd, tenker det blir mest bevegelse da ;)

Jeg er veldig fornøyd med at man vrir den for å skru den av og på. Har ei bikkje som rister seg en del og lys med knapp klarer han alltid å få skrudd av på en eller annen måte når han holder på

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Frida og fuglehundene skrev:

Sånne der har jeg bestilt fra ebay flere ganger. De slutter fort å lyse (etter bare noen få turer), de slår seg av, og de blir steinharde etter å ha vært ute i kulda, så de er vanskelige å slå av (om de ikke har slått seg av selv). Er det herfra du har kjøpt dine? Skulle gjerne hatt noen som faktisk funka.

Nei, disse er kjøpt på DealXtreme som jeg linker til. De jeg kjøpte før vinteren i fjor fungerer fortsatt utmerket. De er litt harde (uavhengig av temperatur), noe som gjør at de tåler en støyt og ikke slår seg av eller på når de slår mot sele o.l. i bevegelse.

Nå skal det sies at mine to ikke herjer voldsomt mye ute, men lysene henger nå der uansett hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke annet enn Orbiloc. Har prøvd diverse andre lys, men felles for dem alle er at de enten slutter å fungere veldig raskt, eller at de skrur seg av etter kort tid.

Hadde først gul orbiloc av gammel modell, men der var jeg ikke så veldig fornøyd med lyset. Nå har jeg to hvite av ny modell, og har festet dem på hver side av en Hurtta-reflekssele. De lyser godt, og er synlige på god avstand. Bikkja har så mye pels at å feste i halsbånd eller på toppen av selen har liten funksjon, men på siden av selen fungerer det bra. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har orbiloc til mine og er fornøyd. Lillesatan (valpis) har spist på 2/3 lykter til lunsj - med det resultat at jeg trenger to nye gummifester. Lyktene er like hele, enda han prøvde alt han kunne å ta livet av de. Så det skal de ha, de tåler litt!

Jeg har rosa, hvit og grønn - og synes den hvite og grønne er hakket bedre enn den rosa. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den gule, synes det er godt lys i den. Eneste som er litt dumt er at siden jeg har den festet i halsbandet, men går som oftest med sele, så varierer det litt hvor den lykta er. Så det lyser litt til himmels, så ned i marka :P Snurrer jo rundt etterhvert som bikkja beveger seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2016 at 11:40 AM, borderen skrev:

Jeg bruker orbiloc men nå har Gass tygget i stykker 5 stykker i høst (+ 3 dekken) - ikke sitt eget, men alt labradoren har på seg!

Rakkerfant! :teehe:

------------

 

Tusen takk for god hjelp alle sammen! :) Da tenker jeg at det blir hvit til frøken-løper-langt, også blir det grønn til borrelåsen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...