Gå til innhold
Hundesonen.no

Familiehund


Tommy
 Share

Recommended Posts

Spør på vegne av familie.

Ønskeliste:

- Ikke krevende ift trening. Den får en time om dagen med småturer og jogging i ny og ne, men neppe timer med mental stimuli, trekking eller løping i sandtak.

- Ukomplisert. Ingen stor risiko med dominans, frykt eller aggresjon (åpenbart).

- Omgjengelig. Kommer til å være med overalt og møter mennesker i alle former og fasonger - ofte. Det samme med andre hunder.

- Ikke for mye pelsstell. Det vil si at rasen ikke er nevnt ofte på kalenderen til hundefrisører. Noe pelsstell er uproblematisk.

- Må ha "myk" pels.

- Gjerne med litt størrelse. Middels til gigant.

- Helst ikke være særdeles utsatt for hyppige veterinærbesøk.

 

Har hatt retrievere før. Kan godt være det blir det igjen, men er åpen for mulige alternativer. Jeg har selv tenkt collie, men vet ikke om det er noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landseer?
Alle kriterier passer greit :) En time om dagen med småturer er for lite for min, men hun er nok litt ekstremt aktiv i forhold til andre av samme rase.

Jeg vil egentlig si at landseeren er veldig lik en golden eller labrador i gemytt og aktivitetsnivå. Gjerne med på alt, men de er like happy uansett :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...