Gå til innhold
Hundesonen.no

Canis.no - forum lagt ned for godt?


Smartingen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kom nok mye rart fra meg også. Jeg var vel en 14-15 når jeg registrerte meg der vil jeg tro. Jeg var ganske aktiv en stund, og det var på Canis jeg lærte å bli litt mer hardhudet og ikke minst vær

Har både skrevet her og der over ti år tilbake i tid. Og jeg kan ikke si at jeg lenger står inne for alt jeg har skrevet. Og godt er det. Jeg håper jo jeg har hatt en utvikling siden tenårene. 

Canis.no er oppe og går igjen

Imponerende at de klarte å berge det der. Var jo fullstendig bombardert av spam. Det var canis jeg brukte før jeg ble «tvunget» over hit. :D Husker det var noen harde tak der også, men kanskje ikke like ille som der kan være her? :P Mener det var det som var grunnen til at jeg valgte å registrere meg hos Canis og rett og slett overså Hundesonen - etter en del lesing som gjest.

Ekstremt rart å lese poster fra perioden da jeg bestemte meg for å anskaffe hund, til valget på rase falt og etterhvert de første dagene med valp i huset. Det har skjedd enomt mye, ja. Føler fremdeles at jeg famler i blinde regelmessig og anser meg selv som nybegynner, men at jeg for bare halvannet år siden +/- var nærmest helt blank er nesten ikke til å tro. Det føles som en evighet siden!

Det lå mye bra info på canis så godt den blir tilgjengelig igjen. Det skal vel imidlertid både tid og innsats til for å løfte aktiviteten der inn til gamle høyder, om i det hele tatt mulig. Det første de må gjøre er å portere til en fornuftig forumløsning. Noe som lukter 2017 og ikke 2007. Avhengig av hva de bruker i dag kan det være er aldri så lite mareritt. Been there, done that i jobbsammenheng med en gammel røykesluttside som het slutta.no. Grøss.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tillien skrev:

 

Ekstremt rart å lese poster fra perioden da jeg bestemte meg for å anskaffe hund, til valget på rase falt og etterhvert de første dagene med valp i huset. Det har skjedd enomt mye, ja. Føler fremdeles at jeg famler i blinde regelmessig og anser meg selv som nybegynner, men at jeg for bare halvannet år siden +/- var nærmest helt blank er nesten ikke til å tro. Det føles som en evighet siden!

lutta.no. Grøss.

 

Veldig rart å lese egne gamle poster ja. Jeg gremmes når jeg leser mine første poster der (2004), for jeg var 14 år og kunne jo ikke skrive skikkelig jo, og holdt jo ikke med 1 utropstegn eller spørsmålstegn :P Morsomt at alt enda ligger der. Og artig å lese rasevalgstrådene mine der, mange år før jeg endelig turde hoppe i det og kjøpe Lotta. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom nok mye rart fra meg også. Jeg var vel en 14-15 når jeg registrerte meg der vil jeg tro. Jeg var ganske aktiv en stund, og det var på Canis jeg lærte å bli litt mer hardhudet og ikke minst være forsiktig med å være alt for påståelig om ting jeg ikke kunne så mye om :P Det var en bratt læringskurve for en liten verdensmester :lol:

  • Like 3
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tillien skrev:

Imponerende at de klarte å berge det der. Var jo fullstendig bombardert av spam. Det var canis jeg brukte før jeg ble «tvunget» over hit. :D Husker det var noen harde tak der også, men kanskje ikke like ille som der kan være her? :P Mener det var det som var grunnen til at jeg valgte å registrere meg hos Canis og rett og slett overså Hundesonen - etter en del lesing som gjest.

En gang i Canis' barndom gikk det riktig hardt for seg, og det var vel en gang før jul i 2006 det var en massiv overgang fra Canis til Hundesonen fordi Canis drev med utstrakt utestengelse av grunner ingen skjønte... om jeg ikke husker feil :lol: Før den tid var vel Hundesonen et fjortisforum tror jeg :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Siri said:

En gang i Canis' barndom gikk det riktig hardt for seg, og det var vel en gang før jul i 2006 det var en massiv overgang fra Canis til Hundesonen fordi Canis drev med utstrakt utestengelse av grunner ingen skjønte... om jeg ikke husker feil :lol: Før den tid var vel Hundesonen et fjortisforum tror jeg :aww: 

2005 :) For jeg registrerte meg her i jula det året, etter at alle jeg syns var morsomme forsvant fra canis :)

Jeg har forøvrig brukt store deler av kvelden på å lese gamle innlegg på canis, og kan opplyse om at jeg stort sett er enig med meg selv, også for 10-15 år siden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

2005 :) For jeg registrerte meg her i jula det året, etter at alle jeg syns var morsomme forsvant fra canis :)

Jeg har forøvrig brukt store deler av kvelden på å lese gamle innlegg på canis, og kan opplyse om at jeg stort sett er enig med meg selv, også for 10-15 år siden :P 

Ja, det var selvsagt i 2005. Tror jeg registrerte meg på Sonen 1. Januar 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt fint på en måte. Manges utvikling innenfor hund er liksom dokumentert på Canisforumet. Kan lese innlegg av brukere jeg  kjenner igjen, som feks stilte mange nybegynner spørsmål, og som idag er utrolig dyktige hundefolk :) Skal ikke skryte på meg å være utrolig dyktig, men jeg kan virkelig se min egen utvikling gjennom de ulike innleggene mine der. Helt fra da jeg nettopp hadde oppdaget klikkertrening og var som en frelst disippel, hvor klikkertrening var løsningen på alt, og da jeg oppdaget at det fantes andre ungdommer som var aktive med hund, til rasevalgstråder i senere år. Har ikke sjans til å lese gjennom alle innleggene der da det er 12 år tilbake i tid, så jeg aner ikke hva av det jeg kan stå for idag, men regner med det er de siste årene som er mest meg nå, selvom jeg har utviklet meg som hundemenneske etter at jeg gikk over til Sonen og :)

 

Så, hvem tør å avsløre brukernavnet sitt på Canis? :P  Mitt var distré. Innlegg ligger der fra da jeg var 14 år i 2004, artig men ltit flaut å lese :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Orca said:

Så, hvem tør å avsløre brukernavnet sitt på Canis? :P  Mitt var distré. Innlegg ligger der fra da jeg var 14 år i 2004, artig men ltit flaut å lese :P

Jeg het det samme der som jeg heter her, så det var egentlig ikke noe å avsløre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg het det samme der som jeg heter her, så det var egentlig ikke noe å avsløre :P 

Kanskje annerledes for oss som tilbragte mye av tida fra fjortiss til voksen der :P Det er tydelig at det ikke er en voksen person som har skrevet mine første innlegg for å si det sånn hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Orca said:

Kanskje annerledes for oss som tilbragte mye av tida fra fjortiss til voksen der :P Det er tydelig at det ikke er en voksen person som har skrevet mine første innlegg for å si det sånn hehe

Antageligvis annerledes ;) Men jeg så jeg syns burbruk var mer ålreit i en periode der enn jeg gjør nå, så det er ikke bare dere unge som forandrer dere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://canis.no/forums/topic/dixie-1503558710-186/

Mitt første emne på Canis. Litt koselig å lese, for her åpenbarte det seg en helt ny verden for meg, idet jeg forsto at det ikke bare var voksne som kunne drive aktivt med hund. Da vi fikk Dixie hadde jeg store planer om agility og lydighet, men jeg trodde at det ville være mamma som måtte starte med henne i konkurranser, jeg ante ikke at det fantes noe hundemiljø for barn og ungdom. Like etter ble jeg kjent med at NKKU fantes, og var helt i hundre da jeg fant ut at de arrangerte sommerleir. Gode minner, og alt dette hadde stor betydning for meg, jeg hadde ikke så mange andre med denne felles hundeinteressen :) Nei nå ble det mye mimring her, beklager avsporing!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Orca skrev:

Så, hvem tør å avsløre brukernavnet sitt på Canis? :P  Mitt var distré. Innlegg ligger der fra da jeg var 14 år i 2004, artig men ltit flaut å lese :P

Jeg har alltid hatt Siri som brukernavn og aldri vært så veldig hemmelig :D Men ok - jeg hadde et alterego der også som skapte tidvis noen heftige diskusjoner :teehe:

Akkurat nå, 2ne skrev:

Antageligvis annerledes ;) Men jeg så jeg syns burbruk var mer ålreit i en periode der enn jeg gjør nå, så det er ikke bare dere unge som forandrer dere :P 

Det husker jeg faktisk - og har merket meg endringen :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Det husker jeg faktisk - og har merket meg endringen :teehe:

Jeg tror ikke det er noen kjempe-endring, utgangspunktet da og var at hunder ikke trengte å sitte i bur, før man faktisk trengte å ha de i bur :P Zar hadde vel en destruktiv periode, som de fleste belger-unghunder har, men han lå ikke i bur før eller etter det. Nora var også i bur i en kort periode, husker jeg, fordi det lille beistet av en unghund åt på madrassen min mens jeg lå på den :lol: Men det var vel halvannen måned eller noe sånt, så var vi over den perioden, og hun havnet i bur først etter at hun hadde herpa en del ting :) 

Men i utgangspunktet, da som nå, så mener jeg jo at hunder ikke trenger å vokse opp i bur. Hvis de ikke ødelegger noe, så kan de ligge løs :) Ingen av pudlene har sovet i bur om natta, ikke engang Monster, og burene vi har rommer 3-4 stk av henne, liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse nytte av forumet på Canis, jeg leste diskusjonene og lærte og konkluderte. uansett hvilke hunderelaterte ord jeg googlet så kom det opp masse canis-treff. Helt supert. Og morsomt, det var alltid forumtroll og provokatører som produserte merkelige problemstillinger og hodeløse historier fra virkeligheten. Har vært med i fb-gruppen Hundepsykologi, trening, atferd og ernæring (!). Skrev ikke der selv for atferd og trening er ikke helt mitt felt. Der er det ganske kaotisk med hundedaskere som skal prøve å psyke ut Gry Løberg og de :huh: og nybakte valpeeiere som lurer på hva ting betyr. Jeg syntes det ble mye dårlige repriser fra canis anno 2000-tallet så har forlatt den gruppen. Nå kan jeg heller lese årgangskranglene på canis hvis jeg føler trangen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke min aller første bruker, for jeg tror jeg var bare 12 da jeg først begynte å skrive der inne. Jeg finner derimot min andre bruker, som ble opprettet da jeg var 15. Det var året jeg fikk min første hund som døde alt for tidlig, så det er både koselig og trist å lese hva jeg har skrevet. Bl.a. denne tråden: Hvorfor er man alltid ung OG dum? - som jeg tydligvis skrev en dag etter mye frustrasjon av å bo på et sted hvor hundemiljøet begrenset seg til jaktfolk med veldig utdatert syn på hundetrening. 

Jeg kan jo heldigvis stå for alt jeg sa på den tiden også, og det er fint å se hvor viktig det var for 15 år gamle meg å søke opp bedre miljøer når det kom til hund og hundetrening, enn det jeg selv befant meg i. 

Det ble jo kanskje en liten avsporing. Men jeg er spent på å se om Canis kommer tilbake, eller om det er og forblir dødt. Jeg frykter jo de har drøyd det litt for lenge.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...