Gå til innhold
Hundesonen.no

Wilter, jaktcocker


Martine_Teddy
 Share

Recommended Posts

Navn: Ah-Tib's Vilmers Ron Weasley

Kallenavn: Wilter

Født: 22. august, 2016

Rase: Cocker Spaniel/ Jaktcocker

 

Endelig!!! (Eller, nå har Wilter vært her en liten stund..jeg har bare ikke sumlet meg til å lage en egen tråd om han :icon_redface:)

Vi hentet Wilter 21.oktober. Han og jeg fant kjemien med en gang :wub: I starten var jeg veldig stresset med alt han burde lære, hvor fort ting burde sitte og alt sammen. Veldig tullete.. Nå tar vi alt veldig med ro. Wilter får lov å være valp, og sammen koser vi oss med artige triks og den store verden. 

Jeg gleder meg til fortsettelsen :jump: Han er en skikkelig kul valp!

Liitt bildespam :icon_redface::innocent:

image1-min.JPG

Wilterr-min (1).jpg

Dagen vi hentet han :wub:

 

Wilter-min (1).jpg

 

image3-min.JPG

 

image2-min.JPG

image4-min (1).JPG

3 mnd

image5-min.JPG

3 mnd

image6-min.JPG

3 mnd, hjelper til på jobb!

 

Fy, så god han er! :wub: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, CrazyTerrierLady skrev:

Nommin så fin. :wub: Artig å se en som ikke er sort eller mørkebrun.

Skal du bruke ham på jakt? :)
 

Ja, veldig heldig med fargen!

Han skal brukes til jakt, ja ? Målet er å konkurrere i jakt og LP. Men vi stikker nok snuten innom agility også! Men han er en jakthund, og skal derfor først og fremst få bruke de instinktene ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Orca skrev:

Åååååh fineste <3 Helt utrolig nydelig! Og fantastisk fin sammen emd høstfargene! :wub: Hvor bor dere hen?

Elsker navnet :D 

 

Vi bor i Oslo! 

 

Hihi, det er litt dobbeltmoralsk - Wilter (som i vilter), men forkortelse for Wiltersen (siden kennelnavnet er Ron Weasley, som på norsk er Ron Wiltersen) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Martine_Teddy skrev:

Hihi, det er litt dobbeltmoralsk - Wilter (som i vilter), men forkortelse for Wiltersen (siden kennelnavnet er Ron Weasley, som på norsk er Ron Wiltersen) 

Hehe, dobbeltmoralsk er det overhodet ikke, men fiffig, det er det virkelig! :) 

Han er helt nydelig, skjønner ikke at dere får gjort annet enn å susse og se på han. :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Martine_Teddy skrev:

Vi bor i Oslo! 

 

Hihi, det er litt dobbeltmoralsk - Wilter (som i vilter), men forkortelse for Wiltersen (siden kennelnavnet er Ron Weasley, som på norsk er Ron Wiltersen) 

Digger både Wilter og at det er avledet fra stamtavlenavnet som jeg og digger :D Er litt fan av Ron i Harry Potter :wub: Og kledde valpen så godt, i og med at den er ginger :P

Kanskje dere vil treffes og gå en liten tur en dag? :) Har akkurat hentet en field-valp, vil gjerne treffe en jaktcocker, en av favorittrasene mine:wub: Nå er Lotta bare 10 uker da, så blir ikke akkurat ordentlig tur helt enda, men etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orca skrev:

Digger både Wilter og at det er avledet fra stamtavlenavnet som jeg og digger :D Er litt fan av Ron i Harry Potter :wub: Og kledde valpen så godt, i og med at den er ginger :P

Kanskje dere vil treffes og gå en liten tur en dag? :) Har akkurat hentet en field-valp, vil gjerne treffe en jaktcocker, en av favorittrasene mine:wub: Nå er Lotta bare 10 uker da, så blir ikke akkurat ordentlig tur helt enda, men etterhvert :)

Ikke sant! :D

 

Ja, det hadde vært gøy å treffes - playdate :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 12.12.2016 at 10:27 AM, Martine_Teddy said:

Ja, veldig heldig med fargen!

Han skal brukes til jakt, ja ? Målet er å konkurrere i jakt og LP. Men vi stikker nok snuten innom agility også! Men han er en jakthund, og skal derfor først og fremst få bruke de instinktene ?

Da gleder jeg meg til noen jaktlige oppdateringen etter hvert. :ahappy: Synes det er moro at spaniels er blitt mer populært til jakt, kjenner til et par stykker selv som bruker/trener sine til praktisk jakt og prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...