Gå til innhold
Hundesonen.no

Lotta - Field spaniel


Orca
 Share

Recommended Posts

Da turde jeg endelig å hoppe i det og skaffe meg valp etter å ha planlagt det i sånn 4-5 år. Forelsket meg i field spaniel for noen år siden etter å ha tilfeldigvis truffet noen på en utstilling og så tatt kontakt med noen eiere for å høre mer om rasen. De hørtes ut som midt i blinken for meg, da jeg på den tiden akkurat hadde slått fra meg jaktcocker da det blir for krevende og fordi jeg ikke jakter, og ønsket noe mildere. Men samtidig en aktiv rase. Jeg kunne nok godt ha hatt engelsk eller welsh springer, men falt litt pladask for fielden. Har nok litt med å gjøre med at de kommer ensfarget og at de ikke er like vanlige, jeg er litt sær sånn hehe. Ellers passer de meg bra. Størrelsesmessig er de ca mellom cocker og springer. Jeg liker spanielgemyttet godt og tenkte da at field kunne passe meg, også etter å ha truffet og snakket med flere fieldeiere fikk jeg mer og mer lyst på en. 

Så da kom jeg plutselig over en spennende kull i Sverige. Plutselig hadde jeg kjøpt meg valp... 

Lille Lotta har vært hos meg i snart to uker og det går fint. På stamtavlen heter hun Periwinkle's Charlie's Angel. Kullet hadde temaet amerikanske tv-deckare (hva nå det betyr), så da etter Charlie's Angels... og faren hennes heter Charlie til daglig. Faren er fra USA, hvor fielden ser litt annerledes ut, i mine øyne penere da de er mer høyreiste og litt strammere i ansiktet. 

Her er hun, såå søt.

c97f69efba.jpg

c9856cf5cc.jpg

c9874118c8.jpg

c989c38cf7.jpg

c98c30d1d9.jpg

c98ff28cb9.jpg

c9924f2446.jpg

c994326a2c.jpg

c99634fbd1.jpg

c9984f34b1.jpg

c999f88bc4.jpg

c99c3570a3.jpg

c99e08fd8c.jpg

c99ffd7952.jpg

 

Her er mammaen hennes, Issa, Periwinkle's Gennie, en nydelig tispe:
c9a2b0544c.jpg

c9a58b9d72.jpg

Faren, en amerikansk import (bilde hentet fra hjemmesiden til de amerikanske oppdretterne hans):

c9bbf06b4f.jpeg

c9c0057640.jpg

 

Er så spent på hvordan Lotta blir seendes ut som voksen :) Tror hun blir ganske så fin. Hannen har jeg ikke møtt, men skal være en veldig trivelig hannhund som nylig er importert fra USA og har taklet overgangen veldig fint, bor nå i Finland. Moren traff jeg på besøk hos oppdretter, likte henne og veldig godt. Hun var typisk field, litt uinteressert i oss fremmede. Fielden skal være mer reservert enn springer. Selvom jeg smelter veeldig av typiske hunder som elsker alt og alle, tror jeg det kan bli fint med en som ikke er helt gal etter nye folk :) De fieldene jeg har truffet har hilst på en veldig rolig og hyggelig måte. Men onkelen til Lotta er den mest sjarmerende fielden jeg har møtt da, veldig kosete og såå glad for å treffe oss nye. Utrolig herlig hund. Jeg håper Lotta blir litt som han innerst inne ;)Han er kullbror til moren, og er også den peneste fielden jeg noengang har sett: 

+-c9da8ac101.jpg

Han eies av en kjempehyggelig norsk dame i Sverige som vi besøkte på veien for å hente Lotta :)

 

Ellers er valp helt nytt for meg, Dixie fikk vi som 6 mnd. Så jeg tar gjerne imot tips...

Jeg har oppdaget at vintervalp er veldig upraktisk :P Hun fryser ute, og det er styr å kle på seg så mange ganger daglig :P Verste er mest kulden ute. Kan liksom ikke være ute så veldig lenge av gangen, før hun begynner fryse og syte... Det gjør jo denne miljøtreningen litt utfordrende synes jeg, HAr prøvd kle på henne en liten dress, men på de kalde dagene ser det ut som hun fryser likevel. Og jeg tror det at hun fryser gjør henne litt ekstra var for andre ting? Hun er litt pysete enda synes jeg, selvom hun visstnok skulle være en av de tøffeste i kullet :P Hun er hvertfall ganske redd nye hunder som kommer brått på. Hun trenger å møte snille og rolige hunder i alle størrelser, så rop ut om du har en passelig sosialiseringskandidat! I Oslo :) Tror det gjelder å få nok tid til at hun kan se at det ikke var så gærnt likevel. Ikke allt så lett når det er andre hunder vi treffer ute hvis de må videre eller det er veldig kaldt så hun mistrives.  
Har tatt henne med på Oslo S og kjøpesenter for å oppleve travle steder uten å fryse, det har gått fint. Trikk har og gått bra. Mennesker går veldig bra, og det synes jeg egentlig er noe av det viktigste. Vi bor over en hyggelig blomster/jeansbutikk, hvor de elsker hunder, så der får hun komme inn og kose og få leverpostei :) Det synes hun er stas. 

Jeg er usikker på hvordan jeg skal få henne sosialisert med barn. Har ikke barn og har ingen i min omgangskrets som har barn. Har du barn hun kan møte? Hun ble litt skremt av et parn hun traff på senteret. Satt i vogn, litt stort barn. Hun var på vei bort for å snuse på vogn og ungen, til ungen plutselig satte i et skjærende hyl så hun skvatt skikkelig. Så dro de så hun fikk liksom ikke sett at det var ufarlig heller... vet ikke om det satte spor, for har ikke møtt mange barn etter det. kun to litt eldre barn, to jenter, som hun fikk kose med, det gikk veldig bra. 

 

Alle tips tas imot!
Spesielt når det gjelder:

hilsing på andre hunder

barn

miljø og fryseproblemet

forslag til nye miljø

 

Ellers er hun et lite monster med skarpe tenner, jeg glede rmeg veldig til etter tannfelling :)

og, om du bor i Oslo, si fra om du skulle ha lyst til å passe valp ;)

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Snille Kaja har tatt bilder av Lottus for meg idag <3 Så fornøyd! Så har hun fått seg lekkert nytt halsbånd og kobbel også.     Noen bilder fra tidligere i sommer: Samme

Da turde jeg endelig å hoppe i det og skaffe meg valp etter å ha planlagt det i sånn 4-5 år. Forelsket meg i field spaniel for noen år siden etter å ha tilfeldigvis truffet noen på en utstilling og så

Noen nye bilder av lille Lotta. Er så glad jeg kjøpte henne. Deilig med en hund med litt mer futt i, det har jeg savnet en del med Dixie, selv før Dixie ble gammel, da hun alltid har vært litt sær og

Posted Images

Jammen haaalloooooo, for en søtnos:wub: Gratulerer med ny valp! Hilsning på andre hunder tror jeg nok sonen kan hjelpe deg med. Jeg og Milli hadde stilt opp galant om vi bare ikke hadde bodd i Bergen. Hva barn angår, hadde jeg vært litt skeptisk til å la henne hilse på barnehagebarn i flertall; de blir fort overveldende for en litt skeptisk valp. Kanskje sonen også her kan bidra med hundevante barn som kan ta ting i Lottas tempo?

Angående frysing: der tror jeg det bare er å fortsette som du har gjort......

Og til sist: det ser ut til at du har fått deg en skikkelig diamant av en hund - Nydelig:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad på dine vegne! Endelig gikk drømmen din i oppfyllelse, og det unner jeg deg veldig. :) nå må du ha tro på deg selv - du er flink med hund, og du skal ikke bekymre deg for alt som ikke går. Lotta er i de beste hender, og jeg gleder meg til å hilse på henne, selv om jeg dessverre ikke får gjort det i dag. 

 

Grattis igjen! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig i det hele tatt at små valper er litt skeptisk til andre hunder i starten, det var Blitz også de første par ukene...og det er hun ikke nå lenger, for å si det sånn *ler*. Så da er det bare å ta det rolig, la henne få varme seg litt opp til nye hunder i hennes tempo en periode, så vil jeg tro det går ganske fort over :)

Ellers ville jeg bare fortsatt slik du gjør, jeg tror det skal gå helt fint at du ikke kan være så mye ute nå siden hun fryser. Hun viser jo at hun takler nye og ganske krevende miljøer helt fint når hun bare ikke fryser :) Du får spare bysosialiseringen til du kommer hjemover, her er det ikke spesielt kaldt :) 

Gleder meg til å hilse på lille søte!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempefin valp :)

Ift det du spør om:

hilsing på andre hunder: Her velger jeg sladretrening fra starten av, dvs hunden min får ikke hilse på andre hunder når vi går tur, istedet får hun en godbit eller annenbelønning hver gang hun ser en annen hund. I starten må man gjøre valpen oppmerksom på at man har belønning som valpen får når den snur seg mot eier (Setting: hunden ser en hund i det fjerne, du kremter eller lager annen lyd, hunden ser mot deg - gi belønning.) Hunden kobler raskt, og du slipper en hund som går bananas når dere treffer andre hunder på tur.

barn: Jeg setter meg utenfor barneskole/barnehage, og da kommer unger for å hilse. JEG instruerer. kun ett barn om gangen i starten, de får kun klappe på rygg og rumpe og gi valpen godbiter (som jeg har tatt med meg). Etterhvert - noen seanser/dager med dette - kan de få komme to og to. Avslutt før valpen blir sliten. Dvs første gang får kanksje bare 2 - 3 barn hilse.

miljø og fryseproblemet og forslag til nye miljø:  Bruk ulldekken/genser. Start forsiktig. Kun korte økter ute. Ta valpen med per bil eller buss og la valpen får oppleve nye underlag og lyder på den måten. Besøk et sykehjem, og la valpen få gå gjennom skyvedører, ta heis, hilse på eldre med rullator og stokk osv. Mange nye lukter et slikt sted også.Og du får gledet noen eldre samtidig som du miljøtrener valpen din. 

Oppsøk industriområde (som ikke er avlåst) på ettermiddag og la valpen utforske andre materialer som finnes der. (Jeg har feks oppsøkt et i mitt nærområde flittig, der ligger ulike typer rør med ymse dimensjoner som ligger trygt stablet, slik at hunder (og ev barn) kan krype gjennom dem og fine ut av ymse underlag). Bruk fantasien og tenk på hva du og valpen din kan komme til å måtte forholde dere til på en eller annen måte senere i livet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 timer siden, Zappa skrev:

Jammen haaalloooooo, for en søtnos:wub: Gratulerer med ny valp! Hilsning på andre hunder tror jeg nok sonen kan hjelpe deg med. Jeg og Milli hadde stilt opp galant om vi bare ikke hadde bodd i Bergen. Hva barn angår, hadde jeg vært litt skeptisk til å la henne hilse på barnehagebarn i flertall; de blir fort overveldende for en litt skeptisk valp. Kanskje sonen også her kan bidra med hundevante barn som kan ta ting i Lottas tempo?

Angående frysing: der tror jeg det bare er å fortsette som du har gjort......

Og til sist: det ser ut til at du har fått deg en skikkelig diamant av en hund - Nydelig:wub:

Takk!! :) Ja jeg er litt redd or store grupepr barn som skal komme plutselig på. Men bare å være utenfor før de slutter er jo en idé, for å bli vandt til lydene av unger hvertfall.

Jeg håpte Sonenfolk ville melde seg, håper på fler svar :P 
Takk :wub:

11 timer siden, Maria skrev:

Jeg er så glad på dine vegne! Endelig gikk drømmen din i oppfyllelse, og det unner jeg deg veldig. :) nå må du ha tro på deg selv - du er flink med hund, og du skal ikke bekymre deg for alt som ikke går. Lotta er i de beste hender, og jeg gleder meg til å hilse på henne, selv om jeg dessverre ikke får gjort det i dag. 

 

Grattis igjen! :D 

Takk Maria :D Du får rope ut når du får tid :D Gjerne på dagtid når det er lyst om du har mulighet, hvis ikke går sikkert ettermiddag og :)

11 timer siden, Snøfrost skrev:

Gratulerer med valpen. Hun er kjempesøt. 
Jeg synes også field er en av de finere spanielene, selv om spaniel ikke er noe for meg personlig. 

De fine fieldene er nydelige :) Er en del variasjon utseendemessig innen rasen synes jeg. Noen er altfor kraftige for min smak, med tunge hoder og hengeøyne og mye lepper. De amerikanske er ofte litt finere i ansiktet. og moren hennes hadde veldig fint hode. :)

10 timer siden, Kokospaniel skrev:

Gratulerer med valp! Spanielklubben har kanskje ting du kan være med på?

Tenkte på det, da jeg skal melde meg inn i NKK, men føler jeg har mer lyst til å bli medlem av en bruksklubb, jeg kan vel bare være med på spanielklubbens aktiviteter dersom jeg er medlem? Hva slags aktiviteter pleier de ha?

7 timer siden, Sprettballen skrev:

Det er ikke uvanlig i det hele tatt at små valper er litt skeptisk til andre hunder i starten, det var Blitz også de første par ukene...og det er hun ikke nå lenger, for å si det sånn *ler*. Så da er det bare å ta det rolig, la henne få varme seg litt opp til nye hunder i hennes tempo en periode, så vil jeg tro det går ganske fort over :)

Ellers ville jeg bare fortsatt slik du gjør, jeg tror det skal gå helt fint at du ikke kan være så mye ute nå siden hun fryser. Hun viser jo at hun takler nye og ganske krevende miljøer helt fint når hun bare ikke fryser :) Du får spare bysosialiseringen til du kommer hjemover, her er det ikke spesielt kaldt :) 

Gleder meg til å hilse på lille søte!

Godt å høre! Noen ganger lurer jeg på om hun er kjempepysete, men det med hunder regner jeg med går seg til når hun blir litt større. 
Ja må bli litt bytur hjemme i Stavanger ja :) Gleder meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, enna skrev:

Gratulerer med kjempefin valp :)

Ift det du spør om:

hilsing på andre hunder: Her velger jeg sladretrening fra starten av, dvs hunden min får ikke hilse på andre hunder når vi går tur, istedet får hun en godbit eller annenbelønning hver gang hun ser en annen hund. I starten må man gjøre valpen oppmerksom på at man har belønning som valpen får når den snur seg mot eier (Setting: hunden ser en hund i det fjerne, du kremter eller lager annen lyd, hunden ser mot deg - gi belønning.) Hunden kobler raskt, og du slipper en hund som går bananas når dere treffer andre hunder på tur.

barn: Jeg setter meg utenfor barneskole/barnehage, og da kommer unger for å hilse. JEG instruerer. kun ett barn om gangen i starten, de får kun klappe på rygg og rumpe og gi valpen godbiter (som jeg har tatt med meg). Etterhvert - noen seanser/dager med dette - kan de få komme to og to. Avslutt før valpen blir sliten. Dvs første gang får kanksje bare 2 - 3 barn hilse.

miljø og fryseproblemet og forslag til nye miljø:  Bruk ulldekken/genser. Start forsiktig. Kun korte økter ute. Ta valpen med per bil eller buss og la valpen får oppleve nye underlag og lyder på den måten. Besøk et sykehjem, og la valpen få gå gjennom skyvedører, ta heis, hilse på eldre med rullator og stokk osv. Mange nye lukter et slikt sted også.Og du får gledet noen eldre samtidig som du miljøtrener valpen din. 

Oppsøk industriområde (som ikke er avlåst) på ettermiddag og la valpen utforske andre materialer som finnes der. (Jeg har feks oppsøkt et i mitt nærområde flittig, der ligger ulike typer rør med ymse dimensjoner som ligger trygt stablet, slik at hunder (og ev barn) kan krype gjennom dem og fine ut av ymse underlag). Bruk fantasien og tenk på hva du og valpen din kan komme til å måtte forholde dere til på en eller annen måte senere i livet.

 

Takk for mange tips!! :)

Men bør hun ikke få treffe mange ulike hunder uansett for å bli vandt til å omgås ulike hunder? Hun kommer ikke til å få hilse på alt og alle, men tenker at i starten bør hun ha sjansen til å møte snille hunder.
 

Tror ikke jeg greier være streng nok med barna til at jeg tør få en hel gjeng bort til henne. Da satser jeg heller på lekeplasser tror jeg. Men ikke så mange ute og leker alltid :P 

Er det lov å ha med hund inn på sykehjem? Det hadde isåafall vært kjempetrivelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Orca said:

Takk for mange tips!! :)

Men bør hun ikke få treffe mange ulike hunder uansett for å bli vandt til å omgås ulike hunder? Hun kommer ikke til å få hilse på alt og alle, men tenker at i starten bør hun ha sjansen til å møte snille hunder.
 

Tror ikke jeg greier være streng nok med barna til at jeg tør få en hel gjeng bort til henne. Da satser jeg heller på lekeplasser tror jeg. Men ikke så mange ute og leker alltid :P 

Er det lov å ha med hund inn på sykehjem? Det hadde isåafall vært kjempetrivelig :)

Planlegg leketreff med hunder du vet du kan stole på. ikke hils på fremmede hunder ute på tur - de trenger ikke vøre hyggelige mot valper.
De fleste sykehjem tar gjerne imot besøk av hunder. Bare unngå fasen der valpen biter i alt og alle. Gamle kan ha veldig skjør hud pga medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den søtnosen:wub:

Vi bor i Oslo (øvre grunerløkka), og har to litt forskjellige men passelige hilse-kandidater:P En kooiker hannhund på 3,5 og en sheltie tispe på 6 mnd. Begge er glad i og snille mot valper (den ene er valp selv:icon_redface:), men ingen av dem er voldsomme, spesielt ikke sheltietispen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Elita2005 skrev:

Gratulerer med den søtnosen:wub:

Vi bor i Oslo (øvre grunerløkka), og har to litt forskjellige men passelige hilse-kandidater:P En kooiker hannhund på 3,5 og en sheltie tispe på 6 mnd. Begge er glad i og snille mot valper (den ene er valp selv:icon_redface:), men ingen av dem er voldsomme, spesielt ikke sheltietispen.

Vil gjerne treffes!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt så på vei og gjort så mye dikkedarier... Besøke industriområder og gamlehjem - hva skjedde med at hunder jo bare bør takle ting litt på strak hånd, uten at man skal måtte introdusere de til alt livet måtte bringe de i de første ukene? :P Eller er det sånn at med Labrador så kommer alt gratis? :P Jeg hadde aldri styrt sånn, bare holdt det til kollektiv-transport (uansett flott måte å slite ut valpen på!) og sitte i byen og se på folk.

Ting jeg alltid har angret på med min hund:
1) Ikke trent på å legge seg ned på tur, f.eks på fjellet, på skitur etc. En hund som pistrer og hyler når vi skal *KOSE OSS* med pølse eller bare ligge i lyngen... grusomt :P Også når man er i byen, eller bare er ute på tur generelt. Trene på at det noen ganger stopper opp.

2) Ikke trent på å være løs blandt folk og fe.

3) Ikke trent på å bæsje/tisse hvorsomhelst. Lot valpen diktere mye, og har nå en særing som må drite under ei busk. Utrolig slitsomt når hun er operert og heller pådrar seg forstoppelse enn å bæsje på åpen gate.

4) Jeg overdilla med barn i starten, har nå en hund som trekker mot barn utendørs. De er jo så morsomme og gir mat. Slitsomt :P 

5) Kloklipp... gjør det lett og positivt fra dag en... Det er så leit når hunden stresser seg opp for noe så banalt.

6) Trene på å dra på besøk til folk og legge seg ned.... Ikke børne rundt i huset. Lett relatert til del 1)

Kommer sikkert på flere ting, men det er en del av det jeg angrer på ifht "hva jeg ikke gjorde" med valpen min :)

Lotta er dritsøt! Sukk. Akk. Og selvfølgelig: kjempegrattis! Synes jo det er litt leit at du ikke kan komme nordover i år, men når man ser hvorfor så er det jo egentlig helt greit :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder miljøtrening så bruker jeg å dra i byen både for å trene og for å bare slappe av, ta kollektivtransport, dyrebutikken, dra på hundeklubben ? 

Jeg legger mye vekt på lek! jeg vil ha en hund som kan trene og leke hvor som helst... derfor drar jeg forskjellige plasser ene og alene for å leke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shlush skrev:

Når det gjelder miljøtrening så bruker jeg å dra i byen både for å trene og for å bare slappe av, ta kollektivtransport, dyrebutikken, dra på hundeklubben ? 

Jeg legger mye vekt på lek! jeg vil ha en hund som kan trene og leke hvor som helst... derfor drar jeg forskjellige plasser ene og alene for å leke ?

Det er kjempelurt! Det vil du få mye igjen for. Ingenting er så kjedelig som å måtte lære hunden å leke som voksen, tar mye tid og er ganske kjedelig :P Hold i gang lekedriven mens hun vokser, så har du et ekstra verktøy i kassa om du vil trene noe med henne senere :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg ville ikke tatt så på vei og gjort så mye dikkedarier... Besøke industriområder og gamlehjem - hva skjedde med at hunder jo bare bør takle ting litt på strak hånd, uten at man skal måtte introdusere de til alt livet måtte bringe de i de første ukene? :P Eller er det sånn at med Labrador så kommer alt gratis? :P Jeg hadde aldri styrt sånn, bare holdt det til kollektiv-transport (uansett flott måte å slite ut valpen på!) og sitte i byen og se på folk.

Ting jeg alltid har angret på med min hund:
1) Ikke trent på å legge seg ned på tur, f.eks på fjellet, på skitur etc. En hund som pistrer og hyler når vi skal *KOSE OSS* med pølse eller bare ligge i lyngen... grusomt :P Også når man er i byen, eller bare er ute på tur generelt. Trene på at det noen ganger stopper opp.

2) Ikke trent på å være løs blandt folk og fe.

3) Ikke trent på å bæsje/tisse hvorsomhelst. Lot valpen diktere mye, og har nå en særing som må drite under ei busk. Utrolig slitsomt når hun er operert og heller pådrar seg forstoppelse enn å bæsje på åpen gate.

4) Jeg overdilla med barn i starten, har nå en hund som trekker mot barn utendørs. De er jo så morsomme og gir mat. Slitsomt :P 

5) Kloklipp... gjør det lett og positivt fra dag en... Det er så leit når hunden stresser seg opp for noe så banalt.

6) Trene på å dra på besøk til folk og legge seg ned.... Ikke børne rundt i huset. Lett relatert til del 1)

Kommer sikkert på flere ting, men det er en del av det jeg angrer på ifht "hva jeg ikke gjorde" med valpen min :)

Lotta er dritsøt! Sukk. Akk. Og selvfølgelig: kjempegrattis! Synes jo det er litt leit at du ikke kan komme nordover i år, men når man ser hvorfor så er det jo egentlig helt greit :wub: 

Takk for mange tips :) Kan tenke meg en del kommer gratis med labrador ja :P De er jo sånn super happy-go-lucky. Hun er er litt mer skeptisk til omverden :) Har tatt litt tid å få henne vandt til lydene rundt i gatene her, men nå går det fint, og det går bedre og bedre. Idag tror jeg vi var på vår første tur ut uten å syte.. :P Gikk i parken og fikk løpe litt. Sol og fint vær, så ikke så kaldt :) 
Jeg kommer nordover forressten! Men jeg tror du sa du ikke var der da, i januar? Har fikset valpepass og skal på spekkhoggertur i regi av folk fra universitetet :D Kan høre om det er noen ledige plasser om du vil? Er snakk om 4.-6 januar :) Bare send meg meld på Face :)

4 timer siden, Shlush skrev:

Når det gjelder miljøtrening så bruker jeg å dra i byen både for å trene og for å bare slappe av, ta kollektivtransport, dyrebutikken, dra på hundeklubben ? 

Jeg legger mye vekt på lek! jeg vil ha en hund som kan trene og leke hvor som helst... derfor drar jeg forskjellige plasser ene og alene for å leke ?

Er ikke tilknyttet noen hundeklubb enda, skulle gjerne vært det :o
Hmm, det skal jeg huske på :)

 

1 time siden, Monikawt skrev:

Gratulerer :D så skjønn! :wub: 

jeg bor på Skedsmo, så du kan gjerne bruke meg til sosialisering, og evt hundene mine :) 

Gjerne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ere i Oslo som er flinke med foto, noen som har lyst å ta valpebidler av Lotta? Jeg prøver ltit selv, men får det ikke til, jeg klarer ikke ta actionbilder :P Har gjerne lyst på noen bilder av henne i aktivitet. Har ikke lært henne bli enda, så er vanskelig for meg alene å ta bare vanlige stillestående bilder og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...