Gå til innhold
Hundesonen.no

Sitter fast på apport


Lappisen
 Share

Recommended Posts

Hei.

Som overskriften sier så sitter jeg litt fast når det gjelder apport. Jeg har kommet så langt at han tar kjeften rund aporten. Det er både fra hånd og med apporten på bakken, men er ikke snakk om at han er villig til å løfte den.

 

Han er også flink til å bare holde aporten uten å tygge på den, men det er kun når jeg gir den til han at han holder den. 

Hvordan skal jeg gå fram for at han skal begynne å løfte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lappisen skrev:

Hei.

Som overskriften sier så sitter jeg litt fast når det gjelder apport. Jeg har kommet så langt at han tar kjeften rund aporten. Det er både fra hånd og med apporten på bakken, men er ikke snakk om at han er villig til å løfte den.

 

Han er også flink til å bare holde aporten uten å tygge på den, men det er kun når jeg gir den til han at han holder den. 

Hvordan skal jeg gå fram for at han skal begynne å løfte den?

Hvis han er flink til å holde den, så ville jeg ha begynt å gitt han apporten og så gått bakover og oppfordret han til å følge etter.. opplukking kommer etterhvert, ville jeg ha tippet..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å kjøre noen repetisjoner på skikkelig lekebelønning når han tar munnen rundt apporten som ligger på bakken. Når hunden gjør dette noen ganger, 3-4 kanskje, og er gira og høy på leken, så prøver du å vente han ut. Med en gang han plukker litt mer enn bare å holde rundt, så belønner du igjen. Tanken er å utnytte extintion bursten som forhåpentlig vil komme når hunden er ivrig på belønningen, men ikke får for det han har gjort før, og at han da tar litt ekstra i i frustrasjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...