Gå til innhold
Hundesonen.no

Stresset i løpetiden


ElinT
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere vært veldig veldig med at jeg omtrent ikke har merket på adferden til tispene mine at de har løpetid. Men nå har jeg ei tispe på 3,5år som blir veldig stresset. Til vanlig er hun en veldig harmonisk og fornøyd hund, men under løpetiden blir hun helt tullete. Fra ca dag 5 og i 3 uker så traver hun rundt inne hvis hun inne får jevnlig beskjed om å gå og legge seg. Gnir seg inntil møbler og vegger. Hun uler hvis jeg går fra henne i bilen, og er veldig på min andre hund. Hun vasker og rir på den andre tispa mi hvis hun går sjansen. Hun stopper når jeg snakker til henne,men det blir mye mas.

Det jeg lurer på er om noen har noen gode tips til noe som kan hjelpe slik at hun får det litt lettere gjennom løpetiden. Hun får daglig mosjon og hjernetrim som ellers, eneste er at hun ikke får løpe løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde iharmoni på tispen vår som slitet med å håndtere stress like før og i begynnelsen av løpetiden. Begynte ca 1 mnd før forventet løpetid. Gav full dose (2 kapsler for hennes kroppsvekt) i 2-3 uker, deretter fikk hun halv dose til pakken var tom. 60 kapsler i en pakke. 

Vi synes hun var betraktelig mindre hysterisk på denne løpetiden enn hun har vært tidligere, så vi kommer til å gi iharmoni på neste løpetid og. Hun er snart 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mokken skrev:

Jeg prøvde iharmoni på tispen vår som slitet med å håndtere stress like før og i begynnelsen av løpetiden. Begynte ca 1 mnd før forventet løpetid. Gav full dose (2 kapsler for hennes kroppsvekt) i 2-3 uker, deretter fikk hun halv dose til pakken var tom. 60 kapsler i en pakke. 

Vi synes hun var betraktelig mindre hysterisk på denne løpetiden enn hun har vært tidligere, så vi kommer til å gi iharmoni på neste løpetid og. Hun er snart 4 år.

Takk for tips!  jeg skal lese litt om iharmoni :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...