Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av forsikring


Guest Aulie
 Share

Recommended Posts

Noen tips til billig, men bra forsikring? jeg har Agria sin nå. Den koster over 3000 i året for inntil 60 000 kr i veterinærutgifter. Den er over 1000 kr dyrere enn en annen jeg har sett på som tilbyr inntil 30 000 kr i veterinærutgifter. 
Jeg tenker at de ekstra 30 000 ikke er nødvendig da jeg er så kynisk å tenker at hvis min hund har behov for behandling over 30 000 i året så kan den heller få slippe da det mest sannsynlig betyr en lang rehabilitering med mye smerter og understimulering og liten garanti for at den blir like god som ny. 

Vet dere om noen andre forsikringsselskap som har gode tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et poeng å sammenligne egenandeler og vilkår også når man ser på pris. Jeg undersøker forsikringspriser ca. en gang i året, og har aldri noen som har greit å gi oss billigere hundeforsikring enn Agria (30 000, ikke livsforsikring). Og da har jeg sjekket pris forutsatt at vi også har bil, reise, hus og verdigjenstandsforsikring samme sted, som totalkunde. Men prisene varierer også en del på raser.

Når det gjelder grense, så ser jeg tankegangen din, men er ikke helt enig. Det går ofte MYE penger på utredning, og det trenger ikke å være en alvorlig eller dødelig skade/sykdom når alt kommer til alt. Men dette går jo også over tid, og egenandelsperiodene hos Agria er vel på 90 dager, så sånn sett kan 30k være helt fint. En backupkonto/sparekonto er bra å ha uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IF. Betaler ca 3000 i året for 30 000 i vet.utgifter+livsforsikring. Men de dekker ikke tannhelse og tannproblemer, noe jeg smertelig har fått erfare. Mener agria gjør det, eller at man kan kjøpe en tilleggsforsikring? Jeg kommer til å velge agria neste gang selvom det er litt dyrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2016 at 11:35 PM, Kaisen skrev:

Jeg har IF. Betaler ca 3000 i året for 30 000 i vet.utgifter+livsforsikring. Men de dekker ikke tannhelse og tannproblemer, noe jeg smertelig har fått erfare. Mener agria gjør det, eller at man kan kjøpe en tilleggsforsikring? Jeg kommer til å velge agria neste gang selvom det er litt dyrere

Agria dekker skade på tann, men ikke tannsykdom (og det finnes heller ikke noen tilleggsforsikring for det, såvidt jeg vet).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...