Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, TonjeM skrev:

HUMF! "Veldig fin tispe", "feminin hannhund" - stakkars Stridergutt! 

Birk på rasespesial i Sverige for fransk spesialdommer. "Excellent bitch" sa dommeren med glimt i øyet. Han likte de tydeligvis i øvre sjiktet og Birk var bare en middels hannhund :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Søken etter en plan C og D i gang, plan A blir ikke, plan B ventes enda tilbakemelding. Som om det ikke var vanskelig nok å finne én :lol:

Vi skulle hatt en slik småsvett-latter-smiley som iPhone Emojiene her ?

 

Så har vi bestemt oss at vi prioriterer trening i morgen over prøve, prøver kan vi gå til neste år, vi har kurs neste helg å forberede oss til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vilje skrev:

Og så var man plutselig tilbake på sonen. Med ny profil inntil jeg finner ut om det går an å reaktivere den gamle. Tidligere var profilnavnet Nemi, nå får det være Vilje siden vår skjønne, 12 måneder gamle jaktgolden valp heter det. :)

Velkommen tilbake :)

Jeg kjøpte to sånne derre lyskranser som jeg har hengt i vinduene på peisestua, men klarer ikke helt å bli enig med meg selv om det ble fint. Jeg har litt sånn jakthytte/skipperstue/home&cottage-stil her, de lyskransene er mer .... Europris. Det ble veldig fint og julete utenfra da.

(Tipper jeg tar dem ned i morra).

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, JeanetteH skrev:

ooooo begynt å se på The Crown og litt forvirret over at Dr.Who er der :o Er han dr.who og er der som han eller spiller han den karakteren han er, eller er det bare jeg som tenker for mye på at han er Dr.Who? Who is Who?????

 

4 timer siden, Wachita skrev:

 


Det er en av grunnene til at jeg ikke har sett serien enda :P blir helt feil for meg å se Matt Smith i noe annet enn Doctor Who emoji14.png


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Hæ, hva, atte hæ`??? Fortell mer????

1 time siden, Anette skrev:

Pigg og Ted. Ted måtte to runder med shampoo........ :P

Ikke for å være frekk. Men er Ted en liten border collie? Eller er Pigg en stor kelpie? Eller er det bildet?

11 minutter siden, Vilje skrev:

Og så var man plutselig tilbake på sonen. Med ny profil inntil jeg finner ut om det går an å reaktivere den gamle. Tidligere var profilnavnet Nemi, nå får det være Vilje siden vår skjønne, 12 måneder gamle jaktgolden valp heter det. :)

Velkommen tilbars att. Og fortell gjerne mer om Vilje.

 

Sliten, men pakker til kurs imorgen med Siv Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:


Altså..ted er ingen lettvekter. Men pigg er ikke liten heller emoji23.png@jeanetteh mobbet ted før idag med stor størrelse. Han er større en vaps også. Men mindre enn Snap emoji14.png supergod referanse der altså..

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

Med tanke på hans alder (5-6 mnd?) Så skal han vel opp ett hakk til tipper jeg.

Jeg kan svare for @Turb for det er jo ingen hemmelighet akkurat. Pigg er en stor kelpie hannhund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 2,5kg kylling og 3 pakker med laksefileeter på butikken idag, nå får bare de blodprøvene vise bedring i januar altså! 
Så har jeg i hvert fall nok liggende til å være fornuftig de dagene mannen vil ha grandi. Håper på tilbud på fiskegratenger snart, da skal jeg hamstre det også. Må nesten teste den franske til findus dog, den skal vist være mest fisk i sies det. Min favoritt ligger heldigvis ikke langt bak den heller. Må kanskje bla i kokeboka til mamms og se om henne hjemmelagde er skrevet ned en plass, ingen slår den! 

Fytti grisen så vanskelig det er å kutte sukker forøvrig! Jeg går ikke cold turkey da, det kommer aldri til å gå bra. Men å begrense det til kun 1 rimelig innkjøp på fredag/lørdag skal jeg klare. Idag ble det litt smågodt og en pose chips, det er denne ukas dose. 
Har 70% kakao sjokolade liggende til de aller værste abstinenstoppene dog, det funker det altså. Samt fylt opp med banan, klementin, epler, gulrøtter osv. Noe av uvanen min går jo i småspising, medisinene mine hjelper ikke på der heller, så da får det funke å bytte til sunnere alternativ. 
Cola er bytta i cola light også, fungere overraskende bra. Cola light liker jeg ikke nok til å "kosedrikke" det, men det fungerer å drikke når jeg har cravings på nettopp cola, samt til mat når jeg unner meg noe ekstra. 

Så kan jeg jo håpe det har en positiv effekt på vekta også etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg kjøpte to sånne derre lyskranser som jeg har hengt i vinduene på peisestua, men klarer ikke helt å bli enig med meg selv om det ble fint. Jeg har litt sånn jakthytte/skipperstue/home&cottage-stil her, de lyskransene er mer .... Europris. Det ble veldig fint og julete utenfra da.

(Tipper jeg tar dem ned i morra).

 

Jeg kjøpte også en lyskrans med led-pærer, men tok den ned dagen etter. Den ble for skarp for meg, nå henger det en sort stjerne der med mye dusere lys. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, han er da ingen Collie [emoji14] 
 

Pigg har ikke lest rasestandarde så han er ca 54 (han skal måles inn under 55 så det så) og 22 kg Kembokelpie [emoji23]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

Forutsigbarhet er jo bra da. Stort sett ihvertfall :lol:

Stort sett :lol: 

2 timer siden, 2ne skrev:

Denne hannhund/tispe-diskusjonen får meg til å være takknemlig over at mine tisper ikke er sånne ustabile hormontroll alle andres tisper tydeligvis er :aww: Eneste som er småhormonell av mine er Nora, men det er ikke når hun har løpetid, det er når pudlene har løpetid - men så tror jeg jo også at hun er tvekjønna da, det kan ha noe med det å gjøre :P 

Jeg har heller aldri opplevd mine som spesielt hormonelle - ikke verre enn at jeg bare synes de er sjarmerende :aww:

2 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: Nei han var jo overhode ikke forutsigbar i dag. Min meg på at mini snusenissen aldri skal lære av det store snusetrollet :P:lol: 

Minesnusenissen skal IKKE lære av storsnuser'n - deal :D 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg kjøpte to sånne derre lyskranser som jeg har hengt i vinduene på peisestua, men klarer ikke helt å bli enig med meg selv om det ble fint. Jeg har litt sånn jakthytte/skipperstue/home&cottage-stil her, de lyskransene er mer .... Europris. Det ble veldig fint og julete utenfra da.

Må'kke disse Europris??? :o Jeg hadde tenkt å kjøpe julepynt der i morra.... :aww: 

12 minutter siden, mokken skrev:

Herlighet. Litt trøtt i nøtten når man leser "klassisk uthenging"  istedenfor klassisk betinging. Uthenging i all offentlighet, fy og fy! :lol::icon_redface:

:lol: 

Nå har Yasmine fått seg en gjennombørsting igjen - men jeg gadd ikke å vaske skjegg og rumpe, men det MÅ jeg få gjort i morgen, for skjegget lukter litt kvalmt, og bak i "skjørtene" lukter det rett og slett piss :x 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

 

Må'kke disse Europris??? :o Jeg hadde tenkt å kjøpe julepynt der i morra.... :aww: 

:lol: 

 

Min erfaring er egentlig at man kan finne ting man liker i de underligste butikker! Jeg kjøper verdens beste bh-er på Sparkjøp liksom! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wachita skrev:

Kunne ikke leve uten! De har vært til mye støtte de siste ukene! emoji173.png️ selvom de ikke har fått alt de trenger av mental eller fysisk stimuli!

 

Det er noe eget med disse tervene ja :) 

2 timer siden, mokken skrev:

Meget mulig jeg har hatt maks uflaks med mine 2 tisper, men jeg kjenner jeg blir helt matt av tanken på å kunne få tilsvarende en gang til. Nå sist løpetid brukte jeg iharmoni på Lykke før og i begynnelsen av løpetiden. Fikk da en bekreftelse på at jeg antageligvis har hatt rett i tanken på at hun ikke klarer å mestre stress og hormoner. Hun var betraktelig mindre bråsint på andre hunder enn hun var forrige løpetid.  

Joda hun er sikkert en ustabil drittbikkje men siden hun bare er knappe 4 år så får vi gjøre det beste vi kan resten av hennes tid. 

Jeg tviler ikke på at det finnes hormonelle tisper, om man skal tro disse diskusjonene på sonen så er jo alle tisper purkete hormontroll som er innbilte eller løper minst 2/3 av året. Så da fastslår jeg at jeg har hatt flaks med mine tisper, for av 5 tisper, så er det bare en av dem som har vært innbilt. Hun var rett nok hormonell under løpetid også, men hun var så tam i utgangspunktet at litt hormoner gjorde henne bare morsommere :P Så er det jo Nora, som er hormonell når pudlene har løpetid, men hun er jo noe for seg selv, så jeg tipper at det har mer med henne å gjøre enn at hun er ei tispe ;) 

Jeg har derimot hatt 4 hanner, der 2 av de ble avlivet før de rakk å bli 2 år, og 1 ble omplassert rett etter at han ble 2 år, så egentlig burde jeg jo tenke at hannhunder flest har noen brister på den sosiale biten. Det er vel mer sannsynlig at jeg har hatt uflaks med mine hanner enn at alle hanner er ræva mentalt, antar jeg :)  

18 minutter siden, Siri skrev:

Jeg har heller aldri opplevd mine som spesielt hormonelle - ikke verre enn at jeg bare synes de er sjarmerende :aww:

Dina var jo min første tispe, og jeg trodde inntil da at jeg var et hannhundmenneske - og hun var jo Tispe med stor T, og allikevel syns jeg hun var morsom, så jeg antar jeg ikke er et hannhundmenneske allikevel :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Min erfaring er egentlig at man kan finne ting man liker i de underligste butikker! Jeg kjøper verdens beste bh-er på Sparkjøp liksom! :lol:

:lol: 

3 minutter siden, 2ne skrev:

Dina var jo min første tispe, og jeg trodde inntil da at jeg var et hannhundmenneske - og hun var jo Tispe med stor T, og allikevel syns jeg hun var morsom, så jeg antar jeg ikke er et hannhundmenneske allikevel :lol: 

:lol: Kanskje du rett og slett bare liker HUNDER??? :o 

Har jeg avtalt skidate i morgen :bananas: Yasmine skal på skitur sammen med Ayorou, en multifunksjonell azawakh :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mokken skrev:

Hva skjer? Alt bra med Lupin? :)

Viste seg å være rusk i rørsystemet. Han får plutselig vondt når han ligger (spretter opp som om noen har stukket en nål i han), pluss at han har endret tissemønster, og blitt ekstremt masete og urolig. Tatt masse prøver, utelukket masse skummelt og sitter igjen med strutvittkrystaller i urinen, forhøyet ph og betennelsesceller, samt veldig konsentrert urin (dehydrert). Så tvangsvanning, + c-vitaminer og smertestillende og så bør han være  seg selv igjen om når vi tar han av smertstestillende, hvis ikke må vi sjekke om det er noe i selve blæra. 

Han er i tipp topp form ellers da, så det er neppe alvorlig, bare litt rusk. Men greit å finne utav det, han ville ikke legge seg ned i det heletatt i dag etter å ha hoppet ut av sofaen etter et "stikk" og endte med å legge seg ned med bare fremparten og stå der i 5 min. Da ringte jeg vet. :aww:  Så nå må jeg finne ut hvordan jeg skal lure i han vann. :lol:  Ørkenbikkjer ass!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

:lol: Kanskje du rett og slett bare liker HUNDER??? :o 

Det kan jeg aldri tenke meg? Må man ikke velge å være tispemenneske eller hannhundmenneske? :o 

1 minutt siden, Siri skrev:

Har jeg avtalt skidate i morgen :bananas: Yasmine skal på skitur sammen med Ayorou, en multifunksjonell azawakh :D 

Det hørtes slitsomt ut :P Har dere snø nok til skitur altså? Her er det fortsatt barmark her.. Det er nesten så selv jeg ønsker meg litt snø nå :o:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

 

Velkommen tilbars att. Og fortell gjerne mer om Vilje.

 

Sliten, men pakker til kurs imorgen med Siv Svendsen

Han er fra Kennel Vårvinden, blir 12 uker i morgen. Er verdens tryggeste og tøffeste valp, og tar alt på strak arm. Vi har kommet litt i gang med redningshundtrening, det er den store planen. Og så litt jakt og lydighet på si. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange tisper og kun en av dem har vært skrullete. Og det var ikke pga kjønn. Jeg har hatt 3 hannhunder. Aldri mer, selv om ingen av dem var skrullete - jeg syns bare rett og slett at hannhunder er slitsomme med det evige jaget etter "damer".

2.desember er årets mørkeste dag, hvert år, de siste 20 årene, men jeg har kommet  meg greit gjennom i dag. Har brukt dagen på å lage pølser sammen med venninne (i dag ble det servelat, vossakorv og hjortepølser, i morra er planen rødvinspølse(spekepølse), middagspølser, pluss ev en sort til, samt leverpostei. søndag baker vi lefser og mulig smultringer).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...