Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Mari skrev:

Nå skal jeg snart dra og klippe meg og jeg har lyst på en forandring fra pannlugg og hestehale som jeg har hatt i det som føles som altfor kort tid. Så nå tror jeg at lokkene skal så falle til gulvet som englestøv og etterlate kort sviss med schwung*. Spennende! 

 

* okei, shcwung blir det neppe, for jeg er ganske kjedelig og sjukt dårlig til å fjonge til og stelle med hår. Men det må da finnes lettstelte korte frisser tenker jeg. Drar til Kristin som du anbefalte for lenge siden @Krutsi, jeg ble så fornøyd når hun ryddet opp i dreadsrestene mine! Wee! :D 

Spennende! Da må vi få se bilder :D 

24 minutter siden, JeanetteH skrev:

Nå så jeg ikke alle de gamle først. Men første episoden følte jeg ikke helt at de hadde "swong" over. Men siden så kom den gode følelsen igjen :wub: 

....kom jeg på at jeg ha glemt en julegave. Må få kjøpt den i dag. Også tror jeg ikke morfar får noe annet enn innpakkete peanøtter eller noe, han har glemt at jeg betalte flybilletten hans til nesten 4000 kr. Han får faktisk tidenes dyreste julegave uten at han vet det selv :lol: 

Og der kom resultatene på Sinner. MDR1 fri (det fins noen wk som har hatt utslag på det, meget får vel å merke, men heller føre var på akkurat den delen der.) Så måtte jeg sjekke for dilute ettersom han har 2 onkler som er det. Han bærer ikke dilute, og jeg vet fra arv at han er At/At n/KB (mangler ett gen for selv bli tan)

Jeg har bare kommet halvveis i 1. Episode, så da skal jeg gi det en sjanse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

That's your story and you're sticking to it :P 

Blåholder... :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

:lol: Vel, det ække så mye å krangle på i den frasen da :P 

Og det er jo det som er så jævl... irriterende :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg glemmer innimellom hvor stor rasen din er :) 

 

Det er litt forskjeller ja... I min rase vi jo en hannhund ansees som matador bare etter ett kull liksom... om man skal se på den 5%-regelen. Litt vanskelig regel å forholde seg til hos oss da liksom :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg får visst ikke dra hjem i dag heller, jeg har for høy output. Det vi skal prøve nå er visst opiumsdråper. Jeg kjenner jeg er litt skeptisk - opium, liksom :o 

Ikke bare Potterhead, men opiumhead også? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mari skrev:

Søte du :heart: Ja, det begynner virkelig å bli noen år! Herregud, så rart å tenke på. :) Det ene emnet jeg skal ta neste semester handler om mangfold og inkludering, det skal bli spennende. Vi har pensum om normalitet og avvik, og sånt får hjernen min til å gnistre. Så mye å problematisere. Artig, artig! 
Om det er rot i argumentasjonen min vil tiden vise. Evt sensuren. Jeg skrev nemlig om kritisk refleksjon i eksamensoppgaven jeg leverte i dag. :lol:

Oh, det høres spennende ut! Vi har hatt litt om inkludering/ekskludering i funksjonshemning, normalitet og avvik. Og der var jeg også litt kverulant! For for mye inkludering er heller ikke en bra sak, for mange grupper er dømt til å bli ekskludert også. Vanskelig sak, det der. Ikke alle gutter liker fotball, og mange jenter liker fotball, men jentene sliter litt mer for å være inkludert, for det er jo selvsagt bare gutter som spiller fotball, for fotball er en guttesport and so on. :aww:

 

2 timer siden, Siri skrev:

Den frasen der gjør meg bare ekstra kranglete :aww:

Deliberasjon eller noe, da møtes man opp om å være enige på midten. :aww: Men ja, jeg har hørt den før når jeg også sier at vi får være enige om at vi er uenige! :lol: 

1 time siden, Mari skrev:

Nå skal jeg snart dra og klippe meg og jeg har lyst på en forandring fra pannlugg og hestehale som jeg har hatt i det som føles som altfor kort tid. Så nå tror jeg at lokkene skal så falle til gulvet som englestøv og etterlate kort sviss med schwung*. Spennende! 

 

* okei, shcwung blir det neppe, for jeg er ganske kjedelig og sjukt dårlig til å fjonge til og stelle med hår. Men det må da finnes lettstelte korte frisser tenker jeg. Drar til Kristin som du anbefalte for lenge siden @Krutsi, jeg ble så fornøyd når hun ryddet opp i dreadsrestene mine! Wee! :D 

Jeg tror jeg møtte deg uten dreads første gangen, men så fikk du dreads, og da har du bare vært "bulldogdama med dreads"! :lol: Du kommer nok til å se smekker ut med ny sveis!

... akkurat nå får jeg medisin, den skal jeg ha i ... nesten 4 timer til. Jeg har lyst til å bevege meg, men det er litt kronglete med denne veneflonen og stangen væsken henger i, siden hjulene vil gå en annen vei enn det jeg vil. :aww: Men jeg er teknofil, jeg har masse tekniske duppeditter og serier å se!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2ne skrev:

Jeg sa ikke at hannhundeiere nødvendigvis ble rike, men det er et større potensiale for å tjene penger på en hannhund enn det er på ei tispe - særlig for oss som allikevel stiller, meritterer og helsesjekker bikkjene våre. 

At det er en avkomsgrense, vil det si at klubben ikke formidler kull etter ham, eller vil det si at avkom ikke blir registrert i NKK? For det må da være mer enn 80 avkom av denne Ola Odelsgutt, f.eks? Syns han stadig var far på kull jeg, og jeg følger ikke med på berner engang :lol: Men nei, det er ingen avkomsgrense på mellompuddel nei, det anbefales at man ikke bruker hanner som har over 5 % avkom over en 5 års periode, tror jeg det er, men det er 50 valper det, om jeg ikke husker feil, og på mellompuddel så er det over 10 kull. 2.500 kr i sprangavgift, og 2.500 kr pr levende valp ved 5 uker - dvs over 150.000 kr. Så går det 6 år, så har man rom for en paring til osv. Så hadde jeg holdt på med dette for å tjene penger, så hadde jeg kjøpt meg en pen hann, for å si det sånn. 

 

Håper jeg blir rik av Sinner :lol::lol: 

10 timer siden, 2ne skrev:

Jeg var ute en tur i stad, og der var den en Dogo Canario som måtte hilses på litt :ahappy: Eieren prøvde å være hyggelig og dra henne unna, men jeg bare "Neida, det går så fint, jeg er glad i hunder jeg, hun må bare komme bort og hilse på" :lol: Jeg pleier faktisk ikke å gjøre sånt, selv om @Siri liker å skryte av at hun ikke liker folk men er smugsosial :P Hun var veldig søt (dogoen altså) og syns jeg var en veldig flink rompekløer (derav presiseringen av at det gjaldt bikkja :P ). Så kom det en annen som viste seg å ha BC hjemme, så da ble det bikkjesnakk til vi holdt på å fryse på oss dryppert og gikk inn igjen :P 

Dogo og den type hunder er noe spesielt å kose med. De må liksom "klaskes" på og røskes litt i :lol: Mulig det bare er meg :P 

7 minutter siden, 2ne skrev:

 

Jeg får visst ikke dra hjem i dag heller, jeg har for høy output. Det vi skal prøve nå er visst opiumsdråper. Jeg kjenner jeg er litt skeptisk - opium, liksom :o 

Binde magen litt? (er nå litt nyfiken her). Folk som går på morfin har jo en tendens til å bli hard i magen. Misbrukere av opiater går gjerne på do knapt en dag i uken. Opiater er heldigvis i utganspunktet ett (narkotisk) legemiddel og ikke rusmiddel så håper det gjør nytten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le av meg selv og prosjekt stå-opp-tidlig, siden jeg forsøker på snu døgnet. I går morges skrudde jeg av vekkeklokka i søvne og purka til nesten 09...i går kveld så sovnet jeg på sofaen og våkna kl.02 lys våken. Fikk ikke sove før kl.04 og dermed så ble 2.forsøk i prosjektet mitt ødelagt :icon_redface: Tenk at det skal være såååå vanskelig :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

Ikke bare Potterhead, men opiumhead også? :o 

Potterhead og pothead går vel sånn ca for det samme vel :P 

Gikk til time, men der var det ingen elever. Hadde glemt at de har heldagsprøve i dag, så nå sitter jeg tentamensvakt uten å ha med meg arbeid som kan gjøres underveis. Amatør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges fikk jeg ikke start på bilen. Ingen som helst reaksjon på motoren, bare masse lys på dashbordet. Og jeg må med skam bekjenne at jeg vet ikke hvordan man betaler på buss nå til dags. Og ikke vet jeg når bussen går eller hvordan man finner ut det sånn i farta når man er stressa. Det må jo gå an å betale med kort i 2016, tenkte jeg. Men det gjorde det ikke, og cash har jeg aldri. Men det ordna seg med en sms, så da kan jeg det til neste gang. Og bussen kom da jeg hadde venta i tre minutter, heldig med den. Kanskje jeg rett og slett burde begynne å ta mer buss selv om det tar dobbelt så lang tid som å kjøre.

I ettermiddag skal Sara og jeg ha kaffeslabberas mens samboen hennes kikker på bilen min. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, JeanetteH skrev:

Og der kom resultatene på Sinner. MDR1 fri (det fins noen wk som har hatt utslag på det, meget får vel å merke, men heller føre var på akkurat den delen der.) Så måtte jeg sjekke for dilute ettersom han har 2 onkler som er det. Han bærer ikke dilute, og jeg vet fra arv at han er At/At n/KB (mangler ett gen for selv bli tan)

Så deilig å ikke måtte tenke på det om det skjer noe - godt for alt som er som det skal.

37 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Er jeg skitsur fordi bilen ikke starter- helt tom for strøm etter to runder på starteren... Den som startet på første runde i går liksom..

Jeg som har gledet meg som en unge en mnd til åpningen av innendørs trening i 300kvm stor hall med kunstgress og varme "bare" 1,5 times kjøring unna..

Og gubben slapp tlf sin i do i går så han får jeg ikke tak i, og vi bor langt uti gokk og ingen som kan hjelpe. 

jeg sier det igjen- MØKKA VINTER :icon_cry:

*syting over*

 

Send ut nødmelding på Facebook, så noen kan ringe noen for deg.

18 minutter siden, 2ne skrev:

Det er jo som alltid snakk om kvantitet her, ikke nødvendigvis kvalitet. Produserer du 15-30 valper i året, som koster 15.000 kr hver seg, så har du en grei ekstrainntekt selv om du ikke nødvendigvis blir millionær. 

Ja, det er jeg enig i - men i min rase er det få oppdrettere som har så mange valper, i hvert fall år etter år. Noen ganger passer det å parre tre tisper på et år, men så kanskje det går to år før du har valper igjen. Eller tisper går tom og får singletons. 

18 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg glemmer innimellom hvor stor rasen din er :) 

Ja, vi har litt mer å gå på, litt andre størrelsesforhold.

18 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg syns ikke det er for mye at hannhund-eier får 2500 kr pr 16.000 kr jeg selger valp for da :)

Nei, og jeg mente ikke at puddelhannhundeiere får for mye, jeg bare konstaterer at regnestykket blir annerledes når det er andre summer. Jeg kommer ikke til å ta mer av tispeeiere som bruker Glam enn det som er normalen på rasen. Da Foenix ble født i 2011 var det noen som begynte å ta 15 prosent, så det er relativt nytt etter at det har vært ti prosent i hvert fall siden vårt første kull i 1985.

18 minutter siden, 2ne skrev:

Men du tar de på Glam fordi du har tenkt å bruke ham på egne tisper? 

Den ene testen tok jeg fordi den er for en sykdom som skal være mye mer utbredt i USA, og Glam har amerikansk oldefar. To av testene - som er for samme sykdom, men to ulike sykdomsgen - tok jeg fordi de er mye mer normale å ta i Danmark og nedover i Europa, så jeg visste han ville være mer attraktiv for avl for utlendinger om han hadde de testene. Disse tre testene er det få som tester for i Norge per i dag. Men jeg tester mine egne tisper - hvis jeg for eksempel parrer Foenix og Glam så vet jeg da at valpene automatisk er "clear by parentage", siden de begge er fri på disse testene, og da trenger jeg jo ikke å teste neste generasjon. Derfor tok jeg de to siste på Foenix. Jeg kommer også til å teste fôrtispene, men ingen av dem skal etter planen parres med Glam. En datter av Mira skal parres med Glam, men hun blir født i 2018. Om alt går som jeg vil. Det gjør det jo sjelden. Men når jeg leter etter hannhund til Gloria, som jeg håper å parre neste år, så ekskluderer jeg ikke en utestet hannhund hvis helheten ellers er bra. Jeg vurderer en hannhund på snart ni år til henne - sannsynligheten for at han er affisert av de sykdommene er jo mikroskopiske når han har nådd den alderen :P Derimot har jeg som back up-plan en hannhund på under to år - og om Gloria er bærer av disse sykdommene vil jeg nok spørre hannhundeier om muligheten til å teste hannen så jeg ikke parrer to bærere. For da er helhetsbildet annerledes enn om jeg bruker en gamlis. Perfekt blir det uansett ikke når testene er nye og u-etablerte, og en må gjøre noen kompromiss og avveininger. Og ikke teste seg i hjel.

Den fjerde testen tok jeg fordi jeg synes det er viktig å få bygget opp en database over testede hunder, det er et spennende og viktig prosjekt jeg gjerne er med på - men før den testen er normalt å ta anser jeg det som håpløst å bruke den som en slavisk sorteringsnøkkel. Det er type 40 testede hannhunder i Norge, og det er lite. Så jeg tar testen for å få fram flere testede hunder, men jeg tar ikke så sterkt hensyn til testen enda - det blir en del av helhetsvurderingen, mens jeg vet andre oppdrettere lar den testen være det viktigste i sitt avlsarbeid. Men så sliter noen av dem som faan med å finne hannhunder til tispene sine også, og jeg tror ikke det er sunt å ha så få avlsdyr å velge mellom. Det blir sneversynt og ensporet om en bruker en hannhund med riktig testresultat, men da må gå på akkord med mye annet. Dette er også en test som ikke viser enkel arvegang, og den sier ikke noe om avkommene i en kombinasjon - den gir bare en sannsynlighetsvurdering for om det avlsdyret vil utvikle den ene krefttypen av flere.

Disse testene er såpass nye at det ikke var et tema da jeg parret Foenix i 2014 - det har blitt et enormt oppsving i det siste, og derfor er det også greit at Glam er testet - han er bare 19 måneder, om tre år kan det hende "alle" i Norge vil ha slike testresultat når de velger hannhund.

18 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg får visst ikke dra hjem i dag heller, jeg har for høy output. Det vi skal prøve nå er visst opiumsdråper. Jeg kjenner jeg er litt skeptisk - opium, liksom :o 

Gull, røkelse, myrra - og opium. God jul!

13 minutter siden, Siri skrev:

Det er litt forskjeller ja... I min rase vi jo en hannhund ansees som matador bare etter ett kull liksom... om man skal se på den 5%-regelen. Litt vanskelig regel å forholde seg til hos oss da liksom :lol: 

I slike tilfeller må en vel se på rasen på tvers av landegrensene, ellers blir det jo helt håpløst å ha noen fornuftig tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått årets fineste julegave allerede vi :ahappy:  Stefar sponser bilen vår med maaange tusen. Skal betale tilbake litt over halve av det han gav for den bare :o  :blissysmile: Hjelper ikke på økonomien nå, men bilen blir nedbetalt ganske mye fortere da enn om vi skulle betalt hele, som vi selvfølgelig var instillt på. 

 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går følte jeg meg som en skulker fordi jeg var hjemme med en kid som bare ble livligere og livligere ,  i dag følte jeg meg som en elendig mor fordi læreren ringte meg etter 1 1/2 times skoledag fordi ungen hadde så vondt i hodet at han satt å gråt. 

Det er pokker ikke lett noen ganger  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud Huff :( Stakkars - hodepine er drepen... :( 

 

Jeg ler sånn av Hottie, hun nærmer seg 8 år nå, og mener visst at hun har litt gammeldameprivilegier etterhvert. Hun er jo alltid løs ute her så lenge det ikke er sau i utmark. Så nå har hun begynt å nekte å bli med gubben på kveldstur, henger bare ute på tunet og gjør det hun skal og piler inn og forlanger at jeg slipper henne inn når hun er ferdig. Nå i stad ville gutta ut, som vanlig, og H mente at dette gadd hun ikke, så den som ble sittende inne vedsiden av ovnen i gangen, det var Hottie :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at det ventegenet mitt er nok ikke så fremtredene som jeg vil ha det til. Jeg vil ha vaskemaskinen nå!!!

Prima og jeg har vært på to timers tur, og det var deilig. Så jeg burde være effektiv og gjøre noe mens jeg venter på disse vaskemaskinfolka- men jeg føler meg helt lamslått. Kanskje se en episode av Snøfall og kikke hardt på mobilen samtidig... håper det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SFX skrev:

Send ut nødmelding på Facebook, så noen kan ringe noen for deg.

*klippe mye int. DNA tekst*

Det fungerer dessverre ikke her oppi ødeland - men litt av surheten er borte, så har innfunnet meg med situasjonen og ser fram til neste trening i stedet (Y)

Slik DNA testing styr driver vi med på Aussien også. Nå er det alt mange tester som alt står i alvsretningslinjene som anbefalt- men nordmenn er ikke så veldig flinke til å teste- og svenskene er faktisk enda dårligere- mens nede i Europa så tester de for ALT- rasespesifikk eller ikke..
Brukte noen tusen for noen år siden på tester, så mine avls dyr er "fri via foreldre" på det meste, men så dukker det jo stadig opp nye ting å teste for... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bananen skrev:

Deliberasjon eller noe, da møtes man opp om å være enige på midten. :aww: Men ja, jeg har hørt den før når jeg også sier at vi får være enige om at vi er uenige! :lol: 

Nei, man diskuterer til alle er enige... med meg :aww: 

1 time siden, Line skrev:

Potterhead og pothead går vel sånn ca for det samme vel :P 

Sant det, sant det :lol: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

I morges fikk jeg ikke start på bilen. Ingen som helst reaksjon på motoren, bare masse lys på dashbordet. Og jeg må med skam bekjenne at jeg vet ikke hvordan man betaler på buss nå til dags. Og ikke vet jeg når bussen går eller hvordan man finner ut det sånn i farta når man er stressa. Det må jo gå an å betale med kort i 2016, tenkte jeg. Men det gjorde det ikke, og cash har jeg aldri. Men det ordna seg med en sms, så da kan jeg det til neste gang. Og bussen kom da jeg hadde venta i tre minutter, heldig med den. Kanskje jeg rett og slett burde begynne å ta mer buss selv om det tar dobbelt så lang tid som å kjøre.

Som MDG'er er du vel egentlig programforpliktet til å ta bussen :D. Man kan ikke uttale seg om slike ting uten å vite hva man snakker om, vet du, så opp i bussen med seg :) 

53 minutter siden, SFX skrev:

I slike tilfeller må en vel se på rasen på tvers av landegrensene, ellers blir det jo helt håpløst å ha noen fornuftig tanke.

Evt forholder man seg ikke slavisk til tall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Raksha skrev:

@Mud Huff :( Stakkars - hodepine er drepen... :( 

 

Jeg ler sånn av Hottie, hun nærmer seg 8 år nå, og mener visst at hun har litt gammeldameprivilegier etterhvert. Hun er jo alltid løs ute her så lenge det ikke er sau i utmark. Så nå har hun begynt å nekte å bli med gubben på kveldstur, henger bare ute på tunet og gjør det hun skal og piler inn og forlanger at jeg slipper henne inn når hun er ferdig. Nå i stad ville gutta ut, som vanlig, og H mente at dette gadd hun ikke, så den som ble sittende inne vedsiden av ovnen i gangen, det var Hottie :lol: 

Sånn har Trym vært de 6 siste årene, og han blir bare særere og mer ego for hvert år som går :lol:

Klarte å karre meg rundt i skauen en time med jentene, så vakkert ute! Det var verdt det selv om svetten silte!

IMG_20161215_113859.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

 

Som MDG'er er du vel egentlig programforpliktet til å ta bussen :D. Man kan ikke uttale seg om slike ting uten å vite hva man snakker om, vet du, så opp i bussen med seg :) 

 

Ja, vet. Jeg prøver liksom å spare knær og hofter til hundeturer, det er jo det viktigste her i verden. :aww: Håper vondkneet får seg en operasjon i 2017 og at det blir så bra at jeg kan basere meg mer på buss.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Det fungerer dessverre ikke her oppi ødeland - men litt av surheten er borte, så har innfunnet meg med situasjonen og ser fram til neste trening i stedet (Y)

Det er stort sett like greit å ikke irritere seg over ting en ikke får gjort noe med - men jeg er ikke så flink til å leve etter den regelen. Og biltrøbbel er jo ikke bare-bare heller. Heldigvis kan en leve med å misse en hundetrening. 

44 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Slik DNA testing styr driver vi med på Aussien også. Nå er det alt mange tester som alt står i alvsretningslinjene som anbefalt- men nordmenn er ikke så veldig flinke til å teste- og svenskene er faktisk enda dårligere- mens nede i Europa så tester de for ALT- rasespesifikk eller ikke..
Brukte noen tusen for noen år siden på tester, så mine avls dyr er "fri via foreldre" på det meste, men så dukker det jo stadig opp nye ting å teste for... 

I retningslinjer for avl i norsk raseklubb har vi holdt DNA-tester utenfor. De er såpass nye enda, noen av dem er ikke prioritet fordi det er sykdommer som oppstår i høy alder, og fordi det er en stor utgift å pålegge alle oppdrettere og hannhundeiere sånn over natta. Både jeg og andre større oppdrettere tester litt etter litt, en hund nå og da når lommeboka gir tommelen opp. Men en må aldri glemme helheten. Det finnes alltid tester å ta - en oppdretter snakket for litt siden om å øyelyse sine avlsdyr, og var også til øyelysning med noen. Hvorfor? Vi har ikke problem med øyesykdommer. Løse øyelokksrender og entropion/ektropion forekommer, men ikke sykdommer på selve øyeeplet. Men for all del, bruk penger på å teste for noe som så å si ikke finnes på rasen, så du kan slå i bordet med at det er fritt for ditt og datt. Jeg bruker heller penger på MH, som ikke er et krav i rasen, utover en formulering om at oppdretter er ansvarlig for sitt oppdrett, og det skal kun brukes fysisk friske og mentalt veltilpassede dyr i avl - og enhver oppdretter kan jo selvfølgelig gå god for sine tisper sånn helt objektivt.

14 minutter siden, Siri skrev:

Evt forholder man seg ikke slavisk til tall :) 

What? Prøver du å si at avl ikke er matematikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Siri skrev:

Jeg gjør visst det... :wacko: 

Weirdo...

Hvorfor dukker det nå opp reklame her inne fra Platekompaniet for den DVD'en jeg akkurat bestilte i julegave til pappa? Hvor kørka er de om de tror jeg skal ha en til?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele noe her! Jeg er fortsatt hjemme i pausen for å lufte valpen, han er på et avgrenset område i stuen. Som regel sover han godt mens jeg er vekke, men våkner når jeg kommer inn inngangsdøra. Når jeg kommer inn i stuen er han sånn sittende/liggende/nettopp våknet-posisjon og rufsete-sove-pels.

I dag kom jeg inn hoveddøra, ordna noe raskt i gangen og gikk inn i stua. Der lå han på siden. Og bare lå der. Altså ikke våken, ikke beveget han på seg heller. Jeg var sikker på at han var død. Jeg gikk nærmere og sa navnet hans. Ingen respons. På grunn av pelsen i fjeset kunne jeg ikke se om han hadde øynene åpne. Jeg gikk enda nærmere og ropte navnet hans. DA våknet han til, reiste seg opp og møtte meg logrende. Gjett om hjertet mitt var i halsen og jeg var litt sjokkskadet der... Han sov sikkert ekstra tungt, men synes ikke det var vits å gi meg hjerteinfarkt helt enda :P 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...