Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Da har jeg sendt sjefen på butikken for å fylle opp godteskåla, skulle bare mangle at vi ikke fikk snop når det er fredag og helvetes mange på julebord :sleep: Jobber ikke for småpenger og ære, må hardere skyts til!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

7 minutter siden, Siri skrev:

Redigerer jeg videoer fra dagens adventstrening.... synd videoen av "Talli-overfaller-figurant-med-leverposteikyss" bare ble en film av blå himmen og noen trær :aww: 

Det ble vel muligens ingen film fra meg heller på det andre kamera siden jeg *host* ikke filmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pixie skrev:

Ååå! Hvor har du funnet det? Vil også se!

Bryter loven for å se det.  Så kjøper jeg heller tilgang når det er mulig. Per dags dato er det ikke mulig for nordmenn å se det (lovlig)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupin  har krystaller i urinen han, så sansynligvis derfor han er så rar. Og han er tørr da, og høy ph i urinen - så nå blir det tvangsvanning, ester C og smertestillende i fire dager for å se om det fikser biffen, eller om vi må ta bilde eller prøver direkte fra blæra.  Fikk masse skryt på klinikken, og vi var siste som var der så det gjorde ingenting med turboknotta som fløy rundt og tok på alle ting og spurte 1001 spørsmål :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag! Tok bussen til byen for å miljøtrene Twist (skulle tro han hadde bodd i byen hele sitt liv, men han syns alle kan stoppe og hilse på han da :P) og så gikk vi fin tur med to andre hunder og eierne deres. Nå er både jeg og Twist passe slitne, og jeg er veldig glad for at jeg vasket leiligheten før jeg dro så jeg slipper å tenke på det nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Belgerpia skrev:

Våknet til en urtrist melding om at hesten jeg har ridd i snart 4 år er død. Fine, trivelige, vakre Tolle. Terapeuten min når mistet Noah i sommer. Nå er han også borte. Jeg synes 2016 har vært et grusomt år.

:hug: 

8 timer siden, Anette skrev:

Jeg skulle aldri ha hannhund jeg heller :lol: *se i sofaen*

 

Teddy :wub: han er en sjarmis. Glad han fikk seg et godt hjem :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Siri skrev:

Det er derfor man insisterer på brev... det gidder de ikke, og det koster porto :D 

Fine, fine strategien :D

Pannekaker, Big Bang Theory og en gradestokk som stadig viser høyere tall - da kan det bli fredagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som lurer på hvordan det går med hun lille med dårlig mage. Vi måte til veterinæren til slutt, en neve ris- så bæsjet hun seg ut 10 minutter senere. Der fikk hun kvalmedempende i sprøyte og noen tabletter for å klare å holde mat i magen. Vi prøvde gastro-bløtfor men det funket ikke så aldeles bra. Nå har hun spist små måltider med kokt kyllingfilet i litt over en dag. Og nå begynner avføringen heldigvis og få litt form igjen! Og maten fyker ikke så fort igjennom at det skjer uhell :D

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltså jeg forsøker å lære Pigg å snurre som er gårdsdagen advenskalender luke og jeg blir litt gal, enten er hunden min litt teit eller så er jeg en særs dårlig trener. Så langt bukker han med haken i marken. Han fryser og stirrer på en flekk mellom sine egne bein, han rygger opp i vannskåla, han tar noen fine sideførende bevegelser som en liten dressurhest og han sidestepper mens han holder hodet på skrå... vanskelig å holde seg alvorlig når han holder på sånn... :D:D

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anette skrev:

kanskje jeg blir vendt helt etter Teddy. Jeg gruer meg.. han har begynt å få baller :bye:

 

8 timer siden, Tonje skrev:

Ikke jeg heller. Med mindre det dukker opp ei uberherlig ei den dagen gutta ikke er mer og jeg ikke kan si nei. Jeg irriterer meg grønn over hannhund-nykker til tider, men det er noe med disse gutta som gjør at jeg fortrekker dem.

Litt perioder med hormoner på snurr hører jo med, men jeg elsker det at de er stabile og jevne når de har landet. Fine gutta altså :wub:

 

4 timer siden, Raksha skrev:

Synes det var lenge siden vi har hilst på vet. så da er vi på tur dit med en lupin som er rar :aww:

Hva skjer? Alt bra med Lupin? :)

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Noen må jo ha hannhundene også :lol: 

Nå gjør jeg min innsats som oppdretter *fniser*

Selvsagt! :D  Det er ingen tvil om hvor man skal kjøpe brukanes kelpie gutt i fremtiden :ahappy:

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Har hatt papirdrama denne uken. Sånn veldig bokstavelig. Banken skulle gjøre klar papirene på mandag, onsdag eller torsdag fungerte systemene deres igjen.. ergo så fikk jeg lånepapirer I DAG! Og skal overta på mandag. Kom hjem kl.15 og oppdaget at de var kommet og kastet meg rundt og bort til @Anette for signature og tips om hvem som ikke har kjørt post enda. Så er spørsmålet om de har de hos seg innen mandag da... når jeg skal overta huset kl.16...

Shit! Krysser fingrene for at resten går smertefritt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mokken skrev:

Litt perioder med hormoner på snurr hører jo med, men jeg elsker det at de er stabile og jevne når de har landet. Fine gutta altså :wub:

Willy er skikkelig stabil... stabilt snusete på fellesdekk... stabil på pissing i feltet... han er ganske forutsigbar da, han skal ha for det :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Willy er skikkelig stabil... stabilt snusete på fellesdekk... stabil på pissing i feltet... han er ganske forutsigbar da, han skal ha for det :lol: 

Forutsigbarhet er jo bra da. Stort sett ihvertfall :lol:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wachita skrev:

7f64d1ab538d1f500ed4ff400d5d5c8d.jpg
Leela skjønner ikke hvorfor ingen vil kose med henne emoji849.pngdet er jo kosesnsiktet hennes!
 

Teite tervetryner altså, man må jo bare bli glad av og i dem :ahappy: 

 

Denne hannhund/tispe-diskusjonen får meg til å være takknemlig over at mine tisper ikke er sånne ustabile hormontroll alle andres tisper tydeligvis er :aww: Eneste som er småhormonell av mine er Nora, men det er ikke når hun har løpetid, det er når pudlene har løpetid - men så tror jeg jo også at hun er tvekjønna da, det kan ha noe med det å gjøre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite tervetryner altså, man må jo bare bli glad av og i dem :ahappy: 
 
Denne hannhund/tispe-diskusjonen får meg til å være takknemlig over at mine tisper ikke er sånne ustabile hormontroll alle andres tisper tydeligvis er :aww: Eneste som er småhormonell av mine er Nora, men det er ikke når hun har løpetid, det er når pudlene har løpetid - men så tror jeg jo også at hun er tvekjønna da, det kan ha noe med det å gjøre [emoji14] 


Kunne ikke leve uten! De har vært til mye støtte de siste ukene! [emoji173]️ selvom de ikke har fått alt de trenger av mental eller fysisk stimuli!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2ne skrev:

Denne hannhund/tispe-diskusjonen får meg til å være takknemlig over at mine tisper ikke er sånne ustabile hormontroll alle andres tisper tydeligvis er :aww: Eneste som er småhormonell av mine er Nora, men det er ikke når hun har løpetid, det er når pudlene har løpetid - men så tror jeg jo også at hun er tvekjønna da, det kan ha noe med det å gjøre :P 

Meget mulig jeg har hatt maks uflaks med mine 2 tisper, men jeg kjenner jeg blir helt matt av tanken på å kunne få tilsvarende en gang til. Nå sist løpetid brukte jeg iharmoni på Lykke før og i begynnelsen av løpetiden. Fikk da en bekreftelse på at jeg antageligvis har hatt rett i tanken på at hun ikke klarer å mestre stress og hormoner. Hun var betraktelig mindre bråsint på andre hunder enn hun var forrige løpetid.  

Joda hun er sikkert en ustabil drittbikkje men siden hun bare er knappe 4 år så får vi gjøre det beste vi kan resten av hennes tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, mokken skrev:

 

Litt perioder med hormoner på snurr hører jo med, men jeg elsker det at de er stabile og jevne når de har landet. Fine gutta altså :wub:

Selvsagt! :D  Det er ingen tvil om hvor man skal kjøpe brukanes kelpie gutt i fremtiden :ahappy:

 

Tisper og hannhunder har sine hormon perioder uansett. :P De bare gjør ting litt "annerledes" med de. Men hei, de er liksom levende vesener har jeg hørt. 

Får vel håpe det, først må han bare få ørene opp også :lol:  Men fortsetter han med dette "gubbe" hode så pleier det være en god match mot mine mer "eksentriske" tisper :P 

41 minutter siden, Siri skrev:

Willy er skikkelig stabil... stabilt snusete på fellesdekk... stabil på pissing i feltet... han er ganske forutsigbar da, han skal ha for det :lol: 

:lol: Nei han var jo overhode ikke forutsigbar i dag. Min meg på at mini snusenissen aldri skal lære av det store snusetrollet :P:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: Jeg begynte tenke over det. I alle kullene mine så er det vel tispene som har vært mest aktiv i valpekassen. Hanhundene har jo gjerne hatt "narkolepsi" :lol: Unntaket er vel egentlig Strider, men Strider hadde vært en veldig fin tispe *fnis* Bare ikke si det til @TonjeM hun har litt dårlig avreagering på at jeg kaller han for en "veldig fin tispe". 

Vi kommer :D Skal bare få i meg frokost :D 

HUMF! "Veldig fin tispe", "feminin hannhund" - stakkars Stridergutt! Han som er guds gave til damene etter egen oppfatning (ispedd en kraftig dose optimisme.. hvis man prøver å hoppe på en tispe mens hun snuser på ting i gresset, kunne man kanskje få til et aldri så lite nyp uten at hun merker det..  ).

Jeg har for meg at jeg liker tisper best, men gjør absolutt unntak hvis de er som Strider.. ikke tisser han ned ting, ikke jokker han, ikke har han forhudsgruff, ikke tisser han seg på forbeina og  ikke krangler han med andre hunder, og så er han så skikkelig! Husker han var en livat valp med 100 % oppetid fra kl 08 om morgenen til 22:00, men hans "mye og gjøre og mye og føre" var på en måte mye greiere enn noen valp jeg noensinne har hatt.. han puslet stortsett med sitt og kunne holde på med den samme tingen lenge av gangen, litt ramperi var det jo - men det var liksom ikke Striders skyld, han bare "havnet oppi sånt" han. Shy derimot.. å fy hun var slitsom i sin foretaksomhet.. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det risboller i kjøleskapet, og jeg kom på at det skapet aldri er stort nok når jeg gjør klart til jul og koser meg med adventsforberedelser - jeg skal jo ha ei ribbe inn i det kjøleskapet også!

Jaja, det er et i-landsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...