Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Noen som har erfaringer med Bærum kennel på vøyenenga?

Skal til allergikere i Sandvika nyttårsaften, og da kan Bizi på ingen måte ligge på verandaen...Evt. kunne hun få være på gjesterommet, men de blir så allergiske, at det er jo synd om de må ofre helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akkurat nå har jeg flikka på power pointen til instruktørkurset. Prøvd litt ulike maler med bakgrunnsfarge, men syns alle bare er masete. Får heller legge inn et bilde eller to om jeg orker. Kjenner jeg ikke helt er motivert for kursing i helga, vil ha jul nå jeg!

Og snart er det bare 6 dager igjen til vi kjører nordover. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det som ikke dreper deg gjør deg sterkere-bullshiten. Jeg tenker sånn om barne- og ungdomsskoleårene mine jeg ;) 

 

Stemmer på en prikk det. 
Osv osv med alt det derre tullet der :aww: 

Nå nærmer det seg strengt tatt tid for å legge seg. Men jeg er ikke veldig trøtt. Jaja, det kommer vel helt plutselig. Sjef er stuptrøtt. Han har jo rullet, lett, og gått tur og alt mulig i dag. Utøvd selvkontroll ved siden av innmaten jeg delte opp har han også gjort. Slitsomt liv han der lever :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Kanskje han får litt for lite mulighet til å hvile i dagparken? 

Enig. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle brukt en russisk dame til en gang jeg.

Jeg fikk telefon Veterinærinstituttet, de driver og forsker på arv og skuddredsel på wheatenterriere og ville vite litt om Bamsefar. Jeg kunne stolt melde at han er absolutt ikke redd for raketter eller andre smell i det hele tatt. Vi snakker om gutten som leter etter tisseflekker i snøen mens rakettene hyler på himmelen.

Og det der som ble nevnt lenger opp i tråden om at vi har kjent hverandre lenge, jeg husker da @Siri hadde Babs og Lotta, @Perfect Image var barnløs og hadde borzoi, @Mud hadde groennis og laekenois, @Mari skulle ikke ha barn her i livet og @JeanetteH bodde i et koselig stabbur.

Kult med studiet! En bekjent av meg som holder på med det (går ut fra at det var veterinærhøgskolen, og ikke instituttet som ringte). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vilje skrev:

Kult med studiet! En bekjent av meg som holder på med det (går ut fra at det var veterinærhøgskolen, og ikke instituttet som ringte). :)

Jeg satt og tenkte på om det var høgskolen eller instituttet etterpå, og landa litt sånn tilfeldig på instituttet. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pixie skrev:

Hvilken størrelse trenger du i dekken? Har noe Hurrta å selge om det kan være interessant?

Jeg har ikke målt han, men tipper han må ha rundt 35-40 i rygglengde. Skal finne frem målebånd i morgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg satt og tenkte på om det var høgskolen eller instituttet etterpå, og landa litt sånn tilfeldig på instituttet. :lol:

 

Instituttet er nok mest opptatt av dyrehelse og smittsomme sykdommer og sånt. Atferdsstudiene er det seksjonen for genetikk med Frode Lingaas i spissen som holder på med. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag...og har to like lange foran meg, før jeg kan senke skuldrene litt ift siste innspurt på sammenskriving. Fredag henter jeg en ekstra hund hjem til meg.... ;)
Ikke til meg til odel og eie, og ikke til noen av mine. Skal passe en vizla-gutt hele julen - siden eier skal på familieferie i Afrika et sted. Han er stor, litt brå, litt usikker, men en snill kar. Må bare la han og Lita få bli kjent litt gradvis under kontrollerte betingelser. Hun er ganske selektiv og sier ganske skarpt fra. Og det vet jeg ikke om den stakkars karen tåler...  :P (HUN tåler det! :D  )

Når hun først blir kjent med "den andre" går det alltid helt greit. Det viktigste er at den nye inntrengeren forstår hvem som er Dronningen på toppen av haugen her og innretter seg deretter :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Line skrev:

50 mil? Skal du hit?

Nope, litt mer sør enn :) 

5 minutter siden, SFX skrev:

Foenix er unnfanget skjærtorsdag, langfredag og påskeaften. Hennes første parring var på lille nyttårsaften og nyttårsaften. Hennes andre parring var på min fars sekstiårsdag. 

Hvorfor skal du ha det noe enklere enn oss andre?

Fordi jeg fortjener det fordi jeg har hatt min dose med uenkle parringsturer hver gang tidligere ;)
For meg er det enkelt å dra på parringstur i julen, men det er kanskje ikke like enkelt for den andre parten. Men de er veldig imøtekommende så vi løser det nok :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så irritert på nærmaste naboen til tider! Bikkjene deira går lause året rundt, og det har aldri vert eit problem på den korte tida vi har budd her, men no har tispa deira løpetid...

Var ute med Fenris i sta, som med sine 30 kg er tung nok å halde igjen. Hører naboen gaule frå der dei bur (150 ish meter unna) og ser brått tispa deira dukke opp rett forran oss, ready for action.
Nett før det vart "Elg-collie" blanding på gong.

Ikkje første gangen det har skjedd no i løpetida. Men det verste er vel at dei faktisk tørr å ha ho laus når dei veit ho går bort til oss innimellom. Er beksvart, ingen gatelys, ingen refleks, og folk kjører som nokre svin her. Kun eit tidsspørsmål før noken kjører på ho...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Klematis skrev:

Noen som har erfaringer med Bærum kennel på vøyenenga?

Skal til allergikere i Sandvika nyttårsaften, og da kan Bizi på ingen måte ligge på verandaen...Evt. kunne hun få være på gjesterommet, men de blir så allergiske, at det er jo synd om de må ofre helsa.

Har ikke erfaring med kennelen, men innehaveren er en skikkelig fyr. Bare vært innom der for å låne hanhunden hans. Stedet så fint ut da, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Dessuten burde man alltid være to som gikk tur med hund, tenk om den ene besvimer eller dør!

Nå har jeg kommet hjem til sofakroken min, hunder er luftet, mor har fått mat, nå: Snøfall og en kopp te.

Jeg besvimte to ganger på tur med Bonita i oktober/november i fjor. Begge ganger kom jeg til meg selv når ambulansen hadde ankommet plassen. Første gang var det ei i nabolaget som oppdaget meg, og hun kunne passe Bonita for meg. Den andre gangen kom jeg meg ikke med ambulansen for ingen kunne pass på Bonita.

Det var ikke noe gøy opplevelse :no: Heldigvis så lot Bonita folk slippe frem til meg, og hun var kjempeflink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Og det der som ble nevnt lenger opp i tråden om at vi har kjent hverandre lenge, jeg husker da @Siri hadde Babs og Lotta, @Perfect Image var barnløs og hadde borzoi, @Mud hadde groennis og laekenois, @Mari skulle ikke ha barn her i livet og @JeanetteH bodde i et koselig stabbur.

Åååå... mimre :) 

1 time siden, Mari skrev:

:heart: Og husker du Lotta? Dæven som det stormet i seilene på Hundesonen i de tider. :lol:

edit; Og Akela! Svor ble det egentlig av henne?? Jeg husker henne med en sånn varme. 

Og Karamella? Var ikke hun innom her også? Eller var det på Canis? 

1 time siden, Tonje skrev:

Det husker jeg også! Nå begynte jeg å tenke på soniser som ikke er aktive her lenger og lurer litt på hvordan det går med @Ingvild ? Kanskje hun flyttet til Italia med en potetbonde:ermm:

:lol::lol: 

50 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg hadde med datterbarn og mobiltelefon jeg, det er underholdning det og :lol: 

:lol: 

50 minutter siden, 2ne skrev:

Javisst, jeg kan salte alt jeg vil med god samvittighet, og spise spekemat og salt godteri så mye jeg orker :lol: Det er hverken morsomt eller interessant som voksen, det er bare ekkelt og motbydelig og dreper det lille som er av apetitt.. heh

:teehe:

50 minutter siden, 2ne skrev:

Oh, da er det lurt å ikke knekke på pelsen før den har av-isa seg :lol: 

Var akkurat det jeg tenkte også - så jeg tok ikke på henne før hun var tint opp :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt på fjellet, men månen lyser sånn opp at jeg ikke trengte hodelykt for å lufte Casper :ahappy:

Vi kjøpte oss førjulsgave i dag, snow kick :lol: Gleder meg villt til å teste dem i morgen! vi kjøpte de billigste på xxl, og det står at max vekten er 50 kg. Gubben er noe bekymret med sine 190 cm og 95 kg :lol: ikke at jeg skal skryte på meg å gå innunder vektgrensen jeg heller:aww: spent på hvor lenge de holder :lol: *fnis*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tøfflus skrev:

Meeeeh......løpetid i dag. Parring i jula da liksom, takk skarru ha......

:blissysmile:

Ååååh som jeg gleder meg til å se små Moccabarn :wub:  

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

 

Og det der som ble nevnt lenger opp i tråden om at vi har kjent hverandre lenge, jeg husker da @Siri hadde Babs og Lotta, @Perfect Image var barnløs og hadde borzoi, @Mud hadde groennis og laekenois, @Mari skulle ikke ha barn her i livet og @JeanetteH bodde i et koselig stabbur.

Hjelpes meg som tiden går  *mimre* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tøfflus skrev:

Fordi jeg fortjener det fordi jeg har hatt min dose med uenkle parringsturer hver gang tidligere ;)
For meg er det enkelt å dra på parringstur i julen, men det er kanskje ikke like enkelt for den andre parten. Men de er veldig imøtekommende så vi løser det nok :) 

Okay da - av og til kunne det jo vært lettvint og smidig. Jeg ønsker meg et slikt valpekull neste gang - normalstort kull med normal fødsel etter parring på normalt tidspunkt. 

36 minutter siden, Bellare skrev:

Blir så irritert på nærmaste naboen til tider! Bikkjene deira går lause året rundt, og det har aldri vert eit problem på den korte tida vi har budd her, men no har tispa deira løpetid...

Var ute med Fenris i sta, som med sine 30 kg er tung nok å halde igjen. Hører naboen gaule frå der dei bur (150 ish meter unna) og ser brått tispa deira dukke opp rett forran oss, ready for action.
Nett før det vart "Elg-collie" blanding på gong.

Ikkje første gangen det har skjedd no i løpetida. Men det verste er vel at dei faktisk tørr å ha ho laus når dei veit ho går bort til oss innimellom. Er beksvart, ingen gatelys, ingen refleks, og folk kjører som nokre svin her. Kun eit tidsspørsmål før noken kjører på ho...

Hun kan jo bli påkjørt om hun ikke har løpetid også, så det der er jo en ekkel situasjon hele året! Går det an å snakke med dem? 

16 minutter siden, Jeas_89 skrev:

Lagd kransekakestenger i dag. De ser ut som de er laget av en 4-åring, det var jo komplett umulig å få alle glatte og jevne og fine, men de smakte hvertfall kjempegodt. Tusen takk for oppskriften @SFX :ahappy:

Så bra at du likte dem! De blir ikke pene, men de er gode. Jeg bruker som sagt litt melis når jeg triller, så ikke alt skal sitte igjen i benken. Men jeg går for rustikk stil, og er ikke opptatt av jevnt tykke pølser av identisk lengde. Det blir som det blir, og de sprekker litt, men da kan en dytte melisglasur oppi om så er :D

Jeg bør vel finne senga når jeg skal på jobb i morgen. Det er den største overgangen, å måtte innføre døgnrytme. Jeg hadde jo egentlig flere prosjekt jeg skulle jobbe med på maskina i kveld. Jaja, det er en dag i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Så bra at du likte dem! De blir ikke pene, men de er gode. Jeg bruker som sagt litt melis når jeg triller, så ikke alt skal sitte igjen i benken. Men jeg går for rustikk stil, og er ikke opptatt av jevnt tykke pølser av identisk lengde. Det blir som det blir, og de sprekker litt, men da kan en dytte melisglasur oppi om så er :D

Jeg bør vel finne senga når jeg skal på jobb i morgen. Det er den største overgangen, å måtte innføre døgnrytme. Jeg hadde jo egentlig flere prosjekt jeg skulle jobbe med på maskina i kveld. Jaja, det er en dag i morgen også.

De som skal serveres på fat til familien 1. juledag tenkte jeg å pynte med melisglasur på toppen og sjokolade i endene, bare for å sanke litt ekstra husmorpoeng liksom. :whistle: (Hvis det er igjen noen til jul da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt på fly ogsånt, virker som om det så og si ikke finnes direktefly til/fra Romania. Synes ikke så mye om at evt gubben og valpen må mellomlande i mange timer, er sikker kjipt nok for valpen å fly om det ikke skal vare så voldsomt lenge.. Veit ikke hvor stress det er med mellomlanding med hund jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Fikk godt med skryt i dag! Av en kassadame på IKEA :aww: Skulle kjapt i selvbetjeningskassen for å kjøpe gavekort, også kom det varsel om stikkprøve. Kom en ansatt bort, og hun begynte å forklare hvordan man skulle betale for kortene. Da hun oppdaget at det bare var stikkprøve fikk hun store øyne og gjentok flere ganger hvor smart jeg var som hadde fått det til helt selv :lol: Var visst ikke mange som gjorde det. Hun virket så overrasket at jeg tipper det blir ukas snakkis rundt om på IKEA - den flinke damen som klarte å kjøpe gavekort i selvbetjeningskassen helt selv. Forundrer meg ikke om de feirer bragden min med kake heller, så imponert hun ble. 

Edit: rettet skriveleif. Jeg er av samiske aner, så same ble forsåvidt rett det også :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...