Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, Mud skrev:

Jeg er normalt positivt innstilt til podens Harry Potter interesse ,  men når han drar tidenes tantrum fordi juleduken har Smygard -farger går det for langt. 

Nå er vi uvenner .  

:D og litt:icon_cry:

1 time siden, Monikawt skrev:

Det ER forvirrende med hunder og størrelseskategori :lol: jeg synes alle hunder under 40cm er små hunder, sånn egentlig. Men så har man feks drever og staff som veier "mer enn en liten hund skal veie" :P de er mellomstore hunder synes jeg da. Jeg tenker egentlig aldri slik om store hunder faktisk... Feks har venninna mi ei AH-tispe som er av typen "stor hund", men hun veier bare 3-4 kg mer enn Aron :lol: hun har en del greyhound i seg, så er av den høye, slanke typen :) 

berner er større enn briard, enig! Jeg trodde briarder var store, helt til jeg møtte en. De var ikke like store som jeg hadde sett for meg :P 

oi, 2 cm og 14-15 kg forskjell faktisk :nesevis::teehe: 

 

Jeg synes ikke det var ille pris. Jeg ser maange klinikker her rundt Oslo som tar 8-900kr for fullvaksine :blink:

Jeg får reklame fra fjøssystemer. Jeg har ikke fjøs. Det ironiske er at fjøssystemer har lagt ut bilder på fb-siden sin hvor de bygger nytt fjøs hos faren min..

Jeg vil dog heller har fjøssystem enn russiske damer. Anytime.

12 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg vil bli bibliotekar/kvinn jeg...

Veldig fornuftig, dog er det ikke bare bare det heller. Men himla kjekt. Hilsen bibliotekaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

11 minutter siden, jma skrev:

Når jeg skal ha uformell fest på nyttårsaften og lever på budsjett om dagen, er det innafor å si til gjestene at om de alle betaler litt hver så kan jeg ordne mat? Hva er normen liksom. :P  

Helt innafor! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mari skrev:

Nei, jeg klarer faktisk ikke å vente så lenge! Har du ikke noen kontakter du kan bestikke for meg eller noe? Jeg tar bachelor i rådgivning og voksnes læring :) Rart og veldig, veldig kult å være tilbake på universitetet etter så mange år. Nå er planen å ta masteren etterpå (kanskje i spes.ped om ikke rådgivning, ikke helt sikker enda) og så bli stipendiat. Og ignorerer totalt det økonomiske som popper bobla mi på nådeløst vis. :lol: 

Så spennende! Jeg vurderte dette et sekund eller to da jeg ennå var usikker på om jeg skulle satse på min første utdanning. Du må holde oss oppdatert på hvordan det går :) Hvilke jobbmuligheter ser du for deg etterpå?

Inne fra iskald tur i skogen, jeg fikk se Blaze skjelve og det har skjedd kanskje en eller to ganger før. Det var når han sto i ro og fikk på potesokker da, gikk fint når han fikk røre på seg. Tror uansett jeg skal investere i et lite dekken til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Dessuten burde man alltid være to som gikk tur med hund, tenk om den ene besvimer eller dør!

Ja, nå begynner vi å snakke 100 % kontroll! :lol: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Nei, det er ikke nødvendig. Og ikke bare på grunn av dette. Men hvordan hele han har vært fra alle oss søskens barndom av, og helt frem til nå. 

Det er kjipt allikevel da :hug: 

Sitat

Kan ikke gjøre så mye annet enn å si meg enig med deg i det. 
Det jeg ser av folk jeg møter på tur er at de som bruker flexibånd gjerne er de som ikke er interessert i å bruke så mye tid på trening, men heller vil ha en lett løsning. Men som med alt annet så finnes det nok av de som faktisk kan bruke det. Men det er dessverre ikke de man legger merke til. 

Nei, det er noe med det, har man kontroll så er det det samme om man har bånd eller hva slags bånd man bruker. Har man ikke kontroll, så hjelper det fint lite med bånd.. 

Og to voksne, faktisk :P Vi møtte jo et par med en diger mastiffsak av noe slag som mer eller mindre gravde seg ned og mot oss, begge to hekta seg i båndet, men ble allikevel dratt på hæla etter bikkja.. Da følte ikke jeg at bikkjene mine var spesielt trygge, for å si det sånn.. Heldigvis var det bare en horny og blid hannhund som syns Leah og Nora var lekre :rolleyes: Datterbarnet syns det var helt uhørt at de hadde kjettingstrup på den, heia dyreverneren, liksom.. Jeg syns jo kanskje at bikkja beviste at det ikke var noe stress, jeg :lol: 

1 time siden, Mud skrev:

@2ne Jo, takk jeg har fått høre det :P  Desverre er den andre juleduken borte ( les: et sted i bunnen av skittentøyskurven vil jeg tro ), så da må han leve med juleduk i grønt og gull .  Siden jeg er like trassen som han ble det plutselig livsviktig med juleduk :P

Han kan seriøst ikke ta sååå på vei pga fargene på duken :blink:

Øh, blir han et seriøst Potterhead, så er selvsagt sånt viktig :aww: Men, du kan jo fortelle han at Slytherin-fargene er sølv og grønn, ikke gull, så det ække slytherin-farger :P 

52 minutter siden, Bananen skrev:

Da jeg var her for utredning over en uke, skjønte ikke sykepleieren(e) hvorfor jeg kom klokken åtte. Jeg kom klokken åtte fordi jeg fikk beskjed om å komme da, for det skjer ikke noe før ni i alle fall. :lol: Av og til, hehe. I fjor hadde jeg ikke fått beskjed om at jeg skulle ta noen medisiner kvelden før jeg ble lagt inn, så jeg måtte tilbake dagen etter med medisin i hånda jeg skulle ta den kvelden.

Det hender man ser i praksis hvorfor det norske helsevesen ikke er på sitt aller mest effektive :rolleyes: 

Sitat

3 timer! Det er lenge, det. Jeg husker da jeg var liten, så sprakk jeg trommehinnen min. Det er jærskli vondt, for øvrig! Jeg var under 10 år, og faren min og jeg satt på legevakten i Oslo i mange timer med min sprekte trommehinne. Er'ke så akutt med et lite barn med vondter! Sykt at man skal ha det sånn ... *klippe vekk politikk og sånt*

Men vi skal være glad vi bor i Norge uansett, tenker jeg. Selvom enkelte ting kan være tråkig, så blir det bra til slutt, kanskje. :)

Barn pleier jo å bli prioritert, i den grad det går. Sånn utover det, så blir man ropt inn til en sykepleier her som vurderer hvor hast det er, så jeg antar det var folk som var sjukere enn meg der - og det var det nok helt sikkert, for jeg var strengt tatt ikke dødssjuk :P Jeg er litt usikker på hvorfor man skrives inn via akuttmottaket uansett hvorfor man kommer, jeg visste jo egentlig hva som feilte meg og hvor jeg skulle hen. Rart system, men det er kanskje en logikk bak det man skjønner om man er medisinsk personell :)

Apropos medisinsk personell, så har jeg en medisinstudent som har ansvaret for meg i dag, og han tar den oppgaven svært alvorlig :lol: Når han kom inn og presenterte seg hadde han med en sjekkliste med spørsmål han kryssa av for når jeg hadde svart. Han forklarte at i dag skulle de måle blodtrykk og ta blodprøver (hvilket de gjør hver kveld, så det visste jeg :P ), og at jeg bare måtte si fra når og om jeg trengte noe (hvilket jeg gjør hver gang :lol: ). Veldig bevisst sitt ansvar, han der *ler* 

Spoiler

Så skal dere få litt TMI, for jeg må registrere alt output, dvs både urin og det som tømmes ut av stomien, og når jeg ser hva som kommer ut av stomien så skjønner jeg jo hvorfor jeg havner her med jevne mellomrom - jeg ser hva jeg har spist tidligere, for å si det sånn. Det ække så kult egentlig :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mari skrev:

Jeje! Rådgivning er artig det og det er alltid plass rundt bordet i kantina på Dragvoll. Kom kom! Men feil fakultet? Trodde du var pedagogen jeg. :) 

Hjemmearenaen min er på Moholt - PLU. Der man omsetter pedagogikken i praksis, ellernosånt :P Men først må jeg få levert denne masteroppgaven, så skal jeg ha pause fra videre utdanning en stund. Så får vi se hvor veien svinger. 

Inne fra tur. Varme opp litt mer av middagen fra i går? Ja, det gjør jeg jammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin dag :) Vi fant det perfekt sted å ha gapahuk på istad i skogen, så da blir det å lage sti og legge masse til det nå til våren. Vi tok en rask tur til Sverige og endte med å spise på cafe Finnskog på vei hjem å det var lurt, skikkelig god mat og ok for lommeboken og ikke noe burger-pomfri mat opplegg heldigvis! Nå sover begge ungene, jeg har ryddet litt oppe og tenkte å innvilge meg selv litt potetgull og sjokolade :aww:

fiiin jente.

36e5ec56e8922feac859ee60ed9508fa.jpg

747b515d8a6a42e23045d0a1f75ca4cf.jpg
d2ac9a8d6131e9266db5c6186eafbd49.jpg

cd6d3dac80903b72fc5c3b0f5700c47b.jpg
c7d096ee64013fd7d94e7d2d553fdac7.jpg
0cf4d016161946b2163bc4f9ecf73c0f.jpg
cf09bd94b008349720ffaabc42bcbaf6.jpg
605a2604bff65d003eac800c36ab8843.jpg
Okay siste. Hva Pippi synes om å stå stille på tur [emoji38]
0fb1d3a2e1714cec2d389aa082705098.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bananen skrev:

Faglærere jeg hadde liker at folk er kritiske, og klarer å argumentere med gode argumenter. Og slik jeg har "kjent" deg i alle år (jeebus, det begynner å bli noen år nå!) så vil jeg tro at den retningen er deg særdeles passende! :) - det er en rot i argumentasjon din! Kritisk tenking er bra - det viser selvstendighet!

Søte du :heart: Ja, det begynner virkelig å bli noen år! Herregud, så rart å tenke på. :) Det ene emnet jeg skal ta neste semester handler om mangfold og inkludering, det skal bli spennende. Vi har pensum om normalitet og avvik, og sånt får hjernen min til å gnistre. Så mye å problematisere. Artig, artig! 
Om det er rot i argumentasjonen min vil tiden vise. Evt sensuren. Jeg skrev nemlig om kritisk refleksjon i eksamensoppgaven jeg leverte i dag. :lol: 

12 minutter siden, Tonje skrev:

Så spennende! Jeg vurderte dette et sekund eller to da jeg ennå var usikker på om jeg skulle satse på min første utdanning. Du må holde oss oppdatert på hvordan det går :) Hvilke jobbmuligheter ser du for deg etterpå?

Aller mest har jeg lyst til å ende opp i akademia for å være helt ærlig. Men dit er veien lang og kronglete. Og så var det penga da. Ganske usannsynlig drøm, men jeg lar den få henge i lufta og motivere meg. Sånn ellers kunne jeg tenkt meg å jobbe innenfor familie- eller foreldrerådgivning kanskje, familievernkontoret hadde vært spennende, fosterhjemstjenesten, barnevern. Men nå er jeg liksom på første semester, så mye kan endre seg. Jeg synes barn er utrolig spennende faglig, men er ikke så glad i unger i praksis. Kanskje middelveien blir å jobbe med foreldre. :)

Akkurat nå, Line skrev:

Hjemmearenaen min er på Moholt - PLU. Der man omsetter pedagogikken i praksis, ellernosånt :P Men først må jeg få levert denne masteroppgaven, så skal jeg ha pause fra videre utdanning en stund. Så får vi se hvor veien svinger. 

You got this! PLU, IPL, ikke så innmari langt unna hverandre da. :lol: Hva skriver du om? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

You got this! PLU, IPL, ikke så innmari langt unna hverandre da. :lol: Hva skriver du om? 

Studentperspektivet på veiledningen de mottar i praksisperiodene. Et tema det faktisk ikke finnes forskning på, så vidt jeg har klart å avdekke. Ikke rart jeg har begynt å få grå hår... :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne Nå får det **** meg være nok! Skjerpings av tarm, skjerpings av stomi og skjerpings av whatever ellers som ikke funker optimalt. Du fortjener å sitte hjemme, nerde om Harry Potter,  holde på maten og vannet ditt, og få lov til å salte deg sjæl i fred og ro. Denne situasjonen gjør meg stabby på dine vegne!

Gigaklem til deg! :heart:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Studentperspektivet på veiledningen de mottar i praksisperiodene. Et tema det faktisk ikke finnes forskning på, så vidt jeg har klart å avdekke. Ikke rart jeg har begynt å få grå hår... :lol: 

Oj, så spennene! En må jo være først ut, men jeg har full forståelse for at det ikke alltid er like enkelt. Puh! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari skrev:

Oj, så spennene! En må jo være først ut, men jeg har full forståelse for at det ikke alltid er like enkelt. Puh! :lol: 

Ja, men det er jo helt absurd at det ikke er forsket på. Hvordan mener de ellers at de skal heve kvaliteten på veiledningen, kvalitetssikre at de får den veiledningen de skal ha osv?  Det er forsket på veilederne, men ikke de som skal motta veiledning. Fryktelig rart. Har tatt litt lenger tid enn planlagt blant annet på grunn av bytte av veileder, og noen andre skjær i sjøen, men jeg skal da komme i mål. Master på normert studietid kombinert med full jobb er ikke å anbefale :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Ja, men det er jo helt absurd at det ikke er forsket på. Hvordan mener de ellers at de skal heve kvaliteten på veiledningen, kvalitetssikre at de får den veiledningen de skal ha osv?  Det er forsket på veilederne, men ikke de som skal motta veiledning. Fryktelig rart. Har tatt litt lenger tid enn planlagt blant annet på grunn av bytte av veileder, og noen andre skjær i sjøen, men jeg skal da komme i mål. Master på normert studietid kombinert med full jobb er ikke å anbefale :P 

Sånn for å være ekkel så er jo ikke egentlig studentene hovedprioriteten på et universitet :P de er jo i veien for all den seriøse forskningen (PS dette er ikke mine ord, men en foreleser jeg hadde i botanikk... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line skrev:

Ja, men det er jo helt absurd at det ikke er forsket på. Hvordan mener de ellers at de skal heve kvaliteten på veiledningen, kvalitetssikre at de får den veiledningen de skal ha osv?  Det er forsket på veilederne, men ikke de som skal motta veiledning. Fryktelig rart. Har tatt litt lenger tid enn planlagt blant annet på grunn av bytte av veileder, og noen andre skjær i sjøen, men jeg skal da komme i mål. Master på normert studietid kombinert med full jobb er ikke å anbefale :P 

Yikes! Det høres heftig ut ja. Så bra at du skriver om det, jeg er helt enig med deg i at det virker nødvendig og rart ingen har plukket opp den tråden tidligere. Kunne vært interessant å lese når du er ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Sånn for å være ekkel så er jo ikke egentlig studentene hovedprioriteten på et universitet :P de er jo i veien for all den seriøse forskningen (PS dette er ikke mine ord, men en foreleser jeg hadde i botanikk... )

Jeg husker en av de mere frampå brukerne som var på hundesonen for lenge siden omtalte valpekjøperene sine som et nødvendig onde. Hun argumenterte godt for seg og jeg forstod godt hva hun mente. Jeg tror allikevel at hun var/er en veldig god oppdretter som stilte opp for både valpekjøpere og hundene hun produserte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Jeg husker en av de mere frampå brukerne som var på hundesonen for lenge siden omtalte valpekjøperene sine som et nødvendig onde. Hun argumenterte godt for seg og jeg forstod godt hva hun mente. Jeg tror allikevel at hun var/er en veldig god oppdretter som stilte opp for både valpekjøpere og hundene hun produserte. :) 

Ja for de fleste som jobber på universitet så er nok studenter et nødvendig onde. Jeg må dog dessverre rapportere at denne foreleseren verken var en god veileder eller foreleser og falt generelt inn i kategorien gretten, gammel, gubbe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Turb skrev:

Sånn for å være ekkel så er jo ikke egentlig studentene hovedprioriteten på et universitet :P de er jo i veien for all den seriøse forskningen (PS dette er ikke mine ord, men en foreleser jeg hadde i botanikk... )

I know :P Men i disse tider, når man snakker så mye om lærernes kompetanse, man utvider utdanningen, og høyner kravene for å komme inn. Da må det da være logisk å se på innholdet i utdanningen også - spesielt på program for lærerutdanning ut over det ganske land :lol: 

Akkurat nå, Mari skrev:

Yikes! Det høres heftig ut ja. Så bra at du skriver om det, jeg er helt enig med deg i at det virker nødvendig og rart ingen har plukket opp den tråden tidligere. Kunne vært interessant å lese når du er ferdig! :)

Det er påpekt av en av de store på veiledningspedagogikk i den siste publikasjonen hans - studentperspektivet på veiledning er underforsket. Og det var det jeg har funnet om temaet :lol: Ja, klart du skal få lese om du har lyst til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, jma skrev:

Når jeg skal ha uformell fest på nyttårsaften og lever på budsjett om dagen, er det innafor å si til gjestene at om de alle betaler litt hver så kan jeg ordne mat? Hva er normen liksom. :P  

Må da gå helt fint det :D 

50 minutter siden, 2ne skrev:

Barn pleier jo å bli prioritert, i den grad det går. Sånn utover det, så blir man ropt inn til en sykepleier her som vurderer hvor hast det er, så jeg antar det var folk som var sjukere enn meg der - og det var det nok helt sikkert, for jeg var strengt tatt ikke dødssjuk :P Jeg er litt usikker på hvorfor man skrives inn via akuttmottaket uansett hvorfor man kommer, jeg visste jo egentlig hva som feilte meg og hvor jeg skulle hen. Rart system, men det er kanskje en logikk bak det man skjønner om man er medisinsk personell :)

Jeg var veldig glad jeg hadde med meg lesestoff en gang jeg ble "akutt" lagt inn... tror jeg satt i 9 timer på mottaket... ikke at det var krise altså - jeg var jo ikke sjuksjuk liksom, bare nummen i beina :lol: 

50 minutter siden, 2ne skrev:

 

  Vis skjult innhold

Så skal dere få litt TMI, for jeg må registrere alt output, dvs både urin og det som tømmes ut av stomien, og når jeg ser hva som kommer ut av stomien så skjønner jeg jo hvorfor jeg havner her med jevne mellomrom - jeg ser hva jeg har spist tidligere, for å si det sånn. Det ække så kult egentlig :P 

 

Artig når man er 3-4 år kanskje, ikke fullt så morsomt og interessant som voksen eller? :lol: Men du kan kanskje få spise salt godis med god samvittighet nå da eller? 

Å lufte nybada hund i -13 kalde var interessant... i hvert fall da vi kom inn. Lang, frossen pels :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

I know :P Men i disse tider, når man snakker så mye om lærernes kompetanse, man utvider utdanningen, og høyner kravene for å komme inn. Da må det da være logisk å se på innholdet i utdanningen også - spesielt på program for lærerutdanning ut over det ganske land :lol: 

Ja, tror det er et viktig tema du skriver om. Men det er ikke lett å skrive om noe ingen har gjort før, da blir referanselisten ofte litt rar og sammensatt :P 

Og det er rart det der med alt snakket om kompetanse og høyere krav. Sittet på møte idag og fått høre at vi må øke gjennomføringsprosenten på skolen vår, den ligger under målet for fylkeskommunen nemlig... I neste setning får vi høre at vi må kutte i vikarkostnader og at skolen har fått trangere budsjett enn før, så vi kan ikke gjennomføre alle hjelpetiltakene vi ønsker... jadda...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...