Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Typisk... Steikeovnen vår streiker. Kun Steikeovnen, kokeplatene fungerer fint. Bare et halvt-et år siden huseier hentet denne komfyren etter forrige tok kvelden. Tror den var gratis. Den var hvertfall veldig godt brukt. Så nå må vi si fra om at denne ikke fungerer heller.

Skal egentlig bake sjokoladekake imorgen, for å ha med i praksis på torsdag, som litt avslutning. Det utgår når ovnen ikke funker. Får kanskje bli ostekake istedenfor.. Evt andre gode forslag? En av de andre studentene baker safarikake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2_ne god bedring

Og Kjære julenisse mitt ønske for julen er at 2ne beholder den væsken hun skal beholde så hun kan være hjemme

 

Å jeg er super trøtt og skulle gjort en hel del men jeg får fjøre litt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetter altså! :wub:

Jeg satt i sofaen og Fetter lå på gulvet kanskje to meter unna. Jeg la merke til at han pep svakt, og etter en liten stund reiste jeg meg opp, gikk bort til ham og sa: "hva er det du vil?" Da kikket han ned på gulvet ved siden av seg på et område som er skjult fra meg når jeg sitter i sofaen. Der lå det en liten kjøttbit som jeg må ha mistet da jeg bar middagstallerkenen forbi for en time eller to siden. Fetter bare ventet pent og spurte om ikke han kunne få kjøttbiten. :lol::wub: Det fikk han selvsagt lov til. :wub: 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/nyheter/stor-kjede-slutter-med-fyrverkeri-av-hensyn-til-hundene/66078151 :)

og :hug:til @2ne

Bikkja har lagt seg, vi ser på fotballkamp (not my choice) og jeg utsatte risbollelaging til i morgen. Har også kjøpt inn til å lage Troika-konfekt, men det får vente til jeg har litt mer tid og ork :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er vi i gang igjen. Felix maser hver kveld nå! Går inn på soverommet, hopper opp i senga og suuutrer over at han ikke får lagt dyna over seg. Han får bare holde på, ingen hjelp å få fra meg ass:sleep:

Så forresten stjerneskudd på turen i kveld. Ønska meg så klart noe og håper at det går i oppfyllelse i disse magiske juletider.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min begynte å hakke og hoste og oppføre seg rart på vei hjem fra barnehagen :| Gammel bil, så noe sånt vil jo skje en eller annen gang, men jeg trenger bilen min! Viste seg at det bare var å fylle på litt kondensfjerner, så var den god som ny :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Artemis skrev:

Stakkers Fetter, han skulle bare visst hvilke bilder jeg la ut av ham på nett...

image_zpstmu0cerd.jpeg

Skilt ved fødselen?

??

:lol: Stakkars Fetter :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Gjett hvor jeg er? På Ahus igjen! Jeg savnet de litt jeg, hadde jo tross alt 11-12 dager hjemme :P 

Så, jeg følger ikke med i AN-tråden, og ikke ellers på forumet heller, egentlig. Skal prøve å oppdatere meg i løpet av kvelden, her jeg er stuck med væskebehandling igjen.. 

Kanskje jeg bare skal feire jul her? :) 

Åååååå.... jeg hadde forresten tenkt å etterlyse deg i dag... Håper du får fikset kroppen igjen og får komme hjem til jul :hug:

Og dere som lager sånn notification til 2ne... det er to Tone'r her... 2ne og 2_ne... det er den første dere må bruke om 2ne skal få notification. 

Vi har vært på Tangen og hentet kjøtt fra ullgris :D. Det var kjøtt med fett og marmorering ja :D. I morgen blir det nok koteletter til middag :). Også har vi sett på fasciliteter for evt gjeterhundkurs i vinter. Egen innendørshall er helt ok liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten valp ønsker god natt! Fra et sjeldent øyeblikket hvor han faktisk lå i senga vår i noen minutter. Jeg tror jeg har fått verdens mest selvstendige valp. Kroppskontakt er helt ut, her skal det ikke koses. Han foretrekker å ligge på et annet rom enn oss, nekter å ligge i sofaen, og å sove i senga vår om natta er i hvert fall uaktuelt. Da er det bedre å ligge på gulvet for seg selv. Måtte til slutt gå til innkjøp av en hundeseng så han i hvert fall kan ha noe mykt å ligge på. I en alder av 13 uker er han alene hjemme i underkant av en time, ikke en lyd når vi filmer han. Veldig rart for en som er vant til borrelås-hunder, og har hatt hund med separasjonsangst. 

15271191_10153977112421937_1274920864_o.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Gjett hvor jeg er? På Ahus igjen! Jeg savnet de litt jeg, hadde jo tross alt 11-12 dager hjemme :P 

Så, jeg følger ikke med i AN-tråden, og ikke ellers på forumet heller, egentlig. Skal prøve å oppdatere meg i løpet av kvelden, her jeg er stuck med væskebehandling igjen.. 

Kanskje jeg bare skal feire jul her? :) 

Jeg får da virkelig håpe at du slipper å være der gjennom jula! 
God bedring! Håper at det er 100% suksess denne gangen :hug: 
 

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Legge seg da kanskje?

Ja, det var i hvert fall min plan :aww: 

Denne dagen har også løpt helt fra meg. Det er enda godt at jeg gikk en god tur tidligere i dag. Når klokka var rundt 18 begynte det å fryse. og her har det vært fuktige veier. Så tur nå i kveld hadde utgått samme søren hva Sjef hadde måttet mene om det :aww: 

Ellers fikk jeg tidenes SMS fra min far. 
Han har ikke spurt etter ønskeliste fra ungene, og ikke gitt tilbakemelding på noe slikt. Plutselig fikk jeg en SMS hvor det stod at nå skulle han ha minnebrikka til kameraet hans som han nesten presset meg til å ta med meg fra middagen hos min nyforlovede bror. 
Ikke noe snakk om hva barna ønsker seg til jul eller noe. Det er så godt å få endelige bekreftelser på at jeg har gjort helt rett i å kutte ham ut. 
Tar det som et tegn på at jeg ikke er velkommen dit i jula (ikke at jeg hadde tenkt til å være der). :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonje skrev:

:console:Jeg håper virkelig du får kommet hjem til jul!

Takk :hug: Jeg kommer nok hjem til jul altså, det var vel bare snakk om 2-3 dager denne gangen (men det har jeg hørt før :lol: ), jeg er bare litt oppgitt :) 

3 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Ååå det hørtes mindre trivelig ut det da.

God bedring :hug:

Det kunne sikkert vært verre. Jeg kunne jo sittet i fengsel? hehe 

Takk :hug: 

3 timer siden, Bananen skrev:

Oh, jeg var innom der i dag, men jeg tror de tar meg tilbake i morgen. :lol:

Er du også svingdørspasient? :lol: 

3 timer siden, Line skrev:

@2ne God bedring, håper det er kjapt unnagjort denne gangen :hug: 

Takk :hug: Håpet kan ingen ta fra oss, sant? hehe 

2 timer siden, lijenta skrev:

@2_ne god bedring

Og Kjære julenisse mitt ønske for julen er at 2ne beholder den væsken hun skal beholde så hun kan være hjemme

Takk! Du er nå søt da :ahappy: 

2 timer siden, Pixie skrev:

 :hug:til @2_ne!

Takk :hug: 

2 timer siden, Siri skrev:

Åååååå.... jeg hadde forresten tenkt å etterlyse deg i dag... Håper du får fikset kroppen igjen og får komme hjem til jul :hug:

Jada, jeg får nok komme hjem til jul, jeg er bare litt oppgitt for øyeblikket :lol::hug: 

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg får da virkelig håpe at du slipper å være der gjennom jula! 
God bedring! Håper at det er 100% suksess denne gangen :hug: 

haha.. Med min flaks rekker jeg sikkert å dra hjem igjen for så å bli innlagt lille julaften eller noe, så jeg må være her på julaften :lol: Takk :hug: 

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ellers fikk jeg tidenes SMS fra min far. 
Han har ikke spurt etter ønskeliste fra ungene, og ikke gitt tilbakemelding på noe slikt. Plutselig fikk jeg en SMS hvor det stod at nå skulle han ha minnebrikka til kameraet hans som han nesten presset meg til å ta med meg fra middagen hos min nyforlovede bror. 
Ikke noe snakk om hva barna ønsker seg til jul eller noe. Det er så godt å få endelige bekreftelser på at jeg har gjort helt rett i å kutte ham ut. 
Tar det som et tegn på at jeg ikke er velkommen dit i jula (ikke at jeg hadde tenkt til å være der). :lol: 

Æsj, får håpe at han ikke har glemt ungene dine da, uansett. Det er jo de jula er viktig for, liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

 

Æsj, får håpe at han ikke har glemt ungene dine da, uansett. Det er jo de jula er viktig for, liksom :) 

Vi får se. Vanligvis stresser han med å få ønskelister allerede i oktober. I år kunne eksentriske fortelle at han ikke hadde gitt bursdagsgave til jenta i november heller, selv om han fikk tips.... Det var eksen som måtte ta i mot det meste og ta seg av mye da siden jeg var en del på jobb et stykke unna. Så akkurat det gikk meg hus forbi... 

Men han er ikke helt god da. Det er jo en grunn til at jeg truet NAV med å bo i bilen og stedet for å være der etter den ene måneden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2016 at 0:16 PM, Tinkie skrev:

Musikeren og jeg skal på visning på et hus i Drammen om en uke... Det er i et multikulturelt område som tidligere ikke hadde verdens beste rykte, så kanskje det går an å håpe at det ikke går så veldig over takst? Vi har nemlig allerede forelsket oss... :lol: 

Fjell? Der har jeg bodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

Er du også svingdørspasient? :lol: 

:lol: Neinja? Skal ha en medisin over tre dager, hadde time til innleggelse i går. Satt der i godt over 6 timer før de fant ut at det var for sent på dag, og jeg satt der siden tidlig. Fikk innkalling for over 4 mnd siden. :lol:

Og god bedring! Håper du holder deg unna til jul. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, Artemis skrev:

Fetter altså! :wub:

Jeg satt i sofaen og Fetter lå på gulvet kanskje to meter unna. Jeg la merke til at han pep svakt, og etter en liten stund reiste jeg meg opp, gikk bort til ham og sa: "hva er det du vil?" Da kikket han ned på gulvet ved siden av seg på et område som er skjult fra meg når jeg sitter i sofaen. Der lå det en liten kjøttbit som jeg må ha mistet da jeg bar middagstallerkenen forbi for en time eller to siden. Fetter bare ventet pent og spurte om ikke han kunne få kjøttbiten. :lol::wub: Det fikk han selvsagt lov til. :wub: 

Eneste gangene Kuro hadde ventet så lenge og så begynt å pipe, er hvis det han ville ha, lå under sofaen eller noe så han ikke fikk tak i det på egenhånd. :aww::lol: Hvor var det du la inn bestilling på en så veloppdragen hund?

 

@Kaja Hvor lenge siden? Hvordan var det der da? For alle rundt meg sier nå "Ja, Fjell ja, det er sikkert bedre der nå, men..." Nå er det huset solgt før visning, så det blir ikke aktuelt, men det er jo greit å vite noe om området i fall det dukker opp andre perler. Jeg har trua på at det er helt fint å bo der nå, jeg, men jeg har jo faktisk ikke vært der. :P 

 

Shit, i dag var det tungt å stå opp... :yawn: Gleder meg desperat til juleferie nå! Kidsa har tentamen i morgen, jeg har laget nesten ferdig fasit, tentamenen ble klar i går. Det er som hun på Kunnskapssenteret sier: Det er ingen frøkensport å være lærer. Ganske heftig nå for tiden, altså. Jeg er helt svimmel, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 2ne skrev:

Gjett hvor jeg er? På Ahus igjen! Jeg savnet de litt jeg, hadde jo tross alt 11-12 dager hjemme :P 

Så, jeg følger ikke med i AN-tråden, og ikke ellers på forumet heller, egentlig. Skal prøve å oppdatere meg i løpet av kvelden, her jeg er stuck med væskebehandling igjen.. 

Kanskje jeg bare skal feire jul her? :) 

:hug: Begynner liksom bli litt klisje å si at "nå er det nok og det ordner seg". Men jeg sier det på en annen måte: vi krysser alt vi kan både ører (de kan krysses her i huset hos en), fingrer, poter, bein ja alt som krysses kan.

....holder jeg på å få siste finishen på huset før fotograf kl.1030. Jeg er IKKE klar for det, Også sitter jeg leser i forslagene til hva jeg skulle gjort før bilder er å bake og sette fram bakevarer, frokost på bordet, farge og tema burde gå igjen i husets møbler og puter. Altså... skal det koste like mye å dekorere huset som å møblere det i utganspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pixie skrev:

http://www.dagbladet.no/nyheter/stor-kjede-slutter-med-fyrverkeri-av-hensyn-til-hundene/66078151 :)

og :hug:til @2ne

Bikkja har lagt seg, vi ser på fotballkamp (not my choice) og jeg utsatte risbollelaging til i morgen. Har også kjøpt inn til å lage Troika-konfekt, men det får vente til jeg har litt mer tid og ork :P

Det der har jeg prøvd å få til her i den Norske avdelingen også ,  men det eneste gjennomslaget jeg har fått er at vi nå selger fyrverkeri som ikke smeller som et alternativ til dyreeiere .  Ingen hører på meg :(:P

 

Sykt barn. tror jeg. Han har hodepine, men det har han hver dag for tiden pga tennene. Men men han er hoven og blank i øynene og sier det er slitsomt å puste .  

Vi får bli hjemme i dag og se an . .

 

 

 

@Tinkie jeg er oppvokst på Fjell og vil påstå det var et fint område før og jeg :P Jeg satte spesielt pris på generøsiteten til indiske og pakistanske husmødre hæsjtæggoppvokstpåkikerterognanbrød *ler* 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mud skrev:

 

@Tinkie jeg er oppvokst på Fjell og vil påstå det var et fint område før og jeg :P Jeg satte spesielt pris på generøsiteten til indiske og pakistanske husmødre hæsjtæggoppvokstpåkikerterognanbrød *ler* 

 

Det høres kjempeålreit ut. Det jeg får høre, er folk som sier "Nordmenn på barne- og ungdomsskolen på Fjell blir mobbet fordi de er lyse i huden," og jeg får helt mark bare av å høre det, både som lærer og som potensiell beboer. Det skal ikke være et vi-og-dem-miljø i et nabolag, tenker jeg, og i hvert fall ikke på skolene! Jeg vil gjerne være en del av lokalmiljøet der vi flytter til, så spørsmålet er vel hvor åpent og velkommende miljøet er. Din erfaring tilsier at vi vil stortrives. :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...