Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember

Recommended Posts

Bittelitt frossen etter 2 1/2 t på fjellet i mye vind. Bare få unna et par ærend så skal jeg hjem å varme meg i dusjen :brr:

Hørte jeg nettopp en Sonis på radioen tro??? :) 

Spiser jeg pepperkaker :aww: 

• Like 1

Prima har fått tur, og på den turen så fikk vi til en fantastisk innkalling med stå. Desverre endte også med en retriever som badet...

Men hun har nå fått julekalender( og fikk tilogmed damen på butikken til å åpne den, så hun kunne smake om hun likte den) matmor fikk rosa strikklenke(host- trenger ikke) godbiter, boksemat og potesokker.  Vi kjøpte også gave til Emil som er bestevenn/kjæreste kommer litt ann på dagsformen til frøken prinsesse PrimaDiva.

OMG, fikk pakkekalender gave av mamma :lol: Fikk en gave som er for 1-12 desember, og det var en broderingsaks:lol: Satt å sa i går at det var noe jeg savnet i syskrinet mitt:ahappy: Veldig hyggelig!

• Like 11

48 minutter siden, rosinbolle skrev:

Hva heter det? 😊 

Noe så enkelt som sock stop :lol: Skal ha det på ridebuksa mi tenkte jeg, istede for å kjøpe ny fancy med sånn allerede på :aww: 

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

I disse desember tider savner jeg mammsen litt ekstra, hun pleide å lage de fineste julekalenderene. Vi hadde en hjemmelaget en som hun laget til oss, røde tøyhjerter med fyll i, som små puter. Så hadde hun brodert tallene i gull på dem. Disse ble knyttet på sine respektive pakker og lagt i en kurv, der hjertene hang på utsiden og pakkene lå oppi. Veldig dekorativt! Har min lagret enda, en av de tingene jeg kommer til å videreføre til egne barn en gang. 

• Like 12

6 timer siden, Caroline skrev:

Ja, også var jeg på medarbeidersamtale i går, for å snakke om fremtiden på jobb (hatt vikariat siden 4. juli), og jeg får tilbud om fast stilling fra 1. januar :ahappy:

Ohh GRATTIS! :bananas::flowers:

Akkuratt nå er jeg flau over visse offtenlige veterinærers uttalelse om at hunden ikke skal være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er nemlig ikke et godt hundehold det! For ikke bare er det galt at den evnt sitter i bur (Der er jeg enig, mange hunder sitter for mye i bur) så er den nå tydeligvis helt galt at den er alene hjemme også. :gaah:

• Like 4

Jeg har gått ca 800 m tur i dag :D Det er fremskritt det! ei krykke for tryggheten, og løse hunder da. De løp mer enn 800 m :lol:

• Like 12

Idag hentet en venninne meg (siden jeg ikke kan kjøre bil...), så dro vi til hu og spiste fjordland julegrøt, hørte på julemusikk, spiste julegodt og drakk julebrus :CarolSingers:

• Like 9

Imårra må jeg la sykkelen stå og gå til jobb. Samboern henter meg når jeg er ferdig så drar vi til Tr.heim. Blir så fint å se tantebarna igjen! Og resten av gjengen selvfølgelig. 

Å der ble det julestemning med julekalender på TV :GrinBlue:

Første desember betyr ikke slutten på badesesongen, hilsen Pigg...

Sent from my iPad using Tapatalk

• Like 2

Har vært dritglatt på veien i dag! Pleier ha et ganske avslappa forhold til vinterføre, men det er ikke noe gøy å kjøre på glatta med unger i bilen. Har kjørt kjempesakte i hele dag.

Har oppdaga at BBC Brit sender QI hver dag jo! :D Jeg elsker Stephen Fry.

Litt irriterendes at jeg endelig har husket efit så går det ikke ann å laste opp bildene! :sint_01:

10 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Å sånn er jeg også. Drømmer om flere hunder, men vet at det hadde vært mye bedre om jeg var mer aktiv med de jeg har. 

Den følelsen overmanner meg først og fremst når jeg ser at hundene må få hver sin skikkelige omgang med pelsstell! :aww:

Men nå sitter jeg på jobb og lurer på hva jeg skal gjøre først og sist. Ingen undervisning på torsdager, da skal jeg bare gjøre klassestyreroppgaver, rådgiveroppgaver og inntaksteamoppgaver. Og norskseksjonsoppgaver. Og forberede tentamen.

Det var nyttig å skrive den lista der, for nå kom jeg på i hvert fall to ting til som jeg må få ordna i løpet av dagen.

Jeg skriver sånn liste på jobb hver dag jeg, og har gjort det i alle år :sleep: Veldig praktisk for å huske alt. Så styker jeg alle tingene etter hvert som de blir gjort. Jeg tar til og med vare på alle listene, så jeg har MASSE bøker med lister :lol: Hilsen systemfreak-Sara.

Nå har jeg sydd to luer. Den ene ble alt for liten og den andre ble mer som en beret. Begge gikk i søpla.

• Like 1

1 time siden, Turb skrev:

Første desember betyr ikke slutten på badesesongen, hilsen Pigg...

Sent from my iPad using Tapatalk

Prima er helt enig.

• Like 1

3 timer siden, Red Merle skrev:

Akkuratt nå er jeg flau over visse offtenlige veterinærers uttalelse om at hunden ikke skal være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er nemlig ikke et godt hundehold det! For ikke bare er det galt at den evnt sitter i bur (Der er jeg enig, mange hunder sitter for mye i bur) så er den nå tydeligvis helt galt at den er alene hjemme også. :gaah:

Det er vel sikkert sant at det ikke er noe optimalt hundeliv å være alene åtte timer hver dag. Jeg synes det blir en logisk brist i resonnementet hvis man svarer med at "hvis det er et dårlig hundehold så kan jo ingen ha hund". Det blir ikke lettere å være alene hele dagen fordi om alle har det sånn. Jeg har konstant dårlig samvittighet, prøver å trøste meg selv med at de sover sikkert mens jeg er borte og at de har jo selskap av hverandre. Men hvem vet egentlig hvordan det er for en hund å være alene hele dagen? Men så velger jeg altså å ha hunder likevel, og håper at de ikke har det for ille. Men noen enkel sak synes jeg ikke dette er.

28 minutter siden, SaraS skrev:

Jeg skriver sånn liste på jobb hver dag jeg, og har gjort det i alle år :sleep: Veldig praktisk for å huske alt. Så styker jeg alle tingene etter hvert som de blir gjort. Jeg tar til og med vare på alle listene, så jeg har MASSE bøker med lister :lol: Hilsen systemfreak-Sara.

Nå har jeg sydd to luer. Den ene ble alt for liten og den andre ble mer som en beret. Begge gikk i søpla.

Jeg ler litt av de luene dine, men ikke gi deg! :pirate::zorro::cowboy:

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det er vel sikkert sant at det ikke er noe optimalt hundeliv å være alene åtte timer hver dag. Jeg synes det blir en logisk brist i resonnementet hvis man svarer med at "hvis det er et dårlig hundehold så kan jo ingen ha hund". Det blir ikke lettere å være alene hele dagen fordi om alle har det sånn. Jeg har konstant dårlig samvittighet, prøver å trøste meg selv med at de sover sikkert mens jeg er borte og at de har jo selskap av hverandre. Men hvem vet egentlig hvordan det er for en hund å være alene hele dagen? Men så velger jeg altså å ha hunder likevel, og håper at de ikke har det for ille. Men noen enkel sak synes jeg ikke dette er.

Jeg er enig, det hadde selvfølgelig vært morsommere for hundene å være sammen folk hele dagen. Men samtidig ser jeg på hjemmeovervåkingen at hundene slapper fint av mens vi er på jobb. Det er mye soving, men også litt lek og tull :) Så jeg tror ikke de har det så ille uten mennesker rundt seg til en hver tid heller.

Ikke flir av luene mine du! :lol:

• Like 1

3 timer siden, Red Merle skrev:

Da tror jeg de aller fleste aldri kunne hatt hund.  

Jeg tenker som så at hadde jeg hatt hjemmekontor så hadde Rocky like fult ligget og sovet like mange timer som om jeg ikke hadde vært hjemme. Nå er jeg jo ikke i jobb så jeg har jo ikke den problemstillingen, men jeg skal jo ut i et tiltak snart da, og da blir det jo noen timer hjemme alene. 
Så lenge hundene får det de trenger de resterende våkne timene av døgnet og ikke ligger 2/3 deler av døgnet i et lite bur så kan jeg ikke forstå problemet. 

Ups... Da var visst årets julegave til meg selv i boks :aww: Helt uplanlagt og veldig spontant - jeg fikk bare brått et behov... så nå er det et par R-skin ski på vei til Grønsvebakken :aww:

• Like 10

42 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg er 100% sjukemeldt på fjerde uka og Damir synes jeg er teit som er hjemme. Han ligger og purker og sover, så kommer jeg humpende på krykker og ødelegger skjønnhetsøvnen hans.  Han sukker såå fælt, sikker på at han synes jeg er verdens teiteste som forstyrrer han i hytt og gevær, han er jo vant til å ha huset for seg selv også kommer jeg og ødelegger alt. Han er ikke spesielt begeistret sånn i tolv tiden merker jeg, så prøver å unngå å forstyrre da :lol:

Men ja, som samboeren sier så er det forskjell på å runke og rive av seg ***** :lol:  Alt med måte, og jeg tenker at hunder har godt av et tomt hus innimellom, men i en perfekt verden ville ikke dyret vært aleine åtte timer om dagen (som Damir som regel slipper uansett da jeg starter tre timer seinere enn samboeren) 

• Like 1

Kost meg på jobb, sydd mange potesokker, tatt morsomme julebilder og luftet hunder. Nå er det sofa og big bang theory :D

• Like 5

Her i huset har ikke G vært alene enda, siden han viser tendenser til separasjonsangst. Så vi drøyer alene-treninga en stund til. Men det får vi til kun fordi jeg jobber som regel ettermiddag og gubben natt, så det er alltid en av oss hjemme.. Så det ikke noe vi stresser så fryktelig med, selv om det har vært kjekt for meg å dra på butikken om gubben er borte f.eks :lol:  

Siden jeg har gått langtidssykemeldt, så er verken Foenix eller Glam vant til å være hjemme alene - de har vært det før, men ikke som nå, hvor jeg ikke rekker å gi dem noe annet enn lek ute mens jeg dusjer, mat mens jeg spiser frokost, og hvert sitt griseøre i det jeg drar på jobb og kommer hjem drøye ni timer etterpå. 

De har virket rolige når jeg kommer hjem, ingen store tegn på at de har gjort så mye - før i dag, da la jeg igjen to aviser i vedkurven, så de hadde Glam laget konfetti av og spredt rundt i hele stua. Men det er sånt han kan gjøre mens jeg går ut med søpla, han liker å rive i stykker ting :P Det handler ikke om hvor lenge jeg er borte.

Så i dag har jeg vært på jobb, kommet hjem for å hive i meg mat og feie opp to aviser, før vi dro på lydighetstrening. Nå har jeg sunket ned i sofaen, og tenker at jeg blir her en stund, til vi skal sove eller så. Jeg har ikke så mye mer å gi dem etter en arbeidsdag foreløpig, men så er jeg jo i opptrening og alt er veldig nytt på jobben enda. Men energien jeg fikk sopet sammen etter jobb i dag gikk da utelukkende til hundene - jeg hadde lyst på middag, men orket ikke å lage; jeg burde vaske opp, men orker ikke; jeg burde laget risboller, men jeg orker ikke, jeg burde en hel masse, men det ble halvannen timer lydighetstrening, polarbrød og sofa i stedet. Alt det andre kan jeg gjøre i morgen. Eller, jeg sparket meg selv i rumpa lenge nok til å sette på ei vaskemaskin :D 

Jeg lurer på hvorfor jeg har TV-kanaler, når jeg har forsøkt å si opp Canal Digital fra 1. desember. Jeg har sagt opp tre ganger, men på det fjerde skal det skje?

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Har bestilt vet.time kl 08 imorgen pga han har irritert seg over øret sitt. Ikke rødt eller noe sånn. Idag har jeg ikke lagt merke til noe og han virker helt fin - meeeen jeg vil egentlig avbestille vet. timen😅 Kan jeg ringe å si at hunden min er frisk? Må jeg fortsatt betale for timen?🙄
    • På søndag var vi på Hvam for rasespesialen til Podencoklubben, og eg kan vel ikkje sei stort anna enn at det gikk over all forventning! Oppdretter til Cira var der også, men alle sine 5 Etnaer, og Cira var heilt i ekstase over og sjå dei igjen. Er greit at ho blir heilt tussete når folk vil hilse på ho, men her tok ho verkeleg kaka gitt. Bjeffa, hylte og sto i, så glad vart ho. Nesten på grensa til at det ikkje var så enkelt i ringen, for oppdretter gikk bak oss med eine kullsøstera, og Cira vart sååå glad kvar gong ho snudde seg og såg at ho var der, haha! «Utmerket helhet. Vakkert hode og uttrykk. Prima ører. Stilig hals. Utmerket vinkler foran og bak. Utmerket kropp for alder. Noget lang i lendpartiet. Rorer seg rasetypisk fra alle hold. Bra farge og pelskvalitet.» Resultat: Excellent, CK, CERT, beste junior
      Dommar: Säde Hohteri Sidan ting drøya så veldig og sambuar skulle på konsert i Oslo, fikk vi dessverre ikkje med oss junior finalen der Cira også skulle vert med. Veldig kjedeleg, men men. Vi får ta det igjen, sjølv om det neppe blir som junior då.  Så no får vi fortsette og trene fram mot dei fire neste utstillingane som gjenstår i år!
      Min store skrekk er bord, for Cira har ein tendens til og bli litt rabiat fordi ho har SÅ lyst til og hilse på dommar. Men på søndag gikk det veldig bra, og alle fire beina var stort sett planta på bordet.
    • Helsesjekk unnagjort, og alt så bra ut Altså utenom hennes kjente plager med hjertet, allergi og keratitt. Men blodprøver og urin var bra, selv om hun får hjertemedisin og kortison fast. Så det er jo bra Hun har litt ujevne og ueffektive hjerteslag, hvor han har vanskelig for å finne puls bak når hun blir litt stresset. Men har forstått at det er vanlig for sykdommen. Og som han sier så kan hun plutselig bare falle om og dø en dag. Det vet jeg jo om, og jeg synes det er veldig ekkelt. Men hun har det heldigvis bra i det daglige 👍
    • Min første tanke er at det må da være bedre for dyreklinikkene med dyrepleiere, som både tar kontorbiten, men også kan gjøre mye av jobben med dyrene (med tanke på anestesi, blodprøver, tannrens osv). Kanskje det på større dyreklinikker er mer behov for noen som kun har en sekretær-rolle da.
    • Tror ikke det er brukt google translate, da ville ikke det vært så mange skrivefeil. Rart hvordan man likevel forstår hva han faktisk mener, på tross av at språket er nærmest ugjenkjennelig. Umulig å skjønne hva som er hans morsmål, det kan hende hele bildet blir forstyrret ekstra av schizofrenien. Kunne vært veldig morsomt om man ikke altfor godt ser at det er et svært plaget menneske som har tatt seg bryet med å skrive alt dette. Og han vil nok ikke får ønsket sitt oppfylt, sannsynligvis burde han ikke det heller før psykosen er under kontroll. Kanskje noen i behandlingsapparatet rundt ham kunne se om det var mulig å få treffe hunder på andre måter - hvis det kunne hjelpe. 
  • Nylig opprettede emner