Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts


Her singler det i stuevinduene mine nonstop, det smeller rett utenfor huset mitt - det stedet har tydeligvis blitt stedet der alle skal skyte opp sitt, vi ser rakettene fra stuesofaen i en glippe i gardinene. Kontinuerlig.
At noen greier å se det sjarmerende i dette går over min forstand. I tillegg er jeg kronisk bekymra for guttene som er ute hos kompiser, mtp øyeskader osv.
Hundene mine sover rolig i sofaen og driter i det som foregår på utsiden.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

1 time siden, enna skrev:

:sint_01:Her smeller det verre allerede. Kunne nå folk enda ventet til midnatt, men neida. Stakkars redde dyr rundtomkring. Mine reagerer ikke, men rådyrene, elg, rev, grevling og garantert mange andre dyr springer nå vettskremte rundt. Og greit - jeg er den sure kjerringa i området her som har NEKTET å delta i den "felles oppskytinga" og nektet å kjøpe "andeler" i oppskytinga her. Har hatt unger på døra som har solgt andeler og blitt rimelig sur og avvisende når de har kommet og hatt med seg hunden sin i kobbel på salgsrunden, for å selge rakkettoppskytingsandeler..... For jeg ser overhodet ikke morroa med denne tullete tradisjonen!!

:blink:  

Er enig med deg. Det er helt idiotisk å drive på å slenge ut tusenvis av kroner på noe som hyler, smeller, lyser opp i 3 sekunder, og deretter er redusert til en varm, rykende klump på bakken. 

Og jeg synes de dyre type raketter kan være pent. På lang avstand. Og når det er andre som har betalt for idiotien :aww: 

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Oss4.jpg

Godt nytt år fra oss tre i sofakroken! Symra peser litt som man kan se, men det går ganske bra foreløpig.

Godt nyttår :) Krysser fingrene for at Symra klarer seg greit gjennom kvelden :)  


Rundt halvannen times tur ble det på oss. Jeg gikk ikke den ekstra runden jeg hadde tenkt, for det var allerede begynt å skytes opp litt rund der jeg hadde tenkt å gå. Greit nok at Sjef ikke er skuddredd, men det er ikke ddet samme som at det er om å gjøre å oppsøke noe så tett som det ville blitt. 
Han satte seg fint ned ved siden av meg et par hundre meter fra noen som fyrte opp noe da. Satt bare der og logret og holdt blikkontakt hele veien. :)   

Og nå når jeg skulle ut og dele opp noe mat til ham, så begynte de å sende opp i nabohuset i det jeg åpnet døra. Sjef stod innenfor og siklet etter maten sin. Og selv etterpå gikk han ut på gangen og var nysgjerrig på hva som foregikk der. 

Jeg er så inderlig glad for at han ikke er skuddredd, men faktisk er veldig nervefast! Jeg har stor medfølelse for alle som ikke har det likedan, og får helt vondt av dyrene som peser, stresser, og er livredde :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i sofaen med passehunden og vi bare koser oss heldigvis, tiltross for at det har smelt en god del allerede de siste timene. Min tidligere hund var det heller ikke noe problem med ang nyttårsaften selv om han ikke var den aller mest mentalt sterke, så slappet han av i sofaen han også sammen med oss med TV'en på. Men mitt hjerte føler virkelig med både dyr og mennesker som er redde i dag. ? Selv om jeg kan skjønne at det er fantastisk fint å se på, er det virkelig ikke verdt at det skal gå så mye ut over andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått årets siste tissetur, og heldigvis small ingen raketter akkurat da vi var ute. Puh! Selma kjefter litt på raketter som smeller ute nå, men jeg synes hun klarer seg veldig fint foreløpig altså. Ingen skjelving eller pesing enda. Bank i bordet! Kanskje det er de humbug-dråpene i nakken som hjelper? Håper denne nyttårsaften går fint.

Ellers har jeg en katt som har VELDIG lyst å gå ut, men det har ikke jeg noe lyst til så han må være inne.

Pinnekjøtt hos mor var nammis, og nå skal jeg finne meg en film på HBO, Viaplay eller Netflix. Noen filmtips?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
2 timer siden, Mardina skrev:

Det blir det her også, selv om jeg aldri har laget det før :D 

Bor du i Øvre Eiker eller? Har lest flere innlegg fra deg her nemlig, så det kan virke litt sånn :D Bor i Øvre Eiker selv, så det er bare å rope ut, hvis du ønsker turselskap en dag :D

Bor i utkanten av Kongsberg? Ja turselskap vil vi gjerne ha?? Da hadde Bizi blitt overlykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

Godt nyttår :) Krysser fingrene for at Symra klarer seg greit gjennom kvelden :)  

 

Takk for det! Hun har vært ganske skjelven i et par timer, men nå har hun faktisk lagt seg til å sove i sofaen selv om det knatrer litt ute.

2 minutter siden, SaraS skrev:

Vi har gått årets siste tissetur, og heldigvis small ingen raketter akkurat da vi var ute. Puh! Selma kjefter litt på raketter som smeller ute nå, men jeg synes hun klarer seg veldig fint foreløpig altså. Ingen skjelving eller pesing enda. Bank i bordet! Kanskje det er de humbug-dråpene i nakken som hjelper? Håper denne nyttårsaften går fint.

Ellers har jeg en katt som har VELDIG lyst å gå ut, men det har ikke jeg noe lyst til så han må være inne.

Pinnekjøtt hos mor var nammis, og nå skal jeg finne meg en film på HBO, Viaplay eller Netflix. Noen filmtips?

Så bra at hun ser ut til å klare seg bra, håper det varer!

Begge hundene sover. Bra at Symra klarer å slappe av litt, det blir vel verre litt senere. Min største bekymring er at hun sikkert skal på do snart, og det kan jo være mange timer til det blir mulig. I fjor gikk vi kveldstur utpå morrakvisten en gang.

Men det knitrer i peisen og i glasset har jeg rødvin. Livet er ikke det verste man har! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet sover, mor har funnet kakao og smågodt, hundene ble foret tidlig, Hottie er pakket inn i teppe og alt er rolig i heimen. Bonden er i fjøset, jeg skal lage potetsalat etterhvert så tar vi en enkel middag med julepølse og juleskinke i tillegg. Nuh skal jeg bare sitte her og kose meg litt med godis og tv før jeg rydder barneleker og begynner på potetsalat. 

 

Har betfibergrøt til hestene som de skal få litt før det smeller, og forer kaniner og gakker godt samtidig, så de har noe å drive med. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hundene fått kveldsmat etterfulgt av hver sin kong med fryst leverpostei. Så her blir det en stille og rolig sofakveld [emoji4] jeg har vært borte på en kjapp kalkunmiddag da :) gikk også en liten tur ved 5 tiden, raketter overalt men hundene brydde seg ikke som vanlig... enten er jeg heldig eller så smitter mitt ikkestress over [emoji2]

Kikka på slutta appen i stad, spart 36 000 kr på å ikke røyka det året her. Vet ikke hvor det har blitt av penga, men en uvane mindre ?

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg dratt på meg pysjbuksa og ei alt for stor t-skjorte, og benket meg foran tv'n. Har vært og spist kalkunmiddag hos svigers, men ellers blir det en veldig rolig dag her.

Glad det smeller lite her, har vel vært en 4-5 smell til sammen mellom 18 og nå, og det blir neppe så mye ved midnatt. Har ei som ikke bryr seg, og en som kan bli litt usikker når det står på som verst om han ser lysene i kombinasjon med smellene. Fikser det ved å dra ned persienner, for om det kun er smell så tror han det bare er TJ som ser film eller noe. :lol:  Dog, han er jo rimelig døv nå så han får neppe med seg noe av lyden uansett, de fleste fyrer opp et godt stykke unna huset her, om de er hjemme.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mett er det ikke lov å være... pinnekjøtt er jeg god på :drool:

Vi fikk løpt oss en runde før middag, det smal såvidt i det fjerne da vi var nesten hjemme uten at det brydde ham så mye. Nå har alle fått mat og vi tobeinte har inntatt sofaen, jeg har ikke tenkt å gjøre noe annet enn å trille rundt her resten av kvelden. 

Uno liker ikke rakettene. Det har smelt til og fra noen timer, han har heldigvis roa seg litt nå. Men i starten var det mye bjeffing, gikk mellom utgangsdøra og stuevinduet. Ikke noe pesing, bare hang i vinduet og så på og logra mens han bjeffa. Nå har han gått og lagt seg på soverommet, bjeffer litt innimellom når det smeller eller når det er mye lyd fra festen til naboen over. Heldigvis roer han seg raskere enn før og går og legger seg igjen.

Men om naboen tror han kan stå rett utenfor huset her og fyre opp dritten som står på trappa hans tar han **** meg feil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! Jeg har forresten hilst på svart elghund for første gang i mitt liv! Kjempesøt :wub: Bamse Bakken den tredje. Fornemt skal det være. Får håpe han får et bedre forhold til gutta på gården her enn Bamse Bakken den andre hadde. :lol: 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Klematis skrev:

Bor i utkanten av Kongsberg? Ja turselskap vil vi gjerne ha?? Da hadde Bizi blitt overlykkelig!

Det blir vi gjerne med på :D Jeg bor på Fiskum, hvis det sier deg noe.... :) Men tror jeg vil vente til nyåret, når snøen forsvinner. Lettere å bevege seg ute da :D

Vi kan avtale nærmere på pm etter hvert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mett etter nydelig kalkunmiddag hos mamma og pappa :ahappy: Jentene var små-stressa når jeg kom inn igjen, men jeg er litt usikker på om det er pga rakettene eller om det er fordi jeg har dratt for gardina på stua sånn at de ikke får fulgt med på gårdsplassen her :P De har fått og spist opp maten sin, så ingen var for redde til det (pudlene har ikke reagert på raketter før, og Nora skal være veldig engstelig for å ikke ville ha mat). I det jeg skulle gå ut og lufte de begynte naboen å skyte opp en haug med raketter, så vi avventa litt. Det er stille igjen nå, så vi bør vel forte oss før neste runde starter :) 

Jeg liker ikke raketter, men det har ikke noe med Noras redsler å gjøre, det har mer med at den ene dagen i året hele Norge drikker seg på druen eller verre, så er de samme nordmennene ute og leker med ting som eksploderer. Jeg fatter ikke at det fortsatt er lov.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var så stille her, så jeg poppet popcorn. :P Nå har det faktisk begynt å smelle her. Lurer på om det er folk som skal ha ungene i seng og derfor fyrer opp tidlig eller om det skal holde på sånn de neste timene. Alarmen(les:bikkjene) gikk da første batteri gikk av, så gikk det over til moffing og så murring. Akkurat nå er det stille og de sover igjen. Viktig å si ifra at det skjer noe ureglementert, det kunne jo hende jeg ikke fikk det med meg. :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter og begriper det heller ikke at det fortsatt er lov for hvermansen å sende opp raketter! Så mange rare og idiotiske lover vi har så er det fortsatt lov liksom :pinch: Ja til arrangerte oppskytinger i kommunen! Jeg skal ut å se, og bikkjene blir nok med de og. Men jeg går ut på verandaen som er inngjerdet og jeg bor på bygda så er ikke akkurat flust med raketter her.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brålufta jentene, litt usikker på om noen av de faktisk gikk på do, for det ble sendt opp raketter på Auli (5 km herfra), så Nora ble engstelig. Prøvde å avlede med godbitsøk, så da hadde ikke pudlene tid til å gå på do heller :P Pudlene reagerte ikke på rakettene eller Nora, så det er jeg fornøyd med. Nora var ikke verre enn at hun lot seg avlede med litt "lydighetstrening", og nå har hun fått gå og legge seg i hjørnet sitt på soverommet mitt. Vi (les: Nora) overlever nok denne nyttårsaften også :) 

Jeg ser på Breaking Dawn part 2, den eneste av Twilight-filmene som er verdt å se mer enn en gang - og den eneste av de som avviker veldig fra boka.. Lurer på om det er en sammenheng der? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...