Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

3 minutter siden, SFX skrev:

Nei, det var ikke dyrt! Hvorfor har jeg tenkt at det er dyrt da?

Fordi de er ganske dyre i innkjøp sikkert

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men sånne shaker og barer er da bare kjemikalier? Spis MAT da folk! :aww:

Sliter man med å få i seg mat så er det greit å få i seg næring. Da er sånne fine

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

49b42b37-3516-4995-a526-6c7f1c3451a1.jpg

Han er sjarmerende når han taper han fyren her. Det er gutten sin som klarer å glede seg over andres suksess.

Aner meg en viss ironi her...  De 2 VM-ene her må ha vært de bitreste ever for Carlsen.  Først i hurtigsjakk fikk han topp score sammen med 2 andre. Så får han topp score i Lyn sjakk sammen med Karjakin. Siden de ikke deler gull, så avgjøres poengene i forhold til gjennomsnittsrankingen til spillerne hver har spilt mot. Og Carlsens motstandere hadde i snitt 5 poeng lavere score (av ca 2400) enn motspillerne Karjakin hadde hatt. Det samme gjaldt med Hurtig-sjakken. Så i begge grenene vant han men tapte allikevel pga en trekking av motspillere som ikke hadde med han å gjøre. Så han er bitter - helt forståelig - og han er et inspirert sjakk geni med ekstremt behov for å vinne - og hans vinnerevner gir skyggesiden - fikser ikke tap. Kan ikke ha det ene uten det andre. Som en ekstremt god arbeidshund/tjenestehund - de kan være fantastiske til å jobbe men akkurat den evnen gjør dem også til kjipe familehunder av og til.  Carlsen har spillt fantastisk i 2 VM turneringer nå i romjula, deler toppscore i begge grener, og taper allikevel i begge grener. Muligens dårlig sportsånd (mange av de der topp sjakk spillerne som har det faktisk), men dette er sjakk. Karjakin er en herlig vinner, Ivantsjuk som vant Hurtig sjakken også, men ingen av dem er så jevnt over stabile i topp-nivå som Carlsen. De burde operere med delte gullmedaljer fremfor å la dette med gjennomsnittsranking avgjøre når  det er like poeng.

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wednesday skrev:

Aner ikke hvorfor quoten er der...

@Symra&Pippin, MAT er da også bare kjemikalier? :whistle:

Jeg elsker Toro. :aww:

Skjønner hva du mener, og det der er en stor diskusjon. Jeg har tro på naturlige råvarer, altså næringsstoffer i naturlige forbindelser, jeg tror det er bedre både for oss og miljøet (med tanke på fremstillingsprosessen m.m). Jeg prøver å ikke være fanatisk altså, men det der er et tema som interesserer meg. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SFX skrev:

Hehehe, det er for å lure grønnsaker i barna - det smakte som pasta, men den var farget. Farger er kult.

Barnemat altså... ikke for voksne :aww: 

21 minutter siden, SFX skrev:

Pottet, pottitt.

:P 

21 minutter siden, SFX skrev:

Nå kom jeg på at mamma en gang lagde skolebrødstang med ripsgele under vaniljefyllet, og det var digg! Kanskje jeg må lage det for å få brukt opp noe av syltetøyet? Det hørtes... lurt ut?

Høres veldig lurt ut :D 

21 minutter siden, SFX skrev:

Det heter måltidserstatter, så jeg er rimelig sikker på at det er mat. 

Nei, det er en erstatter... da er det ikke mat :aww: 

21 minutter siden, SFX skrev:

Du får skylde på Willy eller Yasmine. Eller vrenge duken :P 

:lol: Kan vel hende jeg ikke trenger å late som om det er dem en gang... 

15 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Men sånne shaker og barer er da bare kjemikalier? Spis MAT da folk! :aww:

Hear hear !!!! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg klarer ikke helt beskrive dem, de må nesten oppleves :wub:  Men klarer du terrier, klarer du saluki (om du er komfortabel med størrelsen da).  De har mer meninger, er søte, kosete, egenrådige, elegante, klumsete, stae, myke, sarte, robuste... alt på en gang! :lol:  Jeg har jo en som er "normal" og ei som ikke er helt som de skal være - men begge er enkle sjeler. Det går omtrent 2 salukier på en basenji, eneste grunnen til at det ikke går flere salukier pr basenji, er størrelsen :lol: 

 

My cup of tea, med andre ord :) Men ja, størrelsen er jo litt annen enn hva jeg er vant til da. Det er veldig praktisk med små hunder. Lite bur, lite mat, liten seng, liten alt. :P Jeg har alltid likt salukiene veldig godt da, så den er absolutt med på hunderase-ønskelisten min. :lol: Jeg liker også whippet veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SaraS skrev:

My cup of tea, med andre ord :) Men ja, størrelsen er jo litt annen enn hva jeg er vant til da. Det er veldig praktisk med små hunder. Lite bur, lite mat, liten seng, liten alt. :P Jeg har alltid likt salukiene veldig godt da, så den er absolutt med på hunderase-ønskelisten min. :lol: Jeg liker også whippet veldig godt.

Ja, de er fantastiske :wub:  og enda er det ikke hjerterasen min :lol: Jeg mener at salukiene har et ufortjent dårlig rykte, og det baserer seg aller mest på størrelsen. For de tar jo plass, min Lupin på 25 kg tar jo litt plass, han er dog veldig sammenleggbar, men han krever jo plass i bil og seng, og det er 25 kg hund å gå med  i bånd. Jeg kunne aldri i verden tenke meg å konvertere til whippet, men er alltid salukien som har vært min myndedrøm. Med innslag av afghaner og borzoi (men de utgår pga pels og enda mer jakt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, TonjeM skrev:

Aner meg en viss ironi her...  De 2 VM-ene her må ha vært de bitreste ever for Carlsen.  Først i hurtigsjakk fikk han topp score sammen med 2 andre. Så får han topp score i Lyn sjakk sammen med Karjakin. Siden de ikke deler gull, så avgjøres poengene i forhold til gjennomsnittsrankingen til spillerne hver har spilt mot. Og Carlsens motstandere hadde i snitt 5 poeng lavere score (av ca 2400) enn motspillerne Karjakin hadde hatt. Det samme gjaldt med Hurtig-sjakken. Så i begge grenene vant han men tapte allikevel pga en trekking av motspillere som ikke hadde med han å gjøre. Så han er bitter - helt forståelig - og han er et inspirert sjakk geni med ekstremt behov for å vinne - og hans vinnerevner gir skyggesiden - fikser ikke tap. Kan ikke ha det ene uten det andre. Som en ekstremt god arbeidshund/tjenestehund - de kan være fantastiske til å jobbe men akkurat den evnen gjør dem også til kjipe familehunder av og til.  Carlsen har spillt fantastisk i 2 VM turneringer nå i romjula, deler toppscore i begge grener, og taper allikevel i begge grener. Muligens dårlig sportsånd (mange av de der topp sjakk spillerne som har det faktisk), men dette er sjakk. Karjakin er en herlig vinner, Ivantsjuk som vant Hurtig sjakken også, men ingen av dem er så jevnt over stabile i topp-nivå som Carlsen. De burde operere med delte gullmedaljer fremfor å la dette med gjennomsnittsranking avgjøre når  det er like poeng.

 

Men mener du at man må være et litt avstumpet menneske for å være i absolutt toppsjiktet i sjakk? Gjelder det i så fall for andre idretter også? For det å ikke kunne takle å tape synes jeg handler om å mangle noe som voksne fornuftige mennesker bør ha. Tenker jeg. :aww:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urd var ganske grei her, men mora hennes rappa presenningen som var surret fast over veden min og dattera hennes herjer i kveld, velta juletreet til naboen og strødd søpledunker og småtrær uti veien både her og der. Makan til oppførsel!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men mener du at man må være et litt avstumpet menneske for å være i absolutt toppsjiktet i sjakk? Gjelder det i så fall for andre idretter også? For det å ikke kunne takle å tape synes jeg handler om å mangle noe som voksne fornuftige mennesker bør ha. Tenker jeg. :aww:

 

Jeg vet ikke om han er avstumpet, men forstår det grusomme raseriet når du faktisk har vunnet (for det gjorde han) og så blir fratatt seieren pga noen forhold du som person ikke har herredømme over. Han leverte en vanvittig prestasjon i 2 VM-er i romjula, helt vanvittig. Verken "vinneren" i Hurtigsjakk eller Karjakin i Lynsjakk leverte så bra i begge grener.  Og de der sjakk-geniene er noe for seg selv, er ikke slik de er gode tapere alle i den haugen der. De er introverte fleste av dem, virker det som. Happy bare å få spille sjakk og slippe å bli intervjuet i et sett. Det er ikke den gjengse skiløperen det dreier seg om i det hele tatt. Og til tross for særhetene, eller kanskje pga av dem, er mange av dem veldig sjarmerende (også Magnus Carlsen) i all sin keitethet, befriende mangel på floskler og klisjeer eller hvordan håndtere media på en glatt måte. (feks den ene spilleren som ble forsøkt intervjuet rett etter et tap "I lost, I am dying here, I can't talk to you now")

Jeg synes det er mye stygt på nettet om Magnus Carlsen nå - og av mange som tydeligvis ikke har fullt med på et eneste sjakk parti for Carlsen vant han.. men at Northug fyllekjørte og stakk av og lot kameraten ta skylda.. nei det er greit liksom! Go figure.. 

Akkurat Magnus Carlsen har jeg fulgt med på siden den gangen jeg pleide å se han stå og vente på bussen i Lommedalen og han var vel 14-15 år, allerede stormester i sjakk men holdt seg langt unna alle de andre jevnaldrende som også stod og ventet på bussen. Han så så ukomfortabel ut, hørte ikke til der i det hele tatt.  Sjakk er simpelthen ikke brød og sirkus som de populære idrettene, det er kommet veldig i søkelyset nå pga Magnus Carlsen og glimrende dekning på NRK. Så kan man hyle opp så mye man vil om folkeskikk og dårlig taper etc, men dette er mennesker som hadde vært helt happy uten mediedekning i det hele tatt.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Skjønner hva du mener, og det der er en stor diskusjon. Jeg har tro på naturlige råvarer, altså næringsstoffer i naturlige forbindelser, jeg tror det er bedre både for oss og miljøet (med tanke på fremstillingsprosessen m.m). Jeg prøver å ikke være fanatisk altså, men det der er et tema som interesserer meg. :)

 

For sanne som meg kan det faktisk være med på å få i gang spisingen igjen siden jeg har slitt mye med kvalme og magetrøbbel i alle veger. Men liker jo best å spise maten da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SFX skrev:

Nei, det var ikke dyrt! Hvorfor har jeg tenkt at det er dyrt da?

Sikkert fordi slike bokser gjerne koster rundt 400 i innkjøp, da ser det dyrt ut, men når man regner pris per måltid blir det plutselig helt andre tall :) 

Skjønner meg ikke på de som syns det er koselig med vind ute når dere skal sove. Det bråker jo! Har ikke sjans til å få sove 2 minutter en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad for at jeg kjørte hjem i går, men er litt skeptisk til om jeg klarer å holde meg våken i kveld. Været har vært gjennom det meste i natt, storm, regn,hagl,snø og torden, og søvnen min ble deretter, altså minimalt. Blir gøy å ha lovet å være med å feste litt med sambo og hans venner i kveld hvis jeg får mest lyst til å sove xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TonjeM skrev:

*klipp klipp*

Enig! Sjakk er jo en veldig ny tv-sport (i Norge) og noen av utøverne kunne sikkert hatt godt av litt medietrening...Det sagt så synes jeg det er artig med ekte folk, som viser følelser og ikke bare er glatte...Vi har sikkert plass til mennesker som ikke følger normen på hvordan andre synes en bør takle ting :):ustol:

Godt nyttår folkens!!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Monab88 skrev:

@SFX Du kan få så mye sånne pulver-shakes du bare orker å drikke av meg. Med sjokoladesmak og vaniljesmak, samt en shaker. Sifra hvis du skal til leto så tar jeg med en boks av hver så du får prøve. 

Åh, det hadde jo vært flott, for det er dyrt å kjøpe en hel pakke om jeg ikke klarer smaken. Jeg tror ikke jeg skal til Leto i januar - økonomien er aldri på topp etter jula, så da passer det jo bra at jeg har så langt tre veterinærtimer for Foenix sin ørebetennelse, innkjøp av ved OG vom nå :P Venter på forsikringsoppgjøret, riktignok, men tenker at de pengene går til veden som kom i går. Jeg skal uansett ikke stille den ene dagen, for den dommeren dømte Glam i sommer, så mulig jeg finner pæng til å melde på en dag, me lyt sjå. Jeg skulle gjerne visst hvem som dømmer på NMHK i mars, for å sammenligne og velge der det er best dommere...

5 timer siden, MarieR skrev:

Sikkert fordi slike bokser gjerne koster rundt 400 i innkjøp, da ser det dyrt ut, men når man regner pris per måltid blir det plutselig helt andre tall :) 

Det er sant, om en skal kjøpe to-tre bokser for å ha noe å velge mellom blir det jo dyrt.

53 minutter siden, mokken skrev:

Wow, jeg har vunnet et kurs i hundemassasje! Jammen har jeg hatt litt flaks i årets advendtskalendere! :D

(Har også vunnet kong leke og canelana madrass)

Gratulerer! Det må jo være en fantastisk kalender som har så fine premier!

Nå har jeg egg til koking, så jeg kan få god frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, og jeg slenger på et Godt nytt år, før jeg glemmer det.

Jeg prøver å lage ting fra bunnen av, inkl sauser- men viltgryta fra Toro er bare helt fantastisk god. Så går litt Toro her også.

Ellers så synes jeg litt synd så Carlsen, tenk å være så nære- det må være lov å bli forbannet. Kanskje jeg kjenner meg litt igjen, for jeg blir slik selv...

I dag står det tur på programmet, og shopping av div ting til ikveld. Denne kvelden står i hundens tegn, så det blir grandis, hytte langt til skogs og kald brus. Går fint det, jeg feiret i går med kalkun, dog ble ikke skinnet sprøtt, deilige stekte båtpoter, masse grønnsaker og litt deilig i glasset. Jeg hadde store planer om vill og heftig inntak av kake, godteri og mer brus- mend et gikk ikke slik. Ellers ble kvelden delt mellom Prima i armkroken og Sherlock:wub:

Ha det fint ikveld, folkens.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...