Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

19 minutter siden, SFX skrev:

De ville ikke oppgi nye priser over telefon, det kunne jeg få vite når jeg bestilte i 2017. Jeg spurte om jeg kunne få prisene tilsendt på epost, men de sender visstnok ikke på epost.

Og jeg aner ikke om bestillingen er i 2016 ell 2017 når kontoret er stengt for året :P 

Blingsa visst litt, trodde risen også skulle koke fem minutter. Jaja, da er det mat om ti minutter, og kyllinggryta holder seg vel varm så lenge. Jeg er suuuuuuuulten. 

De synes for mange fôrer på v&h, og vil ikke ha alle privatkundene lenger? Nei, nei.... Tidligere år har de sendt ut ny prisliste i god tid, ønsket godt nytt år og sånt. Men for all de :(

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

20 minutes ago, Symra&Pippin said:

Et sparetips er å ha ryddig og oversiktlig kjøleskap, og så være veldig streng på at ingenting skal kastes. Det betyr at man må spise det man har selv om man har veldig lyst på noe annet. Kanskje har du så mange løk at du lage løksuppe en dag hvis du skal slippe å kaste dem. Kanskje må du lage pannekaker fordi du har litt vel mye egg eller melk. Dette har vært prosjektet mitt en stund nå, og jeg har blitt mye flinkere enn jeg var når det gjelder å ikke kaste mat. Merker faktisk at jeg har veldig lite matsøppel nå!

Alternativt: Ha så mange sultne storspisende unger at kjøleskapet ALLTID er tomt, uansett hva man kjøper inn..... :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Alternativt: Ha så mange sultne storspisende unger at kjøleskapet ALLTID er tomt, uansett hva man kjøper inn..... :sleep:

Jeg husker hvordan det var å ha sultne tenåringer ja. Jeg tror sønnen min kunne ha spist et helt brød pluss pålegg når han var i den rette alderen.

Akkurat nå skal jeg faktisk lage en banankake, jeg har nemlig tre overmodne bananer! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Jeg husker hvordan det var å ha sultne tenåringer ja. Jeg tror sønnen min kunne ha spist et helt brød pluss pålegg når han var i den rette alderen.

Akkurat nå skal jeg faktisk lage en banankake, jeg har nemlig tre overmodne bananer! :ahappy:

Mine er konstant sultne. Vi kaster så og si aldri mat. Har aldri rester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Siri skrev:

Som sagt aner jeg ikke om det er den som har bidratt til god søvn altså... men den er behagelig i hvert fall :lol: 

Det er sikkert verdt et forsøk :ahappy: Jeg får neppe sovet noe dårligere, liksom :teehe: 

Jeg syns Toro er genialt, btw :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, SFX skrev:

De ville ikke oppgi nye priser over telefon, det kunne jeg få vite når jeg bestilte i 2017. Jeg spurte om jeg kunne få prisene tilsendt på epost, men de sender visstnok ikke på epost.

Og jeg aner ikke om bestillingen er i 2016 ell 2017 når kontoret er stengt for året :P 

Blingsa visst litt, trodde risen også skulle koke fem minutter. Jaja, da er det mat om ti minutter, og kyllinggryta holder seg vel varm så lenge. Jeg er suuuuuuuulten. 

Jøss, så hemmelig alt skal være da :lol: De oppfordrer jo til å ringe for å fortelle om prisøkningen... Vi får jo ikke lov å bestille på mail, så da får man jo ikke bestilt før i 2017.... Før så har vi jo fått info om prisøkninger i god tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, SFX skrev:

De ville ikke oppgi nye priser over telefon, det kunne jeg få vite når jeg bestilte i 2017. Jeg spurte om jeg kunne få prisene tilsendt på epost, men de sender visstnok ikke på epost.

For en utrolig merkelig praksis? 

46 minutter siden, Pringlen skrev:

Nei :huh: Æsj! :P

Du er bare prippen :P 

38 minutter siden, Raksha skrev:

Ja jeg har lurt på det, så har flyttet tørrvareskapet fordi jeg tenkte det kanskje var for varmt der de stod. Så får se nå når vi kommer til bunns på lageret. Men er nok og enkelte typer som harskner fortere av mindre enn andre. Aldri vært borti dårlig suppe eller bernesaus  eller noe sånt. Er stort sett ting beregnet for fisk som har harskna hos oss. 

Ja, det kan jo være at fiskegreiene harskner fortere kanskje? Men det er sikkert lurt å oppbevare posene et litt kjøligere sted, ikke minst bør det jo være tørt selvsagt :) 

8 minutter siden, 2ne skrev:

Det er sikkert verdt et forsøk :ahappy: Jeg får neppe sovet noe dårligere, liksom :teehe: 

Sant nok, sant nok :ahappy:

Sitat

Jeg syns Toro er genialt, btw :aww: 

Jeg også :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ugler i mosen! De som har vært så hjelpsomme og serviceinnstilt før, nekter plutselig å svare på noe? De som har vært så flinke til å sende ut info om prisøkningen i god tid før. Nå er alt plutselig vanskelig og hemmelig? Fraktbetingelsene endres? Betyr det at privatpersoner ikke kan få det fraktet hjem?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben fant plutselig ut at han ville returnere sofa likevel, så da dro han for å hente leiebil mens jeg demonterte sofa. Det var ikke lett med Uno som hjelp :P Svigerfar kom ned og var her med Uno mens vi kjørte sofaen, fikk penger tilbake og kjøregodtgjørelse for siste turen. Liker kundeservicen hos Ikea! Gubben fikk i seg mat også, og sa heldigvis unnskyld for at han hadde vært så sur.

Nå er jeg veldig glad for at jeg har piggsko, ute er det plussgrader og speilblankt. Må finne en måte Uno får løpt skikkelgi i morgen, han har litt for mye energi nå. Nei, rumpa opp av sofaen nå før jeg rekker å kjenne at det var godt å sitte... ut på tur!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Her er det ugler i mosen! De som har vært så hjelpsomme og serviceinnstilt før, nekter plutselig å svare på noe? De som har vært så flinke til å sende ut info om prisøkningen i god tid før. Nå er alt plutselig vanskelig og hemmelig? Fraktbetingelsene endres? Betyr det at privatpersoner ikke kan få det fraktet hjem?

Jepp, ugler i mosen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Siri skrev:

De fleste billigproduktene er jo også helt greie liksom, selv om det ikke er alltid det gjelder. Makrell i tomat f eks... der kjøper jeg aldri billigvarianten - det er bare skvip :aww: 

Enig med du, der må jeg ha ekte vare! Og selv om det ikke alltid er det en bruker mest av som er billigvare, så er det jo slikt at alle monner drar. Jeg kjøper ikke spagetti hver uke, men jeg kjøper jo billigvarianten. Kjøttdeig kjøper jeg alltid den som er billigst, uansett leverandør - og da er det av en eller annen grunn ofte kyllingkjøttdeig som er billigst. Men makrell i tomat og melkesjokolade må være ekte vare...

46 minutter siden, Siri skrev:

Det er viktig å komme inn i en rutine da, tenker jeg :). I stedet for å la seg fritste til å gå på Kiwi og kjøpe det ferske rundstykket, så spiser man heller et par tørre knekkebrød... 

Ja, det er der jeg ikke er helt i gang - håper det blir bedre i 2017, når jeg er mer etablert i jobben og blir mer vant til å stå opp tidligere og planlegge uka etter jobb, og alt sånn voksengreier :P 

46 minutter siden, Siri skrev:

Og det er jo ikke sunt verken for kroppen eller lommeboka :D. Nå skal jeg ikke slå meg selv på brystet og skryte av at jeg selv er så flink heller - men når jeg er i siget, så kan jeg jo like gjerne lage en tredobbel porsjon som kan fryses ned, i stedet for å lage noe som varer i to dager :). Nå har jeg forresten mange porsjoner med kålrotstappe i fryseren... den ble så godt at jeg tror det er DEN jeg kommer til å servere i morra :D 

Flink :) 

Du er nå klar over at jeg har store forhåpninger til kålrabistappa? :D 

Middagen ble god, og jeg har egentlig lyst på mer - men jeg er jo mett nok, så da fryser jeg ned resten når den har kjølnet. Mye mulig jeg har delfiakake i kjøleskapet til dessert etterpå... :whistle: 

40 minutter siden, lijenta skrev:

Jeg og skal prøve å bli mer strukturert angående maten, hater å hive mat og kan godt tenke meg å bruke pengene på andre ting som det at jeg har stående invitasjon på å reise til Finnmarksvidda tja en god stund

 

34 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Et sparetips er å ha ryddig og oversiktlig kjøleskap, og så være veldig streng på at ingenting skal kastes. Det betyr at man må spise det man har selv om man har veldig lyst på noe annet. Kanskje har du så mange løk at du lage løksuppe en dag hvis du skal slippe å kaste dem. Kanskje må du lage pannekaker fordi du har litt vel mye egg eller melk. Dette har vært prosjektet mitt en stund nå, og jeg har blitt mye flinkere enn jeg var når det gjelder å ikke kaste mat. Merker faktisk at jeg har veldig lite matsøppel nå!

Jeg slår dere sammen, for jeg misliker at jeg kaster mat - men jeg aner ikke hvordan jeg skal utnytte udde ingredienser. Jeg kan ikke lage mat, har aldri lært det hjemme, og har noen få retter jeg lager på omgang. Jeg kan ikke titte i skapene og tenke, ah, dette blir en god whatever. Jeg har for eksempel tre poteter, en gul løk og et halvt kålhode. Men jeg aner ikke hva jeg kan bruke det til. 

Eller når jeg handler inn mat med alskens gode intensjoner og pågangsmot, også rakner alt innen jeg er hjemme. Så har jeg noen dager hvor jeg ikke orker en dritt, og maten blir dårlig i mellomtiden, og må kastes. 

Jeg har helt seriøst vurdert om slike shakes og barer hadde vært et alternativ til ordinært kosthold, men så er det ikke akkurat billig, og jeg liker jo mat...

32 minutter siden, Raksha skrev:

Har troen på oss begge :D Lært å ha krisemat liggende, enten i fryser eller eller skuffer/skap - sånn at om jeg er på butikken og bare ikke ORKER å tenke på middag, så har vi noe. Typisk hos oss er skinkeboks (bogskinke) og pastaposer fra firstprice (jaja, jeg vet - fy fy... :lol:  ) eller frossenpizza kjøpt på tilbud eller pølser eller noe sånt.  

Om jeg har handlet mat "til senere", så forsvinner det alltid på slutten før jeg får ny utbetaling. Det blir ikke krisemat fordi jeg ikke orker lage mat, men krisemat fordi jeg er skrapa... 

26 minutter siden, Pringlen skrev:

De synes for mange fôrer på v&h, og vil ikke ha alle privatkundene lenger? Nei, nei.... Tidligere år har de sendt ut ny prisliste i god tid, ønsket godt nytt år og sånt. Men for all de :(

De må jo vite prisene i dag som de skal ha på mandag, men jeg får ringe i god tid før jeg går tom neste gang, så jeg rekker å sjekke ut alternativ. Jeg er veldig godt fornøyd med V&H, men det er alltid en økonomisk faktor også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Enig med du, der må jeg ha ekte vare! Og selv om det ikke alltid er det en bruker mest av som er billigvare, så er det jo slikt at alle monner drar. Jeg kjøper ikke spagetti hver uke, men jeg kjøper jo billigvarianten. Kjøttdeig kjøper jeg alltid den som er billigst, uansett leverandør - og da er det av en eller annen grunn ofte kyllingkjøttdeig som er billigst. Men makrell i tomat og melkesjokolade må være ekte vare...

Jeg er jo også litt sær på spaghettien da, men egentlig er det jo ikke store variasjoner... jeg bare hæler ikke sånn "fullkornskvip" :aww:. Og kjøttdeig er kjøttdeig her også egentlig... Men enig - makrell i tomat og melkesjokolade må være ekte... også kjøper jeg bare Dronningen kokesjokolade :aww: 

3 minutter siden, SFX skrev:

Ja, det er der jeg ikke er helt i gang - håper det blir bedre i 2017, når jeg er mer etablert i jobben og blir mer vant til å stå opp tidligere og planlegge uka etter jobb, og alt sånn voksengreier :P 

Og når ting blir en vane, så trenger man ikke å tenke så mye og planlegge heller... da bare handler man på gammel vane og vet hva man må ha. 

3 minutter siden, SFX skrev:

Du er nå klar over at jeg har store forhåpninger til kålrabistappa? :D 

I knoooow :o 

3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg slår dere sammen, for jeg misliker at jeg kaster mat - men jeg aner ikke hvordan jeg skal utnytte udde ingredienser. Jeg kan ikke lage mat, har aldri lært det hjemme, og har noen få retter jeg lager på omgang. Jeg kan ikke titte i skapene og tenke, ah, dette blir en god whatever. Jeg har for eksempel tre poteter, en gul løk og et halvt kålhode. Men jeg aner ikke hva jeg kan bruke det til. 

Det er jo lurt å alltid ha visse basisingredienser i kjøleskapet og i ikke-kjøleskapet, som buljong, fløte, rømme, noen grønnsaker etc, sånn at man kan lage et helt måltid av "man tager hva man haver" :D. F eks kan du lage en enkel suppe med kål, potet og løk :D. Har du noe fløte, kan du ha i det også :)

3 minutter siden, SFX skrev:

Eller når jeg handler inn mat med alskens gode intensjoner og pågangsmot, også rakner alt innen jeg er hjemme. Så har jeg noen dager hvor jeg ikke orker en dritt, og maten blir dårlig i mellomtiden, og må kastes. 

Og det er da det er genialt å ha ting i fryseren :D 

3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har helt seriøst vurdert om slike shakes og barer hadde vært et alternativ til ordinært kosthold, men så er det ikke akkurat billig, og jeg liker jo mat...

Ikke billig, nei, og det må jo også lages... og slike barer er jo svindyrt, og mange av dem inneholder jo enorme mengder sukker. 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg skal droppe toro når alle dere sauslagerne avler opp, slakter og tilbereder kjøttet selv :aww::lol: jeg liker tror, det er enkelt og godt (når det ikke er harskt). 

:lol: Toro er innafor - helt innafor!!! De som "hater" Toro er bare noen jåler som TROR at alt hjemmelaget er best :aww:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
26 minutter siden, Stine skrev:

Her er det ugler i mosen! De som har vært så hjelpsomme og serviceinnstilt før, nekter plutselig å svare på noe? De som har vært så flinke til å sende ut info om prisøkningen i god tid før. Nå er alt plutselig vanskelig og hemmelig? Fraktbetingelsene endres? Betyr det at privatpersoner ikke kan få det fraktet hjem?

Legg ut innlegg på FB så Magne får se litt om dårlig kundebehandling  - tipper de skjerper seg da. De begynner tydeligvis å bli for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, enna skrev:

Konstruksjonsfeil. Av rørlegger. Han som var her og vurderte skadene har aldri sett så dårlig arbeid før...skjult bak et innebygget badekar, så ingen mulighet for meg å oppdage det og ingen mulighet for meg å holde sluket åpent. Og sånn -bytheway - røret gikk ikke ned i noe avløp heller - de slutta under badekarret, så vannet har - hver gang vi har badet - rent rett ut på gulv under badekar. Det har nok dels funnet vegen ut avløp, dels ut andre ukjente steder. Hvor vet ingen ennå, men de kommer igjen neste uke for å ta ned en vegg og himling på badet i etasjen under. Badene ligger rett over hverandre.
Vi hadde heldigvis alt av kontrakter, kvitteringer osv liggende fra 5 år tilbake, så forsikringsselskapet slipper detektivarbeid, og de vet hvem de skal kjøre regress mot. Og pga en spesiell klausul i forsikringen min (MIN tvangsnevrose noen år siden da vi tok opp forsikringen....)- vil dette mest sannsynligvis dekkes. Får de regress slipper jeg også egenandelen.
Pt har vi ett bad vi ikke kan bruke, og ett vi kan bruke inntil videre.
Og masse mugg, sopp og annet svineri hadde grodd seg skikkelig til bak innebyggingskarret. Siste gang jeg skal ha innebygget badekar. Nå blir det frittstående og jeg skal SE at rørene går ned i avløpet.

Hjelpes for en røre! Men godt det går på forsikringen, og jeg håper dere slipper å betale i det heletatt.

 

 

Jeg er helt forelsket i Harry Potter! :wub: Blitt totalt hektet de siste årene! Nettopp ferdig med å se siste filmen, og blir som vanlig vemodig og får en liten klump i halsen:icon_cry: Fikk alle filmene på blueray av gubben til jul, han mente at med helt ny kjempe god tv så måtte jeg ha ordentlige kvalitet på filmene også:wub:

Vi har hatt årets siste handletur. Nå er alt klart til i morgen, ikke at vi skal så mye :aww: Blir bare oss to og dyrene, kalkun og kanskje litt brettspill :) Også skal jeg gå tur med en haug med folk jeg ikke kjenner :lol: 

 

Var en dag før jul jeg ikke orket å lage brunsaus til middagen, så kjøpte toro sin. For å si det sånn så er det siste gang jeg gjør det :aww: Da lager jeg heller en stor posjon saus og fryser ned i posjoner :aww: 

Det som er fint med brunsaus er at den kan varieres veldig mye. Den største forskjellen når jeg lager den er om jeg har krydder i, fløte, brunost/geitost eller helt vanlig, med einebær og geitost så blir det mer viltsau, med fløte i så får man fløtesaus osv.. Så i bunn og grunn har jeg en oppskrift jeg varier på :P  Da jeg lagde sosekjøtt lagde jeg bare masse brunsaus og putta kjøtt og grønnsaker oppi, ble rå godt :aww: 

Men toro er grei altså :aww: Men noen ting lager jeg selv :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, SFX skrev:

Om jeg har handlet mat "til senere", så forsvinner det alltid på slutten før jeg får ny utbetaling. Det blir ikke krisemat fordi jeg ikke orker lage mat, men krisemat fordi jeg er skrapa... 

1 time siden, Pringlen skrev:

Ja her og innimellom, men da kjøper man bare ny på neste utbetaling, og man vet man har "noe" de dagene man ikke orker. 

 

21 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Toro er innafor - helt innafor!!! De som "hater" Toro er bare noen jåler som TROR at alt hjemmelaget er best :aww:

:lol: Yep! Jeg nekter et mikrogram dårlig samvittighet for at mann og barn (og meg) spiser, og liker, toro, altså. Spesielt når jeg har hjemmelaga kjøttkaker i frysern som jeg har avlet opp fra tre generasjoner med kaniner (+innkjøpt svin).  DA snakker vi hjemmelaget da. :aww: 

Mer kanin i kosten er ett av nyttårsforsetta våre :D Skulle være til bikkjene og, men Lupin skal ikke ha kanin da, så får bli til de to andre. Mer and i kosten blir det også etterhvert, like "langreist" som kaninene.

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg skal droppe toro når alle dere sauslagerne avler opp, slakter og tilbereder kjøttet selv :aww::lol: jeg liker toro, det er enkelt og godt (når det ikke er harskt). 

Mmm... Rådyr, hjort og hare aler seg selv. Resten: check. Også med sau i flere år... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...