Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Da har jeg tatt ned den ene lyskransen. Klarte med det samme å rote til internettet mitt, ledninger og stikkontakter er kompliserte greier ja. Men internett som plutselig funker igjen er en av livets store gleder. Nå skal jeg ture hunder og så stase meg opp til venninnekveld. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Caroline skrev:


Nå har jeg vært og handlet enda mer til julebakst, så hvis ikke det blir 7 slag i år står det ikke på ingrediensene! Skal aller først sette sammen pepperkakehus, eller forsøke i det minste. Har aldri gjort det før, faktisk, men da kan jeg det helt sikkert, som Pippi så fint sa det. Så er planen pepperkaker, kransekakestenger, berlinerkranser (ny for meg), kokosmakroner, sjakkruter og sånne andre "gaffelkaker" som vi kalte det da vi var små (samme deig), og der kom jeg på at jeg har glemt å regne med brune pinner, så da må det bli seinere siden jeg ikke har nok mandler og mørk sirup, og så blir det risboller, delfiakake, og lakriskarameller og fudge, tenkte jeg, og kanskje noe marsipankonfekt, for jeg har mye marispan. Ja, det skal da være nok å gjøre i desembermørket :P 

Nåååå skjønner jeg hvorfor du løper så mye- du skal sikre deg plass til alle julekakene :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Nåååå skjønner jeg hvorfor du løper så mye- du skal sikre deg plass til alle julekakene :innocent:

Ække så glad i julekaker egentlig, bortsett fra kanskje Delfiakake, har ikke spist det siden jeg var barn, så jeg husker ikke, og risboller og karameller da. Det er ikke småkaker. Men jeg liker å lage jul, og jeg liker å bake, og jeg elsker kakelukt i huset :P Nybakte kaker og nybada hunder, to av de beste luktene jeg vet om :lol: Men, nå har jeg fått jobb sammen med en masse mannfolk som er tidenes kakemomser, så det er ikke noe stress om det blir noe igjen etter jul. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:


Starta dagen med å skru av vekkerklokka i søvne (ingen krise, ville bare holde døgnrytmen fram til tidligvakt fra i morra), og ble vekket av halsende dachs utafor kjøkkenvinduet. Tydeligvis fortsatt rådyrjakt her hos oss. Sitter en på post ute på jordet, og jeg møtte en annen på post på løpetur borti høgget hos @SoppenCamilla. Pass deg så du ikke blir skutt på tur :P Merkelig at han satt rett bak nordbeitet der, det er kanskje litt teit sted å skyte, men. Fortsatte ihvertfall morgenen med 12 km løpetur med Tonks og Ia. Nye løpesko :heart: Ia ville stoppe og hilse på han jegeren :lol: Hun kan altså være så fjollete noen ganger. Tonks var på jobb, så hun løp jo bare rett forbi :P 

Hahahahaha, Fredrik og Skip møtte dem på tur i skogen i stad! :lol: Han trodde den ene bikkja hadde daua, den lå rett ut på bakken og rørte seg ikke før han kom helt nærme. :lol: De var visst veldig snille! Spiste ikke opp Skip. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma..

Jeg skal ikke ha ny puddel nå, jeg skal nemlig klare å snakke om Sølve uten å grine og jeg skal være emosjonelt klart for en ny hund. Og den nye hunden skal være en sort /hvit/brun mellompuddeltispe - helst liten og nett og absolutt fra helsetestede linjer. Men.. Nå ligger den en hvit liten 6 kg mellompuddelhannhund klint inntil meg i sofaen, han er 1 år og er fra friske fine linjer. Han er fantastisk sosial og trygg og den mest lydløse puddelen jeg har møtt noengang. Jeg skal bare passe han frem til mandag, men om jeg vil så kanskje det kan bli permanent.... Og jeg kjenner at det gjør meg så inderlig glad å ha en liten vennlig krøllert i hus igjen. Han er virkelig perfekt, sånn bortsett fra at han er en hannhund.

What to to :gaah:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lemen skrev:

Dilemma..

Jeg skal ikke ha ny puddel nå, jeg skal nemlig klare å snakke om Sølve uten å grine og jeg skal være emosjonelt klart for en ny hund. Og den nye hunden skal være en sort /hvit/brun mellompuddeltispe - helst liten og nett og absolutt fra helsetestede linjer. Men.. Nå ligger den en hvit liten 6 kg mellompuddelhannhund klint inntil meg i sofaen, han er 1 år og er fra friske fine linjer. Han er fantastisk sosial og trygg og den mest lydløse puddelen jeg har møtt noengang. Jeg skal bare passe han frem til mandag, men om jeg vil så kanskje det kan bli permanent.... Og jeg kjenner at det gjør meg så inderlig glad å ha en liten vennlig krøllert i hus igjen. Han er virkelig perfekt, sånn bortsett fra at han er en hannhund.

What to to :gaah:

De beste hundene kommer rekendes på ei fjøl... :hug: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

Fikk akkurat en mail fra en forsker i sveits, som forsker på dalmatiner-mønster (av alle ting). Han ville gjerne bruke bilder av Casper i artikkelen, det sa jeg såklart ja til. Trodde først det var spam phishing eller ett eller annet, men epostadressen er fra et universitet, og navnet hans kobles opp mot denne forskningen. Morsomt! :D 

Sveitsere forsker på de rareste ting :aww: Hilsen hun som kjenner en sveitser som forsker på noe som hadde gjort første middagen med foreldrene kjempe klein :aww: 

2 timer siden, JeaOlea skrev:

bare så dere vet det, så er det sånn at man kan ikke være bipolar om man ikke tror man er like fantastisk som Jesus. For det sier den fantastiske psykiateren min. 

Der satt jeg kaffen i halsen..

 

De som fikk huskyen valgte å sette et kull på henne for at hun skulle slutte å ha innbilt. Vel hunden sliter fremdeles med innbilt to ganger i året. Påvirker heldigvis ikke arbeidsmoralen hennes i spannet, men likevel. Hadde jeg fortsatt å ha henne så hadde hun blitt kastrert, men er ikke mitt ansvar lengre så hva skal man gjøre.

 

Ang hannhund vs. tispe så er jeg usikker. Jeg tror jeg liker best tispe, men samtidig så liker jeg hannhund også. Så konklusjonen er vel at jeg liker hund :P Skal vi ha flere hunder i hus før Casper dør så blir det hannhund, venter vi til han er borte så tror jeg kanskje jeg vil ha tispe. Men tiden får vise.. Skjer det noe som gjør at Casper må kastreres (håper at det ikke skjer altså!), så kan det hende at neste hund blir tispe, hvis neste hund kommer når han lever. Men igjen, tiden får vise. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lemen skrev:

Dilemma..

Jeg skal ikke ha ny puddel nå, jeg skal nemlig klare å snakke om Sølve uten å grine og jeg skal være emosjonelt klart for en ny hund. Og den nye hunden skal være en sort /hvit/brun mellompuddeltispe - helst liten og nett og absolutt fra helsetestede linjer. Men.. Nå ligger den en hvit liten 6 kg mellompuddelhannhund klint inntil meg i sofaen, han er 1 år og er fra friske fine linjer. Han er fantastisk sosial og trygg og den mest lydløse puddelen jeg har møtt noengang. Jeg skal bare passe han frem til mandag, men om jeg vil så kanskje det kan bli permanent.... Og jeg kjenner at det gjør meg så inderlig glad å ha en liten vennlig krøllert i hus igjen. Han er virkelig perfekt, sånn bortsett fra at han er en hannhund.

What to to :gaah:

Ha hunden den tiden som er avtalt også kjenner du på magefølelsen. Er han rett så spiller det liten rolle hvilket kjønn han er :) Ikke alltid det er meningen at man skal ha det kjønnet man har sett for seg :) 

Lykke til, og kos deg med krøllerten :hug: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tispe egentlig, gubben hater tanken på løpetid så da ble det hannhund. Det er jo greit at han forhåpentligvis blir en ganske jevn fyr humørmessig bare han blir voksen, men det er noen ting med å ha hannhund jeg ikke liker... Den evinnelige snoppeslafsinga for eksempel. Han er jo tissenisse selv om jeg jobber med det, og titt og ofte finner han en flekk som er så spennende at han legger seg langflat og jeg må fysisk løfte ham bort og dra med meg en potetsekk som veier dobbelt så mye som vanlig. Inne hos vet/dyrebutikk/kennel/treningshall må jeg passe på så han ikke prøver å markere. Utageringen mot andre hannhunder håper jeg blir bedre med trening og modning, det er ihvertfall et år til han lander hormonmessig. Og jeg skulle gjerne sluppet snoppestell og gugging og ekkel pels under magen. Og ikke minst, jeg hadde likt veldig godt å kunne kose mage.

Om det blir flere hunder på oss av samme rase vil jeg ha tispe. SÅ mye styr er det ikke med løpetid, kan bruke truse og tibbene løper 1-2 ganger i året. Tibbehanner er visst ofte ganske mye "mann" med høyt testosteron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget karamellpudding (fra pose) for første gang - håper den ble bra, måtte jukse med en telefon til mamma, og nå knaker og sprekker det så mye i karamell-lokket at jeg ikke tør å sette den i kjøleskapet enda - jeg husker @Raksha for hundre år siden satte en varm kasserolle i kjøleskapet så hele den kalde hylla sprakk, og etter det har jeg vært forsiktig med å leke med veldig varmt møter veldig kaldt, la oss se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Jeg har laget karamellpudding (fra pose) for første gang - håper den ble bra, måtte jukse med en telefon til mamma, og nå knaker og sprekker det så mye i karamell-lokket at jeg ikke tør å sette den i kjøleskapet enda - jeg husker @Raksha for hundre år siden satte en varm kasserolle i kjøleskapet så hele den kalde hylla sprakk, og etter det har jeg vært forsiktig med å leke med veldig varmt møter veldig kaldt, la oss se hva som skjer.

:lol: jeg har det kjøleskapet enda, uten glassplate :aww:  Jeg lærte jeg og, så nå ligger det støtt og stadig grytelapp i kjøleskapet, etter gryter jeg har satt inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pixie skrev:

Og jeg skulle gjerne sluppet snoppestell og gugging og ekkel pels under magen. Og ikke minst, jeg hadde likt veldig godt å kunne kose mage.

Dette er grunnen til at jeg ikke vil ha hannhund igjen. Jeg digger hodet på de fleste hannhunder jeg kjenner, men de snoppegreiene kjenner jeg at jeg er ferdig med :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra tur i lett regn/slaps. Siden det har vært litt småglatt rundt her de siste dagene så tok jeg ingen sjanser i dag, og gikk med piggsko :P Nå har ikke mine piggsko monsterpigger da, så det gikk greit, selv om det stort sett var joggeskoføre. Nå skal jeg trekke på meg fleecebuksa igjen, og fortsette med metodekapittelet. Satser på at jeg blir ferdig med redigeringen i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lemen skrev:

Dilemma..

Jeg skal ikke ha ny puddel nå, jeg skal nemlig klare å snakke om Sølve uten å grine og jeg skal være emosjonelt klart for en ny hund. Og den nye hunden skal være en sort /hvit/brun mellompuddeltispe - helst liten og nett og absolutt fra helsetestede linjer. Men.. Nå ligger den en hvit liten 6 kg mellompuddelhannhund klint inntil meg i sofaen, han er 1 år og er fra friske fine linjer. Han er fantastisk sosial og trygg og den mest lydløse puddelen jeg har møtt noengang. Jeg skal bare passe han frem til mandag, men om jeg vil så kanskje det kan bli permanent.... Og jeg kjenner at det gjør meg så inderlig glad å ha en liten vennlig krøllert i hus igjen. Han er virkelig perfekt, sånn bortsett fra at han er en hannhund.

What to to :gaah:

Hund er hund, uansett kjønn. Er han perfekt, så er han perfekt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Jeg syns ikke de er slue og utspekulerte jeg, jeg syns de er intelligente og løsningsorienterte - det høres mye hyggeligere ut :lol: Jeg liker at de tenker selv, og at de ikke er helt enkle sjeler alltid. Det skal ikke være hakket før hjernedødt :P 

:lol: OK - jeg kjøper den - det høres veldig mye hyggeligere ut :lol: Bare den forskjellen her - at Yasmine lett åpner dører, mens Willy ennå ikke har skjønt at selv dører som står på gløtt kan åpnes... det sier litt om forskjellen :aww: 

4 timer siden, 2ne skrev:

Det er nesten så jeg gleder meg med deg, her jeg sitter i reclineren min med ullteppe på og tenker at 11 minusgrader er langt under min komfortsone :lol: 

:lol: Men det var ikke så kaldt her... bare helt perfekte 3-4 minus :D

3 timer siden, Raksha skrev:

Sikkert ikke det beste siden leverpostei har salt, men alt er bedre enn ingenting?

De dævver ikke av litt salt... og det blir så utvanna at det går nok helt fint :D Jeg synes generelt folk er overhysteriske når det gjelder at hunder ikke skal ha salt. Tenk hvor mye salt vi får i oss - og det går jo stort sett helt greit med de aller fleste :) 

3 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: Altså nå SÅ han Willy i går, og i dag så jeg han første beviste/ubeviste tisse handling over der Talli hadde tisset. Og han satt som en jente med ett veldig ??? utrykk over det han gjorde :lol: 

:lol: Tankeoverføring sikkert :o 

33 minutter siden, Lemen skrev:

Jeg skal ikke ha ny puddel nå, jeg skal nemlig klare å snakke om Sølve uten å grine og jeg skal være emosjonelt klart for en ny hund. Og den nye hunden skal være en sort /hvit/brun mellompuddeltispe - helst liten og nett og absolutt fra helsetestede linjer. Men.. Nå ligger den en hvit liten 6 kg mellompuddelhannhund klint inntil meg i sofaen, han er 1 år og er fra friske fine linjer. Han er fantastisk sosial og trygg og den mest lydløse puddelen jeg har møtt noengang. Jeg skal bare passe han frem til mandag, men om jeg vil så kanskje det kan bli permanent.... Og jeg kjenner at det gjør meg så inderlig glad å ha en liten vennlig krøllert i hus igjen. Han er virkelig perfekt, sånn bortsett fra at han er en hannhund.

What to to :gaah:

Enkelt... dropp teite prinsipper også går du for det hjertet sier. 

Vi har altså vært på sesongens første skitur - og for en skitur!!!! Selv Yasmine lekte trekkhund ganske lenge, og det var silkeføre og bare helt perfekt!!!! Vi må nok ta en tur i morgen også :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

:D Jeg synes generelt folk er overhysteriske når det gjelder at hunder ikke skal ha salt. Tenk hvor mye salt vi får i oss - og det går jo stort sett helt greit med de aller fleste :) 

 

Poeng! Han får jo særdeles lite salt ellers, så går nok bra. Viktigere å få i han vann. 

 

43 minutter siden, Lemen skrev:

Dilemma..

Jeg skal ikke ha ny puddel nå, jeg skal nemlig klare å snakke om Sølve uten å grine og jeg skal være emosjonelt klart for en ny hund. Og den nye hunden skal være en sort /hvit/brun mellompuddeltispe - helst liten og nett og absolutt fra helsetestede linjer. Men.. Nå ligger den en hvit liten 6 kg mellompuddelhannhund klint inntil meg i sofaen, han er 1 år og er fra friske fine linjer. Han er fantastisk sosial og trygg og den mest lydløse puddelen jeg har møtt noengang. Jeg skal bare passe han frem til mandag, men om jeg vil så kanskje det kan bli permanent.... Og jeg kjenner at det gjør meg så inderlig glad å ha en liten vennlig krøllert i hus igjen. Han er virkelig perfekt, sånn bortsett fra at han er en hannhund.

What to to :gaah:

Enkelte ting kan bare ikke planlegges :hug:  Føles det rett så er det nok rett. Har skrulla mi enda jeg, vi skulle bare "låne" litt og hun SKULLE tilbake. For 3 år siden :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starta dagen med migrene i dag, medisin hjalp, så har ikke migrene nå - men så ufattelig slapp og sliten. Da kjeder barnet seg. :( Burde være forbud mot migrene i helger. Bonden spiller konsert både i dag og i morgen, så jeg er alene. Tanten er forsåvidt hjemme, men ungen hyler og løper i motsatt rettning, så veldig lite hjelp å få der. :aww::lol:   *gi opp prinsippene om ikke barn på bordet*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg ville ha tispe egentlig, gubben hater tanken på løpetid så da ble det hannhund. Det er jo greit at han forhåpentligvis blir en ganske jevn fyr humørmessig bare han blir voksen, men det er noen ting med å ha hannhund jeg ikke liker... Den evinnelige snoppeslafsinga for eksempel. Han er jo tissenisse selv om jeg jobber med det, og titt og ofte finner han en flekk som er så spennende at han legger seg langflat og jeg må fysisk løfte ham bort og dra med meg en potetsekk som veier dobbelt så mye som vanlig. Inne hos vet/dyrebutikk/kennel/treningshall må jeg passe på så han ikke prøver å markere. Utageringen mot andre hannhunder håper jeg blir bedre med trening og modning, det er ihvertfall et år til han lander hormonmessig. Og jeg skulle gjerne sluppet snoppestell og gugging og ekkel pels under magen. Og ikke minst, jeg hadde likt veldig godt å kunne kose mage.

Om det blir flere hunder på oss av samme rase vil jeg ha tispe. SÅ mye styr er det ikke med løpetid, kan bruke truse og tibbene løper 1-2 ganger i året. Tibbehanner er visst ofte ganske mye "mann" med høyt testosteron.

Og den verste slafseren jeg har vært borti er ei tispe :lol: Schäferdyret her sikler, slafser, fiser og raper, og søler noe enormt når hun drikker. Slafsing etter leggetid er forbudt, da må hun gå ut av soverommet. Det får jeg helt anfall av!

Satt sammen pepperkakehuset, og det så så fint ut. Skulle hente noe i et skap, og så ramler det en helsikes boks kanel ned og treffer taket :gaah: Pepperkakehustak tåler ikke kanelboks i fritt fall, så vet dere det. Nå er det (helt) knust, jeg ble litt irritert kan man si :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Siri skrev:

 

Vi har altså vært på sesongens første skitur - og for en skitur!!!! Selv Yasmine lekte trekkhund ganske lenge, og det var silkeføre og bare helt perfekt!!!! Vi må nok ta en tur i morgen også :D 

På Budor? Er det lys i løypene der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært mas og styr for alt i dag, så kjeften min ikke direkte være stille i dag.. 

så skulle jeg endelig få litt alenetid med å dra på butikken for å handle, og tror du ikke den forbanna bilen ikke kom seg opp bakken osv.. 

jeg er i drapsmodus nå kjenner jeg :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...