Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 16/17


maysofie
 Share

Recommended Posts

Satte ingen mål for i år [emoji28] men mål for 2017 er :
-gå ned 20 kg, og forbli der
-slappe av litt og fokusere mer på hyggelige ting enn sykdom(så langt det lar seg gjøre)
-bli ferdig med lappen
-bli mer sosial

Tror ikke det er så mye mer da [emoji4]

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke ned mål for 2016 i den forrige tråden, men oppnådde de fleste jeg hadde satt meg for året. Eneste er at jeg ikke har somlet meg til å ta bronsemerket i lydighet. 

Ellers vet jeg ikke om jeg tør å jinxe de store målene ved å skrive dem i tråden her, men jeg får dele de små :P 

  • Ta bronsemerket i lydighet
  • Starte lydighet klasse 1
  • Starte rallylydighet klasse 1
  • Starte bruksspor klasse D

Her er det jo stort sett bare én konkurranse i året, så det blir uansett begrenset med konkurransemuligheter. :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste målet jeg hadde var siste rally-certet på Bris, og det greide vi. :)

Neste år så tør jeg ikke sette noe mer mål enn at jeg skal forsøke på start i klasse 3 lp i april, om formen er såpass bra da at jeg klarer det. Håper på nytt kullforsøk utpå året, men det kommer veldig mye an på når Bris får løpetid. Så sånn passe diffust siden jeg egentlig ikke kan planlegge så mye frem i tid. :P

Decoy har jeg som mål at i alle fall skal få  fylle 10 år (har bursdag i februar så håper virkelig det er oppnåelig, slik formen hans har vært siste ukene så ser det lovende ut, men ikke godt å si pga plages med ryggen etter et uhell for snart to år siden). Vi tar hver dag med gærningen som en bonus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2015 at 11:40 PM, SandyEyeCandy skrev:

Mål 2016: 

Imouto og jeg skal ta utholdenhetsprøven og trene weight pull.

Aiko skal fortsette å gå tur. :D 

Jeg skal levere masteroppgave. 

Etter at det er gjort skal jeg begynne å trene pole igjen. 

Vi fikk som vanlig ikke tatt utholdenhetsprøven, er rart hvordan visse ting bare ikke lar seg gjennomføre uten lappen og bil. :hmm: 

Men vi har trent ujevnt og trutt med kjettingtrekk og wp-sele, og det går kjempebra! 

Aiko har gått masse tur, og har tilogm vært på toppen av Norges høyeste fjell! :heart: 

Og mitt livs største prestasjon: Jeg leverte masteroppgaven i sosialantropologi etter å ha vært ute av fagfeltet i 6 år, ved siden av full jobb og med veiledning kun de siste tre mnd før innlevering! Pow pow! Oppgaven er siden nominert til Våg å vite-prisen på Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved UiO, hvor faglig fremragende oppgaver som har utfordra etablerte sannheter i samfunnet berømmes. Den blir også nominert til UiO's Senter for tverrfaglig kjønnsforskning sin pris for beste masteroppgave med kjønnsperspektiv. :banana:  Jeg er SJUKT stolt av meg sjøl bare for å ha levert, og skal ikke ha noen voldsomt ambisiøse planer for akademiske krumspring i 2017. :teehe: 

Mål 2017: 

Imouto: Øke i styrke og utholdenhet så hun kan få noen tunge wp-trekk. 

Aiko: Gå tur og være slank og glad. :heart: 

Sandra: Fullføre 75 % av videreutdanninga i veiledning og coaching (ferdig våren 2018). Gå ned 10 kg. Begynne med pole igjen nå som kroppen er rehabilitert. Danse mer. :bananas: Invitere til masse middager og sosiale ting. 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2016

Amigo:
Fortsatt være frisk og rask - helsa skranter litt men er i godt humør

Stille på et par blodsporprøver - pensjonert

Stille på en eller to utstillinger...? pensjonert 

 

Storm:
Bestå UHP - jepp 

Delta på blodsporprøver - det ble 5 x 1 pr og 1 x 3 pr 

Jakte på storcertet for å bli NUCH - jepp 

Finsk blodsporprøve for å bli NORDVCH? jepp!!!!  Andre stabijhoun i verden med denne tittelen (Amigo er første)

Få bukt med bjeffing i hundegården - sånn passe kontroll der

 

Meg selv:
Gå fotokurs - fullført

Holde sporkurs - det ble flere kurs

Bli flinkere til å nyte friheten - endelig over eksen!

Mål for 2017

Amigo:
Ha et godt pensjonistliv :wub:

Storm:
Jakte på flere CACIB
Delta på blodsporprøver og jakte på HP for å kunne søke på NM
Dansk championat?
 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Studentøkonomi, dårlig tid og sykdom satte strek over enkelte av våre mål i år, men noe har vi da fått til :) Setteren fikk RL2-tittel ganske kjapt, og med siste 1.premien vi trengte fikk vi 198 poeng og direkte opprykk. Han har også løpt flere bra ag-løp, samt blitt vist to ganger som veteran. Terven manglet 1 poeng fra opprykk til klasse 3 rally, men har vist mye bra ag og løpt flere feilfrie (og mange nære-på) løp. Jevnt over fornyd med året, og veldig fornøyd med progresjonen til tervfrøkna mi. 

Mål 2017

Setteren

  • Få i gang innlæring av rygg så vi kan vurdere start i rl 3
  • Et par runder på utstilling 
  • Fortsette å ha det skitkult på ag-stevner
  • Gjøre han enda bedre rustet for alderdommen 

Terven

  • Få siste nappet i rl2, samt debut i rl3
  • Flere napp i ag
  • Fortsette å trene oss bedre
  • Jobbe mer målrettet mot lp
  • Fortsette å gå spor med sikte mot blodsporprøve 
  • Stilles minst 1 gang 

Eieren

  • Kjøpe hundebil
  • Stole mer på meg selv
  • Bli mer tøffere igjen 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev visst ikke noe mål i den tråden fra i fjor, men vi prøver oss i år:

Lupin: Fortette å være frisk og rask, skru på øra igjen. Trimmes mer! Tør vi håpe på at han kan være med på ridetur til neste vinter? Kanskje? 

Hottie: Mest mulig anfallsfri og fri for andre rariteter - bli 8 år og fortsette å være den lykkelige skrulla vår. :wub: 

Kasko: Fortsette å være fin i kroppen, fortsette den fine utviklingen sammen med Ida. :D 

 

Meg selv er nok det vanskeligste og der jeg har mest å hente, prioritert rekkefølge: 

Le, kose meg og leke mye mer!

Bli rå på planlegging og målsetting på en måte som gir mestring.  

Drive mer med hestene mine

Drive med med hundene mine

Drive mer med kaniner, få mer strukturert avl og slakterutiner. 

Prioritere ting som gjør meg glad og bra, ikke bare "måer" og "burder". 

Sette prosjekt kaninstall og hesteplass ut i livet og fullføre dem. 

Og så de vanlige da: gå ned i vekt, bli flinkere økonomisk, spare mer, bruke mindre, mindre impulskjøp, rydde mer på kortere tid, fullføre prosjekter, ikke utsette ting mer enn nødvendig osv osv osv. 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2015 at 9:51 AM, JeanetteH skrev:

 

Talli:

Jeg håper hun klarer 1.pr på siste stevnet i år i LP. Om ikke... litt usikker med tanke på nytt regelverk/ikke nytt regelverk. Starte i Sverige kanskje og prøve oss på SLCH? Gudene vet :P  Sikker stilles noe, og kanskje vi må finne oss enda en ny gren å starte i?

Fikk ikke 1.premie og hoppet til Rally. Talli ble Rally-Talli og gikk fra kl.1 til Elite i løpet av året. Fikk tittelen RL2 og har en 2.premie i Elite Rally.

På 19.11.2015 at 9:51 AM, JeanetteH skrev:

 

Murphy:

Stille på valpeshow, også noen andre utstillinger etter hun fyller 9 mnd (slutten av mai). Enten består kårningsprøve/opprykk til C-spor. Og starte rekrutt LP/kl.1 LP (alt etter hva som blir regelverket). MH & helsetestes. 

 

Det kan man vel fint si gikk til *******. Murphy ble avlivet i mai etter en skade på ene lungen. 

Talli:

Så lenge hun vil og er frisk og rask så får hun leke Rally-Talli 2017 også. Vise henne litt som veteran og om regelverket for championat endres på LP så kanskje vi prøver oss der i kl.3 for NLCH. Men viktigst: fortsette være frisk og rask også sitt 10 år.

 

Sinner:

Mitt planlagte impulskjøp :lol: Vi skal prøve oss på litt nye ting for meg. Agility og gjeting, så får vi se hvordan det går. Elles blir det nok noe LP og Bruks-spor også. Og 2017 er han 1 år og skal testes i alle bauer og kanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke noen mål i forrige tråd, og det er bra. For de hadde nok gått i dass :P Dog har det blitt en ny drevchampion i høst, så det er jo pluss i boka.

Nå framover SKAL hygenen på prøver, fortrinnsvis før jul. 

Jeg har en målsettning om å få Puff (dachsvalp) prøveklar til 19.01.17. Da er hun 9 mnd, og har lov til å starte. Jeg ser den kan sitte litt langt inne.... Men om ikke, så må den kunne startes til høsten :)

Om begge de to går til premieringer, så er jeg happy nok.

Hygenvalpen håper jeg kommer godt i gang på hare. 

Selv håper jeg at trening gjør meg bedre til beins. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev aldri noe mål for 2016 i tråden, men hadde satt meg noen for hundene. Så her er 2016 oppsummert:
Keo skulle pensjoneres fra lydighet, skaffe seg gulsløyfe, prøve seg på opprykk til RL Elite, napp i agility og klare å finne den trygge, gode følelsen på stevne, vi skulle også bestemme oss angående gjeting. Det endte med ingen agilitynapp og avtredende agilitytrening, 2 napp til RL Elite på 195p etter flere heidundrende kule stevnedager, dessverre kom gamle takter flyvende siste stevnedag etter å ha fått ugjestmildt besøk i teltet. Han fikk sin andre Sufficient, vi holder enda på å bestemme oss angående gjeting ;)

Lyn hadde mål om å gå fra gårdsbikkje til sofasliter og sportshund, godkjent gjeterhundprøve og debutere i en sportsgren. Sofasliteren snorker as we speak høylytt på rygg i sofaen, har fått oppleve hvor stor verden er, men likevell fått bevart sine praktiske ferdigheter som gjeterhund. Hun fikk godkjent gjeterhundprøve to ganger og endte opp som fylkesmester i klasse 1. Debuten som sportshund resulterte i 199/200p og en andreplass i RL1, hun rakk også debutere i RL2 med napp til RL3 på sine tre eneste stevnedager. I tillegg gikk vi et uoffisielt agilitystevne med finfint resultat :ahappy:

 

Mål 2017 - Keo:
- Få svar fra NKK
- Siste nappet til RL Elite og dermed RL3-tittel
- Debutere i Elite (litt avhenging eventuell regelendring)
- Endelig have i land gulsløyfa
- Ta opp agilityen igjen og skaffe seg et napp
- Fortsette arbeid for en miljøtrygg Keo
- Mer tur og mer trekk
Ekstraønske: Starte gjeterhundprøve


Mål 2017 - Lyn:
- Øyelyses
- Lage meg en Mini-Lyn
- Opprykk til RL3
- Debutere i LP1
- Trene mer agility
- Godkjent gjeterhundprøve klasse 2, sikte mot debut klasse 3
    > Lære seg drive, dele og høre etter ordentlig 
- Få seg en stamtavletittel
- Forsette å utvikle seg som den fine hunden hun har blitt
Ekstraønske: Skaffe seg gulsløyfe

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2016:P

Milla: 

  • Opprykk til hopp 3 
  • Napp i rally kl.3 
  • Prøve å trene blodspor og muligenst prøve å starte
  • Holde seg frisk å sprek 

Opprykk til klasse 3 kom relativt tidlig på året, så vi har hatt mange fine starter i klasse 3. Fikk til og med et "cert" (fikk ikke siden hun er NOXreg)

Det ble vell bare 2 starter i rally i år. Den ene diska vi, men veldig fornøyd. Andre bæsja hun i det vi gikk over ringbåndet.. Ingen napp.

Gått litt bruksspor, men fortsatt ikke satt nesa i blodlukt. 

Frisk og rask er hun!

Deli:

  • Starte LP1, opprykk?
  • Trene mer spor!
  • Mulig prøve en agilitystart? 
  • Kose oss med trening, tur å! 
  • MH? 

Laaangt unna startklar til lp1 :lol: Vi har fått trent lite lp.

Mer spor har vi gått, til og med gått et kurs! Går stødig 500 meter.

Ja, vi fikk til én agilitystart i hopp, på norwegian open. Disk, ble en tunnel feil vei, men fornøyd likevel!

MH er gått og fullført på sølen i sommer. 

Turer har vi kost oss masse med! 

 

Målene for 2017 da :D

Milla:

  • Holde seg sprek, fin og frisk!
  • Kose oss mer med agility. Noen flere mål innen agility har vi ikke. 
  • Kanskje mulig prøve én siste start i lp, ny programmet. Eller en rallystart. Kanskje :lol:
  • Også prøver vi oss på målet nok engang: blodspor. 
  • Flere fjellturer også! 

Deli:

  • Opprykk til klasse 2 i hopp.
  • RL2 tittel 
  • Trene enda mer spor, og forhåpentligvis prøve en bruksdebut. 
  • Bronsemerke i lp og lp start (kanskje). 
  • Om hunden vil, og jeg vil/orker kaanskje en utstilling. 
  • Ha det gøy sammen, fjellturer og øving på snørekjøring på vinteren! 
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/19/2015 at 10:07 AM, 2ne skrev:

Nora er sånn noenlunde frisk, Leah har hatt laaaaang mammaperm :lol: Ali har blitt røntget, og med litt godvilje kan vi si at vi har begynt på grunntrening, og jeg er friskmeldt fra kreft :ahappy:

Mål for 2016 er 

  • Nora skal holde seg noenlunde frisk :heart:
  • Jeg skal begynne å trene hund igjen, så får vi se hva vi trener med hvem etterhvert :)
  • Ali skal gå MH med kullsøsknene sine i mai
  • Ali skal forhåpentligvis stilles litt og forhåpentligvis få noen cert *kremt*
  • Jeg skal på ny arbeidsavklaring og bli avklart! 
  • Jeg skal komme meg til revmatolog og få kontroll på den delen av helsa mi igjen *krysse fingrene*

Noe høyere enn det tror jeg ikke vi skal sikte i år, jeg sliter med både motivasjon og energi, og siden jeg skal jobbe(-ish), så tror jeg kanskje at det er nok for det neste året. 

Tja.. Nora holder seg noenlunde frisk, Ali og kullsøsken gikk MH, Ali ble stilt en eller to ganger uten å få cert :P Jeg var på avklaring og ble syk igjen, og jeg har fortsatt ikke vært hos revmatolog og fått kontroll på den delen av helsa mi.. 

Mål for 2017: 

  • Nora skal holde seg noenlunde frisk! :heart: 
  • Ali og jeg skal gå kurs og forhåpentligvis begynne å trene jevnlig
  • Leah skal forhåpentligvis pares 
  • Jeg skal bli frisk nok til å få et liv igjen

Lista legges ikke så høyt i år heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hade satt som mål 2016:

Testa starta i rallylydnad.
Vi inte bara kom till start,  vi tog också RLI titel på våra första tre starter i klass 1. Rusade igenom klass 2 (hoppade över titel här) och tog på 5 starter i klass 3 RLIII titeln.
Nu är vi i elite...

Få till ett mer stabilt upplägg för hur vi tränar drag.
Har blivit dåligt med dragträningar som sådana men vi har klättrat upp för ett par toppar i närområdet och det var väl vad dragträning det blivit på oss i år. Nu verkar det dessutom som om snön tänker dröja så jag ser inte att det blir något drag med skidor heller innan nyår.

Ställa ut en gång eller två i öppen klass.
Det har blivit 2 utställningar på oss i öppen klass med enkla excellent som resultat.

Fortsätta jobba på lydnaden för att ta oss närmare start i bruksspår.
Vi har inte bara jobbat, vi har också startat! Inte i bruks men i vanlig lydnad. Vi har hunnit med två starter i år varav den första gav oss poäng nog till uppryck till klass 2. Vi hänger dock kvar i klass 1 tills vi får titel och med regeländringarna som kommer nästa år blir det en del nyinlärning innan vi kan starta igen.



2017:

  • Gå MH

Och där tog den bestämda listan slut, våra planer för nästa år beror väldigt mycket på vad som sker med rallyn... Tanken är i grunden i vart fall att jobba mot ett rallychampionat fram tills ev regeländringar träder i kraft och då, beroende på vad som går igenom, antingen fortsätta tills championatet är i box eller lägga rallyn på hyllan.
När vi pensionerat oss från rally (med eller utan championat) skall vi:

  • Lära in rutan och få oss LPI titel.
  • Fortsätta jobba med fältsöket.
  • Fortsätta jobba med apporten.
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya hadde jeg som mål å klare opprykket til klasse 3 lydighet. Klarte desverre ikke det målet etter å ha ligget mellom 154-158,5 poeng. Men men nytt år nye muligheter. Håper på å få det til i 2017. Så det er et mål. 

Bruks (rundering) hadde jeg som mål å klare opprykket til klasse C. Det målet er innfridd men starter ikke før til neste år. Fant ut at det er godt å få litt tid på å trene inn kryp og foregående line. Det andre har jeg inne i den klassen. Så målet mitt i bruks neste år er å få en god følelse i klasse C. Så får man ta det der i fra:). 

Speedy var målet at hun skulle få være med på mange fine turer og leve pensjonist glade dager. Hun skulle få fortsette med å være frisk. Det holdt nesten på å gå galt i høst. Men etter haste operasjon hun var gjennom da har hun vært en glad og fin 11 åring. Målet for 2017 er å få oppleve mange fine stunder til med henne og få oppleve gleden de to jentene mine har av hverandre. 

Gleder meg til 2017 og få være sammens med mine to bestevenner. 

Målet mitt var å ta en etterutdanning. Det har jeg gjort men eksamens resultatene venter jeg fortsatt på 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2015 at 10:58 PM, Nathalie98 skrev:

 

Mål 2016 :D

Elvis sitt mål blir å holde seg smertefri og tilpasse aktiviteter. 

Engla kom jo inn i bildet i sommer og skal få mål!

-Vokse seg fin, flott og tryggere i hodet.

-Begynne å trene agility 

-Starte LP1 etter ett eller annet regelverk, enten opprykk eller tittel som resultat.

-Starte RL 1 

-Fillemål: få en god og selvsikker apport, uansett gjenstand. 

-Trene mye spor, prøve feltsøk og litt bruks.

-For meg:

-Ta lappen og kjøpe bil.

-Trene jevnlig hund når jeg først får bil.

Elvis er i godt humør og koser seg som pensjonist! 

Engla kom og forsvant, inn i livet kom Lita. Lita har både trent agility, startet RL1 med napp og startet LP1 :)

Jeg har fått lappen og kjører rundt! 

MÅL 2017

LITA 

-Få opprykk til klasse 2 lydighet 

-To napp til i rally 

-Trene agility litt på siden 

-Kanskje få gul sløyfe utstilling 

NATHALIE 

-Fortsette å stole på Lita i trening 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2016

Tahlly:

- Starte i LP Elite (eller klasse 3, om regelverket blir endret...)
- Ferdselsprøve? Om vi finner prøve lokalt. 

Trez:

- Vokse opp til å bli en grei og trivelig hund
- Grunntrening lydighet

Chili:

- Være pensjonist og kose seg.

Tahlly fikk tredje førstepremie i LP3, og tittel. Bestod også Ferdselsprøven med glans :) Har ikke tatt han opp i elite enda. Ellers har det bare blitt trening, tur og kos og lite konkurranser.

Trez tegner til å bli en ok, omgjengelig hund, til tross for sosial brist. Er godt i gang med lydigheten, og som bonus har han fått to cert i utstillingsringen, og gjennomført MH. 

Chili gjør ikke så mye annet enn å sose rundt og kose seg, så mål oppnådd :P

Mål 2017

Tahlly: 

- Prøve seg på championat i LP. Enten klasse 3 om reglene blir endret, eller FCI3. 
- Fortsette med jevnlig sportrening for avveksling

Trez:

- Starte bronsemerkeprøve eller LP1, alt etter hva som er tilgjengelig når han er klar
- Løpe noen runder i utstillingsringen, prøve på championatet siden han blir to i mai? 
- Helsetesting, hofter, albuer og øyne
- Jevnlig sportrening
- Og ellers bare fortsette å utvikle seg til en voksen hund :)

Chili:

- Er fortsatt pensjonist, blir snart 10 år, og har dermed ikke noen mål annet enn å holde seg frisk og rask. 

Ingrid:

- Ny jobb
- Ikke skaffe valp... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2015 at 2:15 PM, Siri skrev:

Målene våre for 2016:

Willy:
- Willy skal fortsatt får være turkompis og arbeidskar. Willy har vært en strålende turkompis og arbeidskar gjennom hele året, som vanlig,
- Debutere i veteran på utstilling. Han debuterte i veteranklassen og fikk med seg tre veterantitler nå i løpet av høsten (KBHVV-16 NORDVV-16 og NVV-16). 
- Holder seg frisk og fin. Han er fortsatt frisk og rask og sitt vante "jeg" :) 

Måloppnåelsen her ble vel 100% :D 

Jeg vet ikke helt hvilke mål vi skal ha for 2017? 
- fortsette å være kul kompis, holde seg frisk og skadefri, stille på enkelte tittelutstillinger og spesialutstillinger.

På 19.11.2015 at 2:15 PM, Siri skrev:

Mål 2016:

Yasmine:
- Debutere i D-spor eller ta brukshundkåring. Dårlig treningsmoral på eieren medførte at vi ikke engang tenkte på noen start i verken D-spor eller brukshundkåring, men vi var ei uke på Sølen på sporkurs og kosa oss. 
- Få CACIB i Sverige eller Finland - evt annet land utenom Norge og Danmark - for å få CIE, evt CIB. Vi rasket med oss to CACIB fra Sverige - og ett til fra Danmark - og noen norske i løpet av året, og hun ble CIE i sommer. 
- Delta på fransk seleksjon. Den utgikk da jeg ikke hadde reisefølge og fant ut at det var himla langt å reise :D 
- Anleggsprøve for gjeting. Fikk godkjent - uoffisiell - gjeteranleggstest i Sverige med gode poeng. 

Måloppnåelsen var vel ikke helt på stell, men ikke så aller verst heller kanskje :) 

Målene for 2017:
- Trene mer gjeting, kanskje mot konkurranse? Vi er invitert til Ungarn for å delta der, men noe sier meg at man bør ha mulighet til å få trent litt på forhånd.... Litt hårete mål, det der. 
- Stille på noen spesialutstillinger utenlands, samt tittelutstillinger. 
- Delta på fransk seleksjon.

På 19.11.2015 at 2:15 PM, Siri skrev:

Mål 2016:

Siri
:
- Gå ned et par kg til... Næsj... men jeg gikk ikke opp heller. 
- Jogge mer... Det ble vel heller mindre.... 
- Si nei til å ta på meg flere verv... Der gikk jeg på en real smell - og er nå fortsatt sekretær i briardklubben, redaktør, webmaster, resultatansvarlig, aktivitetsansvarlig etc etc etc... :aww: 

Tja... her gikk vel målene lukt til H.... :aww: Jeg tror kanskje jeg skal droppe egne mål i år. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde visst ikke satt meg opp noen mål men vi får kjøre igang nå:

 

MÅL FOR 2017!

Skau
- Få en god og stabil sitt (med fløytesignal)
- Starte på jaktprøve
- Få en UK-premie (dette er noget ambisiøst, men vi må satse litt)
- Utvikle seg som jakthund gjennom erfaring
- Delta på minst en samling med instruktør
- Gå MH om vi får plass et sted (helst Arvika siden jeg gikk der med forrige hund)

Meg
- Føde barn nr 2
- Komme igang med trening etter fødsel
- Ha en aktiv hverdag (trene minst en gang i uken)
- Komme meg ned til 5kg under startvekt 

 

Endret av SiriEveline
Kom på litt mer
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2016:

- RLII

Nei, det gikk åt skogen altså... Vi var ikke klar for å gå uten bånd viste det seg. Av 8 starter i rally i år var vi bare i nærheten av kvalik én gang, og da klarte jeg å diske oss på siste skiltet... Men vi dro til Sverige og fikk RLD N da, så litt har vi jo fått til i år :)

Ferdselsprøve

Prøvde vi ikke på, og kommer trolig ikke til å gjøre det heller.

- Kvalifisering til NM i blodspor

Ja! Vi hadde én sjanse innen påmeldingsfristen gikk ut, og jammen klinket frøkna til med både 1. premie og prøvens 2. beste hund :D Noen NM-deltakelse ble det allikevel ikke ettersom vi ikke har noen HP, men kvalifisering klarte vi. Deltok derimot i NNM (nord-norsk mesterskap), der jeg valgte å bryte. Fasiten på blodspor i 2016 ble da 2 x 1.premie og en null/brutt.

Mål 2017:

Har egentlig ingen klare mål, vi er nok ferdige med rally i alle fall. Vi fortsetter garantert med blodspor for moro skyld, men der har hun championatet allerede så det er egentlig ikke så mye mer å sikte mot. Ellers er planen kurs i Smeller og kadaversøk, resten tar vi som det kommer :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde følgende mål for meg og Alfa i 2016:

  • Lære A å leke med draleke og evt belønne med drakamp. Vi har kommet til at vi kan ha drakamp, som jeg belønner med at hun får leke med pipeball (premacks prinsipp, elsker ball - bryr seg ikke så mye om draleker). Usikker på om drakamp er noe jeg kan bruke som belønning, men artig å leke med noe annet ett ball. Drakamp får stressnivået hennes litt opp, noe hun trenger når vi skal trene agility.
  • Fullføre ett løp i agility og ett i hopp. Dette var et mål som vi klarte med god margin! I sommer gikk vi mange fine løp, fire av dem var feilfrie, som resulterte i 3 napp i hopp og opprykk til hopp klasse 2 og 1 napp i agility.
  • Trene på lineføring/fri ved fot, legge på kommando. Satt meg dette målet fordi jeg hadde planer om å starte i rally. Vi er ikke helt imål, men har kommet godt i gang med treningen.
  • Gå klasse 1 rallylydighet. Vi rakk ikke å komme oss på et offisielt stevne, men vi deltok på klubbmesterskap, gikk klasse 1 og fikk en 4. plass av fire deltakere med 180poeng, sier meg veldig fornøyd med tanke på at vi kun har vært på to rally-treninger! Kjekt å ha mange grunnferdigheter inne.
  • Dra på minst en utstilling. Fikk stilt henne 3 ganger i år, som resulterte i 1 x excellent og 2 x very good i åpen klassen. Vi stilte to ganger på en liten nasjonal utstilling og en gang på NKK utstilling.
  • Kunne gå tur i skog og mark, uten at A bjeffer/utagerer på folk. A liker ikke fremmede folk, og hverfall ikke de vi møter på når vi går i skogen. Vi har fått jobbet litt med dette problemet, og hun er flink så fremst vi går der det er bred skogsvei og oversiktlig, slik at jeg får situsjonen under kontroll før A begynner å bjeffe.

Mål for 2017:

  • Målet for neste år i agility er å få di to siste nappene i agility, slik at vi er i klasse2 i både hopp og agility. Så fremst at vi klarer å holde kloløsningssykdommen (SLO) i sjakk.
  • Gå klasse 1 rallylydighet, offisiell konkuranse
  • Jobbe videre med å passere fremmede folk i andre miljø enn gate/by/nabolaget.
  • Jeg MÅ få meg fast jobb slik at jeg kan få kjøpt valp fra "drømmekullet" som planlegges neste år.
  • Bestå LGT i Nosework. (Luktgjenkjenningstest på bjørk, klasse 1)
  • Har lyst å stille A på NSBK Spesialen i september 2017, litt avhenging om jeg får pelsen hennes slik jeg ønsker.
  • Ha det enda mer gøy i 2017 enn hva vi hadde i 2016!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev jeg i fjor: 

"For 2016 har jeg ikke så mange mål, lufta gikk litt ut av meg etter å ha fått enda en skadet hund. Han skal bygges opp igjen etter skaden, så da blir det mange turer. Forhåpentligvis får vi tatt opp besøkshund -og jaktarbeidet igjen, men om ikke, blir det et vanlig familiehundeliv hvor vi bare koser oss og ikke skal prestere noe som helst :)"

Vi har ikke fått tatt opp besøkshund -og jaktarbeidet pga skaden, men han har blitt bedre og lever et godt pensjonistliv. Det har blitt en hel del turer og vi har kost oss i det prestasjonsfrie hundelivet :) Det er godt å se at han er så mye bedre!

For 2017 er det å fortsette den gode trenden og la han ha et godt hundeliv med minst mulig smerter. Så kan det hende det blir en firbent familieforøkning, men der må jeg holde kortene tett til brystet ei stund til. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2016:
- Spare meir, bruke mindre på mat - Kunne nok fortsatt brukt mindre.
- Kjøpe hus - Check!
- Trene på nye LP øvelsar - Så vidt begynt
- Få opprykk til LP klasse 2 (eller korleis det blir med alt det nye) - Har vert nær, men ikkje nær nok :P 
- Prøve sykling med Catania, har jo hatt frontstanga liggande i eit års tid... :P - Check!
- Gå fleire, lengre turar. Gå meir i fjellet på sommarhalvåret (og forhåpentleg bli kvitt nokre kilo i samme slengen) - Blitt ein god del turar i år, så check! 
- Trene blodspor - Alt av både blod og skankar ligger klart i frysen, men lenger har vi ikkje komt.
- Kurse oss litt i rally lydighet - Kurset vart avlyst :( 

 

2017:
Catania:

- Kurse oss i Rally Lydighet
- Starte konkurrere i Rally Lydighet
- Trene meir blodspor

Hera:
- Stille ut på utstilling
- Jakttrening
- Trene blodspor, og prøve konkurrere
- Konkurrere litt i Rally Lydighet

Meg:
- Gå enda fleire fjell- og skogsturar (og gjerne gå ned nokre kilo i samme slengen)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...