Gå til innhold
Hundesonen.no

Beast Mode Engaged


Recommended Posts

14708106_678236832329205_7787344751355515386_n.jpg

Motiverende kurs i mentaltrening, overtrening, lydighet (alle sporter: LP, bruks, rallylydighet, IPO m.m. samt andre momenter som kan trenes innendørs i treningshall). 

Facebook arrangement: https://www.facebook.com/events/1871845916382101/ 

Sett av helgen for en clinic sprengfull av motivasjon og galskap!
BEAST MODE ENGAGED endelig tilbake i Drammen!
– Med Maren Teien og Jørgen Rørvik -

Klikk på link for å komme til påmeldingsskjema:
https://goo.gl/forms/QkjaWtTX1DESG27v2

To-dagers clinic innendørs i Drammen med trykk og motivasjon! Fokus på mestring, og fremgang i hundetreningen, samt mental trening – både for hund og fører. Dette er en clinic - det betyr at det er en kombinasjon av forelsning og noen utvalgte hundeekvipasjer som veiledes gjennom beast mode hundetrening. Her er fokus på å forstå hva vi gjør, lese hund og hundeier, overtrening, hvorfor og hvordan treningen kan relateres til andre ting. I tillegg gjøres mange atferdsanalyser, så her er en ordinær plass uten hund like lærerik og gøy som å delta med hund. Fokuset vil være på mental trening og beherske utfordringer med mest mulig fremgang. Dette kommer til å være enormt inspirerende, og vi garanterer stor fremgang!

Maren og Jørgen velger ut hundene med de mest aktuelle utfordringene slik at kurset vil være mest mulig givende for alle som deltar. Alle kan søke om en slik plass. De som blir plukket ut til hundeførerplasser vil få beskjed om dette i god tid før kurset
(Alle påmeldinger er økonomisk bindene, faktura sendes ut i 2017)

Ordinær plass 900,-
(Uten hund) for hele helgen.

Hundeplass 1900,-
(Du blir da satt opp med hund en av dagene og uten hund motsatt dag - men man må være tilstede begge dager)

Det er totalt 10 plasser med hund og maks 20 ordinære plasser.
På de ordinære plassene uten hund er det førstemann til mølla. Av de interesserte med hund vil det bli plukket ut 10 deltagere + 2 reserver. Det er ikke mulig å delta bare en dag.



Maren Teien er utdannet etolog med spesialfelt på hundeatferd, og er i tillegg utdannet biolog og agronom. Maren er kjent for sitt smittende engasjement og entusiasme. Med egne hunder har Maren konkurrert for landslaget i lydighet og vunnet VM og nordisk mesterskap i lydighet. Hun konkurrerer også noe i gjeting, agility, bruks og rallylydighet og har drevet med hundekjøring

Jørgen Rørvik er en vandrende motor for høy motivasjon!
Han har som jobb å få andre mennesker til å lykkes. Hans erfaring kommer fra coaching, søkstrening, LP og galskapstrening. Hans store fordeler er at han er dyktig på å lese og forstå atferd hos både hunder og mennesker. Med egne hunder er Jørgens favorittområde harde spor, gjeting samt å bygge hunden til å tro den klarer alt.



ANMELDELSER tidligere avholdte BeastMode Engaged helger:

 

Sitat

Monika Tøndel Gray:
Har hatt ei kanon artig hundehælg! Tusen takk t Doglife for å hyre inn så flinke instruktøra, Maren Helene B. Teien og Jørgen Rørvik. Har aldri opplevd makan! Anbefale alle hundefolk æ kjenne å meld sæ på d hær hvis dåkk får muligheten. Helt enormt! ??

Mona C. Strømdal:
«Du selv er din egen begrensning i samarbeid med hunden.»
Beast Mode Engaged var helt rå på å skape trygghet for deg som fører, og å pushe grenser. Anbefales på det varmeste.

Elisabeth Isaksen:
Oppsummering av Beast Mode Januar 2016!
Hvordan skal man finne enkle ord, når man kjenner seg så vanvittig uovervinnelig etter en sånn helg.... Jeg skal prøve å dele den vanvittige rusen jeg har fått, gleden av å trene hund og meg selv igjen, optimismen og gløden vi har fått, viljen til å prøve og å tørre som vi nå gjør etter kurset med Jørgen og Maren! Jeg har mange år bak meg som utøver, vært 10 år i landslagstropp/Rekruttropp, trent med utallige mennesker, er Lydighetsdommer og har derfor en romslig bagasje! Men dette her har overgått alt, man vet ikke hva outstanding er, før du har opplevd Beast Mode/ Jørgen og Maren. Disse to utfyller hverandre på beste måte, ekstremt flinke til å bygge deg opp, se løsninger og i tillegg så innfrir de hver gang! Dessuten er det kult at følelsen i kroppen sitter igjen over 1 uke etter kurset. Kan trygt og varmt anbefale dette.
Hilsen Storm og Elisabeth, som nå lever "uten grenser" i treningen

Sabine Marie Görtz:
Hurra for hundetrening i Beast Mode Engaged ?? en fantastisk helg er over, moro å se hunder og hundeførere å lykkes, og å vise mye fremgang gjennom coaching aMaren Helene B. Teienen oJørgen Rørvikik! Å anbefale på det sterkeste

Anniken Skar:
Beast Mode Engaged. Knall bra, et foredrag/en clinic som syder av energi og engasjement, ikke et kjedelig minutt. En helg hvor hodet virkelig får kjørt seg (positivt), og som i etterkant har gitt meg en annen bevissthet i forkant av treningen samt under treningen. Dette ser jeg allerede resultater av. Kort oppsummert : stort, spennende, engasjerende, motiverende og veldig annerledes.

Monica Nilsen:
Jeg var litt spent på hva jeg gikk til når jeg meldte på Beast Mode Engaged kurset. Det var helt utrolig hva vi fikk til bare jeg slappet litt mere av og stolte på hunden. Jørgen hadde to foredrag på ca 2 timer om mestring. Ikke bare i hundetrening,men også generelt i livet. Det var fryktelig spennende og det åpnet en del nye tanker hos meg både ang trening av hund,men også om meg selv. Jørgen lever seg virkelig inn i det han holder på med og jeg kunne nok sittet å hørt på han en hel dag. På lørdagen var jeg så full av energi etter endt kurs at jeg kunne trent hund til langt på natt! Så over på hunde-biten: Det er noe av det råeste jeg noen gang har vært med på. Man lærte utrolig mye av andre ekvipasjer også bare ved og se på. Maren og Jørgen er 2 utrolig dyktige mennesker og de er engasjert og lever seg inn i alt de gjør. Gleden og motivasjonen deres smitter over på oss andre også. De er flinke til å inkludere oss deltagere og man blir som en stor familie alle sammen. Her var det bare og utfordre seg selv og hunden. Det artigste var vel og se hvordan hundene var så fort mor/far løsnet opp litt å la til litt utfordringer.Gleder meg allerede til neste kurs og påmelding fra meg kommer garantert.

Marianne Bergan:
Beast Mode Engage
Var en helg fylt med en anerledes, lærerik og bevisstgjørende hundetrening hvor fokus lå hos føreren. Høy puls fikk jeg av å Være deltaker, og selv med så mye action, tilbakemeldinger og trøkk klarte jeg å slappe av mer etterhvert.
Skulderhøyden ble lavere når mestringsfølelsen steg. Dette fikk Jørgen og Maren til ved bruk av humor, kreativitet og helhetstenkning rundt hver enkelt ekvipasje. Med denne in puten fra disse to flotte menneskene tør jeg å våge mer med min hund. Jeg tør å stole mer på meg selv, og hunden min og meg som et team ...Du och jag Alfred Takk Maren og Jørgen for denne innsikten. Jeg kommer til å anbefale dere for andre

Marianne Paulsen:
Beast mode engaged var et fantastisk morsomt og motiverende kurs! Jeg visste ikke helt hva jeg gikk til, annet enn at jeg hadde forventinger til å se mye god hundetrening. Det fikk jeg, men jeg fikk også mye mer enn det! Jeg fikk aha-opplevelser, gåsehud, motivasjon, vondt i smilemusklene og ikke minst så satt jeg igjen med en følelse av "slapp av, hva er egentlig det verste som kan skje"! Jeg har fått masse igjen både når det kommer til hundetrening og faktisk på det personlige planet. Beast mode engaged anbefales på det sterkeste

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk enna! 

Vi trenger flere hundeekvipasjer til kurset. Vi ønsker at mange søker om en slik plass slik at vi får flest mulig ulike problemstillinger, hundetyper og løsninger. Alt fra landslagsekvipasjer til mer nybegynnere bør kunne få stort utbytte av hundeplass :) Å få utbytte av et kurs når man allerede er på høyt nivå kan være vanskelig, men denne typen kurs bør kunne gi masse til også den typen ekvipasjer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...