Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det interesse for en adventskalender med treningsutfordringer i hver luke?


Poter
 Share

Er det interesse for adventskalender med øvelse i hver luke?  

22 stemmer

  1. 1. Er det interesse for en adventskalender med treningsutfordringer i hver luke?

    • Ja
      22
    • Nei
      0


Recommended Posts

Lurer på om det er noen som kunne tenke seg en adventskalender her på sonen med en øvelse/ett triks i hver luke? Jeg kan skrive om en øvelse/triks, litt tips til hvordan man trener den inn etc. også kan dere legge ut bilder og fillmer av hvordan det går. Hadde det vært noe?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kristiin skrev:

Hvor lang tid får man på seg? :lol:

 

Siden jeg tenker å komme med en øvelse om dagen, får man den dagen på seg. Man blir jo ikke ferdig på så kort tid (som oftes) og det er jo bare fint! Så får man øvd seg på å gå videre før alt er ferdig eller "perfekt". Men det må jo absolutt gå an å legge ut ferdig øvelse senere i kalenderen! Det er jo bare for gøy :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget med en øvelse hver dag, men jeg ser for meg at det kanskje blir litt vanskelig å få til? Kommer vel litt an på hvor avansert du tenker, men om det er snakk om nyinnlæring av ting, så har vi hvert fall ikke noe ferdig på bare en dag.

Hva med en hver uke? Får den på mandag, og så vise fram i løpet av uken, senest søndag? Kan begynne fra mandag av, siden det er 1. søndag i advent denne helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at litt av poenget med å ha en om dagen er at man bare skal kjøre på og ikke være så himla nøye :) Komme seg litt vekk fra det perfekte, om dere skjønner?

Men jeg skjønner poenget, særlig om hunden ikke kan noe. En del atferder bygger jo på at en kan noe annet. Men likevel tenker jeg at man bare må hive seg ut i det og gjøre det man kan. F.eks slå seg løs og lokke og ikke shape *villoggal* 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Poter skrev:

Jeg tenker at litt av poenget med å ha en om dagen er at man bare skal kjøre på og ikke være så himla nøye :) Komme seg litt vekk fra det perfekte, om dere skjønner?

Men jeg skjønner poenget, særlig om hunden ikke kan noe. En del atferder bygger jo på at en kan noe annet. Men likevel tenker jeg at man bare må hive seg ut i det og gjøre det man kan. F.eks slå seg løs og lokke og ikke shape *villoggal* 

Synes det er et bra konsept! Perfeksjon kan man drive med ellers - nå går vi for "villoggal" :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Poter skrev:

Jeg tenker at litt av poenget med å ha en om dagen er at man bare skal kjøre på og ikke være så himla nøye :) Komme seg litt vekk fra det perfekte, om dere skjønner?

Men jeg skjønner poenget, særlig om hunden ikke kan noe. En del atferder bygger jo på at en kan noe annet. Men likevel tenker jeg at man bare må hive seg ut i det og gjøre det man kan. F.eks slå seg løs og lokke og ikke shape *villoggal* 

Blir gjerne med på en øvelse om dagen, men veit ikke om jeg klarer og gi slipp på shaping. Det blir litt mye for meg, altså :P Får være vill og gal på andre måter :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker: Man får et øvelse/triks hver dag som ska postet video av neste dag :D 

Så man får en øvelse hver dag - men skal først vises dagen etter. 

Feks: 

1.des - sitt bamse. *litt triks å tips*

2.des - *videoer av sitt bamse* 

rull rundt *litt tips og triks*

3.des - *videoer av rull rundt* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som det er 15 stykker som vil ha kalender og det er jo nok folk det, så da legger jeg hodet i blødt til 1.desember også kommer det nye øvelser hver dag. Jeg tenker der er viktig at den er uformell og ingen krav om at man må legge ut film eller bilde eller at øvelsen må være ferdig til den og den dagen. Man legger ut om man vil og når man vil også kan vi jo fortelle underveis hvordan det går. Tror det er flere enn meg som har godt av å øve seg på å bare gjøre og ikke være så nøye ;) Også blir det sikkert inspirerende å høre fra andre om hvordan det går! Det er jul, vi skal ikke prestere så himla :) Man gjør det man rekker og det er mer enn godt nok! Ingen prestasjonskrav :) 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Syns det høres kult ut :D Vet ikke om jeg husker å være med eller får til, men konseptet er genialt. Bare det ikke blir for avansert for mine "smartinger" :lol: 

 

Skal prøve å lage det for litt av hvert nivå og ha det litt variert :) De fleste øvelsene kan man jo uansett starte på også lære inn resten når hunden kan mer. Men vet ikke om jeg snakker "myndsk", så kan ikke love noe der, altså :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

Skal prøve å lage det for litt av hvert nivå og ha det litt variert :) De fleste øvelsene kan man jo uansett starte på også lære inn resten når hunden kan mer. Men vet ikke om jeg snakker "myndsk", så kan ikke love noe der, altså :teehe:

:lol:  Høres bra ut :D Ikke så mange som snakker "myndsk" når det kommer til trening, lettere med basenjisk, så kan nok hende det er han som får prøve seg først. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Poter skrev:

Da ser det ut som det er 15 stykker som vil ha kalender og det er jo nok folk det, så da legger jeg hodet i blødt til 1.desember også kommer det nye øvelser hver dag. Jeg tenker der er viktig at den er uformell og ingen krav om at man må legge ut film eller bilde eller at øvelsen må være ferdig til den og den dagen. Man legger ut om man vil og når man vil også kan vi jo fortelle underveis hvordan det går. Tror det er flere enn meg som har godt av å øve seg på å bare gjøre og ikke være så nøye ;) Også blir det sikkert inspirerende å høre fra andre om hvordan det går! Det er jul, vi skal ikke prestere så himla :) Man gjør det man rekker og det er mer enn godt nok! Ingen prestasjonskrav :) 

Høres veldig bra ut :D hadde vi måtte legge ut bilder/film hver dag hadde jeg nok ikke kunne vært med, da jeg ikke har tid til det hver dag. Men jeg blir gjerne med å prøver, oppdaterer innimellom om hva vi har prøvd og hva vi har fått til osv :) så kan jeg teste ut litt med alle hundene!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Monikawt skrev:

Høres veldig bra ut :D hadde vi måtte legge ut bilder/film hver dag hadde jeg nok ikke kunne vært med, da jeg ikke har tid til det hver dag. Men jeg blir gjerne med å prøver, oppdaterer innimellom om hva vi har prøvd og hva vi har fått til osv :) så kan jeg teste ut litt med alle hundene!

Så bra! Blir spennende dette :) Gleder meg til å høre hva dere tenker underveis!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...