Gå til innhold
Hundesonen.no

hvilken hundesport


44076
 Share

Recommended Posts

hei. jeg er en jente på 15 år og rett før sommer ferien fikk jeg en valp som nå er litt over 8 måneder. nå har han lært de generelle triksene som sitt og ligg og slike ting som kan være nødvendige i hverdagen. men nå begynner han å nærme seg 1 år, og jeg tenker at nå kan jeg begynne å trene på litt mer avanserte ting. jeg har veldig lyst å ha en hundesport som vi kan bli gode på. en sport som vi kan trene ekstra mye på. jeg har tenkt litt på agility eller lydighet, men det er mest fordi jeg ikke vet om så mange hundesporter. så derfor lurte jeg på om dere har noen tips til hva som kunne passet for oss.

innformasjon om hunden: han er en blanding av border collie, cocker spaniel og engelsk setter. han har ganske mye energi, så har av og til problemer med å konsentrere seg. er veldig sosial(ofte mer glad i menneskene en hunder). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Agility er jo noe de aller fleste hundene liker da :) En slik blanding trenger å få brukt seg, og i agility får de brukt både hode og kropp. Det er hunder av alle disse tre rasene han er blanding av som konkurrerer aktivt i agility. 

Ellers er jo rally-lydighet er morsom variant av lydighet med innslag av triks, hinder osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hva du synes er moro å jobbe med. Det finnes utrolig mye forskjellig. Spor, søksarbeid/nosework/smeller, rallylydighet, heelwork to music/freestyle, lydighet, agility, rundering, jakt, trekk...

Det enkleste er kanskje å se på hundeklubber og -skoler i nærheten av deg og hva de driver med. Litt enklere også når man har noen å lære av og trene sammen med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...