Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor kjøper du ikke økologisk melk?


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

For meg forløper dette litt såher:

Enten sikre jordens befolkning oppmot 10 milliarder i befolkning, eller ha dyrevelferd.
Enn så kontroversielt som det er, mener jeg vi mennesker ikke har noen rett til å utnytte dyr bare for å putte flere mennesker på denne jorda. Da burde vi heller ha en pest og/eller noe som minker befolkningen, for hva godt gjør det å få enda flere mennesker som pusher enda flere økosystemer? Det gjør bare vondt verre, og minsker verdien til dyr som individer. Hvorfor er det bare vi som har rett til å være her og ha det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Uten plantevernmidler og kunstgjødsel er ikke grunn til å velge økologisk. Naturlig er ikke alltid bedre, og det er vel også vist nå at en del økologiske midler er mer skadelige for naturen enn kunsti

Jeg må bare spørre siden flere sier at de kjøper Q fordi de vil støtte oppom de mindre. Tenker dere over at Q-meieriene for det meste kun får melk fra de største gårdene fordi det er det som lønner se

Akkurat det med at kalven får være med kua i noen dager, i steden for å bli skilt med en gang, er jo bare stygt gjort. Rekker akkurat å knytte bånd, før de skilles. Nå finnes det økologiske bønder som

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

For meg forløper dette litt såher:

Enten sikre jordens befolkning oppmot 10 milliarder i befolkning, eller ha dyrevelferd.
Enn så kontroversielt som det er, mener jeg vi mennesker ikke har noen rett til å utnytte dyr bare for å putte flere mennesker på denne jorda. Da burde vi heller ha en pest og/eller noe som minker befolkningen, for hva godt gjør det å få enda flere mennesker som pusher enda flere økosystemer? Det gjør bare vondt verre, og minsker verdien til dyr som individer. Hvorfor er det bare vi som har rett til å være her og ha det bra?

Nå fikk jeg skikkelig makaber assosiasjon til australias forsøk på å overvinne bestanden av villkaniner ved å slippe ut virus :icon_redface::lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Kåre Lise

I've been a bad bad boy and need to be punished. 

 

Kjøpte en organic skjorte i dag under meget sterk tvil, men den var fet og halve prisen av de jeg egentlig hadde lyst på. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...