Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Dogs4all.


Stine
 Share

Recommended Posts

Siden jeg er lydig og alltid gjør som @SandyEyeCandy sier så oppretter jeg en resultattråd :D

Tuva gjentok fjorårets norsk vinner og vant en sterk championklasse (12 stk) og fikk deretter den sure 2 plassen (ca 80 tisper) egentlig fryyyktelig surt, og jeg sier **** når vi blir plassert :lol: Men herrejesus så fornøyd jeg egentlig er!! Halve året har jo blitt borte pga kneoperasjon, men gamle tanten viser at hun fortsatt er på topp :heart:

Norsk reservevinner 2015 og 2016 :P 

Kritikken er ikke lang, men den er fin for det: Really exselent in type and style, moves fluently, and with good drive, exselent presented.

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Monikawt skrev:

Gratulerer! :D skjønner den er kjip, men herregud så bra alikevel da :D så direktesending av dere i championklassen på fb, mens jeg satt ved belgerringen :lol: 

Gratulerer :D 

 

----

i dag har Skills vært i ringen. Han og en annen hannvalp i rasen. Jeg synes han tok alt bråket og hele greia veldig fint :) rett før vi skulle i ringen var det ett eller annet som skjedde, og han ble plutselig veldig stresset :hmm: roet seg ned litt i ringen, men løp litt stressa en halv runde, så kjempefint resten av runden, osv. Fikk andreplass, og er veldig enig i det. Den andre valpen var tryggere i ringen, så synes absolutt det skal verdsettes. Hun påpekte at pelsen til Skills var helt perfekt, mens den andre hadde litt for mye bølger. Hun synes Skills var en aning for brei i fronten, så derfor falt valget slik :) 

kritikken: 

særdeles lovende valp. Godt hode og uttrykk, vel ansatte ører. God nakke, hals og rygg. Velutviklet kropp med gode vinkler og god beinstamme. God bredde i lår. Beveger seg bra, men en anelse ustabil i front.

 

i morgen er det Aron sin tur :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Siden jeg er lydig og alltid gjør som @SandyEyeCandy sier så oppretter jeg en resultattråd :D

Tuva gjentok fjorårets norsk vinner og vant en sterk championklasse (12 stk) og fikk deretter den sure 2 plassen (ca 80 tisper) egentlig fryyyktelig surt, og jeg sier **** når vi blir plassert :lol: Men herrejesus så fornøyd jeg egentlig er!! Halve året har jo blitt borte pga kneoperasjon, men gamle tanten viser at hun fortsatt er på topp :heart:

Norsk reservevinner 2015 og 2016 :P 

Kritikken er ikke lang, men den er fin for det: Really exselent in type and style, moves fluently, and with good drive, exselent presented.

Det er bare så hefig altså!!! Gratulerer så himla mye, selv om tittele røyk :) 

Vi fikk med oss en veteranvinnertittel hjem - så nå kan Willy legge til NVV-16 til sin tittelrekke :). Han ble også 4. beste hannhund og BIM-veteran. Yasmine ble 3. btk - etter to veteraner - og fikk da også CACIB'et :) 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, det er så fryktelig surt at tittelen glapp, men tispa som slo oss er en bedre hund! Og jeg hadde egentlig ikke trua i det hele tatt, før jeg leste kritikken (delte klassen opp, og vi var i pulje 1 så fikk fulgt med mens vi venta) da skjønte jeg at dette kan jo gå riktig så bra :lol:

Gratulerer så mye med enda en tittel på Willy! Og ikke gæli at Briard veteranene gjør det så bra!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Stine skrev:

Takk! Ja, det er så fryktelig surt at tittelen glapp, men tispa som slo oss er en bedre hund! Og jeg hadde egentlig ikke trua i det hele tatt, før jeg leste kritikken (delte klassen opp, og vi var i pulje 1 så fikk fulgt med mens vi venta) da skjønte jeg at dette kan jo gå riktig så bra :lol:

Nei, du hadde jo liksom ikke trua, men herregud så moro da :D 

Sitat

Gratulerer så mye med enda en tittel på Willy! Og ikke gæli at Briard veteranene gjør det så bra!

Takk takk :D. Han slo ikke ut så veldig mange andre hannhunder da, så det er vel ingen stor bragd *ler*. Men han sleit veldig med gulvet i dag, dvs jeg fikk ikke til å stille ham opp sånn som vanlig, for han glei bakover med bakbeina hele tida, så han ble stående litt understilt faktisk... veldig merkelig. 

Ellers er det jo håpløst å vise en stor rase i en ring som IKKE er de 9x18 metrene som det står at de skal være. Jeg målte opp ringen til å være knapt 8 m brei - og med slike papp-trekanter som dele mellom ringene, og ut mot publikum, så gikk det jo med enda mer areal... Når dommeren må dele beste tispeklasse i to (det var 6 tisper inne da) fordi det blir for liten plass liksom... du har ikke mye å løpe på da :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gode resultater! :)

Selv kan jeg vel ikke skryte på meg at det gikk så veldig bra. XD Ei tispe etter Jaro ble stilt i 6-9 mnd tispe, og fikk en helt merkelig kritikk som jeg ikke kjenner meg igjen i ("tilstrekkelig vinklet", når hunden er på grensen til overvinklet per dags dato?!?) og noen andre rariteter. Hun presenterte seg flott, men ble plassert sist, så sånn var det. :P Helt greit det, men veldig rart når kritikken ikke samsvarer med hvordan hunden ser ut. :/ Heldigvis en grei opplevelse for bikkja, 6 mnd og 4 dager gammel, så det får være det viktigste.

Pippidogs4all2016.jpg

Her et bilde av lodotten. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Nei, du hadde jo liksom ikke trua, men herregud så moro da :D 

Takk takk :D. Han slo ikke ut så veldig mange andre hannhunder da, så det er vel ingen stor bragd *ler*. Men han sleit veldig med gulvet i dag, dvs jeg fikk ikke til å stille ham opp sånn som vanlig, for han glei bakover med bakbeina hele tida, så han ble stående litt understilt faktisk... veldig merkelig. 

Ellers er det jo håpløst å vise en stor rase i en ring som IKKE er de 9x18 metrene som det står at de skal være. Jeg målte opp ringen til å være knapt 8 m brei - og med slike papp-trekanter som dele mellom ringene, og ut mot publikum, så gikk det jo med enda mer areal... Når dommeren må dele beste tispeklasse i to (det var 6 tisper inne da) fordi det blir for liten plass liksom... du har ikke mye å løpe på da :( 

Det problemet har jeg alltid hatt i Lillestrøm, og på enkelte andre innendørs, sikkert samme type teppe. Mener MyDog er noe lignende. Enten må de stå understilt, ikke parallelt, eller skræve bak for å holde seg i balanse. 

Ellers, gratulerer både til deg og til alle andre som har tatt fine resultater med seg hjem :)

Her gikk det såder, 3 stk med excellent og ikke mer, Tonks og Tibra vant hver sin klasse (champion og bruks) med CK og uplassert i BTK. Tibra har aldri vært uplassert i Norge så lenge hun har fått CK, noe hun nesten alltid har fått, med mindre hun har fått blå (to ganger) :P Jaja, hun får komme sterkere tilbake som veteran neste år. Dette var første og siste gang i bruksklasse. 

Ellers stilte jeg avl og oppdrett, begge med HP, men stilte ikke i finalen. Både pga manglende handlere, men også fordi det ikke er noe gøy å gå inn med en kaoskvartett uten trening sammen med de som virkelig satser på oppdrettergrupper. Så det var mest for å få en kritikk på de som gruppe når jeg først hadde muligheten. 

Valpen da, hun fikk redde familiens ære. Hun og to brødre stilte, og Toffee trakk det lengste strået av gutta, og River endte opp som BIR. Etter noe som virka som en evighets venting på finalen (oppsatt kl.14, gudene vet når vi kom inn der) ble hun til slutt nr. 2 i gruppa bak bouvieren. Og det passet bra, det, for jeg skal på jobb i morgen og hadde ikke nådd noen BIS-finale kl.15 :P 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa jeg har bestilt valp etter til sommeren tok championatet i dag :D Happy Maria!! Hun gikk som ei kule og fikk god kritikk uten noen negative anmerkninger. Også er hun så søt og god. Holdt på å kidnappe henne! 

Moren hennes ble champion i Drammen tidligere i år, så nå vil jo stamtavla til valpen se betraktelig mer fancy ut :P 

Jeg hjalp til å stille to søstre på 12 mnd, men de fikk VG begge to  

 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det Aron sin tur i ringen. Han var helt fantastisk herlig i dag! Gikk fint, hadde fin kontakt, sto som en drøm, sto bom stille mens dommeren gikk over han. Bare veldig veldig fin å ha med å gjøre i ringen i dag :) endte opp med excellent, CK, 1AKK og 3BHK :D 

kritikken:

utmerket type + størrelse. Kraftig, maskulint hode. Fint uttrykk. Korrekt bitt. Meget god hals. Velvinklet. Godt utviklet langt bryst. Stabil rygg. Korrekt hale. God pels, fin farge. Gode poter. Beveger seg ganske bra fra alle sider. Fint temperament.

 

Arons første CK :D da den kom fikk jeg plutselig et lite håp om tittel. Noe mer får han jo ikke uansett, da vi ikke har surra oss til jaktprøve enda :P 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Siri skrev:

Nei, du hadde jo liksom ikke trua, men herregud så moro da :D 

Takk takk :D. Han slo ikke ut så veldig mange andre hannhunder da, så det er vel ingen stor bragd *ler*. Men han sleit veldig med gulvet i dag, dvs jeg fikk ikke til å stille ham opp sånn som vanlig, for han glei bakover med bakbeina hele tida, så han ble stående litt understilt faktisk... veldig merkelig. 

Ellers er det jo håpløst å vise en stor rase i en ring som IKKE er de 9x18 metrene som det står at de skal være. Jeg målte opp ringen til å være knapt 8 m brei - og med slike papp-trekanter som dele mellom ringene, og ut mot publikum, så gikk det jo med enda mer areal... Når dommeren må dele beste tispeklasse i to (det var 6 tisper inne da) fordi det blir for liten plass liksom... du har ikke mye å løpe på da :( 

Vi fikk også en skikkelig spagetti-ring - ikke mye forskjellen på fram og tilbake, og rundt. 

Begge mine var også vanskelige å få vist bakbeinsvinklene på - jeg trodde de bare var litt kødne i humøret, men kanskje det var teppet, det tenkte jeg ikke på, det føltes jo godt å løpe på.

Glam fikk excellent og ble nummer tre av seks i unghund - dommer var virkelig gnien på CK. 17 CK på 86 påmeldte, og med for eksempel 13 championtisper ville en forventet mer enn to CK - vi har høy kvalitet på rasen i landet, men hun la lista meget høyt, og i alle klasser utenom en ble det delt ut en eller to CK. Så ingen sure miner over Glams resultat, så lenge dommeren holder en jevn linje. Og med dagens resultat er han faktisk også avlsklarert i henhold til raseklubbens retningslinjer for avl - med tidligere foretatte helseundersøkelser og lignende på plass, selvfølgelig.

Foenix var en av de 13 i champion, men fikk nøye seg med en VG (dommeren var ikke redd for å dele ut verken det eller good), og innimellom slagene rakk vi en runde i lydighet. Foenix gjorde mye bra, med sin fineste lineføring ever - men fikk også en liten brainfart da hun ikke kom på innkallingen før etter tre kommandoer! Hva pokker var det for noe? Jaja, hun har moro og synes selv hun gjør en god jobb, vi fikk skryt for gleden hennes i ringen, og vi fungerte veldig godt sammen som en ekvipasje under forhold som tidligere har stresset meg veldig (klasse 1 delt på to ringer, vanskeligere å styre oppvarming og sånt da).

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ble VG + to disk på oss. Det første løpet rakk jeg ikke å briefe så det ble litt rot i starten, men bikkja hadde det gøy! Det andre løpet er jeg veldig fornøyd med tross disk. Fin fart og happy hund. VG-kritikken var også veldig rettferdig :) Bikkja var steindårlig i høst og jeg trodde vi aldri skulle komme oss ut på noen konkurranse igjen, så for oss var det en stor seier bare å få løpt agility og venstresvinger igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2BHK, ck og CACIB på Tanuki i dag. Måtte se seg slått av en finske, men du og du som den hunden min kan løpe når han vil. Trur ingen akita kan slå han på bevegelser altså :wub:

Kritikk: 

Good size, a little short in body. Correct shape of head. Small dark eyes, and well set ears. Correct expression. Excellent topine (woho! For det HAR han!!). Good shoulders. Strong and well angulated behind (nåja..). A little slim at the moment. Moves very well. Excellent coat and correct color markings. Very nice character. 

15069039_10210117467188399_4371334673452871892_o.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
4 timer siden, Caroline skrev:

Det problemet har jeg alltid hatt i Lillestrøm, og på enkelte andre innendørs, sikkert samme type teppe. Mener MyDog er noe lignende. Enten må de stå understilt, ikke parallelt, eller skræve bak for å holde seg i balanse. 

Ellers, gratulerer både til deg og til alle andre som har tatt fine resultater med seg hjem :)

Her gikk det såder, 3 stk med excellent og ikke mer, Tonks og Tibra vant hver sin klasse (champion og bruks) med CK og uplassert i BTK. Tibra har aldri vært uplassert i Norge så lenge hun har fått CK, noe hun nesten alltid har fått, med mindre hun har fått blå (to ganger) :P Jaja, hun får komme sterkere tilbake som veteran neste år. Dette var første og siste gang i bruksklasse. 

Ellers stilte jeg avl og oppdrett, begge med HP, men stilte ikke i finalen. Både pga manglende handlere, men også fordi det ikke er noe gøy å gå inn med en kaoskvartett uten trening sammen med de som virkelig satser på oppdrettergrupper. Så det var mest for å få en kritikk på de som gruppe når jeg først hadde muligheten. 

Valpen da, hun fikk redde familiens ære. Hun og to brødre stilte, og Toffee trakk det lengste strået av gutta, og River endte opp som BIR. Etter noe som virka som en evighets venting på finalen (oppsatt kl.14, gudene vet når vi kom inn der) ble hun til slutt nr. 2 i gruppa bak bouvieren. Og det passet bra, det, for jeg skal på jobb i morgen og hadde ikke nådd noen BIS-finale kl.15 :P 

Gruppefinalene startet 14:20 pga manglende lister. Vi var ferdig ti over tre tror jeg.  

I dag startet vi ti over to, var ferdig 10 på tre. Kun fire grupper, og noen manglende lister, men med teknikken på vår side.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å skrive hjem om egentlig, men med tanke på hva dommeren ga av premieringer så bør jeg vel egentlig være fornøyd.

Av til sammen 23 championer ble det delt ut bare 5 ck! Og både Jäger og Nora var blant de fem. Det var også 5 championer som fikk blått, så dommeren var ikke redd for å bruke skalaen. Jäger ble nummer 3 av 11 i klassen sin og Nora ble nummer 2 av 12 i sin klasse.

Sanna fikk en very good, bror Wilbert fikk excellent og bror Oskar ble nr 2 med ck, den sure plassen bak juniortittelen!

Dagen endte veldig bra med at oppdretteren min hentet hjem den norske vinnertittelen og BIM på unghundtispa si (som er halvsøsteren til Sanna på farssiden og halvsøsteren til Jäger på morssiden) :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Caroline skrev:

Det problemet har jeg alltid hatt i Lillestrøm, og på enkelte andre innendørs, sikkert samme type teppe. Mener MyDog er noe lignende. Enten må de stå understilt, ikke parallelt, eller skræve bak for å holde seg i balanse. 

Jeg har faktisk aldri opplevd det før, tror jeg, i hvert fall har jeg ikke lagt merke til det, men i går var det ekstremt på Willy i hvert fall (jeg hadde ikke samme problem med Yasmine). Jeg antar det har noe med hvordan jeg stiller ham kanskje... Jeg strekker ham nok litt mer enn nødvendig - eller, han strekker seg selv veldig også... men men... Vi fikk tittel - det var målet *ler*. 

5 timer siden, Caroline skrev:

Dette var første og siste gang i bruksklasse. 

Jeg stilte jo Babs noen få ganger i bruksklasse - uten de helt store resultatene... hun ble visst veldig mye dårligere som brukshund, visstnok :lol: 

2 timer siden, SFX skrev:

Vi fikk også en skikkelig spagetti-ring - ikke mye forskjellen på fram og tilbake, og rundt. 

Nei, det var liksom ikke det gitt :) Men det var VELDIG god plass utenfor ringen... man kunne kanskje brukt litt mer av den plassen til å gi oss større ringer... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Hun var jo lett penest, det ser tilogmed jeg som ikke kan noe om staff ;)

 

Nå ble jeg skikkelig glad! :ahappy: Jeg er jo alltid så negativ om hundene mine, men hun er tydeligvis ikke så gæern den der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, MollyC skrev:

Dere må gå inn å lese kritikkene på bearded collie, de er skrevet på en spesiell engelsk :bye:

 :teehe:

 

Måtte inn å sjekke resultatene på landseerne. Av 8 stk fikk alle CK! Det synes jeg nesten var litt kjedelig... Ikke var kritikkene "feilfrie" heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...