Gå til innhold
Hundesonen.no

Trengte politibeskyttelse-dyrevideo førte til netthets


Stine
 Share

Recommended Posts

"Mattilsynet var på inspeksjon hos familien fredag formiddag.

– Dette har vært belastende for familien, sier veterinær og inspektør Dag-Erik Ruud i Mattilsynet.

– Da vi var på inspeksjon oppførte dyrene seg harmoniske, sier han."

Om de faktisk slipper unna med det de har gjort, så står det temmelig dårlig til i dyrevelferden her i landet.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" – Da vi var på inspeksjon oppførte dyrene seg harmoniske, sier han. "

Javel? Har det noe å si når de har videobevis av ufin håndtering av hund? Håper virkelig videoen blir tatt alvorlig, men foreløpig synes jeg politiet behandler dette som et engangstilfelle og bagatell. :(

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stine skrev:

Den ligger vel ute på tv2 sine sider? Ellers florerer den på FB, har desverre ingen direktelink (eller jeg skjønner ikke hvordan man linker på mobilen :lol:)

Har sett nå.

Tja, hva skal man si. Det rareste er vel at de synes hele styret er normalt nok til å filmes og legges ut. Inkl det å ha et lass med kaklende minier stablet i bur :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Pringlen skrev:

Har sett nå.

Tja, hva skal man si. Det rareste er vel at de synes hele styret er normalt nok til å filmes og legges ut. Inkl det å ha et lass med kaklende minier stablet i bur :|

Neida, det er vistnok noen "venner" av datra som filmet i skjul og la dette ut på nettet for å vistnok ødelegge livet til datra.. vedkommende som filmet "ønsker å være anonym"..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Neida, det er vistnok noen "venner" av datra som filmet i skjul og la dette ut på nettet for å vistnok ødelegge livet til datra.. vedkommende som filmet "ønsker å være anonym"..

Den anonymiteten er vel forlengst borte, da mor til jenta på videoen avslørte det med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøsteren til denne dama, som nå bor i fosterhjem, har kommentert denne videoen.

I følge henne så bor hundene i bur, og blir ihjel-avlet.

I samme tråden ligger det en hel del bilder, både av hvordan hundene lever, og screenshot av ting mora har lagt ut på sin facebook som nå er stengt.

 

At mattilsynet ikke tar tak, det er jo helt som forventet.

Det må jo vanskjøttes i årevis før de tar tak.

Men med tanke på at de har hatt en kontroll der i mai, så er de tydeligvis i søkelyset disse folka.

Han som har uttalt seg fra MT var veterinær her i Tromsø for en del år siden.

At han nå er papirflytter i Mattilsynet forbauser meg egentlig ikke.

Var ikke noe tap da han flyttet sørover egentlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Holder man på sånn så må man vel forvente hets, når de slipper unna strafferettslige konsekvenser. Er det noe som får folk til å bli forbanna så er det jo det. Hadde de mistet bikkjene og blitt straffet, så hadde jo ikke folk hatt grunnlag for å fyre seg like voldsomt opp.

Hmmm, ja, tja. Nå skal jeg ikke mene så fryktelig mye til eller fra om disse folkene, for den videoen var egentlig mest rar.

MEN, skal det være greit med selvtekt nå da? Drapstrue og planlegge tyveri av bikkjer, liksom... Er dette et resultat av sosiale media, eller var folk like klin gærne før også? De syntes bare ikke...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så videoen og jeg ser ikke helt det enorme problemet. At hunden blir holdt opp i nakkeskinnet mens den fortsatt har to bein i gulvet eller at hun sier slemme ting til den? Jeg synes faktisk det er mer alvorlig at folk mener at de kan storme hjemmet til disse menneskene ved "borgerrett". At det er helt ok å sende ut og poste grove trusler om vold og å henge ut en familie med foreldre, barn og barnebarn over hele internett. Vi har Mattilsynet og vi har Politiet som skal ta seg av lovovertredeleser og det er IKKE bare disse hundefolkene som har gått kraftig over streken i denne saken. Hadde folk bare fått seg selv til å reagere slik når det er snakk om unger som blir dårlig behandlet, men nei.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så videoen og jeg ser ikke helt det enorme problemet. At hunden blir holdt opp i nakkeskinnet mens den fortsatt har to bein i gulvet eller at hun sier slemme ting til den? Jeg synes faktisk det er mer alvorlig at folk mener at de kan storme hjemmet til disse menneskene ved "borgerrett". At det er helt ok å sende ut og poste grove trusler om vold og å henge ut en familie med foreldre, barn og barnebarn over hele internett. Vi har Mattilsynet og vi har Politiet som skal ta seg av lovovertredeleser og det er IKKE bare disse hundefolkene som har gått kraftig over streken i denne saken. Hadde folk bare fått seg selv til å reagere slik når det er snakk om unger som blir dårlig behandlet, men nei.

Errrrrrr... Reality check please...

Om ikke dette er vold mot dyra, hva er da vold? Dukke huet deres i gulvet? Hoppe på dem? [emoji35]

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Pringlen skrev:

Hmmm, ja, tja. Nå skal jeg ikke mene så fryktelig mye til eller fra om disse folkene, for den videoen var egentlig mest rar.

MEN, skal det være greit med selvtekt nå da? Drapstrue og planlegge tyveri av bikkjer, liksom... Er dette et resultat av sosiale media, eller var folk like klin gærne før også? De syntes bare ikke...

Når det avdekkes pedofili pleier liknende tilstander å tilfalle våre samfunn. Pedofile mennesker blir drapstruet. I ekstreme tilfeller har du også tilfeller hvor politiske meninger fører til at mennesker tagger nazi-symboler og drapstruer familier ( http://www.aftenposten.no/osloby/Max-Hermansens-butikk-sprayet-ned-med-nazisymboler-63787b.html) så jeg skjønner ikke hvorfor et menneske med normalfungerende empatiske evner ovenfor forsvarsløse dyr ikke "ser" hvordan dette kan skje. Det er ekstremt provoserende å lese at de svakeste i samfunnet utsettes for grove overgrep, uten å kunne svare for seg. Og når de svakeste i samfunnet utsettes for grove overgrep som også er ulovlige, uten at myndighetene tar grep... Hva forventer man? Det er urettferdig, det er provoserende, det er opprørende, det er horribelt å se forsvarsløse individer bli utsatt for grov vold. Normale mennesker sitter ikke og ser på, de sier i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bjornal skrev:

Errrrrrr... Reality check please...

Om ikke dette er vold mot dyra, hva er da vold? Dukke huet deres i gulvet? Hoppe på dem? emoji35.png

Sent from my iPhone using Tapatalk

Reality check right back atcha. Jeg har ikke skrevet noe om at det ikke blir begått vold i videoen. Men i mine øyne er ikke dette det mest oppsiktsvekkende, derimot reagerer jeg på at hundrevis av mennesker synes det er ok å ta loven i egne hender for så og hamre løs på samfunnets åpenbart svakeste. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Pringlen skrev:

MEN, skal det være greit med selvtekt nå da? Drapstrue og planlegge tyveri av bikkjer, liksom... Er dette et resultat av sosiale media, eller var folk like klin gærne før også? De syntes bare ikke...

Nei, jeg sier ikke at selvtekt er ok, jeg sier bare at det er å forvente når myndighetene ikke foretar seg noe. Forøvrig har det helt klart blitt lettere/lavere terskel for å reagere når det er lettere tilgjengelige videoer ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Når det avdekkes pedofili pleier liknende tilstander å tilfalle våre samfunn. Pedofile mennesker blir drapstruet. I ekstreme tilfeller har du også tilfeller hvor politiske meninger fører til at mennesker tagger nazi-symboler og drapstruer familier ( http://www.aftenposten.no/osloby/Max-Hermansens-butikk-sprayet-ned-med-nazisymboler-63787b.html) så jeg skjønner ikke hvorfor et menneske med normalfungerende empatiske evner ovenfor forsvarsløse dyr ikke "ser" hvordan dette kan skje. Det er ekstremt provoserende å lese at de svakeste i samfunnet utsettes for grove overgrep, uten å kunne svare for seg. Og når de svakeste i samfunnet utsettes for grove overgrep som også er ulovlige, uten at myndighetene tar grep... Hva forventer man? Det er urettferdig, det er provoserende, det er opprørende, det er horribelt å se forsvarsløse individer bli utsatt for grov vold. Normale mennesker sitter ikke og ser på, de sier i fra.

Normale mennesker går ikke av skaftet av å se en video på fb. De truer ikke ukjente mennesker. osv. Selvtekt er ikke greit! I enkelte tilfeller kan man forstå og forsvare det. Men da gjelder det grove saker. Som du nevner, pedofili og andre overgrep. 

Videoen viser forøvrig ikke grov vold. Den viser folk med liten respekt for sine dyr, og som trolig ikke sto først i køen. Skal man engasjere seg, bør man ikke synke enda lavere enn det man vil til livs.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringlen skrev:

Normale mennesker går ikke av skaftet av å se en video på fb. De truer ikke ukjente mennesker. osv. Selvtekt er ikke greit! I enkelte tilfeller kan man forstå og forsvare det. Men da gjelder det grove saker. Som du nevner, pedofil og andre overgrep. 

Videoen viser forøvrig ikke grov vold. Den viser folk med liten respekt for sine dyr, og som trolig ikke sto først i køen. Skal man engasjere seg, bør man ikke synke enda lavere enn det man vil til livs.

Jeg kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg glad at folk engasjerer seg i saker over hele verden, det være mot myndighetene i Kina som forsøker kneble menneskers rettigheter, myndighetene i Saudi Arabia som går mot all menneskerett, og alle land i verden som ikke følger rettighetene til de som er svakere i samfunnet. Inklusive Norge. Det er ikke bestandig slik at myndighetenes valg er det rette valget.

Vi har i Norge et politi som har så store bemanningsproblemer, at de velger bort å undersøke store narkotikasaker fordi det ville gi "for mye papirarbeid". Da kan man stille spørsmål til hvorvidt tilsvarende forhold kan være bakgrunn for at mattilsynet og politiet ikke ønsker å agere i dyrevernssaker.

https://www.nrk.no/hordaland/humlegard-mener-stor-sak-kan-forklare-nedprioriteringen-av-narkokrim-i-hordaland-1.13233395

Så kan vi kanskje heller diskutere saken i seg selv, framfor å kritisere de som reagerer på bakgrunn av empati og medfølelse for dyrene som ikke får hjelp av den instansen som er satt til å hjelpe de? For det anser jeg som helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett video, men å behandle dyr på en dårlig måte er ikke greit. Uansett er det overhodet ikke greit å legge ut slike videoer av folk på nett, og dette er kun gjort for å få til en lynsjemobb. Når man veit hvordan folk oppfører seg på nett, og også stormer privathjem. Vi har politi, dyrevernet og mattilsynet og da må dem varsles slik at dem får en avklaring på situasjonen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske den som filmet dette leverte film hos politiet sammen med anmeldelse samt hadde sendt den til mattilsynet ? det hadde vært så mye bedre enn å lage en netthets av det hele... jeg såg bare deler av videoen og synes ikkeden var grei! Men netthets er jeg ikke for uansett, man kommer ingen vei med det... man må ta saken riktig vei!! 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
15 timer siden, Emilie skrev:

Reality check right back atcha. Jeg har ikke skrevet noe om at det ikke blir begått vold i videoen. Men i mine øyne er ikke dette det mest oppsiktsvekkende, derimot reagerer jeg på at hundrevis av mennesker synes det er ok å ta loven i egne hender for så og hamre løs på samfunnets åpenbart svakeste. 

Kunne ikke vært mer enig. 

Helt på tur at det skal være opp til facebookpøblene å dømme på bakgrunn av at en hund blir holdt i nakkeskinnet.

Om det er mere bak så er det bare desto større grunn til at det IKKE angår facebooklynsjen. 

Kan jo legge til at når jeg leser her så lukter det jo langt på vei et resultat av intriger mer enn noe annet. Og sånn sett har de jo oppnådd det de ønsker. Da er det helt absurd å støtte denne "virksomheten" som at dette skal være måten man løser personlige konflikter.

Og hvem F#¤%# bryr seg om hva hu sier til bikkja, den skjønner vel ikke norsk eller?

 

 

 

 

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...