Gå til innhold
Hundesonen.no

Plutselig vektnedgang


Wilhelmina
 Share

Recommended Posts

På drøyt to uker har frøkna gått ned ned en halv kilo - det er mye for en hund som bare veide 6 kilo i utgangspunktet... Hun får ikke mindre mat enn tidligere, og ikke mer fysisk aktivitet enn vanlig. Hun virker ellers frisk og rask. Vi har vært hos veterinæren, som ville at jeg skulle holde øye med vekta i tre uker, og hvis den fortsetter nedover blir det utredning. Men er det noen som har tanker om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orm var det første jeg tenkte på, men veterinæren ville ikke gi meg ormekur... "Ormen må jo komme fra et sted" som hun sa, og Ariel er en ruller, ikke en spiser når hun finner døde ting :teehe:Det KAN selvsagt være økt energiforbruk etter tanntrekk, hun har jo vært gjennom en  helingsprosess så det kan jo være en årsak. Har i alle fall økt på med et måltid nå, så får vi se...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test for orm og ikke bare gi kur når det kan være en helt annen grunn isåfall. Forskjellige typer krever dessuten forskjellig behandling. Ta blodprøver for å sjekke "alt" anbefaler jeg, lever- nyreverdier, stoffskiftet, evt orm/parasitter (ville kanskje ventet med det siste om alt det andre var fint). 

Eller bare prøv å gi litt mer mat og se om hun raskt vil gå litt opp i vekt igjen, men er jo en ganske så stor vektnedgang som du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yellow skrev:

Test for orm og ikke bare gi kur når det kan være en helt annen grunn isåfall. Forskjellige typer krever dessuten forskjellig behandling. Ta blodprøver for å sjekke "alt" anbefaler jeg, lever- nyreverdier, stoffskiftet, evt orm/parasitter (ville kanskje ventet med det siste om alt det andre var fint). 

Eller bare prøv å gi litt mer mat og se om hun raskt vil gå litt opp i vekt igjen, men er jo en ganske så stor vektnedgang som du sier. 

Ja, neste steg er blodprøve hvis hun fortsetter nedover, men veterinæren ville vente noen uker for å se om det stabiliserer seg. Veterinæren var inne på at det kunne være hormonelt, men krysser fingrene for at hun bare har hatt en tøff periode etter tanntrekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumle Mu skrev:

Kreft var det første som slo meg (nå er jeg litt prega over nylig å ha mista en til kreft, da, men plutselig vektnedgang og samme mengde for kjennetegner ofte kreft :()

Hadde hunden din noen andre symptomer? Hvordan fant dere ut at det var kreft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...