Gå til innhold
Hundesonen.no

Juletråden


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Tråden for julepynt, nisser, gaver og tips og triks.  :rockettes:

Jeg har starta tidlig i år da jeg blir på krykker til jul, og mye må kjøpes på nett da det er uaktuelt å fly på krykker i julerushet.  Så er faktisk ferdig med noen gaver!  Liker å se hva andre gir til sine, så da skriver jeg ned hva jeg har kjøpt til mine :)   

Søster 1:  Hvor er Willy fargeleggingsbok og fargeblyanter. (Den er litt som boka, tror jeg blir gøy! )

Onkel:  Tre bokser med tre forskjellige kjøtt fra spekebua pluss to gode øl.  

Mormor: Elektrisk varmepute.  

Bestefar: Flaske med Gin som han liker.  

Venninne: Katt til å ha på nøkkelknippet, en ting til katten hennes og litt annet "dill" som hun liker. 

 

 

Flere som har kjøpt litt gaver?  Eller har kommet over en perfekt gave til den som har alt (eller ingenting) :Snowman1:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En vet en har valp når julegavene står i lukka valpegrind for ikke å bli demontert, mens valpen går løs i huset...

Brente mandler går under baking - i hvert fall julegodt-baking. Jeg kjøper marsipanpølse som deles i biter og trilles til kuler, for så å dytte på en nonstop, og kaller det baking siden det er en av d

Sånn ble snømennene:) Glad det er bare 13 i bhg. Vurderer å lage til de ansatte også. Gikk tom for cellofan, så kjøpe mer. Har tre brett med karameller til å pakke inn så blir nok glass ihvertfall å

Posted Images

Bra jeg ikke er alene:funny-santa-dance-smiley-emotic

Jeg har alle gavene i boks utenom søster og gubben sin, men de blir kjøpt på neste lønning :D Har ikke lyst å skrive hva, da alle som får gaver vet at jeg henger her inne og jeg vet ikke om de snikleser :aww:

Har allerede handlet endel julepynt, og på søndag fikk jeg 12 forskjellige juletrekuler av mamma som hun hadde kjøpt i England:ChristmasTree:

Har sydd julestrømper til min søster og hennes samboer, og til gubben og meg. Også har jeg sydd meg et juleskjørt :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt!

Begge storebrødrene mine får to ølglass hver, mulig vi legger med noe øl også. http://www.flaaronning.com/products/silver-moose-l-glass

Lillebroren min får ratt og pedal til ps3.

Tante og onkel får noen stilige kaffekrus med sau på. 

Søskenbarn og kjæresten hennes får nok gavekort på kjøpesenter tenker jeg.

Mamma får aktivitetsarmbånd fra polar. Spleiser med brødrene mine, men mulig hun får noe ekstra utenom også.

Pappa får ny telefon. Spleiser med brødrene mine her også.

Bestemor får hjemmelagd kalender, som vanlig. Så får hun en liten oppmerksomhet utenom. Muligens hjemmelagde fløtekarameller.

Og til slutt kjæresten min.. Vet ikke helt enda hva jeg skal finne på der, så den må jeg tenke litt mer på!

 

Gaver til de som har alt; spiselige gaver (bestemor har alt, men hun er veldig glad i karameller, så da lager jeg det) eller gavekort på kino, middag osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine søsken får stilig krus fra Kjøllefjord med motiv derfra på, skal finne på noe annet lurt å ha oppi koppene, men ikke sikker på hva, kan hende jeg ruller en hundrings oppi dem.

Pappa skal få ett sengesett og monopol som jeg og mine søsken spleiser på.

Husker ikke hva mamma og typen skulle få, men jeg er med på den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt litt. Lager fingerheklet sitteunderlsg til kjæresten. Nermer meg endelig ferdig. Brukt nesten 3 uker, så håper han blir glad:P vurderer å strikke sitteunderlag til ene broren min og samboeren hans, siden de er mye ute i båt og fisker, men får se hva jeg orker. Utover det vet jeg ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at vi giftet oss iår så da blir det brudebilde og fotobok til foreldre og besteforeldre (bortsett fra farmor, hun fikk det i 75 års gave) de får også kalender fra dyrebeskyttelsen fra bikkjene + noe fra nissen, men det kjøper vi når vi skal til Hamburg siste helgen i november (har kjøpt Pink Floyd t skjorte til pappa) nieser og nevø får bok fra bikkjene, 500 kr fra oss og godteristrømpe fra nissen. Søsken med samboere får noe fra nissen (kjøper egentlig ikke gave til dem) søstern har gitt klarsignal til julegenser til dem, så da blir det nok det + sjokolade til henne og noe sprit til han. Søstra til C får nok en vinflaske og sjokolade og mannen hennes noe sprit. Bikkja til søstern får halsbånd og kalender fra dyrebeskyttelsen.

Bikkjene har fått ny seng allerede, så får de noe snop de kan åpne. C får of the leash t skjorte fra bikkjene og Pink Floyd t skjorte fra meg, så finner jeg sikkert på noe annet og. Ny stol og Hamburg tur er felles gave til oss fra oss :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør minst mulig julete før adventstiden, for det er min hellige kosetid. Men i sommer besøkte vi familien på Vestlandet, så da benyttet vi anledningen til å handle og sette igjen julegaver - da var vi friere til å kjøpe hva vi ville uten å tenke på porto og skjøre saker. Så besteforeldre og ei tante ble avsluttet da, og akkurat nå er jeg usikker på hva vi kjøpte - til mitt forsvar så hadde alle tre bursdag i løpet av høsten, så vi kjøpte det samtidig. Men jeg tror det ble lydbok til tante, gavekort på Kicks til mormor og gradestokk med lokale uttrykk til morfar. Eller så har de fått noe av dette til bursdagene sine. 

Pappa har jeg ikke den fjerneste idé om hva skal få, bortsett fra tidsmaskin og gå tilbake for å droppe den operasjonen som har gjort ham betydelig dårligere enn han var før operasjonen. Mamma finner jeg alltids noe til, hun liker pene lys og pynteting, om ikke annet. Samboeren hennes, derimot, aner jeg ikke. Søster og ektemann med deres to barn er også i det blå - men jeg har heller ikke tenkt så mye eller spurt etter ønskelister enda. Ei niese på fire med innbitt Frozen-dilla bør det gå an å finne noe bra til, og nevøen på 15 blir oppriktig glad for penger som han sparer til førerkort. Tanta synes bare det er så kjedelig å gi det, men det er jo hans følelser som er viktigst :P 

Ei venninne skal få konsertbillett til Bryan Adams, og av henne får jeg billett til en julekonsert nå i desember. I fjor ga vi hverandre to billetter til Adam Lambert i Oslo i april, rimelig teit å ha fire billetter, så i år har vi avtalt :D

Så er det noen andre vennegaver - en er avklart om ikke innkjøpt, og blir en spleis, men det er til en sonis, så hun får vente til julaften med å se hva det er. En annen vennegave tror jeg er klar, jeg må bare sjekke om porto blir idiotisk dyrt til USA å sende pute - den veier jo ikke så mye, men er omfavnsrik. Eller om jeg skal forsøke meg på å sende i vakuumpose - får puter tilbake fluffen sin etter slik behandling?

Jeg skal ta en dag etter D4A for å sjekke at jeg har elektrisk adventsbelysning som fungerer, og ta en opptelling på hva jeg trenger av lilla lys og tall-lys. Pynting til advent skjer fredag før første søndag, og da er det adentsstake i to stuevinduer, stjerne i to kjøkkenvinduer, juletrekuler som lyser i det tredje stuevinduet, lilla kubbelys overalt, julestjerner i potter, klementin med 24 nellikspiker, og fire kubbelys jeg setter opp på et pent fat med diverse dekorasjon og tall. Senere i jula eksploderer stua og huset i nisser og annen julepynt.

Og første helga i desember tenkte jeg å ha litt juleverksted for meg selv, kose meg med å skrive julekort, høre på julemusikk, se noen episoder av Skomakergata, drikke julebrus, bake et par kakeslag, og se om jeg får laget et par juledekorasjoner jeg ikke rakk i fjor. Jeg har egentlig mer enn nok, men samtidig så har jeg større hus nå, så jeg kunne tenkt meg en prangende dekorasjon i "ballsalen".

Jeg vurderer også å droppe juletre for første gang på lenge, for om jeg skal tilbringe store deler av jula hos familien blir det feil for meg å pynte det midt i desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førjuls tiden blir dritbra iår (den er alltid bra altså, men iår blir den ekstra bra!) siste helgen i November drar vi en langweekend til Hamburg på julemarked og besøke byen hvor forfedrene til C kommer fra. Litt usikker på om jeg pynter til advent før vi drar, men mest sannsynlig gjør jeg det siden det er kos å komme hjem til pynta hus (for de som ikke veit det så er 1 søndag i advent siste helgen i nov) da kommer julestjerner, adventstaker, røde gardiner (har ikke lilla) røde puter på kjøkkenstolene, pynt på utgangsdøra, utelys til noen busker og lilla lys overalt. 1 helgen i des skal vi på juleteater og julemarked på glassverket med svigermor og stesvigerfar, en eller annen dag skal vi bake pepperkaker med søstra til C, og siste helga/uka før julaften så stikker vi på hytta på juletrejakt :)

Så rundt 22 des julepynter jeg hele huset (helgen før hvis vi skal ha julebord da) 23 des er det graut hos mamma og pappa, mens julaften er vi hjemme aleine og koser oss glugg ihjel med altfor stor frokost, altfor mye godis, pinnekjøtt så det tyter ut av øra på oss, og en eller annen god dessert før vi bytter ut finstasen med pysj og går bananas i gavehaugen! 

1 dag er det selskap med morsfamilien til C, 2 dag er det selskap med farsfamilien min.

Trenger jeg å fortelle at jeg elsker jula? :lol: Det er litt tidlig, men julecd'en er på plass i bilen allerede...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket en hals til min søster og siden hun også venter på en passion planner så er noen av klistremerkene jeg venter på ment til å puttes oppi hennes gave. Og så tenkte jeg å kjøpe en fin termokopp og noe te til henne også. En venninne skal få lik hals, skal begynne på den i kveld. 
Mamma skal få en arvegave, en laptop som ble for liten for guttungens bruk så den bare ligger der. Den er liten og nett og helt grei, og det er 1,5 år igjen med ekstragaranti på den. Kanskje jeg skal kjøpe en bæreveske til den også. Den blir også bursdagspresang for hun har bursdag rett etter nyttår og denne er noe dyrere enn vi pleier å bruke på henne. 
Til guttungen tror jeg det blir billett til TG, eldstegutten og samboeren må jeg finne noe kjøkkenutstyr eller noe annet til huset til. Nevøene mine får penger, barnebarnet pleier å få klær, tror det blir i år også, og samme til bonusbarnebarn. Får heller se om de får leker til bursdagen, det er enklere å sende klær. 
Da er det pappa og samboer igjen. De har alt, så det må bli noe spisende eller noe krem, såpe og slikt. Eller begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å være "julenekter" frem til advent. Men siden vi også giftet oss i år, så blir det bilder på begge foreldrepar. Nevøene mine vet jeg hva jeg skal gi fordi det er noe som tar ganske lang tid å fikse. 
Mannen har jeg ikke snøring på, øvrige venner og famlie har jeg heller ikke snøring på. Men finner nok på noe :)
Søster er varslet at det ikke blir noe store greier i år, siden ting er litt stramt økonomisk nå som jeg studerer. Får ta det igjen julen 2018. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg heter Pixie, og jeg er en skapjuledigger...

Jeg er egentlig glad i å pynte hjemme, selv om det gjøres på mitt vis med mine farger og i litt mindre mengder enn det som kanskje er vanlig. Men etter sju år med en mann som hater jul, hater påske, hater 17.mai, hater advent, så har jeg mista orken... Jeg ser gjerne på julepynt i butikken eller på nett, elsker å sette opp lys både inne og ute, men jeg tar aldri med meg noe hjem lenger. Jeg er også en sånn som liker å planlegge og bruke tid på julegaver, men det er også ganske håpløst når jeg liksom skal kjøpe sammen med ham som helst gjør alt i siste liten.

Men i år har jeg lyst å bare gjøre det. Jeg vil ha krans med lys på døra, jeg vil ha stjerne i vinduet og lanterne med lys i, jeg vil ha adventsstake på bordet og ta frem den røde løperen mamma vevde da jeg var liten. Selv om juletreet vårt er bittelite, hvitt og av plast vil jeg ha det fremme fra 1. desember. Jeg vil ha hjemmekos, ikke alle taklys på fullt hele tiden. Jeg vil ha musikk istedenfor tv-støy fra morgen til kveld, jeg vil ha god mat og hjemmebakt/hjemmelaget. 

Så får vi se om gubben gidder å være med eller om jeg må gjøre alt alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pixie skrev:

Hei, jeg heter Pixie, og jeg er en skapjuledigger...

Jeg er egentlig glad i å pynte hjemme, selv om det gjøres på mitt vis med mine farger og i litt mindre mengder enn det som kanskje er vanlig. Men etter sju år med en mann som hater jul, hater påske, hater 17.mai, hater advent, så har jeg mista orken... Jeg ser gjerne på julepynt i butikken eller på nett, elsker å sette opp lys både inne og ute, men jeg tar aldri med meg noe hjem lenger. Jeg er også en sånn som liker å planlegge og bruke tid på julegaver, men det er også ganske håpløst når jeg liksom skal kjøpe sammen med ham som helst gjør alt i siste liten.

Men i år har jeg lyst å bare gjøre det. Jeg vil ha krans med lys på døra, jeg vil ha stjerne i vinduet og lanterne med lys i, jeg vil ha adventsstake på bordet og ta frem den røde løperen mamma vevde da jeg var liten. Selv om juletreet vårt er bittelite, hvitt og av plast vil jeg ha det fremme fra 1. desember. Jeg vil ha hjemmekos, ikke alle taklys på fullt hele tiden. Jeg vil ha musikk istedenfor tv-støy fra morgen til kveld, jeg vil ha god mat og hjemmebakt/hjemmelaget. 

Så får vi se om gubbefaen gidder å være med eller om jeg må gjøre alt alene...

Har du lyst skal du gjøre det!

Jeg hadde gitt blanke F i om gubben likte jul eller ikke, jeg elsker når huset er julepyntet og julemusikk, julemat og generell julekos. så her blir det jul i hus uavhengi om gubben er med eller ikke. han kan godt være the grinch, men jeg skal gjøre som jeg vil :aww::lol: 

 

Jeg syntes det er deilig å være ferdig med julegavene tidlig :) Da får jeg førjulstiden til kos og hygge :ahappy: i år skal vi ha julegrøt, også skal mamma, min søster og jeg se Snekker Andersen på kino og gå på kafé og rusle i byens julegater, og vi skal på julekonsert med Kurt Nilsen :ahappy:  (tror kanskje jeg har planlagt litt vel mye, men det får vi ta som det kommer)

Håpet også jeg har overskudd til å bake litt. i såfall vil jrg lage horn med ost og skinke, risboller, krumkaker og berlinerkranser. Risboller blir det uansett! horn og krumkaker får jeg av mamma hvis de lager og jeg ikke orker. og berlinerkranser kan jeg kjøpe på bakeriet i hverstefall :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har økonomisk jul, så her skal det kjøpast minst mulig kjenner eg. :D Men blir vel litt allikavel, i tillegg til litt heimelaga snadder.

 

Søs skal få kalender med bilder av meg i. Ellers har eg egentlig ingen klare planer. Henger litt i tråden for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange å kjøpe julegaver til, heldigvis. Har såvidt begynt å tenke litt på noen. Tror mamma og sambo får en "fruktkurv" med litt diverse spiselig/drikkendes digg. De er fullstendig umulige å kjøpe julegaver til, så tror det er det som vil slå best an. Bror får gobiter og snacks til bikkja. 

Gleder meg til å pynte til jul med lillemor - få hjem ting de lager i barnehagen osv :D Vurderer julekalender til henne, men har ikke helt bestemt meg for om det blir pakkekalender eller bare sjokoladekalender. 

Har masse jeg har lyst til å få gjort i huset før jul, men veldig lite jeg MÅ gjøre. Det er vanvittig digg følelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul ja, jepp jepp. Har ikke så mange julegaver igjen gitt.
Liker å starte tidlig så jeg får handlet mest mulig på salg og spredd det utover flere utbetalinger. AAP økonomi kan være rimelig hardt å julegave shoppe på. 
Vi har en sånn outlet butikk her nå, så har handlet litt der! Digg med 50% :D Så får man kjøpt litt gode gaver til en overlevbar pris. Søs mista hesten sin så hun får desidert den dyreste gaven i år, sko til 600kr. 

S: Vindtett og vannavvisende genser/jakke med tykk, myk teddyfleece inni. 
Svigerbror: Hettegenser med tykk, myk teddyfleece inni. 
Søs; Vinterfôrede converse sko, og en fleece bukse fra sparkjøp. 
Svigers hund: Julies K9 sele og Dramaqueen patch til. :D (Potensielt også et hjemmelaget bånd i matchende farge om jeg somler meg til å lage det)
Svigersøs: Tykk teddyfleece bukse fra cubus med teksten "I love my bed" 
Svigermor: Liten amethyst engel, 4 vakumpakke poser til bag/koffert. 
Nevø: Duplo sett med biler/garasje greier. 
Venninne C: 2 små pyntehodeskaller fra nille sitt halloween sortemang. (Og en eldonor ridehjelm er planen om jeg kommer meg ut på hesteoutletbutikken før jul)
Venninne G: Aaaaaaaaner ikke.
Venninne J: Noe uglete eller skrekkfilm relatert?

Tanter/onkler og søskenbarn til S: Har kjøpt inn noen duftlys til en 10er pr stykk, så får vi se hva annet jeg finner på. Ene søskenbarnet får muligens en sekspakning med øl og noen kondomer siden han er singel igjen. :lol: Er hvist det S har pleid å gi tidligere. 

Må finne noe mer til svigermor og svigersøs, men jeg aaaaner ikke hva. 
Liker ebay og lignende, men begynner å bli sent å bestille derifra nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørlegger'n hadde jeg ikke så mye som en nisse før jeg kom inn, selv om han ikke er så begeistret for jul kan han bare drite i å prøve å ødelegge stemningen min :lol:   Har ikke juletre pga bikkja, men pynt og lysestake ogsånt må man jaggu ha! 

Blir veldig rar jul for meg i år, første julaften jeg ikke ferier med pappaen min samt at han, stemor og søster stikker til Hawaii for å være der hele jul og nyttår.  Blir å feire hos svigers, det blir sikkert hyggelig men kjenner jeg gruer meg til å ikke feire hos pappa hvor alt er trygt og godt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ozzy skrev:

Rørlegger'n hadde jeg ikke så mye som en nisse før jeg kom inn, selv om han ikke er så begeistret for jul kan han bare drite i å prøve å ødelegge stemningen min :lol:   Har ikke juletre pga bikkja, men pynt og lysestake ogsånt må man jaggu ha! 

Blir veldig rar jul for meg i år, første julaften jeg ikke ferier med pappaen min samt at han, stemor og søster stikker til Hawaii for å være der hele jul og nyttår.  Blir å feire hos svigers, det blir sikkert hyggelig men kjenner jeg gruer meg til å ikke feire hos pappa hvor alt er trygt og godt :icon_redface:

Samme her, vi skal feire hjemme med svigers. Blir litt skummelt første gangen:icon_redface: Men jeg prøver å se det sånn som gubben, at det bare er en bedre middag, da er det ikke like skummelt :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snoffe skrev:

Samme her, vi skal feire hjemme med svigers. Blir litt skummelt første gangen:icon_redface: Men jeg prøver å se det sånn som gubben, at det bare er en bedre middag, da er det ikke like skummelt :P 

 

Hehe ja kanskje det. Familiene er veldig forskjellige, vi skatter,  ler, prater i munnen på hverandre og pappa tøyser og tuller hvert år.  Der er det stikk motsatt, nesten kleint rolig. :lol:    Men må jo feire jul med dem også, er ikke bare min familie som gjelder!  Og hyggelig blir det nok, bare veldig rart! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jula blir jo helt håpløs å kjøpe noe til folket

Foreldre: tja ingen ting som en kan putte i skaper så da blir det noe enkelt spiselig

bror: tja lager jo et forsøk på  plommelikør

sønn min: Vi går ut og spiser på et sted ingen av oss ville gått ut og spise til vanlig. Han har jo leid møblert leilighet i lærlingetiden så alt praktisk havner her hos meg i esker.

niese: jul og bursdag har ingen anelse hun er da i Australia uten at jeg vet adresse

nevø: ingen anelse han studerer i Trondheim ha har også bursdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...