Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativer til Rinexin


tonjek
 Share

Recommended Posts

Er det noen som vet om det finnes noen alternativer til Rinexin? 2 år gammel hannhund som ble inkontinent etter kastrering. Han er tett på Rinexin, men dessverre får han uheldige bivirkninger av dem, som gjør ham ustabil i psyken. Har hørt med to veterinærkontor som ikke vet om andre alternativer enn å tilføre testosteron (som er totalt uaktuelt), så har ikke store forhåpninger til alternativer, men det koster jo ingenting å høre om noen her inne vet om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, tonjek skrev:

Er det noen som vet om det finnes noen alternativer til Rinexin? 2 år gammel hannhund som ble inkontinent etter kastrering. Han er tett på Rinexin, men dessverre får han uheldige bivirkninger av dem, som gjør ham ustabil i psyken. Har hørt med to veterinærkontor som ikke vet om andre alternativer enn å tilføre testosteron (som er totalt uaktuelt), så har ikke store forhåpninger til alternativer, men det koster jo ingenting å høre om noen her inne vet om noe.

Rinexin er et preparat for mennesker, ved feks tette bihuler, oppsvulmede slimhinner etc.,Så noe tilsvarende, som gjør bikkja tett, skal vel godt gjøres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bivirkninger? Jeg har ei som lekker litt selv og tenker da på å gi henne Rinexin. skal til dyrlegen litt senere idag så kan jo høre om det finnes andre alternativer [emoji4]

Han er i utgangspunktet fryktaggressiv. Men ble mye bedre etter kastering. På Rinexin blir han mer nervøs og får ganske kraftige humørsvingninger, som gjør at han blir aggressiv igjen [emoji20]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tonjek skrev:


Han er i utgangspunktet fryktaggressiv. Men ble mye bedre etter kastering. På Rinexin blir han mer nervøs og får ganske kraftige humørsvingninger, som gjør at han blir aggressiv igjen emoji20.png

Oj, det høres jo absolutt ikke bra ut! :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det høres jo absolutt ikke bra ut! :no:

Nei, det er helt håpløst [emoji20] Han har bare blitt bedre og bedre i løpet av våren og sommeren, og har skydd konflikter ved å dempe og fjerne seg.
Men etter han begynte på medisiner for 3 mnd siden, har han gradvis blitt verre igjen. I går kastet han seg helt uprovosert over en liten tispe og bet, så da er vi tilbake til scratch igjen. Tilbake til bånd og isolering fra andre hunder [emoji20]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en hund som fikk rinexin, for mange år siden. Men han behøvde det kun en periode, så "lærte" lukkemekanismen seg å fungere normalt. I følge vet var det slik det ofte fungerte. Så du kan jo seponere, og se om han holder tett.

Hvor lenge gikk den hunden på Rinexin før dere trappet ned?
Min har bare gått på det i 3 måneder.


Har du prøvd corn silk? Det er et naturmiddel som endel hunder ser ut til å ha god effekt av, og det koster svært lite, så det er ikke noe dyrt å prøve ut.

Til inkontinensen eller mentaliteten?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, tonjek skrev:


Hvor lenge gikk den hunden på Rinexin før dere trappet ned?
Min har bare gått på det i 3 måneder.

Det husker jeg desverre ikke, snart 20 år siden :P Men tror ikke det var mange mnd. Spør dyrlegen om hva som er vanlig? Eller bare prøv og se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker jeg desverre ikke, snart 20 år siden [emoji14] Men tror ikke det var mange mnd. Spør dyrlegen om hva som er vanlig? Eller bare prøv og se?

Dyrlegen her har ingen erfaring med Rinexin på hannhund, så lite hjelp å få der. Men kan jo teste etterhvert! Men tror han bør gå en liten stund til på det først? Jeg glemte å gi ham pilla si her om dagen, og da lakk han som en kran hele dagen etter.


Inkontinensen. [emoji4]

Ah! Takk for tips, skal sjekke ut. Vet du hvor jeg kan få kjøpt det i Norge? Life kanskje?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonjek skrev:


Ah! Takk for tips, skal sjekke ut. Vet du hvor jeg kan få kjøpt det i Norge? Life kanskje?

http://no.iherb.com/Nature-s-Way-Corn-Silk-400-mg-100-Capsules/1864

Rasende billig på iherb, kommer i løpet av 1-2 uker. :) I likhet med Rinexin virker det som det har varierende effekt, noen opplever god effekt, andre opplever bedring, mens andre ikke opplever noen forandring. Men siden din hund har problemer med Rinexin, vil det jo være verdt å prøve andre alternativer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.iherb.com/Nature-s-Way-Corn-Silk-400-mg-100-Capsules/1864
Rasende billig på iherb, kommer i løpet av 1-2 uker. [emoji4] I likhet med Rinexin virker det som det har varierende effekt, noen opplever god effekt, andre opplever bedring, mens andre ikke opplever noen forandring. Men siden din hund har problemer med Rinexin, vil det jo være verdt å prøve andre alternativer. [emoji4]

Takk [emoji1]
Ja, definitivt verdt et forsøk. Han stoppet å lekke umiddelbart på Rinexin, men bivirkningene kom ganske radig også...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonjek skrev:


Takk emoji1.png
Ja, definitivt verdt et forsøk. Han stoppet å lekke umiddelbart på Rinexin, men bivirkningene kom ganske radig også...

Da går det jo an å håpe at corn silk vil ha effekt også. :) Synd at det skal være slike bivirkninger når du har funnet en effektiv medisin. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det jo an å håpe at corn silk vil ha effekt også. [emoji4] Synd at det skal være slike bivirkninger når du har funnet en effektiv medisin. [emoji20]

Krysser fingrene [emoji4]
Ja, det er veldig synd [emoji20] Han hadde jo blitt en trygg og fin hund som fungerte med de aller fleste hunder i de aller fleste situasjoner. Og nå gjør han ikke det lenger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det skal finnes andre alternativer dyrlegen nevndte det for meg en gang mener jeg huske altså :) Frøkena mi ble også inkontinent etter måtte kastreres etter livmorbetennelse for 5 år siden.Hun ble lekk kun et par mnd etter operasjonen. Prøvde 1 år uten medisinmen,ble uhell flere ganger dagen tilslutt. Gått fast på rinexin i mange år nå kun uhell en sjelden gang å har aldri merket noen bivirkninger.  Håper det ordner seg å du får i annen medsin som hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det skal finnes andre alternativer dyrlegen nevndte det for meg en gang mener jeg huske altså [emoji4] Frøkena mi ble også inkontinent etter måtte kastreres etter livmorbetennelse for 5 år siden.Hun ble lekk kun et par mnd etter operasjonen. Prøvde 1 år uten medisinmen,ble uhell flere ganger dagen tilslutt. Gått fast på rinexin i mange år nå kun uhell en sjelden gang å har aldri merket noen bivirkninger.  Håper det ordner seg å du får i annen medsin som hjelper [emoji4]

Vet det ihvertfall finnes alternativer for tisper, men tror det er veldig begrenset på hannhund, dessverre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh æsj da det koblet jeg ikke at de ikke kan få samme.... Det var nå veldig synd. Det burde jo finnes alternativ men. Ikke noe særlig når han får mye bivirkninger å det er jo eller ikke noe særlig med mye lekkasjer. Håper noe dukker opp noe  som hjelper da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...