Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken til lang og kraftig hund


Polfarer
 Share

Recommended Posts

Eldstemann har forkalkninger i ryggen og burde nok få ett dekken eller to for de dagene det er vått og kaldt. Hun er en leonbergerblanding og ganske bred. I tillegg er hun lang, så trenger dekken med rygglengde på minst 80 cm. 

Noen med tips til dekken som passer bred hund? Det viktigste er at dekkenet er vanntett med litt foring. Også ønsker jeg at det er lett å ta av og på siden de hjemme gjerne kommer til å droppe å kle på hvis det blir for komplisert. 

Skulle veldig gjerne ha prøvd forskjellig på hun, men siden jeg sitter i ett annet land så er det litt vanskelig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang og kraftig er hunden? Jeg har to dekken som jeg skal selge som er ca. 65 cm i ryggen. Et BoT nettingdekken og et dogman dekken som er vanntett og foret. 

Vet ikke om det er av interesse? Du kan få begge for en veldig hyggelig sonen pris hvis det er aktuelt, da de bare tar opp plass på loftet :P 

Håper ikke dette oppleves som veldig frekt av meg, det er ikke meningen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BoT er gull! Jeg har en langemann som i tillegg er kraftig i bryst og hodet. Jeg liker passformen veldig godt! Har et som er bittebittelitt for stort, og det merkes best i halsåpningen, der sklir det godt ned på skuldrene selv på strammeste instiling. Det andre som derimot ble rett størrelse sitter som hånd i hanske! :D (52 ble for stort, 49 perfekt. 45 i andre dekken blir for lite, så der må han ha 50, derfor jeg satset på 52 i BoT. Lengdemessig er begge fine, men halsåpningen ble rett og slett for stor på 52.) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang og kraftig er hunden? Jeg har to dekken som jeg skal selge som er ca. 65 cm i ryggen. Et BoT nettingdekken og et dogman dekken som er vanntett og foret. 
Vet ikke om det er av interesse? Du kan få begge for en veldig hyggelig sonen pris hvis det er aktuelt, da de bare tar opp plass på loftet [emoji14] 
Håper ikke dette oppleves som veldig frekt av meg, det er ikke meningen.

Jeg husker ikke nøyaktig rygglengde, men hun er nok ganske lik i lengde som den yngste så omtrentlig 80 cm tenker jeg. Skal få noen til å måle eksakt :)
Også bruker hun 60 cm i halsbånd og 120 i hurtta sine brystseler.

Hvis de dekkenene kan passe i hals og bryst så kan vi leve med litt korte dekken for å ha noe å bruke til litt av hvert :)


Ender nok opp med ett fôret BoT i tillegg uansett :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Jeg husker ikke nøyaktig rygglengde, men hun er nok ganske lik i lengde som den yngste så omtrentlig 80 cm tenker jeg. Skal få noen til å måle eksakt [emoji4]
Også bruker hun 60 cm i halsbånd og 120 i hurtta sine brystseler.

Hvis de dekkenene kan passe i hals og bryst så kan vi leve med litt korte dekken for å ha noe å bruke til litt av hvert [emoji4]


Ender nok opp med ett fôret BoT i tillegg uansett [emoji4]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk


BOT har dekken helt opp i str 91, så det finnes noe noe som passer [emoji1]
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Polfarer skrev:


Jeg husker ikke nøyaktig rygglengde, men hun er nok ganske lik i lengde som den yngste så omtrentlig 80 cm tenker jeg. Skal få noen til å måle eksakt :)
Også bruker hun 60 cm i halsbånd og 120 i hurtta sine brystseler.

Hvis de dekkenene kan passe i hals og bryst så kan vi leve med litt korte dekken for å ha noe å bruke til litt av hvert :)


Ender nok opp med ett fôret BoT i tillegg uansett :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

Da blir de nok litt i korteste laget. Tipper det blir "mage topper" av dekkenene hvis man putter de på en så stor hund:P Men for all del, send meg en PM hvis du er interessert:)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir de nok litt i korteste laget. Tipper det blir "mage topper" av dekkenene hvis man putter de på en så stor hund[emoji14] Men for all del, send meg en PM hvis du er interessert[emoji4]   

Ja, jeg tror nok det bli litt lite. Men skal få målt hun uansett. Kan jo håpet at jeg tar helt feil og at hun egentlig er bitteliten [emoji23]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...