Gå til innhold
Hundesonen.no

Huns som drikker lite vann...


Guest MuffeLuff
 Share

Recommended Posts

Guest MuffeLuff

Er det normalt? 
Jeg føler jeg ikke ser han drikke så mye. Han kan hoppe ned fra sengen i løpet av natten for å drikke. Men jeg er ikke sikker. 

Har ei stor skål med rent vann stående. Og en vannfontene. 

Hvor mye skal en hund drikke egentlig? Han er en liten hund på 3kg. 
Han spiser normalt. Får våtfor, men det er ikke "våt" med mye væske i. For han liker ikke dem. Han er ekstremt kresen. Han spiser kun coop sin. I samme form og konsistens som denne: 
Pedigree_Oksekd_Tray_300g-.png
Har begynt å ta litt vann i maten, for å få i han mer vann. 
Nettopp vært hos veterinær for en sjekk. Ingenting galt med han. Har vært ganske fokusert på vann, på grunn av katt som drakk lite vann og må drikke mer. På grunn av urin-problemer, vanlig problem hos katter. Derav fontenen. Har da lagt merke til at hunden ikke drikker så mye heller. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest MuffeLuff
2 timer siden, Krutsi skrev:

Den maten der inneholder sikkert 60% vann eller mer, så hunden din trenger sikkert ikke mer vann..

jeg hadde heller bekymret meg for maten til hunden, for bare foring av slik mat, er neppe bra nok verken for hund eller tenner.. 

Jeg har snakket med veterinær ang mat. Og det er det han har blitt anbefalt, fordi han gikk ned ufattelig mye i vekt av å bare få tørrfôr. Så det orker jeg ikke å diskutere, for jeg vet han burde få bedre mat. Men det er ikke enkelt når du har en kresen hund. 
Vann er problemet. 

Ok, så han føler seg ikke tørst på en måte? For han drakk mye vann da han gikk på tørrfôr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Som nevnt her så får han vann i våtforet . Da er det naturlig og bra at han drakk mer på kjeks. 

Har hunden det bra er det vel ikke noe å lure på. Følg med så han ikke er dehydrert. 

PS. Hunder er ikke kresne, de blir det av ettergivende eiere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min whippet-tispe slutter å drikke vann fra skål (bare sølepytter ute) med en gang jeg fôrer henne på Vom og Hundemat - rett og slett pga mengden vann som er i maten. Så lenge han ser frisk og rask ut ville jeg ikke bekymret meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også stor forskjell fra vom og hundemat vs tørrfôr mtp vanninntak. Han har overhode ikke hatt samme behov for å drikke når han blir fôret rått. Nå går han på levervennlig diett og derav tørrfôr så nå gir jeg faktisk alltid vann i maten, og selv da drikker han en god del utenom.

Ellers, har du prøvd orijen/akana/v&h? Svigers sin hobbyanorektiker spiser massevis over lengre tid når han har fått en desj av det i sitt eget tørrfôr. Har også hørt at norwegian polar har falt i smak hos kresne hunder! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest MuffeLuff
19 timer siden, tutle skrev:

Min whippet-tispe slutter å drikke vann fra skål (bare sølepytter ute) med en gang jeg fôrer henne på Vom og Hundemat - rett og slett pga mengden vann som er i maten. Så lenge han ser frisk og rask ut ville jeg ikke bekymret meg. 

ok så da er det våtfôret. 
For før så var tørrfôr hovedfôret, nå er det våtfôr. Skulle ønske han kunne gå på vom 100%. Men magen hans tåler det ikke. Pelsen var super og perfekt på vom, men han hadde forstoppelse konstant. Det ble så ille at han var slapp og dårlig, så måtte kutte det ut. Nå får han to-tre vom boller nå og da. 

Han har ren skål med friskt vann tilgjengelig, og en vannfontene. Har sett han drukket av begge, men ikke så mye. Siden han tydeligvis får i seg vann via fôret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MioMin skrev:

ok så da er det våtfôret. 
For før så var tørrfôr hovedfôret, nå er det våtfôr. Skulle ønske han kunne gå på vom 100%. Men magen hans tåler det ikke. Pelsen var super og perfekt på vom, men han hadde forstoppelse konstant. Det ble så ille at han var slapp og dårlig, så måtte kutte det ut. Nå får han to-tre vom boller nå og da. 

Han har ren skål med friskt vann tilgjengelig, og en vannfontene. Har sett han drukket av begge, men ikke så mye. Siden han tydeligvis får i seg vann via fôret. 

Har du prøvd mush barf? Hunden min ble steinhard i magen av V&H, men med Mush er hun helt perfekt i magen. Det er tilsatt 5% grønnsaker som gjør at de ikke blir så harde i magen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, MioMin skrev:

ok så da er det våtfôret. 
For før så var tørrfôr hovedfôret, nå er det våtfôr. Skulle ønske han kunne gå på vom 100%. Men magen hans tåler det ikke. Pelsen var super og perfekt på vom, men han hadde forstoppelse konstant. Det ble så ille at han var slapp og dårlig, så måtte kutte det ut. Nå får han to-tre vom boller nå og da. 

Han har ren skål med friskt vann tilgjengelig, og en vannfontene. Har sett han drukket av begge, men ikke så mye. Siden han tydeligvis får i seg vann via fôret. 

Frøkna mi blir hard i magen, så løsningen her er å supplementere med litt tørfôr og det å vanne ut vommen har også funket på magen. Jeg bruker orijen, og sliter ikke med vekten på min nå lengre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...