Gå til innhold
Hundesonen.no

Dominerende unghund

Recommended Posts

Den ene hunden min er snart et år gammel og er veldig dominerende overfor samboer sin hund. De er begge tisper. Den voksne hunden får ikke si ifra om ting, løpe rundt eller i det hele tatt gjøre seg bemerket uten at min er på henne. Hun nistirrer på henne, løper etter og legger hodet oppå ryggen/nakken hennes mens hun "brummer". Ofte står hun også med forlabbene oppå ryggen til den voksne. Aller verst er det hver gang den voksne kommer inn fra tur eller de har vært borte fra hverandre litt. Hun bryr seg ikke om at jeg snakker til henne/tar henne bort, hun er helt besatt. Heldigvis veier hun bare 3 kg, men det er jo ikke greit likevel. Hun er ikke sånn mot andre hunder, men samboer sin hund er ekstremt usikker. Virker ikke som at hun har respekt for henne? Bortsett fra dette er unghunden utrolig snill og yndig, så det er veldig rart å se hvordan hun blir rundt denne hunden. Har dere noen tanker om hvorfor hun holder på sånn, og hva burde jeg gjøre? Tror dere det kan bli bedre når hun blir ordentlig voksen? Hun har holdt på sånn siden jeg fikk henne 4 mnd gammel. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dere som bestemmer i huset, ikke hunden. Det vil si at dere må ta kontroll over situasjonen og ikke la henne bølle med den voksne. Dere risikerer at det før eller senere smeller og at dere ikke kan ha hundene i samme rom uten konstant overvåkning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• men du svarte ikke på spørsmålet. Er alle jegere?  Det er et ja/nei- spørsmål egentlig. 
    • husk å kjøp inn champagne så du kan feire  men som Kangerlusaaq sier, de dør ikke ut av seg selv. De er godt hjulpet. Så du kan ta en ekstra skål for det. 
    • Man kan være politisk korrekt, snakke om politikk, demokrati, "anti-korrupsjon", representanter og "forvaltning" så mye man vil --- naturen går sin gang allikevel, og Skandinaviske ulver går mot utryddelse som direkte resultat av mennesklig påvirkning. De blir mer og mer innavla, noe som er vitenskaplig bevist. Som reaksjon har nå gruppen, som "demokratisk og balansert" er valgt ut til å "forvalte" rovdyr, bestemt at enda flere ulver skal skytes. Sogar hele flokker skal utryddes. Sogar inne i ulvesonen hvor det heter seg at ulvene skal få være i fred. Sogar hele ulveflokker som har blitt overvåket 24/7 og som aldri har vært i konflikt med mennesker. For ulvene går dette ekstremt dårlig, og i mellomtiden dilter politikerene rundt med "todelte målsetninger", "nemnda" og "tillit". Det er ekstremt lite tillittsvekkende, og alt annet enn hjelpsomt for uskyldige individer som må lide under menneskers kontrollbehov. Her tar du feil i seiersrusen og jubelen din over lidelse hos uskyldige individer; de dør ikke ut av seg selv, de dør ut pga norsk politikk.
    • Gode nyheter!  Man kan jo håpe at de dør ut av seg selv...
    • Sannsynligvis har disse grusomme og altomfattende jegerne også kuppet disse plassene   Nå er det slik at nemdenes medlemmer oppnevnes av departementet, og tidligere miljøvernminister svarte slik i Stortinget: Tine Sundtoft: "Av forskrift om forvaltning av rovvilt fremgår det at Klima- og miljødepartementet står for oppnevningen av medlemmer til rovviltnemnder i hver av de åtte forvaltningsregionene etter forslag fra fylkestinget. Alle medlemmer og varamedlemmer av rovviltnemnder skal ha fast plass i fylkestinget eller Oslo bystyre. Dersom fylkeskommunen har fylkesutvalg, skal alle medlemmer fra fylkeskommunen også ha fast plass i fylkesutvalget.

Rovviltforvaltning er et krevende felt med sterke synspunkter fra berørte interesser, og jeg mener det er viktig å ha bredest mulig aksept for den rovviltpolitikken som føres. Som ledd i dette er jeg opptatt av at alle partier skal kunne være medlemmer av en rovviltnemnd.

De regionale rovviltnemndene har ansvaret for rovviltforvaltningen i sin region. De skal blant annet ivareta den todelte målsettingen, som innebærer å nå de regionale bestandsmålene for rovvilt og sikre levedyktig næringsvirksomhet i landbruket. Jeg mener det er en styrke om rovviltnemndene har en sammensetning som bidrar til at de kan finne de beste samlede løsningene både for beitedyrene og for rovviltet i sin region. Samtidig skal rovviltnemndene være lokalpolitisk forankret og nemdene bør representere den politiske sammensetningen av fylkestingene i sin region.

På generelt grunnlag vil jeg si at fylkestingene gjør en god jobb når de foreslår kandidater til rovviltnemndene. Jeg er generelt trygg på at fylkestingene legger vekt på at rovviltnemndene får en sammensetning som gjør dem best mulig i stand til å sikre at hensyn til den todelte målsettingen i rovviltforvaltningen ivaretas. Jeg har også tillit til at fylkestingene tar de grep som skal til for å løse eventuelle situasjoner i regionene på en god måte."        
  • Nylig opprettede emner