Gå til innhold
Hundesonen.no

Har klødd seg til blods.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Vi har klødd oss litt i hodet. Dyrelegen hadde lest igjennom journalen hans og vi går nå utifra allergi mot ett eller annet. 3 uker på kortison for å roe ned huden og så nytt fôrbytte til Specific food allergy management, som har hydroliserte(? hva heter det på norsk?) proteiner. http://www.specific-diets.com/dog-food/health-conditions-food/allergy/food-allergy-hydrolysed-food 

Forsvinner kløen så får vi eventuelt forsiktig prøve å innføre ett og ett protein for å se hva som er trygt og gi eller ikke. Mest sannsynlig prøver jeg ikke så voldsomt mye på det, han er straks 10år og allergimaten er ikke det dyreste han har spist iløpet av livet akkurat. :lol: Viktigste er at han slipper å klø.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes allerede kløen er redusert, og ikke minst så reagerer han ikke med kløfot når man bare stryker over brystet lenger. 
Så håper jeg bare det hjelper med dette fôrbyttet og at kløen ikke kommer tilbake når vi er ferdig med kortisonen. 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...