Gå til innhold
Hundesonen.no

Kryp øvelsen


lykkelig
 Share

Recommended Posts

Vi har nå fått opprykket til klasse C i bruks. Treningen til debuten til våren har startet og det går egentlig veldig bra? 

Men det er en bit i lydighetsøvelsene vi må jobbe litt ekstra med kryp. Jeg vet at det er en rolig øvelse og vi startet med at hun skulle ha kontroll på bakparten og litt klikker trening. 

Men likevel har jeg støtt på problemet at hun er litt for ivrig i øvelsen etter mitt syn. Hun er for glad i øvelsen og kryper rett frem men likevel har hun litt tendenser inn i mellom å komme litt skjevt foran foten min men rumpa er nede i bakken men jeg vil ikke ha den skjevheten foran beina mine. 

Når den skjevheten kommer er i situasjoner hun er litt for ivrig i forhold til at hun vet at vi skal trene hun er rett og slett for høy for meg. Noen tips på hva jeg kan gjøre for å få bort skjevheten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er posisjonen ? høres litt ut som hun kan ligge litt langt fram om hun ligger skjevt forran deg. Du kan istedenfor å gå ved siden av henne, stå med fronten din mot henne og dra henne med deg (du rygger bakover). Du har da kontroll på krypesett og retning på krypen.
Jeg kjører mye med line på ( når jeg går ved siden av), den bruker jeg til å si fra at min hund kryper for fort. 
Kryp blir fort veldig gøy og de får veldig store forventninger til det, og dermed også for stor fart og intensitet.


 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ligger rett ved foten min og hun følger foten min men så er det at hun drar seg selv litt for fort opp i intensitet også kommer hun fremover etter noen steg. 

Mulig at jeg har gått litt for fort frem og må gå litt tilbake igjen i treningen. 

Men det med linen og rygging var jo lurt jeg kan ihvertfall teste det litt ut. 

Jeg har også prøvd ut med vendinger og da er posisjon riktig. 

Problemet er vel egentlig å gå rett fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også etterhvert lære henne å bare krype når du flytter venstre fot, og ikke på høyre. Vet mange gjør dette.
Jeg har kjørt endel med line og også stå forran å dra han med meg bakover ( framover for hunden). 
Har kjørt kryp i oppoverbakke og nedover bakke også, får å få hunden til å konsentrere seg mer om bevegelsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...