Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og smertestillende


Zitka
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Wilhelmina skrev:

Merket forresten stor forbedring på min etter at hun begynte på Multiflex-tilskudd. Nå er hun nede på halv dose Metacam, til tross for at vi er inne i årets verste periode her mtp. kulde og HD. Skal ikke se bort i fra at hun hadde fungert helt uten smertestillende og, men vi trapper ned gradvis for sikkerhets skyld.

Interessant! Hvilket tilskudd er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Wilhelmina skrev:

Dette :)

s5wk5y.jpg

 

Jeg bruker Grønnleppemussling fra samme sted, men kan desverre ikke si om det har effekt eller ikke siden hun har gått på det i 3 år.

Veterinæren sa det var lurt å gi litt ekstra fiskeolje og, selv om hun får v&h med laks, ekstra smøring skader nok ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muliflex bruker vi og! Om det virker eller ikke vet jeg ikke, men jeg tør iallefall ikke slutte. Hvordan ser man egentlig at en hund med HD har vondt? Synes det er veldig vanskelig å se om hunden har vondt eller ikke. Også vanskelig å vite hvor vondt hun i tilfelle har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tempus skrev:

Hvordan ser man egentlig at en hund med HD har vondt? Synes det er veldig vanskelig å se om hunden har vondt eller ikke. Også vanskelig å vite hvor vondt hun i tilfelle har. 

Jeg ser det ikke på min. Hun viser ikke smerte før hun er døden nær.  Men vi er jevnlig til laser/massasje, og massøren kjenner hvor det er spenninger (som tyder på at det har vært avlastning = smerte), triggerpunkter, restriksjoner ved bevegelse i leddene osv.

Hadde ikke det vært for massøren hadde jeg nok ikke visst at hunden har HD engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wilhelmina skrev:

Jeg ser det ikke på min. Hun viser ikke smerte før hun er døden nær.  Men vi er jevnlig til laser/massasje, og massøren kjenner hvor det er spenninger (som tyder på at det har vært avlastning = smerte), triggerpunkter, restriksjoner ved bevegelse i leddene osv.

Hadde ikke det vært for massøren hadde jeg nok ikke visst at hunden har HD engang.

Hvor ofte trenger hunden laser/massasje? Hvor ofte trenger hun det i de dårligste periodene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 at 8:42 PM, Wilhelmina skrev:

Dette :)

s5wk5y.jpg

 

 

På 18.2.2017 at 8:17 AM, Stine skrev:

Jeg bruker Grønnleppemussling fra samme sted, men kan desverre ikke si om det har effekt eller ikke siden hun har gått på det i 3 år.

Veterinæren sa det var lurt å gi litt ekstra fiskeolje og, selv om hun får v&h med laks, ekstra smøring skader nok ikke :)

Svarer på begge sitatene her:

Hvordan virker de, går det på bein eller muskulatur eller kanskje begge deler? Vurderer å starte opp med til Eine, selv om han er veldig bra nå, er vel noe med å forebygge også. 

Har forresten gitt ham fiskeolje i tillegg til fiskefôr fra Orijen og vom og hundemat, jeg vil tro det også har vært med på å gjøre ham bedre. For hans del er det nok en totalpakke av flere tiltak, uansett er det godt å se at han er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Poter skrev:

Hvordan virker de, går det på bein eller muskulatur eller kanskje begge deler? Vurderer å starte opp med til Eine, selv om han er veldig bra nå, er vel noe med å forebygge også. 

"Multiflex fra Norsk Dyrehelse er et tilskuddsfòr som inneholder en spesialblanding med verdifulle næringsstoffer som kan være bra for en god leddhelse på lang sikt. Multiflex kan være bra for leddhelsen og dens normale funksjon, og er byggestener for leddbrusket. Multiflex kan gi økt utholdenhet, og kan virke lindrende på leddplager. Multiflex kan også gis forebyggende til hardt arbeidende hunder."

Jeg har også veldig tro på summen av "alle de små tiltakene"; smertestillende, olje, kosttilskudd, dekkenbruk, massasje/laser osv. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wilhelmina skrev:

"Multiflex fra Norsk Dyrehelse er et tilskuddsfòr som inneholder en spesialblanding med verdifulle næringsstoffer som kan være bra for en god leddhelse på lang sikt. Multiflex kan være bra for leddhelsen og dens normale funksjon, og er byggestener for leddbrusket. Multiflex kan gi økt utholdenhet, og kan virke lindrende på leddplager. Multiflex kan også gis forebyggende til hardt arbeidende hunder."

Jeg har også veldig tro på summen av "alle de små tiltakene"; smertestillende, olje, kosttilskudd, dekkenbruk, massasje/laser osv. 

Jeg tror det var det tilskuddet Anneli anbefalte, men jeg valgte å starte med olje først. Litt greit å se hva som gir effekt. Jeg er generelt litt skeptisk til tilskudd både til mennesker og hunder, særlig når det blir grønnleppemusling, liksom :lol: Det lukter alternativbransje lang vei for meg, meeen jeg er åpen for at jeg er feilfordomofisert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...