Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling Stord


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Vi er påmeødt utstillinga på Stort i november. Andre som skal dit?

Var veldig usikker på om jeg skulle stille etter nedturen vi hadde sist og bare fikk gult og jeg vurderte å droppe alle utstillinger et godt stykke fremover så han fikk utvikla seg. Men etter noen runder med meg selv kom jeg frem til at det kommer så ann på dommer da vi jo har henta inn 1 cert, 2 ck og bir tidligere. Og så tar vi det som trening og gøy. 

Skal stille for arne foss forresten.

Noen som har stillt junior for han før? Tar han dette i betraktning. At du stiller i juniorklasse og ikke åpen? For det har jeg fått kjenne litt på at det ikke er alle som bryr seg om og dømmer likt uansett klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wildlife skrev:

Noen som har stillt junior for han før? Tar han dette i betraktning. At du stiller i juniorklasse og ikke åpen? For det har jeg fått kjenne litt på at det ikke er alle som bryr seg om og dømmer likt uansett klasse.

Arne Foss er en veldig trivelig dommer, men jeg har ikke stilt unge hunder for ham, så hvordan han dømmer mht det vet jeg ikke. 

Jeg tenkte bare å nevne at jeg har fått gult på en av mine hunder en gang, jeg også... hun var ung og uutviklet, og manglet en tann. Dermed syntes den dommeren hun ikke var verdt mer enn ei gulsløyfe. Hun utviklet seg til å bli internasjonal champion og ble BIM på 4 av våre rasespesialer her i Norge, og BIR på en i Sverige (i tillegg til en rekke BIR/BIM ellers i inn- og utland) :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Arne Foss er en veldig trivelig dommer, men jeg har ikke stilt unge hunder for ham, så hvordan han dømmer mht det vet jeg ikke. 

Jeg tenkte bare å nevne at jeg har fått gult på en av mine hunder en gang, jeg også... hun var ung og uutviklet, og manglet en tann. Dermed syntes den dommeren hun ikke var verdt mer enn ei gulsløyfe. Hun utviklet seg til å bli internasjonal champion og ble BIM på 4 av våre rasespesialer her i Norge, og BIR på en i Sverige (i tillegg til en rekke BIR/BIM ellers i inn- og utland) :) 

Ja kjenner bare litt på reisevei og kostnader ifht det å stille junior for vi blir alltid trukket pga utvikling.

Kritikk fra når vi fikk gul gikk KUN på utvikling. Hele kritikken drøyde seg egentlig kun om det og sa ikke så mye om noe annet. Fikk beskjed om at hun ville se han igjenn om 3 år. Synes igrunn det er rart å få en slik beskjed når man stiller en junior fordi en kan jo ikke stille i junior klasse om 3 år? kanskje bare jeg som er sær som tolker dette slik men merker så villt stor forskjell på dommerne. Men når vi i en alder av 12 mnd klarer å få bir, ck og cert og ck dagen før og 2 mnd etter får gult så gjennspeiler det jo dommernes preferanser. Han har aldri fått negativ kritikk utover utviklingen og alltid fått fin kritikk. 

Men er dette med junior jeg kjenner på fordi jeg ser jo selv at gan er en meget uferdig unghund. Skikkelig ungdomsalder som mangler masse og er langbeint. Så er litt på det hvor mye vi skal gidde å legge i det før han er mer utviklet. 

Men har jo litt lyst å stille for arne etter hva dere skriver uansett hvordan resultate blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst å stille Ilo på Stord, spesielt siden det er Arne Foss, men etter han har blitt ett år så oppfører han seg som en løk. Vi øver passeringer på tur og vi går på utstillingstrening. Der oppfører han seg over all forventing egentlig. Så når vi kommer på utstilling og skal løpe med en annen hund så er det fjottmodus. Fikk dårlig tenåringsoppførsel på forrige utstilling. Vet ikke hva jeg gjør med videre utstilling. :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm er påmeldt i championklasse - vi bor jo bare 20 minutter fra utstillingshallen så det er blitt et "must" å være med der :)

Jeg har stilt begge gutta for Arne Foss tidligere og istemmer at han er en kjempehyggelig dommer.  Storm var lenge tynn og hengslete og han holdt CK tilbake fordi han trengte å bli "mer" som han sa.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wildlife skrev:

Vi var på fjellet i dag. Da fikk seeko revet seg opp litt. Betyr dette noe på utstilling?

20161015_125427.jpg

Enig med @jaktlykke, det ser nok sikkert helt fint ut når utstillingen er. Har stilt Lykke med noen skraper her og der som er resultat fra ivrige skogsturer, har aldri fått noe kommentar på det. (ikke åpne sår). Når jeg spilte barbert pelshund hadde jeg ordnet med vetrinærattest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...