Gå til innhold
Hundesonen.no

Du gjetter aldri hva som er det farligste dyret i verden...


Gjest
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
5 timer siden, Mackenzie skrev:

Men... er snegler dødlige altså? 

Det stusset jeg over også. 

Og jeg er veldig overrasket over at edderkopper ikke er representert der. De er nemlig stygge, ekle, og pur ondskap. Så det så :aww: 

At mosquito er verdens farligste dyr/insekt/type mygg er ikke så veldig overraskende om man ser på antall komplikasjoner og dødelige utfall det er av det. Det mest overraskende der er vel helst at jeg har som mange andre her tenkt på dem som insekter og ikke dyr. Jeg og tenker automatisk pattedyrarter når jeg tenker dyr :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

My bad, my bad... tenkte automatisk pattedyr... :icon_redface: *biologen går å skammer seg litt*

Vi var vel flere som gjorde den feilen :) 

34 minutter siden, *Kat84* skrev:

Og jeg er veldig overrasket over at edderkopper ikke er representert der. De er nemlig stygge, ekle, og pur ondskap. Så det så :aww: 

Næsj da. De jakter jo ekle insekter, så det er strengt tatt et nyttedyr :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, 2ne skrev:

 

Næsj da. De jakter jo ekle insekter, så det er strengt tatt et nyttedyr :P 

Jeg kan ikke gå inn blant terrarier hos dyrebutikker fordi jeg blir faktisk skikkelig kvalm av å se tarantellene. 

Skorpioner, pinnedyr, og biller går derimot helt fint :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegler er heftige transmitters av parasitter...

https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/schistosomiasis---veileder-for-hels/

Schistosomiasis er en markinfeksjon som kan forårsake kronisk sykdom og er svært utbredt i Afrika, Asia og Sør-Amerika. Sykdommen kalles også sneglefeber pga. den rolle snegler spiller i spredningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg kan ikke gå inn blant terrarier hos dyrebutikker fordi jeg blir faktisk skikkelig kvalm av å se tarantellene. 

Skorpioner, pinnedyr, og biller går derimot helt fint :aww: 

Tarantella er litt skumle, men i sommer bodde en ca 15 cm, i diameter, stor svart en under hytta vår (i Amazonas), og da stolte jeg blindt på guidene vår om at vi kunne sove godt om natta  :fear: :shocked: sov godt vi :P Den kom ut en liten tur bare, fra hulen sin, om kvelden før vi la oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Vi er i grunnen veldig heldige i Norge som kan koste på oss å hate edderkopper, hjortelusfluer og flått.

Jeg gjettet også mennesker, men det var visst feil ja.

Flått er jo i grunnen ganske berettiget synes nå jeg, selv om flåtten ikke direkte tar livet av mennesker. Til gjengjeld ødelegger den jo livet til svært mange mennesker. Både med babesiose, flåttbåren encefalitt eller hvagnåkkern det heter, i tillegg til hovedfienden, borreliaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tmp skrev:

Tarantella er litt skumle, men i sommer bodde en ca 15 cm, i diameter, stor svart en under hytta vår (i Amazonas), og da stolte jeg blindt på guidene vår om at vi kunne sove godt om natta  :fear: :shocked: sov godt vi :P Den kom ut en liten tur bare, fra hulen sin, om kvelden før vi la oss :P

Det hadde jeg aldri stolt på xD Ikke sjans om jeg hadde sovet godt om jeg visste det bodde en svær edderkopp under hytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taranteller er ikke dødelige, og du skal direkte pelle på en tarantell for at den føler den må bite (forsvare seg), så man skal helt fint sove trygt og godt med taranteller i nærheten. :)
Hilsen meg som har bor med flere av dem. *ler* 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Cams skrev:

Taranteller er ikke dødelige, og du skal direkte pelle på en tarantell for at den føler den må bite (forsvare seg), så man skal helt fint sove trygt og godt med taranteller i nærheten. :)
Hilsen meg som har bor med flere av dem. *ler* 

Jeg er ikke redd for at de skal GJØRE meg noe...sånn egentlig...men at det er en SVÆR edderkopp i nærheten, løs...som kan KRYPE på meg...da hadde jeg ikke fått sovet for å si det sånn :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...