Gå til innhold
Hundesonen.no

Du gjetter aldri hva som er det farligste dyret i verden...


Gjest
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Turb skrev:

Hahaha jeg og :D Jeg bortsett fra mennesker da, at kuer er det farligste pattedyret i Europa.

Man hører jo alltid at ku dreper flest mennesker i Norge og at bønder har den farligste jobben, meeeen kanskje ikke på verdens basis nei :lol:

Mennesker slo meg ikke engang :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stine skrev:

Man hører jo alltid at ku dreper flest mennesker i Norge og at bønder har den farligste jobben, meeeen kanskje ikke på verdens basis nei :lol:

Mennesker slo meg ikke engang :aww:

Vi tells liksom ikke, alle vet jo at vi er atale :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sprettballen skrev:

Nå står det jo faktisk at moskito dreper flere enn mennesker da...så mennesker er det 2. mest dødelige dyret i såfall. I den grad du kan kalle insekter for dyr.

Insekter er ikke dyr, de er insekter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sprettballen skrev:

Nå står det jo faktisk at moskito dreper flere enn mennesker da...så mennesker er det 2. mest dødelige dyret i såfall. I den grad du kan kalle insekter for dyr.

Det mygg som er det farligste dyret :P 

Insekter er dyr, nå håper jeg ingen tror at insekter er et grunnstoff, en plante eller et transportmiddel :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Jeg stusser også over antall drepte av hund. De fleste må vel være etter infeksjoner i bittsår ol kan jeg tenke meg? Rabies? 

 

Det er rabies ja, i India alene dør tusenvis av mennesker hvert år av rabiessmitte fra hundebitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sprettballen skrev:

Jeg vet. Så hele plakaten er generelt feil, for det er flere insekter på den ;) Da må de isåfall skrive noe annet enn dyr :P 

Insekter er innunder dyreriket altså :) Det finnes forskjellige klassifiseringssystem, men det mest brukte er: Dyreriket, Planteriket, Soppriket og protister (av eukaryote, Archaea og Bakterier er prokaryote)

Edit: La til litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg vet. Så hele plakaten er generelt feil, for det er flere insekter på den ;) Da må de isåfall skrive noe annet enn dyr :P 

Hvis de ikke er dyr, hva er de da? 

Klippet fra wiki:  Insekter er – målt i antall arter – en stor og suksessrik leddyrgruppe: mer enn åtte av ti kjente dyrearter er insekter. De forekommer i de fleste miljøer, bortsett fra havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sprettballen skrev:

Jeg gir meg! Jeg er jo med på at de er en del av dyreriket, men får kjeft når jeg sier de er dyr, for de er jo insekter liksom :P 

Innad i dyreriket blir de jo kategorisert igjen, men du har hvertfall ikke feil når du kaller de dyr :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...