Gå til innhold
Hundesonen.no

Blæra fyller seg opp hurtig uten væskeinntak. Tuppen av penis stikker ut.


Skruffy
 Share

Recommended Posts

Hei!

Bastian var ute ved åttetida i morges. I tolvtiden oppdaget jeg at tuppen av penisen stakk ut og at blæra var skikkelig full. Jeg tok han ut, og han tissa seg tom. Penisen trakk seg tilbake. Nå, tre timer senere, er tuppen av penisen ute igjen, og blæra ganske full. Han har ikke drukket siden forrige tur. Jeg leser om urinveisinfeksjon, men får ikke symptomene helt til å stemme. Hva i alle dager kan dette være?

Jeg har forsøkt å ringe veterinæren vi bruker, men fikk ikke tak i noen, bare en automatisk stemme som sa at de var opptatt og at jeg måtte ringe senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at blæra er full? De fleste hunden tisser når de er ute. Det betyr ikke at blæra er sprengfull/at hunden MÅ tisse. 

At en hannhund stikker ut tissen har ingen sammenheng med full blære/urinering. Det er hormonstyrt og skjer ofte om morgenen (som hos mannfolk) eller når hannhunden er litt fyrrig (kåt). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, borderen skrev:

Hvordan vet du at blæra er full? De fleste hunden tisser når de er ute. Det betyr ikke at blæra er sprengfull/at hunden MÅ tisse. 

At en hannhund stikker ut tissen har ingen sammenheng med full blære/urinering. Det er hormonstyrt og skjer ofte om morgenen (som hos mannfolk) eller når hannhunden er litt fyrrig (kåt). 

Hvor full blæra er, kan jeg enkelt sjekke ved å kjenne et sted mellom penis og baller. Det blir som en slags "ball" som er fylt opp på begge sider. Den var sprengfull i tolvtiden før vi gikk ut, og etter at han hadde tissa, kjente jeg etter for å sjekke, og da var "ballen" borte.

Jeg mente ikke at penisen stakk ut fordi han måtte tisse, jeg syntes bare det var rart at den hang ut før han hadde tissa, men trakk seg tilbake etterpå. Dette har jeg aldri opplevd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Skruffy skrev:

Hvor full blæra er, kan jeg enkelt sjekke ved å kjenne et sted mellom penis og baller. Det blir som en slags "ball" som er fylt opp på begge sider. Den var sprengfull i tolvtiden før vi gikk ut, og etter at han hadde tissa, kjente jeg etter for å sjekke, og da var "ballen" borte.

Jeg mente ikke at penisen stakk ut fordi han måtte tisse, jeg syntes bare det var rart at den hang ut før han hadde tissa, men trakk seg tilbake etterpå. Dette har jeg aldri opplevd før.

Du er sikker på at det er blæra? For hannhunder pleier vel å ha to kuler mellom penis og testikler som kjennes når de blant annet er i "humør".. Hvis du kjenner det uten å klemme noe særlig..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skruffy skrev:

Hvor full blæra er, kan jeg enkelt sjekke ved å kjenne et sted mellom penis og baller. Det blir som en slags "ball" som er fylt opp på begge sider. Den var sprengfull i tolvtiden før vi gikk ut, og etter at han hadde tissa, kjente jeg etter for å sjekke, og da var "ballen" borte.

Jeg mente ikke at penisen stakk ut fordi han måtte tisse, jeg syntes bare det var rart at den hang ut før han hadde tissa, men trakk seg tilbake etterpå. Dette har jeg aldri opplevd før.

De kulene har ikke noe med blæra å gjøre :) Helt normalt at de er harde innimellom, det er de som gjør at hannhunden henger fast i tispa under parring. Er det en unghund du har? Det kan hende at det er mye hormoner ute å går som gjør at tissen er ute og de kulene er hovne, selv om min snart 8 år gamle hannhund har både tissen ute og hovne kuler titt og stadig :P Spesielt rett etter han har sovet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skruffy skrev:

Ganske så sikker på at det er blæra. For den kulen fyller seg mer og mer opp jo lenger det er siden han har tissa. Når han har tømt seg, er den borte, før den igjen fyller seg opp. 

Nei, det er nok ikke blæra :) Men de kan bli hovne når de er tissatrengte og :)

Men er du usikker så drar du til dyrlegen, for det er ikke normalt at de får hovne kuler der hvis det ikke er de vanlige kulene hos hannhunder. Blæra ligger ikke der, så det er uansett ikke den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for en søt tråd! Som tispeeier hadde jeg sikkert kunne gått på samme blemme. Ser for meg at jeg trudde vovven min var syk, men så er den egentlig bare kåt :lol: Man må jo bare se humoren i det! Klassisk hundesonen-tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hehe, for en søt tråd! Som tispeeier hadde jeg sikkert kunne gått på samme blemme. Ser for meg at jeg trudde vovven min var syk, men så er den egentlig bare kåt :lol: Man må jo bare se humoren i det! Klassisk hundesonen-tråd!

Tror jeg ble litt sånn :blink: første gangen jeg så det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

De kulene har ikke noe med blæra å gjøre :) Helt normalt at de er harde innimellom, det er de som gjør at hannhunden henger fast i tispa under parring. Er det en unghund du har? Det kan hende at det er mye hormoner ute å går som gjør at tissen er ute og de kulene er hovne, selv om min snart 8 år gamle hannhund har både tissen ute og hovne kuler titt og stadig :PSpesielt rett etter han har sovet.

Har en her også som våkner opp med sånt  utstyr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte fææælt på hva de kulene var ganske lenge. Vurderte til og med å ta han med til dyrelegen for å sjekke opp i det. :lol: Rocky har ikke tuppen ute da, han bare hovner opp der.
Våte drømmer har han også, sjarmerende oppdagelse ved det å ha (hann)hund! :lol:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som ringte dyrlegen pga det der ;)

Hun var overhodet ikke uerfaren hundeeier,  bare uerfaren hannhundeier. 

Jeg lo godt helt til jeg kom på at jeg har ringt dyrlege to ganger med to forskjellige valper pga kul i nakken.  Rett etter vaksine  :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ringt veterinæren? Jeg DRO TIL VETERINÆREN jeg, trodde retrieveren var i ferd med å utvikle noe han kom til å dø av.
Veterinæren lå på gulvet å lo, trodde han skulle dø faktisk. Jeg fikk krasjkurs i hannhund anatomi for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

 

Hahaha, det var en grunn til at jeg la det under en spoiler. :P Den bikkja er forøvrig kastrert, det er derfor ballene ser litt slunkne ut!

Pussig, man blir jo vant til å se egen hund, men andre blir man nesten litt skremt over. De slunke ballene på snei gjør ikke saken bedre :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...