Gå til innhold
Hundesonen.no

Begynt å bjeffe på andre hunder etter angrep


Skruffy
 Share

Recommended Posts

Hei!

Bastian ble for noen uker siden angrepet av en mye større hund. Det hele var svært dramatisk, og han er tydelig traumatisert etter hendelsen. Det er flere ting han har blitt redd for etter hendelsen. En av tingene er at han bjeffer og knurrer mot hunder som kan ligne den han ble angrepet av, som jo er forståelig. Han har også begynt å bjeffe og knurre mot andre hunder. Saken er den at før hendelsen, så bjeffa eller knurra han nesten aldri.

Jeg har begynt å gi godbiter og masse ros når vi passerer hunder som han ikke bjeffer eller knurrer til. Er dette en god metode? Er det noe mer eller annet jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskyen her ble angrepet 3 ganger i sommer , den siste ganske alvorlig. Etter det fikk han problemer med å passere hunder uten å gire seg veldig opp. 

Han bryr seg ikke noe særlig om godbiter,  så jeg koseprater med han når vi møter andre hunder.  Med skikkelig tåpelig stemme : "nææææh , se så fiiin den hunden er , den er jo sååå fin! " 

Folk tror sikkert jeg er helt idiot,  men det funker gull.  Han kan pipe litt når vi passerer nå og han gjemmer seg når vi møter andre polarhunder  ( Han ble angrepet av en mutte) , men han har sluttet helt å bykste rundt og gire seg opp. 

Samme taktikken bruker jeg til en viss grad på pulien,  men hun komanderer jeg i fot i tillegg og gir godbiter.  Hun er mottagelig for kommandoer og elsker godbiter.  Hun hadde en lang periode hvor hun gneldret på alt av hunder fordi hun har stor intimsone og har måttet hilse på litt for mange hunder når hun har vært i bånd. Hun kan fortsatt kjefte hvis de kommer rett bort til henne,  men passerende hunder går greit nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...