Gå til innhold
Hundesonen.no

Planning/planlegging (hobby)


MonicaT
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Bruker wunderlist  (gratis app). Fungerer bra for meg. Hadde ikke-digital planner før, men syns digital fungere bedre. Brukt det i et halvt år nå. Sparer miljøet litt også ;)

Lettere å flytte planer man ikke får gjort. Sortere etter kategori, velge hvilke gjøremål som skal prioriteres, sette faste gjøremål (trening, forelesninger, etc). Ta på alarm/påminnelser for ekstra viktige ting.

For at en planner skal fungere er det  viktig at det er noe man kan ha med omtrent hele tiden. Det skal ikke ta mye tid og krefter å legge inn gjøremål. Om man liker å skrive dagbok og klistre klistremerker og den slags, så er det bra og vil fungere som motivasjon, men om man ikke har den interessen i utgangspunktet så kan jeg ikke helt se poenget.

Jeg har veldig store problemer med å få gjort ting, planlegging og gjennomføring. Jeg er helt avhengig av å ha noen form for planner/to-do sak. Ekstremt stor forskjell med og uten...

 

Side note, har du problemer med å komme i gang med ting, så er gjerne oppgavene du setter det for stor. For stor oppgave = apati og prokrastinering. Del opp i mindre gjøremål. Et hvert punkt på listen skal være så enkelt at du tenker "dette er noe jeg ganske greit skal klare å gjennomføre".

 1. Les til eksamen

vs

1. Les på tema 1

2. Les på tema 2

3. Les på tema 3

Åh lurt! Jeg har skrevet "vask huset" og du verden den skriften blir jo helt usynlig. "Tørk støv" er litt lettere å komme i gang med. At jeg aldri har tenkt på det slik før, men men, etter 45 år er det vel på tide å lære nye ting :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 754
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjøpte nytt cover til min EC på etsy. 

Fått siste klistremerkene fra Sticky Drawings.  

Fikk "seasonal suprise box" i boks levert på døra i dag. 

Posted Images

Veldig enig i det @Elisabeth00 skriver både for egen del, men også med tanke på hvordan jeg veileder folk. Hemmeligheten er å bryte de store, uoverkommelige tingene ned i håndterbare elementer, og det er også derfor jeg liker kalenderen min så godt og bruker tid på gjøre den fin og oversiktlig. Da anerkjenner jeg oppgaven, setter det ned på papiret og får det inn i minnet via motorikk også. :) Hvis dere ser den videoen jeg la ut for litt over ei uke sida, så kunne det jo i praksis stått "pakke ned leiligheten", men herregud, hvor begynner en da, liksom? I stedet lagde jeg en oversikt over alt vi måtte pakke og brøyt ned vaskinga i mindre deler ("pusse vinduer", "vaske gulv", "vaske badet"), og da var det bare å begynne å stryke ut etterhvert som oppgavene blei løst. :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skummel tråd! Jeg startet med å tenke at dette er noe fjollete saker .. voksne mennesker og klistremerker :icon_redface: Også klarer jeg ikke holde meg unna, for innerst inne elsker jeg lister og organisering, og egentlig har jeg savnet skoledagboken min de siste 20-30 årene :lol:

Det er i allfall morsomt å se bildene av deres planleggere, og jeg vil gjerne se eksempler på veggalmanakker eller veggplanleggere hvis noen her har det også. For tiden skriver jeg bare ut enkeltark med måneder fra kalender.no, og det blir ikke helt det samme :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Helianthus skrev:

For en skummel tråd! Jeg startet med å tenke at dette er noe fjollete saker .. voksne mennesker og klistremerker :icon_redface: Også klarer jeg ikke holde meg unna, for innerst inne elsker jeg lister og organisering, og egentlig har jeg savnet skoledagboken min de siste 20-30 årene :lol:

Det er i allfall morsomt å se bildene av deres planleggere, og jeg vil gjerne se eksempler på veggalmanakker eller veggplanleggere hvis noen her har det også. For tiden skriver jeg bare ut enkeltark med måneder fra kalender.no, og det blir ikke helt det samme :P 

Skal få tatt bilder av veggplanleggeren når jeg har fått klistremerkene ;)

Da skal den bli så fin! ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Monikawt skrev:

@SandyEyeCandy Wendyprints på etsy, Passer de compact planneren? Each sticker measures approximately 1.5 x 0.4 inches.

Så ingen rektangulære der, men mange i histenpistenstørrelser. :lol: De inchene tilsvarer rektangler som er nesten 4 cm lange og 1 cm høye, og det er for stort for compactstørrelsen til Passion Planneren.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Så ingen rektangulære der, men mange i histenpistenstørrelser. :lol: De inchene tilsvarer rektangler som er nesten 4 cm lange og 1 cm høye, og det er for stort for compactstørrelsen til Passion Planneren.  

Blææ, jeg fant noen fine der :( 

ser flere av butikkene ikke har kategorier som gjør at du kan velge alle merkene som passer de forskjellige bøkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MonicaT skrev:

Bilde, bilde .... 

 

Jeg er ikke helt inni å pynte enda - men her er hvertfall klistermerkene: 

30892199352_a40e1cce0a_k.jpg

 

Og Kaskobursdag - ganske stort med første egen hund som (bank i bordet) blir 7 år :lol: 

30999814986_60dd0bfb61_k.jpg

Må finne meg penn jeg skriver penere med. Stabilo filtpenn som har skakk spiss blir ikke pent. 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raksha skrev:

Jeg er ikke helt inni å pynte enda - men her er hvertfall klistermerkene: 

30892199352_a40e1cce0a_k.jpg

 

Og Kaskobursdag - ganske stort med første egen hund som (bank i bordet) blir 7 år :lol: 

30999814986_60dd0bfb61_k.jpg

Må finne meg penn jeg skriver penere med. Stabilo filtpenn som har skakk spiss blir ikke pent. 

 

Må sjekke ut de klistremerkene jeg også, ser fine ut. Og flott med Kasko bursdag, det må feires. 

 

@SiriEveline bare å glede seg. Jeg teller ned til januar og jeg kan bruke den. Veldig fornøyd så langt. Du må legge ut masse bilder når du får din. 

Og skal noen ha noe fra Erin Condren så vil jeg gjerne slenge meg med på bestilling med noen småting. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, EC = Erin Condren.
Har fått min første bok derfra og da fikk jeg en kupong med 20% rabatt for neste bestilling + 20% rabatt som en kan gi til en venn. Så bare si fra om du vil.

Der jeg har lyst å bestille! Men er så dyrt :P tenkte se hva som kommer på black friday der


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2016 at 11:54 AM, Margrete skrev:

Samme her :) Dyr frakt, men mye fine ting :)

 

 

På 17.11.2016 at 2:30 PM, Enits skrev:


Der jeg har lyst å bestille! Men er så dyrt :P tenkte se hva som kommer på black friday der


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har fått tilbudet som er for Black Friday og det er 30% rabatt. 

@SiriEveline Har du fått din? Venter spent på bilder og hva du synes. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...