Gå til innhold
Hundesonen.no

Planning/planlegging (hobby)


MonicaT
 Share

Recommended Posts

On 27.1.2017 at 3:01 PM, busann said:

Har fått prøvd dem litt.
De er gode å skrive med, men synes litt i gjennom sidene. 
Har ligget syk, så har ikke fått testet dem så mye ennå.
IMG_4257.JPGIMG_4256.JPG

Har ikke brukt dem noe særlig, bruker mest klistremerker og viskbar penn.

Men som du ser på bilde synes det igjennom sidene, men ikke noe mer enn det du ser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 754
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjøpte nytt cover til min EC på etsy. 

Fått siste klistremerkene fra Sticky Drawings.  

Fikk "seasonal suprise box" i boks levert på døra i dag. 

Posted Images

Jeg har ikke finlest tråden, men er det noen av dere som holder på med bullet journaling? Syns konseptet er så genialt, for per nå har jeg sikkert 20 forskjellige (og uryddige) lister på mobilen og det finnes jo ikke organisert - selv om jeg har en planlegger til skoleting. Trenger et sted jeg kan samle alt og ha muligheten til å endre og tilpasse ting etterhvert som jeg går. Jeg har sett endel videoer på youtube og tror jeg kommer til å ende opp med en dotted Leuchtturm 1917-bok. 

Syns det er gøy hvor mye forskjellig man kan gjøre avhengig av hva man ønsker og gidder. Bare se på de eksemplene her;

358291g.png

eu0kyb.png

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mackenzie skrev:

Jeg har ikke finlest tråden, men er det noen av dere som holder på med bullet journaling? Syns konseptet er så genialt, for per nå har jeg sikkert 20 forskjellige (og uryddige) lister på mobilen og det finnes jo ikke organisert - selv om jeg har en planlegger til skoleting. Trenger et sted jeg kan samle alt og ha muligheten til å endre og tilpasse ting etterhvert som jeg går. Jeg har sett endel videoer på youtube og tror jeg kommer til å ende opp med en dotted Leuchtturm 1917-bok. 

Syns det er gøy hvor mye forskjellig man kan gjøre avhengig av hva man ønsker og gidder. Bare se på de eksemplene her;

358291g.png

eu0kyb.png

 

 

Jeg gjør det! I tillegg til å ha en passion planner! Elsker bullet journaling! Jeg har en dottet moleskine, men den har softcover og er litt større en leuchtturm 1917, så vurderer å kjøpe den neste gang. Er på side 70 og noe av 180 i moleskine boken. Men den kommer til å gå fort nå fremover tror jeg. Alltid noe å skrive inn i den, og jeg kan gjøre det hvordan det selv passer meg :P Driver og tracker blodsukkeret til mannen også i boken min, så jeg har kontroll på målingene hans xD

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, Mackenzie said:

Jeg har ikke finlest tråden, men er det noen av dere som holder på med bullet journaling? Syns konseptet er så genialt, for per nå har jeg sikkert 20 forskjellige (og uryddige) lister på mobilen og det finnes jo ikke organisert - selv om jeg har en planlegger til skoleting. Trenger et sted jeg kan samle alt og ha muligheten til å endre og tilpasse ting etterhvert som jeg går. Jeg har sett endel videoer på youtube og tror jeg kommer til å ende opp med en dotted Leuchtturm 1917-bok. 

Syns det er gøy hvor mye forskjellig man kan gjøre avhengig av hva man ønsker og gidder. Bare se på de eksemplene her;

358291g.png

eu0kyb.png

 

 

Må bare si at det så utrolig fint ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å prøve bullet journaling - må bare få meg ei passende bok. Jeg er kravstor på bøker. :aww: Elsker almanakken min og skal ha den og, men jeg elsker lister og sånt, så tror bullet hadde vært genialt. Men avhengig av ferdig kalender også siden jeg må kunne planlegge langt fremover og vil ha det inn på dagene ikke bare en mnd.oversikt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg har veldig lyst til å prøve bullet journaling - må bare få meg ei passende bok. Jeg er kravstor på bøker. :aww: Elsker almanakken min og skal ha den og, men jeg elsker lister og sånt, så tror bullet hadde vært genialt. Men avhengig av ferdig kalender også siden jeg må kunne planlegge langt fremover og vil ha det inn på dagene ikke bare en mnd.oversikt.

Derfor har du en calendex i bullet journalen :D Er uendelig med ting du kan gjøre der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Derfor har du en calendex i bullet journalen :D Er uendelig med ting du kan gjøre der! 

Jammen jeg vil ha hele dagene enkeltvis som i en vanlig kalender - ferdig skrevet. :lol: (tror jeg da! Kan hende jeg blir hektet og finner gode løsninger så jeg ikke trenger det :D ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Jammen jeg vil ha hele dagene enkeltvis som i en vanlig kalender - ferdig skrevet. :lol: (tror jeg da! Kan hende jeg blir hektet og finner gode løsninger så jeg ikke trenger det :D ) 

 

Men det kan du jo lage hvis det er det du ønsker! Har du feks alle 12 mnd de første 24 sidene i boken feks!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

Jeg tror ikke helt jeg skjønner hva bullet journaling handler om? Tankekart og mer tegning?

Nei, egentlig ikke. Metoden er ganske enkel og handler mest om hvordan man tenker og setter opp listene...  Daily, månedlig, future log, osv. http://bulletjournal.com/get-started/ Mange som tar den langt med pynting og tilpasning, da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Poter skrev:

Jeg tror ikke helt jeg skjønner hva bullet journaling handler om? Tankekart og mer tegning?

Man lager almanakken sin fra bunnen av, etterhvert som tiden går, så man er helt fri til å tilpasse den slik man vil. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Noen som har tips til passende planleggere? Jeg skal muligens begynne på skole til høsten, selvstudie, og trenger da en god planlegger der jeg kan skrive opp daglige studiemål, frister osv., i tillegg trenger jeg plass til å skrive opp avtaler og ting jeg må huske på ang hele familien. Jeg liker godt planleggere der jeg ser hele uka samtidig, og gir meg best oversikt over hva som skjer den uka. Jeg ønsker også månedsoversikter. Størrelsesmessig liker jeg best A5, men er litt usikker på om det faktisk gir meg nok plass, for vet ikke hvor mye plass jeg trenger til feks skolearbeid. 

Så, hva tror dere? Jeg er veldig sær på hvordan jeg vil ha de, men greit å få tips istedenfor å lete meg ihjel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til passende planleggere? Jeg skal muligens begynne på skole til høsten, selvstudie, og trenger da en god planlegger der jeg kan skrive opp daglige studiemål, frister osv., i tillegg trenger jeg plass til å skrive opp avtaler og ting jeg må huske på ang hele familien. Jeg liker godt planleggere der jeg ser hele uka samtidig, og gir meg best oversikt over hva som skjer den uka. Jeg ønsker også månedsoversikter. Størrelsesmessig liker jeg best A5, men er litt usikker på om det faktisk gir meg nok plass, for vet ikke hvor mye plass jeg trenger til feks skolearbeid. 
Så, hva tror dere? Jeg er veldig sær på hvordan jeg vil ha de, men greit å få tips istedenfor å lete meg ihjel [emoji14]

Har du sjekket ut passion planneren? Den kommer i to størrelser, så kan du velge en som går fra semester til semester, evt år til år. Har ukesoversikter og månedsoversikter, pluss tidstabell fra 06.30 til 10.30. Også kan du også velge med start fra mandag-mandag, evt søndag-søndag.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wachita skrev:


Har du sjekket ut passion planneren? Den kommer i to størrelser, så kan du velge en som går fra semester til semester, evt år til år. Har ukesoversikter og månedsoversikter, pluss tidstabell fra 06.30 til 10.30. Også kan du også velge med start fra mandag-mandag, evt søndag-søndag.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg har sett litt på de, men er redd for at de egentlig blir litt for rotete når jeg får skrevet ned alt jeg trenger der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på de, men er redd for at de egentlig blir litt for rotete når jeg får skrevet ned alt jeg trenger der.. 

På Instagram og Pinterest er det mange bilder av forskjellige måter å løse det på! Jeg bruker mye washitape i min blant annet! Men det kommer selvfølgelig Ann på hva man liker også!
1089c077f8c1dd5e4ab67647092a62c9.jpg
Jeg bruker Washi tape sånn her for å ha oversikt. Forskjellig washi tape for forskjellige ting. Dette viser når mannen er på jobb blant annet [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Noen som har tips til passende planleggere? Jeg skal muligens begynne på skole til høsten, selvstudie, og trenger da en god planlegger der jeg kan skrive opp daglige studiemål, frister osv., i tillegg trenger jeg plass til å skrive opp avtaler og ting jeg må huske på ang hele familien. Jeg liker godt planleggere der jeg ser hele uka samtidig, og gir meg best oversikt over hva som skjer den uka. Jeg ønsker også månedsoversikter. Størrelsesmessig liker jeg best A5, men er litt usikker på om det faktisk gir meg nok plass, for vet ikke hvor mye plass jeg trenger til feks skolearbeid. 

Så, hva tror dere? Jeg er veldig sær på hvordan jeg vil ha de, men greit å få tips istedenfor å lete meg ihjel :P

Jeg har Happy planner og er så langt veldig fornlyd med den. Pluss for at det går an å ta ut/sette inn sider, f.eks når de skal dekoreres.

20170416_153312.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg har sett litt på de, men er redd for at de egentlig blir litt for rotete når jeg får skrevet ned alt jeg trenger der.. 

Bullet journaling :D Da kan du gjøre det akkurat som du vil :lol: 

Ellers ser jeg at personligalmanakk har mndsoversikt nå, hvertfall i A4modellen. Nesteår kommer jeg nok til å ha A4 som kan ligge hjemme, og bruke mobil eller en liten en som kan være med i veska. Jeg er ikke så flink til å dekorere og sånt, går i perioder, men syns det er veldig koselig å drive med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullet journaling [emoji3] Da kan du gjøre det akkurat som du vil :lol: 
Ellers ser jeg at personligalmanakk har mndsoversikt nå, hvertfall i A4modellen. Nesteår kommer jeg nok til å ha A4 som kan ligge hjemme, og bruke mobil eller en liten en som kan være med i veska. Jeg er ikke så flink til å dekorere og sånt, går i perioder, men syns det er veldig koselig å drive med.
 
 

Stemmer også et slag for bullet journaling! Jeg elsker min, den har virkelig fått orden på livet mitt! [emoji14] jeg har en sånn, pluss passion planner da. Da jeg trengte litt mer enn passion planneren kunne gi meg [emoji14]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Wachita skrev:


Stemmer også et slag for bullet journaling! Jeg elsker min, den har virkelig fått orden på livet mitt! emoji14.png jeg har en sånn, pluss passion planner da. Da jeg trengte litt mer enn passion planneren kunne gi meg emoji14.png


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg har ikke kommet i gang med BJ, er så innmari glad i almanakken min. :wub: Men ønsker meg mer plass, så A4 nesteår, definitivt.  Har en bok jeg skriver i utenom. Er blakk nå, ellers hadde jeg bestilt fra personligalmanakk der og, for da kan jeg få bilder på og sånt.  Nesteår kanskje :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...