Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Blåmandag! Sovna av, hastet avgårde på veiledning, ble møtt av spørsmålet om hvorvidt jeg skulle utsette innleveringen fordi det gjenstår så mye jobb, hjemme igjen ca halv ett, og da ser jeg at jeg har glemt å fjerne posen med lakriskarameller fra stuebordet i morgenens hastverk, med det resultat at fem av disse nå befinner seg i hundenes mage... Nei, jeg ler ikke, og jeg vil ikke kunne le av dette på en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

3 minutter siden, Line skrev:

Blåmandag! Sovna av, hastet avgårde på veiledning, ble møtt av spørsmålet om hvorvidt jeg skulle utsette innleveringen fordi det gjenstår så mye jobb, hjemme igjen ca halv ett, og da ser jeg at jeg har glemt å fjerne posen med lakriskarameller fra stuebordet i morgenens hastverk, med det resultat at fem av disse nå befinner seg i hundenes mage... Nei, jeg ler ikke, og jeg vil ikke kunne le av dette på en stund. 

Dagen kan jo neppe bli værre da :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, fint det. Siste gang jeg bestiller noe når jeg ikke er 100% våken. 
Viste seg at minnekortleseren jeg hadde bestilt var en sånn som skulle være intern i en stasjonær PC. 
Så hvorfor i all verden kalles det minnekortleser da? Det er jo noe helt annet :aww: 
Har sendt mail og spurt om info angående retur nå. Og så ser det ut som at det blir nødvendig å kjøpe nytt kamera for å i det hele tatt ha noe som kan brukes på min teite, nye PC! Blah! 

Jeg har bare registrert at du har hatt problemer med å få lagt over bilder fra kameraet!? Hva eksakt er problemet og hvilke type minnekort er det som sitter i kameraet? Er det ett compact flash card siden du har problemer med ny pc?

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noe! Jeg sitter og krangler med meg selv om jeg skal se det i kveld eller vente til samboer kommer hjem fra jobb, mest sannsynlig på fredag. Vi har alltid sett det sammen, men denne gangen vet jeg ikke om jeg vil vente [emoji14] 

 

Haha nei sier såklart ikke noe! Men vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å vente til fredag, ikke om du er litt rundt om på Internett iallefall. .. fort gjort å få med seg ting som ødelegger episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Polfarer skrev:


Jeg har bare registrert at du har hatt problemer med å få lagt over bilder fra kameraet!? Hva eksakt er problemet og hvilke type minnekort er det som sitter i kameraet? Er det ett compact flash card siden du har problemer med ny pc?

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

Ja det stemmer. Det er den type kort. Og på PC'en var det en USB 3.0 utgang, ikke vanlig USB. Og plutselig var det ingenting som fungerte. Og kameraet er for gammalt til at det går an å laste ned en driver til nyere Windows-utgaver :lol:  

Men Elkjøp hadde fått inn rikig type minnekortleser, så når har jeg fått det til endelig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja det stemmer. Det er den type kort. Og på PC'en var det en USB 3.0 utgang, ikke vanlig USB. Og plutselig var det ingenting som fungerte. Og kameraet er for gammalt til at det går an å laste ned en driver til nyere Windows-utgaver :lol:  

Men Elkjøp hadde fått inn rikig type minnekortleser, så når har jeg fått det til endelig :P 

Om det er USB 2.0 eller 3.0 skal ikke ha noe å si :P  Men så bra at du fikk det til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Polfarer skrev:

Om det er USB 2.0 eller 3.0 skal ikke ha noe å si :P  Men så bra at du fikk det til :) 

Nei, det burde ikke det. Jeg mistenker egentlig at det er Clas Ohlson det er noe galt med, og ikke USB-porten i seg selv :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmandag her og, sover lenge og kommer ut av dusjen til at telefonen ringer - skulle visst hatt vikartime første timen. Kastet hund og hundemat og meg og alt inn i bilen og rakk de siste 20 min av timen. Så ut og kaste hund ut i bushen for tissing, gi litt tørrfor i buret og dure inn og jobbe mer... sukk... hele dagen har liksom kommet litt i ulage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Haha nei sier såklart ikke noe! Men vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å vente til fredag, ikke om du er litt rundt om på Internett iallefall. .. fort gjort å få med seg ting som ødelegger episoden.

Ja, det er det jeg er redd for. Blir nok Walking Dead i kveld, jeg får skylde på Lola fra sonen om han spør, sant? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når du har strevd med et dataprogram i tre timer og så løsner det plutselig. Og så flau man blir når man oppdager en helt avgjørende viktig setning i hjelpemenyen som man aldri har lagt merke til før. :icon_redface: Men er det ikke grusomt ulogisk da, at alle elevene skal logge på med samme bruker- og passord, og SÅ skal de bruke de brukernavnene som jeg fikk generert for klassen min da jeg logget på. Si at det er veldig ulogisk da! Jaja, det ordna seg til slutt i alle fall da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt besøk av mamma og samboeren for å hjelpe meg med litt ting i huset, så da har jeg blant annet fått taklampe i stua - og den vil nok lyse kjempefint bare jeg får kjøpt lyspærer. Vedovnen er flyttet, så den står lovlig i henhold til brannforskriftene, og vi har fått byttet ut to røykrør som var ødelagte og presset røyken ut i stua. Jeg kunne klart akkurat det selv, men å løfte en vedovn alene er litt heavy - bokstavelig talt.

Også hadde de potetball til middag i går, så mamma lagde stor porsjon så jeg har rester til middag i dag og i morgen! Mmm, potetball! Da blir jeg litt sånn Homer Simpson :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siljus skrev:

Den følelsen når du har sett en serie når du vil, og plutselig tar den igjen så du må vente ei uke mellom hver episode..... Den er kjip.. :aww: 


Veldig kjip! Og enda værre er det når en av seriene presterer å utsette sesongstart på ubestemt tidspunkt. Jeg blir gal :frantics:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieR skrev:


Veldig kjip! Og enda værre er det når en av seriene presterer å utsette sesongstart på ubestemt tidspunkt. Jeg blir gal :frantics:

Ohnoes, da hadde jeg dødd litt inni meg! :frantics:
Kom ihvertfall på hvorfor jeg aldri følger en serie på TV, ser de heller når hele sesongen er tilgjengelig... :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Siri skrev:

Pannekaker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Bare en liten bemerkning.... IKKE hell røra i panna og gå fra "bare for å kikke LITT på FB".... *brente pannekaker er også mat*

Det er sånt som blir godbiter for stuegulvstrening.

Hvorfor er det brått så innmari kaldt i stua, når temperaturen ikke er så lav? Ikke kan jeg bruke vedovnen enda heller, for kittet må herde i 12 timer, og jeg må få hentet den ildfaste plata som skal ligge foran - den henter jeg i morgen.

Vi forsøkte også å feste ei hylle til veggen, men muren er så porøs at skruer ikke fester seg. Så nå vurderer jeg superduperlim. Jeg vil gjerne ha tennbriketter og lightere på hylla, ikke tunge ting, men ting som valper og hunder ikke trenger å tygge på. Også er det færre småting å flytte på når jeg støvsuger. Er det gjennomførbart, å lime ei trehylle til murveggen?

Da vi fjernet den plata som lå under ovnen (og var for liten for brannvesenets krav) oppdaget vi - ikke overraskende - at gulvet er malt i en annen farge der enn ellers i stua. Så da skal jeg få malt sort der ny plate ikke dekker - gammel plate var for kort, ny plate blir lengre og smalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg helt tørr i munnen... har sittet i telefonkøer til omtrent 20 forskjellige institusjoner og bedrifter siden lunchtid i dag! Phew. Men coop konsumentforening skal ikke få de 100kr de har hos meg, når jeg aldri mer skal handle hos de! hmpf! ;) Det er utrolig hvor mange steder man melder seg inn og er involvert i på 2,5 år i et nytt land...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vandaler  (bonden)  har æsjet til  (pløyd)  de private gemakkene  ( jordet) til Hennes kongelige høyhet Prinsesse Nico , så nå er det altså helt umulig å få gjort sitt fornødne all den tid man ikke kan gjøre slikt gatelangs i regnevær som en annen hund.

 

Det sitter langt inne , men jeg kan delvis forstå hvorfor Puli- folket nekter å omtale rasen som en hund.  Hun oppfører seg pokker meg ikke som det til tross for mine iherdige forsøk på å behandle henne som det. :gaah:

Godt hun er innmari søt.  Og god på å holde seg. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...