Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

5 timer siden, Siri skrev:

Se you bro'... Hilsen Yasmine... 

:punk:

Sitat

Den tanken slo meg også i går!! Hun burde fått en rosa badekåpe... med glitter :aww: 

Såpass burde en prinsesse få! :teehe:

 

 

En bekjent har hentet bernervalp i dag. Den er jo søtere enn sukker! :wub:

Endret av mokken
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Streeeeekk* - en lang en fra cavebeden. Klokka er passert 14, og Fiken vet at boka snart lukker seg, døra snart åpner seg og vi skal ut på en liten tur. Jeg har ikke fortalt henne enda at det regner ute :teehe:Hun har jo klær, men fysj hvor fæle de er.. Da har jeg rumpe-bompiwhippet :lol: Jeg har savnet regnet litt da :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag er det jo jaggu meg 1.November og båndtvangen er over! Det er sånn passe ulogisk at det er såpass utvida her, for jeg har ikke sett sau i fjellene på ukesvis, de fleste har stått på beiter rundt gårdene i mange uker og nå begynner de fleste å ta de inn i fjøset også. 

Uansett kommer jeg til å være nervevrak de første turene med løs whippet, sånn er det alltid etter båndtvangen og i hvert fall siden han ikke har gått løs på tur siden i Mars en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mokken skrev:

:punk:

Såpass burde en prinsesse få! :teehe:

Ja, ikke sant? :teehe:

Nå skal jeg lage pizza med hjortekjøttdeig... m tacovri... det er kanskje litt blasfemisk å bruke sånn fin kjøttdeig til sånt, men når jeg ikke har annen kjøttdeig - og har lyst på pizza, så... :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipte litt for langt inn på ene kloa til Vigdis, så det ikke før det var blod på både meg og gulvet :lol: Hun er like fornøyd.... Det er en av grunnene til at jeg digger staffen, de er ikke dramaqueens liksom, sålenge de ikke får kjeft da :lol: Og heter Trym :sleep:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Utrolig hvor mye useriøst som er ute å går. 
Kan jo være greit å kreve NAF-test før kjøp uansett hvor man går om det er så mye rart å finne. 

Hey! Ikke skrem meg! :(  :lol: 
Glad jeg ikke skal ha ny bil før om veldig mange år. Regner med at min går i tett på 10 år til :whistle: 

Si ikke det.... :P Det trodde jeg om min bil også, helt til jeg fikk oljelekkasje fra motor OG gir..... Nå gidder jeg ikke ta den gjennom eu kontrollen til neste år... :) Har lyst på "ny" bil uansett... :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 minutter siden, Mardina skrev:

Si ikke det.... :P Det trodde jeg om min bil også, helt til jeg fikk oljelekkasje fra motor OG gir..... Nå gidder jeg ikke ta den gjennom eu kontrollen til neste år... :) Har lyst på "ny" bil uansett... :) 

 

Sssshhhhh.... 

Den er bare 6 år gammel :P Men batteriet truer med å ta kveld. Uten at det er noe galt med ladingen på verken batteriet eller dynamoen. 

Men oljelekkasje i både motor og girkasse høres dyrt ut ja. Skjønner godt at du ønsker ny da! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jeg og spiser sjokoladekake til frokost. Jeg har bestemt meg for å bare la meg selv være "lite fungerende" i noen dager, også ikke tenke på at vi har besøk. Satser på at besøket skjønner hvorfor :P

Nå, hente et stykke til med sjokoladekake :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg hater mennesker, og jeg hater særlig de som synes dyreparker er en fin ting :( 

 

Fy ****... Det er så tragisk og ufattelig at mennesker kan synes at sånt er helt ok og fin underholdning. Stakkars, stakkars dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....sitter jeg fryser hos frisøren. Også har enda en Finne mistet championat på hunden sin pga jeg stiller spørsmål ved at den har brukskravet inne. Denne gangen var det i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, JeanetteH skrev:

....sitter jeg fryser hos frisøren. Også har enda en Finne mistet championat på hunden sin pga jeg stiller spørsmål ved at den har brukskravet inne. Denne gangen var det i Sverige. 

Du er alle kelpieeieres mareritt, du :lol: Lurer på om jeg skal begynne og stille spørsmål ved noen championater på en hund ganske langt tilbake i tid igjen.... jeg tror NKK og SKK syntes jeg var en pain in the ass den gangen :whistle: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg hater mennesker, og jeg hater særlig de som synes dyreparker er en fin ting :( 

 


Om jeg ikke blander med en annen så bor denne i kina, flere har ville kjøpe den og gi den et bedre liv, men de nekter å selge den, eller i hvert fall ikke ut av landet. Kjøpesenteret har også flere dyr. 
http://time.com/4543997/china-pizza-polar-bear-animal-rights/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rocket skrev:


Om jeg ikke blander med en annen så bor denne i kina, flere har ville kjøpe den og gi den et bedre liv, men de nekter å selge den, eller i hvert fall ikke ut av landet. Kjøpesenteret har også flere dyr. 
http://time.com/4543997/china-pizza-polar-bear-animal-rights/ 

Helt korrekt, det er en dyrepark (som heter "Grandview Polar Sea World") tilknyttet et kjøpesenter i Guangzhou (en by som ligger svært nærme Hong Kong). Asia er og blir det verste stedet for dyr og mennesker i hele verden. Det verste er den overveldende følelsen av at man ikke kan gjøre noe :( Man sitter her og alt man kan gjøre er å la hatet vokse, liksom :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg bare har to timer undervisning imorgen, jeg er helt fine om jeg sitter stille på sofaen, men gjør jeg noe så blir jeg utslitt av ingenting. Men to timer med påvising av proteiner det holder jeg ut imorgen tror jeg :)

Nå regnet det såpass mye at Pigg var på vei til å tenke seg om om han virkelig måtte tisse eller ikke... han stakk rett utenfor plattingen løftet på beinet og gikk inn igjen... det var visst vått å være kelpie også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb tredje kvelden på rad! 

MEN jeg har fått meg leilighet i Bærum da, signerte kontrakten i dag :) ! En kjellerleilghet med store vinduer, egen gressplen med ettermiddagssol, parkering, kort vei til både tog, tbane og buss, og utsikt over Kolsåstoppen :wub:. Jo, også er den splitter ny da! Ferdig bygd for 1 mnd siden. Flytter inn 1.desember, så da kommer julepynten opp samtidig! Det blir så kjekt.

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HeleneFS skrev:

Sitter på jobb tredje kvelden på rad! 

MEN jeg har fått meg leilighet i Bærum da, signerte kontrakten i dag :) ! En kjellerleilghet med store vinduer, egen gressplen med ettermiddagssol, parkering, kort vei til både tog, tbane og buss, og utsikt over Kolsåstoppen :wub:. Jo, også er den splitter ny da! Ferdig bygd for 1 mnd siden. Flytter inn 1.desember, så da kommer julepynten opp samtidig! Det blir så kjekt.

Hund tillatt? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, HeleneFS skrev:

Sitter på jobb tredje kvelden på rad! 

MEN jeg har fått meg leilighet i Bærum da, signerte kontrakten i dag :) ! En kjellerleilghet med store vinduer, egen gressplen med ettermiddagssol, parkering, kort vei til både tog, tbane og buss, og utsikt over Kolsåstoppen :wub:. Jo, også er den splitter ny da! Ferdig bygd for 1 mnd siden. Flytter inn 1.desember, så da kommer julepynten opp samtidig! Det blir så kjekt.

Gratulerer med ny leilighet :) Trivdes du ikke med å bo i Oslo?

Vi flytter også inn i hus den 1 desember og jeg gleder meg veldig til å komme i gang der, pynte til jul og bare kose oss :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Line skrev:

Hund tillatt? :P 

Hehe, nei, nå banner jeg nok i kirken her, men hund blir ikke aktuelt på en goood stund. Selv om jeg savner det innimellom konkluderer jeg alltid hverdagen med at jeg er glad jeg ikke har det. Tenker når jeg får en jobb der hunden kan være med på kontoret så blir alt lettere :)

3 minutter siden, Mardina skrev:

Gratulerer med ny leilighet :) Trivdes du ikke med å bo i Oslo?

Vi flytter også inn i hus den 1 desember og jeg gleder meg veldig til å komme i gang der, pynte til jul og bare kose oss :heart:

@Mardina Nei, jeg likte ikke Oslo særlig godt må jeg innrømme... I Bergen vokste jeg opp i Fana, utenfor sentrum, men samtidig relativt sentralt. Jeg trives best slik, nærmere skog og mark. Går jo aldri rundt og shopper eller gå på café jeg... også jobber jeg i Oslo sentrum (Carl Johan), så jeg vil jo få de impulsene hver dag. Bedre å bare få bylivet i små doser enn å bo i det!

Gratulerer med hus! Da får dere nok en herlig førjulstid :wub: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MarieR skrev:

AN ligger terven i sofaen og kooikeren under stuebordet, trøtte og fornøyde etter en tur i skogen. Fint å være hundepasser :ahappy: 

Kan det være Sienna og Lexie? :P 

Jeg trodde et lite øyeblikk at Felix hadde spist en liten minebrikke, for jeg fant eska den lå i tygd i stykker og minnebrikken var ikke å se, helt til jeg løfta på ei sofapute. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...